Muusikoiden.net
10.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mahdollisimman halpa custom kitara
1 2 3 4 5
pekkari
06.02.2015 22:13:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ole yrittänyt löytää halpoja firmoja, jotka tekevät custom kitaroita. Ainut, jonka olen löytänyt on haloguitars ja moniker, mutta ne ovat amerikkalaisia. Eli voisiko joku kertoa halvan eurooppalaisen custom guitar firman. Budjetti ois semmoset 1500 euroa.

zedder
06.02.2015 22:14:32

Mitä tuolla 1500 eurolla oikein pitäisi saada?

Jokaisella on oikeus kieltäytyä aikuisten kitaroista.
Jeszse
06.02.2015 22:19:21 (muokattu 06.02.2015 22:20:10)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan se nyt vähän tyhmää alkaa customissa säästeleen.

Vaikka toki ite just kotiutin tohon budjettiin sopivan customin hehjuum.

Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku. || The Jasser Arafats || Crimson Day
JaaGeRMaisTeR
06.02.2015 22:31:17 (muokattu 06.02.2015 22:33:15)

Auroralta voisi vielä kysyä hintaa.

E: Ran tekee "customeita" 1540€ toimituksineen ja laukkuineen.

Gabe
06.02.2015 22:47:42

pekkari: Ole yrittänyt löytää halpoja firmoja, jotka tekevät custom kitaroita. Ainut, jonka olen löytänyt on haloguitars ja moniker, mutta ne ovat amerikkalaisia. Eli voisiko joku kertoa halvan eurooppalaisen custom guitar firman. Budjetti ois semmoset 1500 euroa.

Millaista kitaraa olet vailla? 1500e voi jäädä aika tiukaksi jos on tarkoitus saada oikeasti laadukasta käsityötä. Jos et ole vailla mitään tavanomaisesta poikkeavaa / sellaista mitä ei liukuhihnalta tule niin suosittelen unohtamaan halpis customit ja suuntaamaan katseen torille. 1500 eurolla saa jo tosi kovatasoisen käytetyn kitaran. Jos lähdetään tilaamaan itselle yksilöllistä customia niin tärkein hakukriteeri ei minusta tulisi olla mistä sen saa mahdollisimman halvalla.
Little Savage
06.02.2015 23:06:38

Halvimman customin saa kun teet itse. Ostat puut ja hardwaren sitten menet soitinrakennuskurssille rakentamaan.

ÄÄ TÄKÄ TÄKÄ TÄKÄ TÄÄ. Anna sakkoa saatana.
Sarko
06.02.2015 23:10:08

Gabe: Millaista kitaraa olet vailla? 1500e voi jäädä aika tiukaksi jos on tarkoitus saada oikeasti laadukasta käsityötä. Jos et ole vailla mitään tavanomaisesta poikkeavaa / sellaista mitä ei liukuhihnalta tule niin suosittelen unohtamaan halpis customit ja suuntaamaan katseen torille. 1500 eurolla saa jo tosi kovatasoisen käytetyn kitaran. Jos lähdetään tilaamaan itselle yksilöllistä customia niin tärkein hakukriteeri ei minusta tulisi olla mistä sen saa mahdollisimman halvalla.

Aloin miettimään että 1500 eurolla saattaisi hyvällä mäihällä saada jonkun Danelectro/Jerry Jones-henkisen kepin custom-pajalta. Tollanen kitara on kuitenkin suhteellisen halpa toteuttaa teknisesti: masoniittilevyä kannet, kuusta/mäntyä/poppelia kehikko ja vaahterakaula, lipstick-mikkiä kehiin. En tiedä että onko Suomessa tekiöitä tuollaisille erikoiskitaroille, itelle kyllä kelpais laadukkaasti tehty erikoisvehje noiden Korean Danojen ohella. Tollaset kitarat on kyllä totaalisen "for acquired taste" jo pelkästään uniikin twanginsä sekä helinänsä puolesta.

https://www.youtube.com/watch?v=g6jE6P9D8Do
https://www.youtube.com/watch?v=t3h0hmLz9n8
https://www.youtube.com/watch?v=ajRganr6bY4
https://www.youtube.com/watch?v=cLfGHZFtzqI

"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
kosoha-7
06.02.2015 23:17:29

Osta monta kerralla.

http://www.electricguitarking.com/Handmade-Electric-Guitars.asp

http://www.electricguitarking.com/One-Of-A-Kind-Guitars.asp

Jeszse
07.02.2015 11:37:28

Little Savage: Halvimman customin saa kun teet itse. Ostat puut ja hardwaren sitten menet soitinrakennuskurssille rakentamaan.

No tämä kyllä, ite tein soitinrakennuskurssilla itelleni varmaan parhaan kitaran mitä mulla on ollu, eikä maksanu ees seittemääsataa kaikkineen.

Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku. || The Jasser Arafats || Crimson Day
metlica
07.02.2015 12:00:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JaaGeRMaisTeR: Auroralta voisi vielä kysyä hintaa.

E: Ran tekee "customeita" 1540€ toimituksineen ja laukkuineen.

Kannattaa etsiä joku aloitteleva tai ei niin iso nimi vielä. Niinku Ran oli viisi-kymmenen vuotta sitten. Mä sain melkeen neljän tonnin arvion Ranilta, about samaa suomesta amfilta.. Tosi paljon riippuu kitaran tyypistä missä kandee tehä. Ja speksit vaikuttaa ylläri suoraan hintaan.

Get it fucking done.
yanera
07.02.2015 12:25:40 (muokattu 07.02.2015 12:26:32)

Halvan custom kitaran saat kun löydät Suomesta tekijän.

Suomessa on hyviä tekijöitä. Toiset nimekkäämpiä, toiset eivät.

Maksoin omasta customistani vuonna 1998 3500mk. Ja se kitara on mulla vielä ja tulee aina mulla olemaan.

Randall, Marshall, Peavey - Läpi Orangen.
Kipponi
07.02.2015 12:45:52

Mihin 14v tarvitsee custom kitaraa? Ei ymmärrä.
Aurora guitarsia voin suositella. Tervakoskella Kaitsu siis.

Tässä maailmassa (universumissa) on lopulta vain yksi laki: Ylivoima vastaan alivoima. Vahvempi ja älykkäämpi voittaa aina heikomman. Asun EU:n Kuuban osavaltiossa. Olen ajan ja tiedon herra.
Gabe
07.02.2015 13:59:55

Kipponi: Mihin 14v tarvitsee custom kitaraa? Ei ymmärrä.

Luultavasti samaan mihin vaikkapa 35v soittaja. Eihän sitä tiedä miten kauan tuonkin ikäinen on jo rämpyttänyt. Osalla nuorista pysyy kitara ihailtavan hyvin näpeissä, ei saa olla ikärasisti.
Tappajabanaani
07.02.2015 14:14:31 (muokattu 07.02.2015 14:14:58)

Gabe: Luultavasti samaan mihin vaikkapa 35v soittaja. Eihän sitä tiedä miten kauan tuonkin ikäinen on jo rämpyttänyt. Osalla nuorista pysyy kitara ihailtavan hyvin näpeissä, ei saa olla ikärasisti.

Voisin vaan kuvitella, että siinä teini-ikäisenä on kitaramaku jotain ihan muuta, kuin siitä vaikka viiden vuoden kuluttua. Ei kaikilla tietenkään, mutta itselläni ainakin. Menee varmaan rahat hukkaan, jos kitara ei olekaan enää mieluisilla spekseillä sitten vähän ajan päästä. Vähän vanhempana on varmaan enemmän näkemystä siitä, mitä kitaraltaan haluaa.

Funkånaut
07.02.2015 14:33:00

Tappajabanaani: Voisin vaan kuvitella, että siinä teini-ikäisenä on kitaramaku jotain ihan muuta, kuin siitä vaikka viiden vuoden kuluttua. Ei kaikilla tietenkään, mutta itselläni ainakin. Menee varmaan rahat hukkaan, jos kitara ei olekaan enää mieluisilla spekseillä sitten vähän ajan päästä. Vähän vanhempana on varmaan enemmän näkemystä siitä, mitä kitaraltaan haluaa.

Enny tiedä, meikällä on sähkismaku ollut melko pitkälti aina Strato/Teleosastoa. Jos jonku "klassisen" mallin variaation tilaa, niin kyllä semmosesta saa aina melko hyvin omiansa takaisin.

Ja, melkoisen iso osa pidempäänkään soittaneista ei tiedä mitä ritsaltaan haluaa, ainakaan päättymättömän kamarumban perusteella. :) "Tää on JUST SITÄ, mitä olen hakenut!" Ja kuukauden päästä Torilla, ku toinen malli kiinnostaa sittenkin enemmän. Vuodesta toiseen sama juttu.

"The gunk keeps the funk" - James Jamerson Elämän tarkoitus
Laulava Kylätohtori
07.02.2015 14:35:52 (muokattu 07.02.2015 14:37:02)

Funkånaut: Enny tiedä, meikällä on sähkismaku ollut melko pitkälti aina Strato/Teleosastoa. Jos jonku "klassisen" mallin variaation tilaa, niin kyllä semmosesta saa aina melko hyvin omiansa takaisin.

Ja, melkoisen iso osa pidempäänkään soittaneista ei tiedä mitä ritsaltaan haluaa, ainakaan päättymättömän kamarumban perusteella. :) "Tää on JUST SITÄ, mitä olen hakenut!" Ja kuukauden päästä Torilla, ku toinen malli kiinnostaa sittenkin enemmän. Vuodesta toiseen sama juttu.

Veli todistaa vahvasti...

Pläjäytin oikein plussalla. Turha niitä plussia on säästellä, kun ei niitä kuitenkaan mukaan saa - käärinliinoissa ei ole taskuja...

Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Tappajabanaani
07.02.2015 14:43:36

Funkånaut: Enny tiedä, meikällä on sähkismaku ollut melko pitkälti aina Strato/Teleosastoa. Jos jonku "klassisen" mallin variaation tilaa, niin kyllä semmosesta saa aina melko hyvin omiansa takaisin.

Näin niinkun persaukisen näkökulmasta mietin tota rahanmenoaspektia tässä. Keskiverto 14-kesäisen raha-asiat pitänee miettiä vähän tarkemmin, kuin kolmekymppisen perheenisän. Noiden customskebojen jälleenmyyntiarvo ei vissiin ihan seuraa liukuhihnapelien tasoa?
Toki siis kuka tahansa saa ostaa, mitä ikinä haluaa, mutta toin tässä nyt yhden näkökulman, kun kysyttiin miksi 14-vuotiaan ei kannattaisi hommata sitä customia.

nakedzen
07.02.2015 14:55:03 (muokattu 07.02.2015 14:55:40)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AV Basses tsekeistä mulle joskus antoi tuon suuntaisen hinta-arvion. Siitä tosin on jo varmaan 8 vuotta aikaa että voi olla noussut hinnat.

Muistaakseni jollain mnettiläisellä noita oli useampikin?
Funkånaut
07.02.2015 15:34:02

Tappajabanaani: Näin niinkun persaukisen näkökulmasta mietin tota rahanmenoaspektia tässä. Keskiverto 14-kesäisen raha-asiat pitänee miettiä vähän tarkemmin, kuin kolmekymppisen perheenisän.

Itse olen eri mieltä. 14-kesäisen ei tartte miettiä liikaa laskujen makselua, ruokien ostelua + leikit.

Noiden customskebojen jälleenmyyntiarvo ei vissiin ihan seuraa liukuhihnapelien tasoa?

Riippuu tietty ominaisuuksista. Kyl joku perinnehenkinen ehkä snadisti moderneilla kosketuksilla (esmes Tele-henkinen viisteillä, tietynlainen kaulaprofiili mitä muuten ei saa, ...) varmaan pitää arvonsa ihajepa verrattuna Lonkeroihin. Kaikki on tietty suhteellista.

Mutta joo, kyllähän 14-kesäinen varmaan kasvaa viel käsistä ja tolleen niin saattaa muuttua noi toivotut mittasuhteet. Wanhemmat ukkelit ja akkelit kasvaa enää lähinnä leveyttä, niin vähän eri juttu. :)

Toki siis kuka tahansa saa ostaa, mitä ikinä haluaa, mutta toin tässä nyt yhden näkökulman, kun kysyttiin miksi 14-vuotiaan ei kannattaisi hommata sitä customia.

Mulla on toinen näkökulma aiheesta "miksei hommaisi customia."

"The gunk keeps the funk" - James Jamerson Elämän tarkoitus
Jeszse
07.02.2015 16:04:34

Jumalauta jos oliski ollu neljätoistakesäsenä 1500e budjetti ylipäänsä mihin vaan.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti