Muusikoiden.net
03.12.2016
Musamaailma.fi - Soittimet helposti netistä 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Roland GA-112
1
tender.insanity
27.02.2015 12:24:38 (muokattu 27.02.2015 12:24:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sattumien takia ensi viikolla mulle tulee Roland GA-112 vahvari. En ole koskaan nähnyt tai kuullut muuta kuin YouTubesta. Netissä on jonkun verran tuosta ja GA-212:sta juttua, mutta valtaosa ei myöskään ole koittanut/nähnyt koko masiinaa. Ainakin noiden ilmestyessä pari vuotta sitten sekä markkinointi että hinnoittelu meni täysin vikaan. Nyt hinta oli alle kolmanneksen parin vuoden takaisesta ja taisi viimeinen kappale mulle lähteä. Toki 2x12" versio olisi ollut kivempi, mutta sitä ei ollut ja 1x12" painaa sen 25kg eli selkä ei olisi isompaa kestänytkään :D

Saa nähdä minkälainen mötkäle tuo on. Aivoimin mielin kohti uusia kokeiluja.

Idea tuossa vahvarissa houkutteli kokeiluun.

Onko täällä kukaan ikinä nähnyt taikka jopa testannut?

www.enfarce.com
JuSu
27.02.2015 12:42:16

tender.insanity: Sattumien takia ensi viikolla mulle tulee Roland GA-112 vahvari.

Onko täällä kukaan ikinä nähnyt taikka jopa testannut?

Auh.

Mä tilasin tuon myös edullisen hinnan houkuttamana, mutta takaisin lähti. Jotenkin se vaan kuulosti epäluonnolliselta, miten ikinä säätelikin nuppeja. Ihan kohtuulliset puhtaat löytyi, mutta säröosasto oli omituinen, samoin jos yritti ajaa pedaaleja puhtaan soundin päälle.

Lisäksi tuo 1x12" -combokin on melkoinen möhkäle.

Testaamisen jälkeen en enää ihmetellyt, miksi tuo ei ole oikein lyönyt läpi.

Toivottavasti osuu sun korvaan paremmin, itse en tykännyt.

JuSu

tender.insanity
27.02.2015 12:48:53 (muokattu 27.02.2015 12:49:33)

JuSu: Auh.

Mä tilasin tuon myös edullisen hinnan houkuttamana, mutta takaisin lähti. Jotenkin se vaan kuulosti epäluonnolliselta, miten ikinä säätelikin nuppeja. Ihan kohtuulliset puhtaat löytyi, mutta säröosasto oli omituinen, samoin jos yritti ajaa pedaaleja puhtaan soundin päälle.

Lisäksi tuo 1x12" -combokin on melkoinen möhkäle.

Testaamisen jälkeen en enää ihmetellyt, miksi tuo ei ole oikein lyönyt läpi.

Toivottavasti osuu sun korvaan paremmin, itse en tykännyt.

JuSu

Jep. No kokeilemalla selviää. Boss GT-100 löytyykin, että katsotaan mitä yhdistelmällä saa aikaan. Jos ei vahvarin omat äänet miellytä, niin jos toimisi vaikkapa päätteenä GT-100:lle kun siellä ne takana Main Input 1&2 on. Taajuusvaste pitäisi olla isompi verraten tavalliseen vahvariin. En ole tuosta siis mitään maksanut, joten halvaksi kokeiluksi tulee =)

www.enfarce.com
tender.insanity
05.03.2015 12:39:26

Tämmöinen Rolandin GA-112 vahvari tuli tunti sitten ovelle. Pienillä volumeilla koittanut vasta, kun kipeä lapsi nukkuu yläkerrassa. Skippasin miltei saman tein vahvarin omat soundit ja Boss kiinni Main Inputteihin. Kuulostaa siltä, mitä toivoinkin, eli FRFR vahvari tuolle Bossille. Soundi siis noilla hiljaisilla tasoilla aika lailla sama kuin mitä kuulen kun multiefektin vetää koneeseen kiinni.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/5738957/20150305_122257.jpg

www.enfarce.com
tender.insanity
04.06.2015 09:23:19

Eilen oli vuosittainen bändin treenihetki (koska keikka ylihuomenna) ja ekaa kertaa pääsin koittamaan kovemmilla volumeilla tuota Rolandia. Rumpali oli alkuun todella epäileväinen matolaatikostani. Itsekin jännityksellä odottelin, mitä tuleman pitää.

Boss GT-100 siis L/R outputeista vahvarin Main In -plugeihin. Bossista volume oli puolivälissä ja vahvarista Master volume 5/10. Tällöin en itse kuullut mitään muuta kuin kitaran. Laulajakin sanoi, ettei kuullut mitään muuta. Siispä joutui volumen tiputtamaan 4/10 paikkeilla, jolloin äänentaso oli sopiva. Rumpali soittaa tosiaan sillä voimakkuudella, mitä powermetallissa nyt yleensä pitääkin soittaa.

Soundi pysyi kasassa tosi hyvin, eikä kärsinyt yhtään kovemmasta äänestä.

Hyvä ja tehokas masiina omaan käyttöön kyllä.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti