Muusikoiden.net
08.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Gibson Les Paul Studio 2014 kokemuksia
1
Ioxio
23.02.2015 09:14:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kenelläkään kokemuksia tämän sarjan kitaroista?
Tonnin kantturoissa on tuon vuoden malli ja vähän kutkuttelisi.
Onko tämä Gibsonin hintaluokassaan kuin budjettiratkaisu?
Kaikkitietävästä netistä luettuna on vaikka minkälaista kokemusta.

JarnoJT
23.02.2015 16:20:11 (muokattu 23.02.2015 16:23:38)

Tämän pätkän perusteella kelpo soitin noiden kikkarapäiden mielestä. https://www.youtube.com/watch?v=HfGEA3GCBHY

Kohdassa n. 8:20 on Studio-mallin vuoro.

En syö porkkanoita.
muthatrucker
23.02.2015 18:08:11

2014 taisi olla kahta mallia myynnissä: tavallista studiota ja studio pro -mallia. Näissä oli hintaeroa ja muita eroja. Halvemmassa mallissa, joka maksoi yleensä 899€ tuli ymmärtääkseni kotelon sijaan gigbag. Yhdellä kaverilla on 2014 mallia oleva halvempi studio. Testasin sitä kerran - aika pikaisesti tosin. Minusta se oli laadukas kitara, enkä siinä huomannut mitään merkittävää eroa omaan 2012 studiooni. Oma kitarani surisee särön kanssa, se on ainoa vika mikä siinä on. Käsittääkseni ongelma on yleinen.

Ioxio
24.02.2015 00:36:42

Hyvinhän tuo tuntuu soivan videossa ainakin.
Olen vuosia operoinnut budjettimalleilla ja kopsuilla. vaikka tämäkin liippaa gibsonin kohdalla samaa budjettiosastoa, niin josko tällä pääsisi jo aidon makuun?
Mikä lie suhde esim. tokain lc sarjan kitaroihin?
Hinta tällä jotain 900€ tuntumas

Yallup
24.02.2015 10:39:02

Itselläni on Studio mallia 2012, eikä tietääkseni 2014 eroa siitä kuin värien osalta. Satulan Tektoid ja kotelo/gigbag saattavat olla erilaisia ja otelautahan omassa on granadilloa. Kitarana ja Les Paulina se on mielestäni täysiverinen peli, josta lähinnä puuttuu koristelut.

Itse en ole säätänyt kitarasta kuin hieman intonaatiota kielten vaihdon yhteydessä. Kaularautaan tai edes tallaan ei ole tehtaan jäljiltä tarvinnut puuttua. Mitään elämistä/nauhojen töröttämistä tms. vuodenaikavaihtelua ei ole ollut ja viimeistely kaikkineen on hyvälaatuista. Näissähän on humpparinpuolitus, joten siitä saa helkkyvämpääkin ääntä ja säröt turisevat oikein muhkeasti.

Tottakai Studio on budjettimalli, siihenhän se alunperin tehtiinkin, mutta ei se minusta soittelua ja soundia huononna. Ostaisin sinuna pois kun vielä saa. Itse olen tykännyt ja pitänyt laatupelinä.

"Tosta se taitaa lähteä.."
Ioxio
24.02.2015 23:54:12

Ka eipä tarvinnut ostaa. Oli virhe kaupan sivuilla eikä sitä 2014 mallia ollutkaan. Tarjosivat sitten 2015 mallia samaan hintaan, mutta en lämmennyt. Saisihan siihen toki vaihdettua viritinpuolen, mutta se G-Force virityssysteemi kiinteenä ei napannut yhtään. Karmii moiset nykyaikaisuudet.

Yallup: Itselläni on Studio mallia 2012, eikä tietääkseni 2014 eroa siitä kuin värien osalta. Satulan Tektoid ja kotelo/gigbag saattavat olla erilaisia ja otelautahan omassa on granadilloa. Kitarana ja Les Paulina se on mielestäni täysiverinen peli, josta lähinnä puuttuu koristelut.

Itse en ole säätänyt kitarasta kuin hieman intonaatiota kielten vaihdon yhteydessä. Kaularautaan tai edes tallaan ei ole tehtaan jäljiltä tarvinnut puuttua. Mitään elämistä/nauhojen töröttämistä tms. vuodenaikavaihtelua ei ole ollut ja viimeistely kaikkineen on hyvälaatuista. Näissähän on humpparinpuolitus, joten siitä saa helkkyvämpääkin ääntä ja säröt turisevat oikein muhkeasti.

Tottakai Studio on budjettimalli, siihenhän se alunperin tehtiinkin, mutta ei se minusta soittelua ja soundia huononna. Ostaisin sinuna pois kun vielä saa. Itse olen tykännyt ja pitänyt laatupelinä.

tsim
25.02.2015 14:06:09

Itsellä Stdio 2014 Pro Fireburst värillä ja vielä sillä normi kaulaleveydellä kun on tottunut noihin Fendereihin niin ei ole niin paljon eroa.
Virittimet normi Groverit. Nämä ominaisuudet ratkaisivat oman ostopäätöksen.
Siistiä työtä ja soi hyvin.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti