Muusikoiden.net
09.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Cavityn shieldaus
1
finlanderr
10.03.2015 21:39:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osaisiko joku johdattaa minut kattavaan threadiin aiheesta?

Yritin googlata, mutta mutta en saanut varmaa selvyyttä näihin juttuihin:

1:
Kitaraani (Ibanez RG) tulee tallaan passiivi humbucker ja kaulaan splitattava passiivi humbucker. Tarvinko shieldausta lainkaan? Oletan että splittaus-option vuoksi shieldaus ei olisi pahitteeksi?

2:
Saan tarvittaessa pleksiin koko sen takapinnan kattavan kupari-foilin (miinus muutama milli ulkoreunoista). Kannattaako tämä pleksin foili laittaa cavity foilin lisäksi kosketuksiin myös potikoiden runkojen, mikkivalitsimen runkojen ja mikkien jousien kanssa?

Eikhän se vähempiki olis riittäny..
tender.insanity
10.03.2015 21:41:58

Jucciz olisi tästä kielestä ihmeissään!

www.enfarce.com
Gabe
10.03.2015 22:05:21

Jos kerran splitataan niin tietysti shieldataan foililla kans.
janik
10.03.2015 22:09:33

Kaikki foilit vaan samaan tuuttiin, elikkäs tuuttiin tää tehtiin.

artal
10.03.2015 22:38:18

Onkos cavityt shieldattu foililla ja fretit finishattu filella?

hallu
10.03.2015 23:33:40

No siis jos nyt ymmärsin oikein, niin ajattelit väsätä kitaraasi häiriösuojauksen vähentämään hurinoita kun käytät mikkiä puolitettuna? ja haluat tietää pitääkö kuparifoliosta väsätty faradein häkki maadoittaa? kyllä pitää. Eli varmista että kaikki kupariteipillä vuoratut alueet ovat yhteydessä toisiinsa ja kitaran maahan joka löytyy kaiketi juurikin potikan kuoresta. Jos etä ole aikaisemmin häiriön poistoja väsännyt (minä yritin yhtä, mutta en saanut sitä toimimaan), niin kannattaa huomata, että häriösuoja huonosti tehtynä saattaa olla äkisti häiriön lähde (niin minulle kävi ja purin lopuksi koko hässäkän pois).

Olisipa jo kevät
s8na
10.03.2015 23:39:01
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soundaa vähän overkilliltä soluussinilta kun once on vain splitattu se neck humbuukkeri. Taidat kuitenkin primääristi shredaa bridge pikupilla. Emmä itse mindais moisesta randomi hummista.

finlanderr
10.03.2015 23:51:27

Jep. Näin vähän arvailinkin. Ja minäkin olen ymmärtänyt että homma on vähän haastavampi kuin usein luullaan. Täytyypä tehdä varmuusjuotoksia foilipalojen välille ja käyttää yleismittaria. Ehkäpä saan tuon tehtyä tällä kertaa jos en kiirehdi. Viimeksi piti minunkin ulkoistaa tämä vaihe projektista.

hallu: No siis jos nyt ymmärsin oikein, niin ajattelit väsätä kitaraasi häiriösuojauksen vähentämään hurinoita kun käytät mikkiä puolitettuna? ja haluat tietää pitääkö kuparifoliosta väsätty faradein häkki maadoittaa? kyllä pitää. Eli varmista että kaikki kupariteipillä vuoratut alueet ovat yhteydessä toisiinsa ja kitaran maahan joka löytyy kaiketi juurikin potikan kuoresta. Jos etä ole aikaisemmin häiriön poistoja väsännyt (minä yritin yhtä, mutta en saanut sitä toimimaan), niin kannattaa huomata, että häriösuoja huonosti tehtynä saattaa olla äkisti häiriön lähde (niin minulle kävi ja purin lopuksi koko hässäkän pois).

Eikhän se vähempiki olis riittäny..
Snapo
11.03.2015 01:19:08

Tuuttiin tää tehtiin. Jonnet ei muista.

"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
J.Nikkanen
11.03.2015 07:39:05

Siin ku shieldaa raivolla ni pitää varoo ettei tuu split foil. Vähänkö vituttais.

tender.insanity
11.03.2015 10:12:09

Michael Chiklis on kova shieldaamaan.

www.enfarce.com
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti