Muusikoiden.net
03.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Fender Tex Mex Pu -mikit
1
ED_juho
19.02.2015 15:46:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moikka,

aloittelen ekaata kitaraprojektia ja mietiskelin millaiset mikit hommaisin. Haen ihan vaan perinteistä, ihan ookoo-kuuloista rokkisaundia, joten mitään kauhean kalleita mikkejä en ajatellut hommata, kun muutenkin on tiukka budjetti.

Tommosta Fenderin settiä olen miettinyt, liekö mistään kotoisin?
http://www.thomann.de/fi/fender_tex_mex_pu_set.htm

Vai olisiko parempi vaihtoehto ostaa vaan yksi kalliimpi mikki (harvemmin soitanmuulla kuin tallamikillä) ja ostella loput sitten pikkuhiljaa kun on enemmän rahaa?

xx

touhis
19.02.2015 18:09:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikrofonit, vaikka niilläkin oma osansa soundiin on, ovat kuitenkin kokonaisuudessa pienempi tekijä kuin vaikka käytössä oleva vahvistin.

Siitä on lähestulkoon ikuisuus kun fenkun tex-mexejä testasin stratossani, mutta silloin sain vaikutelman hieman rosoisen repivästä soundista. Voi toimia ihan kivastikin rokkihommissa. Mnet Torilla näyttää olevan juuri nyt aika niukasti straton mikkisettejä tarjolla joten itse hommaisin nuo tai laittaisin tuplasti rahaa likoon ja tilaisin fenkun texas specialit.

vänkylä
19.02.2015 18:41:03

Mulla löytyy torilta sulle valmis,halpa ja laadukas mikkisetti stratoon.

JuSu
19.02.2015 21:05:39

Axesrus Texas Blues Alamo Edition -setti. Posteineen 65 € ja rapiat, ja on hintansa väärti.

Torilta setti Fender American Standard -sinkuloita. Neljällä, viidellä kympillä satsi.

JuSu

Tigerstedt
19.02.2015 22:17:32

ED_juho: Moikka,

aloittelen ekaata kitaraprojektia ja mietiskelin millaiset mikit hommaisin. Haen ihan vaan perinteistä, ihan ookoo-kuuloista rokkisaundia, joten mitään kauhean kalleita mikkejä en ajatellut hommata, kun muutenkin on tiukka budjetti.

Tommosta Fenderin settiä olen miettinyt, liekö mistään kotoisin?
http://www.thomann.de/fi/fender_tex_mex_pu_set.htm

Vai olisiko parempi vaihtoehto ostaa vaan yksi kalliimpi mikki (harvemmin soitanmuulla kuin tallamikillä) ja ostella loput sitten pikkuhiljaa kun on enemmän rahaa?

xx

Toneriderin mikit kannattaa ehdottomasti tsekata. Edullisia, mutta äärimmäisen hyväsoundisia single-coileja. Mulla on itsellä toisessa stratossa Classic Blues-setti, enkä keksi kyllä mitään huomautettavaa. Suomessa näitä myy ainakin Kitarakuu: http://www.kitarakuu.fi/index.php?PAGE=1071&NODE_ID=1071&LANG=1

That gum you like is going to come back in style.
Lonesome
20.02.2015 22:50:37

touhis: Siitä on lähestulkoon ikuisuus kun fenkun tex-mexejä testasin stratossani, mutta silloin sain vaikutelman hieman rosoisen repivästä soundista. Voi toimia ihan kivastikin rokkihommissa.

Tex Mexit kannattaa säätää aika alas, niin tuo repivyys tasaantuu ja volumen ei tarvitse olla täysillä, jotta paras soundi löytyy. Varmasti "parempia" mikkejä löytyy mutta kyllä noilla pärjää, jos hieman ruudikkaampaa blues/rock-soundia hakee. Toimivat Japanin Fender Staratossa ok. Minun mielestäni.

"When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Lonesome Dave Peverett
ED_juho
22.02.2015 17:56:13
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuSu: Axesrus Texas Blues Alamo Edition -setti. Posteineen 65 € ja rapiat, ja on hintansa väärti.

Torilta setti Fender American Standard -sinkuloita. Neljällä, viidellä kympillä satsi.

JuSu

Kuuntelin näytteitä noista Axesrusin mikeistä, kuulostivat ainakin omaan korvaan todella hyvältä eikä hintakaan ole päätähuimaava.

xx
antnis
22.02.2015 17:59:46

Ei Tex Mexeissä ole mitään vikaa.

FensonGibder
22.02.2015 22:28:20

Varmasti riittävän laadukkaat projektiin, mutta se miltä ne kuulostavat onkin sitten kiinni pitkästi vahvarista, kaiuttimesta sekä akustiikasta.

Pelkkien mikkeihin tuijottelu ei paljoa kerro lopputulemasta.

Riffi, nyt.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti