Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mexico vs. USA Fenderit
1 2 3 4 580 81 82 83 84
Sarko
15.03.2015 19:56:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Karvamammutti: Noniin poijaat! Kitaraklippiskaban viimeinen tunti lähtee ihan näillä näppäimillä käyntiin! Mukaan kun vielä kerkiätte!
 
Ei ne uskalla.
 
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
Karvamammutti
15.03.2015 19:57:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sarko: Ei ne uskalla.
 
Oisit nyt ees positiivisen kautta yrittäny.
 
"Jaa, no ei tässä nyt sit varmaan lähetä mihinkää." -Tommi Mäkinen
Kefiiri
15.03.2015 20:23:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Iltaa!
 
Mä voin ihan lottohengessä yrittää, en kuullut näytteissä mainittavaa eroa.
Ihan sen enempää järkeilemättä laitan kitarat aakkosjärjestykseen ja toivon parasta!
 
gibson
Ibanez
jackson
telecaster
 
Mietin tuossa aiemmin että mihin tämä ketju mahtaa loppua, kenties hirmuisiin solvauksiin ja lukottamiseen... mutta näyttää kulkevan kohti auringonlaskua ihmeen seesteisesti :)
 
En ole musiikin asiantuntija.
MikaHekkanen
15.03.2015 20:34:42 (muokattu 15.03.2015 20:36:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Karvamammutti: Noniin poijaat! Kitaraklippiskaban viimeinen tunti lähtee ihan näillä näppäimillä käyntiin! Mukaan kun vielä kerkiätte!
 
Oma rivini, oikea sellainen:
1) Mammutti
2) Mammutti
3) Mammutti
4) Mammutti
 
E: kenties tuo xhibit 3 oli kuitenkin kirpeähkö, raikas ja vähiten tukkoinen.
Karvamammutti
15.03.2015 21:12:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noniin, eiköhän täällä ole jo jännitetty tarpeeksi.
Järjestys oli seuraava:
 
1 Jackson
2 Telecaster
3 Les Paul
4 RG
 
"Jaa, no ei tässä nyt sit varmaan lähetä mihinkää." -Tommi Mäkinen
Gary Enfield
15.03.2015 21:14:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaikki väärin. Minkä karkkipussin mä missasin?
 
Karvamammutti
15.03.2015 21:14:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

gary field: Kaikki väärin. Minkä karkkipussin mä missasin?
 
Saman ku kaikki muutkin.
 
"Jaa, no ei tässä nyt sit varmaan lähetä mihinkää." -Tommi Mäkinen
Kefiiri
15.03.2015 21:21:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Karkki onkin epäterveellistä. Muuten olisin arvannut tahallani oikein.
 
En ole musiikin asiantuntija.
Metalkallo
15.03.2015 21:27:09 (muokattu 15.03.2015 21:40:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Karvamammutti: Noniin, eiköhän täällä ole jo jännitetty tarpeeksi.
Järjestys oli seuraava:
 
1 Jackson
2 Telecaster
3 Les Paul
4 RG

 
Jes! Arvasin 2 oikein! 1 ja 4. (Mun vastaukset löytää sivulta 76) http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=226860&o=1500
 
Jackson oli vähän semmoinen että se oli pakko tuntea muuten olisin kuuro koska siinä oli 59 ja JB mikit ja niiden soundi on tullut aikas tutuksi ajan saatossa leppä ja mahonki kepeissä.
 
3:sta luulin teleksi kun oli aika kirkas, mutta näköjään oli paul. 4:n kuulosti aika lehmukselta joka RG:n puu olikin kun sointi oli hiukan pehmeä ja sellainen tummempi kun lehmus on pehmeämpi puu.
 
Klipeistä kyllä kuuli eroja ihan selvästi vaikka eivät mitenkään isoja olleet. Lähinnä eroja oli bassossa, keskiäänissä, pehmeydessä ja kirkkaudessa joita puiden vertailuissa sopiikin odottaa.
 
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä.
Jukka Häikiö
15.03.2015 21:55:10
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Insane Kane: Hoksasin että mun kitara tarvii uudet kielet joten siinä samalla hiukan naputtelin ja huutelin tyhmyyksiä.
Kitarana toimi uudehko LP, mikit vahattu ja mikin jouset korvattu kumiletkulla.
Signaaliketju: Kitara - Line 6 HD500 - Macbook
Kielten poistoa nyt ei kannata kuunnella mutta lisäsin todistusaineistona :).
Poistoon käytin veiviä, sormia ja sivuleikkureita.
Linkin takaa löytyy ääninäytteet ja niiden nimet toimikoon selityksinä että miten toimittiin. Huutelu hoidettiin mikin edestä 10 cm etäisyydeltä hiukan normaalia puhetta lujempaa.
 
https://db.tt/OyzCEDmK

 
Nojoo, aika hiljaista oli ilman kieliä ja koputtelut ja kielien kanssakin, eihän tämä ihan eka kerta ole, kun meikä on väärässä, eikä varmasti vika myöskään ja hyvä näin.
 
Terveisiä pizzerian nurkasta....
FensonGibder
15.03.2015 22:27:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Karvamammutti: Noniin, eiköhän täällä ole jo jännitetty tarpeeksi.
Järjestys oli seuraava:
 
1 Jackson
2 Telecaster
3 Les Paul
4 RG

 
No olipa yllätys.. Kaikki väärin.
 
Hyvä opetus subjektiivisuudesta. Olin kuulevani omista kokemuksista ja mielikuvista..kun näitä mutulla arvioi niin näyttää menevän metsään.
 
Kiitokset kOrvamammuttille!
 
Riffi, nyt.
Karvamammutti
15.03.2015 22:35:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

FensonGibder: No olipa yllätys.. Kaikki väärin.
 
Hyvä opetus subjektiivisuudesta. Olin kuulevani omista kokemuksista ja mielikuvista..kun näitä mutulla arvioi niin näyttää menevän metsään.
 
Kiitokset kOrvamammuttille!

 
Ne on ne erot mikkityyppien sisällä noin yleisesti otettuna niin marginaalisia, ettei käytännön merkitystä oikeasti edes ole. Ääripäästä ääripäähän onkin sit eri asia.
 
"Jaa, no ei tässä nyt sit varmaan lähetä mihinkää." -Tommi Mäkinen
Kefiiri
16.03.2015 07:51:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Karvamammutti: Ne on ne erot mikkityyppien sisällä noin yleisesti otettuna niin marginaalisia, ettei käytännön merkitystä oikeasti edes ole. Ääripäästä ääripäähän onkin sit eri asia.
 
Mukava että joku muukin on tätä mieltä. Lähtisiköhän tuosta väitteestä käyntiin uusi juupas-eipäs kinastelu ;)
 
En ole musiikin asiantuntija.
stratomaster
16.03.2015 08:47:57
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Karvamammutti: Ne on ne erot mikkityyppien sisällä noin yleisesti otettuna niin marginaalisia, ettei käytännön merkitystä oikeasti edes ole. Ääripäästä ääripäähän onkin sit eri asia.
 
Mä kun joskus taannoin vetelin humbuckereilla varustetulla Les Paulilla roots-skabaan, niin tuli sellaistakin ihan perusteltua kommenttia joiltakin, että tää on stratolla vedetty. Syynä varmaan osittain Podin ja oman monitoroinnin soundit, mp3:n laatu ja ehkä kuuntelijan kauttimien/kuulokkeiden ominaisuudet. Mutta aika jännä juttu silti että niin stratomaiselta kuulosti. Joku epäilikin, että se straton soundi on jäänyt sormiin...
 
Tää vain osoittaa, kuinka paljon liikkuvia osia on tällaisten juttujen kuuntelussa ja varsinkin silloin kun haetaan puista nyanssieroja.
 
FastEddie
16.03.2015 10:19:35 (muokattu 16.03.2015 10:21:36)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Karvamammutti: Ne on ne erot mikkityyppien sisällä noin yleisesti otettuna niin marginaalisia, ettei käytännön merkitystä oikeasti edes ole. Ääripäästä ääripäähän onkin sit eri asia.
 
Eri tyyppisten kitaroiden; merkkien, mallien, kaulojen, puiden, mikkien, tallojen, satuloiden välisistä eroista:
http://maihinnousu.net/s/22665
 
Testi, jonka tein ToneRite keskusteluun, mutta voi sitä käyttää täälläkin.
12 näytettä soitettuna suoraan linjaan.
 
Kuinka montaa kitaraa on käytetty testissä?
 
Mitä kitaroita? Mitä mikkejä? Mitä puita? Missä hintaluokassa?
Sanoisinko, että mahdotonta sanoa sokkotestin perusteella.
 
"Rehab is for quitters"
Metalkallo
16.03.2015 10:30:00 (muokattu 16.03.2015 10:30:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

stratomaster: Mä kun joskus taannoin vetelin humbuckereilla varustetulla Les Paulilla roots-skabaan, niin tuli sellaistakin ihan perusteltua kommenttia joiltakin, että tää on stratolla vedetty. Syynä varmaan osittain Podin ja oman monitoroinnin soundit, mp3:n laatu ja ehkä kuuntelijan kauttimien/kuulokkeiden ominaisuudet. Mutta aika jännä juttu silti että niin stratomaiselta kuulosti. Joku epäilikin, että se straton soundi on jäänyt sormiin...
 
Mulla oli tässä taannoin Jacksonin RR joka kuulosti todella stratomaiselta kun käytti kaulamikkiä tai molempia mikkejä keskiasennossa. En tiedä vieläkään kunnolla mistä johtui, mutta epäilen kun kitara oli aika kevyt ja kevyillä kielillä että ne auttoivat siinä paljon. Samat puut kuitenkin kun mun king v:ssä mutta king v:stä ei saa samanlaista soundia ulos millään vaikka samat mikitkin molemmissa joten oma veikkaus on puut.
 
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 580 81 82 83 84

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «