Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Atomic Amplifire
1 2 3 4 510 11 12 13 14
mize7
06.02.2017 11:19:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laitetaan vielä koko biisin miksaus, joka on vedetty bassoja myöten Amplifirella.
 
https://soundcloud.com/mediumplayer/atomic-amplifire-atlas-sky-mix
 
https://soundcloud.com/mediumplayer
Ulaani
08.02.2017 17:30:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos noiden waw-muotoisten IR tiedostojen muokkaus niin helppoa kuin kuvittelen?
 
Eli jos haluaa korostaa/häivyttää jotain tiettyjä taajuuksia, niin aukoo wawin johonkin editoriin, esim. Audacityyn, ja ekvalisaattorilla tekee haluamansa temput ja siitä vaan talletus?
 
mize7
08.02.2017 19:32:09
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ole koskaan noin tehnyt. Amplifiressa kylläkin käytän PEQ blockeja juurikin leikkurina, että pääsee häiritsevistä taajuuksista eroon.
 
https://soundcloud.com/mediumplayer
juini
01.04.2017 09:57:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tiedän rikkovani etikettiä, mutta en lukenut koko ketjua (aika monta sivua). Pahoittelut.
 
Olen huomannut, että itselle sopii parhaiten kokonaan DAW:in sisällä tapahtuva työstö. Huomaan käyttäväni ilmaisia plugareita, vaikka ulkoista laatukamaa olisi ihan vieressä käytettäväksi. Kuitenkin kiinnostaa myös mahdollisuus soittaa tarvittaessa ilman konetta. Tähän liittyen kysymyksiä Amplifireen
 
- Onko Amplifire sama kuin Studio Devil Guitar Amp and effects? http://www.studiodevil.com/download/index.php
 
- Voiko Amplifiren rautaa käyttää integroidusti plugarin kanssa? Siis esim. äänittää DI:nä ja reampata lennosta mutta laskenta Amplifiren prossulla?
 
- Sisältyykö pedaalin ostajalle ao. plugari?
 
Kiitokset! /J
 
arppah8
01.04.2017 10:33:46 (muokattu 01.04.2017 10:34:07)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juini: Tiedän rikkovani etikettiä, mutta en lukenut koko ketjua (aika monta sivua). Pahoittelut.
 
Olen huomannut, että itselle sopii parhaiten kokonaan DAW:in sisällä tapahtuva työstö. Huomaan käyttäväni ilmaisia plugareita, vaikka ulkoista laatukamaa olisi ihan vieressä käytettäväksi. Kuitenkin kiinnostaa myös mahdollisuus soittaa tarvittaessa ilman konetta. Tähän liittyen kysymyksiä Amplifireen
 
- Onko Amplifire sama kuin Studio Devil Guitar Amp and effects? http://www.studiodevil.com/download/index.php

 
Sama tekniikkahan noissa, Amplifiressä vain vähän enemmän vahvistinmallinnuksia.
 
- Voiko Amplifiren rautaa käyttää integroidusti plugarin kanssa? Siis esim. äänittää DI:nä ja reampata lennosta mutta laskenta Amplifiren prossulla?
 
Ei. Amplifiren USBn kautta on yhteys vain laitteen omaan editoriin, audiota ei kulje sen kautta lain eli ei toimi äänikorttina.
 
- Sisältyykö pedaalin ostajalle ao. plugari?
 
Ei.
 
Kiitokset! /J
 
Ole hyvä!
 
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. Ostamatta ei testata!
Skeletor_
01.04.2017 14:14:41 (muokattu 01.04.2017 14:22:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Milloin laite rantautuu Suomen kamaralle??
Paljonko kaikkiaan kustataa tilata Atomic Amplifire?
Onko laite kestävä?
 
Mistä kannattaa tilata?
 
Monikin sanoo että tällä ei päästä niin suoraan asiaan kuin Fractal Audio Systems - Axe-Fx II. Mut säätämällä soundeiltaan samalla tasolle?
 
Atomicin efektit käsittääkseni huonommat.. Pärjääkö niillä?
 
arppah8
01.04.2017 14:48:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Skeletor_: Milloin laite rantautuu Suomen kamaralle??
Paljonko kaikkiaan kustataa tilata Atomic Amplifire?
Onko laite kestävä?

 
Maahantuonnista ei tietoa, pikkuisen yli 600 euroa maksaa. Kestävä on.
 
Mistä kannattaa tilata?
 
Anderton's briteissä on hyvä kauppa tilata.
 
Monikin sanoo että tällä ei päästä niin suoraan asiaan kuin Fractal Audio Systems - Axe-Fx II. Mut säätämällä soundeiltaan samalla tasolle?
 
Atomicin efektit käsittääkseni huonommat.. Pärjääkö niillä?

 
Axea en oo kokeillut joten en sano mitään. Mielestäni kyllä helppo editoida etenkin USBn kautta editorilla, itse laitteellakin onnistuu mutta ei niin jouhevasti. Tosin perussäädöille on omat potikat joten voi säätää kuin tavallista vahvaria, hienosäätö/efektit vaativat sitten skrollaamista ja pienen näytön tiiraamista.
 
Itse olen pärjännyt Atomicin omillakin efekteillä toistaiseksi, ihan käyttistä kamaa.
 
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. Ostamatta ei testata!
juini
01.04.2017 17:45:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ole
 
Kiitokset selvennyksestä. Vaikuttaa, ettei Amplifire vastaa omia tarpeitani. Osaatko vielä suositella vekotinta, joka toimisi tarvittaessa stand-alone mutta olisi integroitu tietsikkamaailmaan saumattomasti (ja kuulostaisi hyvältä... ja olisi sopivan hintainen... sekä keittäisi vappuna aitonakit).
 
arppah8
01.04.2017 18:22:13
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juini: Kiitokset selvennyksestä. Vaikuttaa, ettei Amplifire vastaa omia tarpeitani. Osaatko vielä suositella vekotinta, joka toimisi tarvittaessa stand-alone mutta olisi integroitu tietsikkamaailmaan saumattomasti (ja kuulostaisi hyvältä... ja olisi sopivan hintainen... sekä keittäisi vappuna aitonakit).
 
Hirveästi en ole näihin perehtynyt mutta budjetimmassa luokassa ehkä Line6 Firehawk FX vois ominaisuuksien puolesta natsata. Tai Pod HD500X.
 
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. Ostamatta ei testata!
Skeletor_
03.04.2017 08:43:15 (muokattu 03.04.2017 08:44:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

arppah8: Hirveästi en ole näihin perehtynyt mutta budjetimmassa luokassa ehkä Line6 Firehawk FX vois ominaisuuksien puolesta natsata. Tai Pod HD500X.
 
Ainakin Pod HD500X painii eri sarjassa vaikka kuulostaa youtubessa hyvältä.
Hintaansa nähden kelpo laite.
 
Skeletor_. Matalien vireiden fanittaja. Joskin välillä pitää ottaa maisteluja muustakin musasta.
fields
06.06.2017 14:53:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaivoin amplifiren pienen tauon jälkeen taas esiin ja aloin pähkäilemään taas säätöjä. Ongelmana on ollut siis se että vakiopreseteissä on yleensä liikaa bassoa mukana. Toimii hyvin hiljaisessa kotisoitossa mutta treenikellä pa:n tai alton ts212 monarin läpi bassoa tulee ihan hitosti liikaa. Olen kokeillut leikata alataajuuksia pois esim kaappimallinnuksen puolelta, mutta monesti saundi menee sitten ihan omituiseksi tai ohueksi. Netistä olen lukenut että pre eq:lla olisi parempi hankkiutua eroon liiasta alapäästä. Olisiko joku asiaan vihkiytynyt niin ystävällinen että antaisi esimerkin mikä palikka ja millä arvoilla sinne kannattaisi laittaa? Ettei tarvisi ihan arpomalla aloittaa.
 
ÄrGee
06.06.2017 17:42:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fields: Kaivoin amplifiren pienen tauon jälkeen taas esiin ja aloin pähkäilemään taas säätöjä. Ongelmana on ollut siis se että vakiopreseteissä on yleensä liikaa bassoa mukana. Toimii hyvin hiljaisessa kotisoitossa mutta treenikellä pa:n tai alton ts212 monarin läpi bassoa tulee ihan hitosti liikaa. Olen kokeillut leikata alataajuuksia pois esim kaappimallinnuksen puolelta, mutta monesti saundi menee sitten ihan omituiseksi tai ohueksi. Netistä olen lukenut että pre eq:lla olisi parempi hankkiutua eroon liiasta alapäästä. Olisiko joku asiaan vihkiytynyt niin ystävällinen että antaisi esimerkin mikä palikka ja millä arvoilla sinne kannattaisi laittaa? Ettei tarvisi ihan arpomalla aloittaa.
 
Minkälainen impulse response sinulla on käytössä? Koska jotkut niistä työntävät soundiin aivan liikaa bassoa, mikä voi tehdä soundista kelvottoman. Eli ensin valitset impulssin joka sopii käyttötarkoitukseen ja sen jälkeen laitat johonkin signaaliketjuun eq-palikan, jolla leikkaat kaikki pois 80-120 hertsistä alaspäin, sillä tavalla mikä nyt sattuu kuulostamaan sopivalta. Pre-eq kyllä tiukentaa alapäätä ja vahvistinmallinnuksen reagointia, mutta ei välttämättä kokonaan poista ylimääräisiä alataajuuksia.
 
TO THE STARS!!! Ibanez-pervo.
fields
06.06.2017 21:42:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ole tällä hetkellä muuta kuin mukana tulleet. Olen niitä netistä katsellut mutta en ole osannut valita minkä olisin ostanut. Onko ehdotuksia kenen tekemä iiärrä ei olisi liian tuhti? Niin ja 4x12 marsu esim greenpäkeillä miellyttää omaa korvaa.
 
ÄrGee
06.06.2017 23:06:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fields: Ei ole tällä hetkellä muuta kuin mukana tulleet. Olen niitä netistä katsellut mutta en ole osannut valita minkä olisin ostanut. Onko ehdotuksia kenen tekemä iiärrä ei olisi liian tuhti? Niin ja 4x12 marsu esim greenpäkeillä miellyttää omaa korvaa.
 
Ownhammer kannattaa ehdottomasti testata. Noista tiedostojen alakansioista "mixed" -vaihtoehdoista pitäisi löytyä nopeasti joku hyvä, mikä on käyttökelpoinen jo lähes sellaisenaan. Jos ei halua alkaa yhdistelemään eri mikrofoneja itse, mikä on noissa miksauksissa jo tehty valmiiksi.
 
http://www.ownhammer.com/store/inde … duct_info&cPath=164&products_id=407
 
Tuossa on samasta kaapista eri elementeillä demo, joka on tietysti prosessoitu ja miksattu studiossa. Mutta ehkä tuota lähelle pitäisi päästä Amplifiren ja Ownhammerien yhdistelmällä. Toisaalta tämä on aikalailla mutuilua, koska en kyseistä laitetta omista :)
 
https://www.youtube.com/watch?v=FTfwx6QzgJo
 
TO THE STARS!!! Ibanez-pervo.
fields
08.06.2017 11:21:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia avusta, ir paketti ostoskoriin ja testaamaan. Vähän analogi miehelle hakusessa nämä asiat, mutta jos tämä tästä alkaisi sujua...
 
Vesa423
11.11.2017 16:13:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitkään tullut soiteltua pelkästään muutamalla Amplifiren mukana tulleista TAF preseteistä muokatulla soundilla, mutta kokeilin tänään huviksen pikaisen googletuksen tuloksena löytyneitä Greendogin presettipaketteja:
 
http://www.greendog.co.uk/af/
 
Äkkiseltään aika mukavalta kuulostavat. Ja bonuksena se, että paketeissa ei ole 75 presettiä, vaan muutama hyvä. Rock/pop-meininkiin voi suositella. Mitään metallisoundeja noissa ei ole.
 
Vesa423
05.05.2019 14:23:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jatketaas 539 päivää vanhaa Amplifire-keskustelua... Edellinen viesti näköjään itseltäni ja jotakuinkin samasta aiheesta.
 
Kaipailin pientä päivitystä soundipalatteihin, ja törmäsin tällä kertaa Fremenin presetteihin. Sieltähän löytyi hurja määrä erilaisia paketteja eri vahvistimista. Päädyin preset pack 2-pakettiin, ja tuota voi kyllä suositella muillekin. Hyviä eri gaineille säädettyjä perussoundeja eri vahvistimille (lähinnä säröpuolta), ja lisäksi muutama hauska biisikohtainen asetus, mm Dire Straits, Pink floyd. Innostuin oikein vetäsemään ääninäytteen taustanauhan päälle Sweet child of mine-presetillä. Suoraan ilman mitään Cubase-puolen efektointeja. Koko biisi samalla presetillä pelkästään kitaran mikkiasennoilla, volasäädöillä ja wah-pedaalilla soundia säädellen:
https://maihinnousu.net/s/29174
 
Onko muuten kukaan vielä vaihtanut 3-nappista Amplifirea isompaan 6 tai 12-nappiseen versioon? Toimiiko niissä kaikki kuten perusversiossakin, lisänappien tuoman kontrolliedun höystämänä? Olen nyt pitänyt livekäytössä kahta soundia (clean ja korfield rock-särö) keskinapin alla A/B-toiminnolla, delayn oikeassa napissa ja volannoston sooloja varten (volumepedaali signaaliketjun lopussa amplifiren editorissa) vasemmassa napissa. Välillä tuntuu että pari nappia lisää olis tarpeen että saisi hieman laajennettua biisien aikana vaihdettavaa soundipalettia.
 
Tami
05.05.2019 17:13:54 (muokattu 05.05.2019 17:15:00)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vesa423: Jatketaas 539 päivää vanhaa Amplifire-keskustelua... Edellinen viesti näköjään itseltäni ja jotakuinkin samasta aiheesta.
 
Onko muuten kukaan vielä vaihtanut 3-nappista Amplifirea isompaan 6 tai 12-nappiseen versioon? Toimiiko niissä kaikki kuten perusversiossakin, lisänappien tuoman kontrolliedun höystämänä? Olen nyt pitänyt livekäytössä kahta soundia (clean ja korfield rock-särö) keskinapin alla A/B-toiminnolla, delayn oikeassa napissa ja volannoston sooloja varten (volumepedaali signaaliketjun lopussa amplifiren editorissa) vasemmassa napissa. Välillä tuntuu että pari nappia lisää olis tarpeen että saisi hieman laajennettua biisien aikana vaihdettavaa soundipalettia.

 
Amplifirea itsellä ei ole, mutta voisiko noista "napeista" vapauttaa reunimmaiset siten, että laittaisi looppiin 2 exp-pedaalia joista toinen olisi volume (korvaa vol.buustin) ja toinen delay-levelin portaaton säätö... Sitten noihin reunimmaisiin nappuloihin saisi konffatua ne halutut saundipaletit. Toisaalta jos vielä laittaisikin volapolkimen amp3:n jälkeen ketjuun, vapautuisi tuo toinen loopissa oleva exp-poljin jonkun muun ominaisuuden säätöön.
 
https://www.youtube.com/watch?v=lYkwMf1uCtE
 
Manuaalin mukaan tuo huolii exp-polkimet efektilenkkiin, mutta ei varsinaisesti on/off poljinta.
 
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
Vesa423
05.05.2019 19:22:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tami: Amplifirea itsellä ei ole, mutta voisiko noista "napeista" vapauttaa reunimmaiset siten, että laittaisi looppiin 2 exp-pedaalia joista toinen olisi volume (korvaa vol.buustin) ja toinen delay-levelin portaaton säätö...
 
Kiitti! Hyvä idea. Eipä ole tullut mieleenkään käyttää tuota oikeaa fyysistä efektilenkkiä mihinkään. Mutta voishan tosiaan tuon virtuaalisen volumepedaalin korvata oikealla pedaalilla, jäisi sooloboostinappi muuhun käyttöön. Ja Wahi ja pedaalipoweri on kuitenkin mukana, joten eipä toi roudauksen kannalta oleellista eroa tee. Luulen että tolla yhdellä lisänapilla pääsee jo pitkälle, tulis jo neljä soundia nappien taakse. Eli eikus volumepedaalia etsimään torilta tai jostain..
 
Tami
05.05.2019 19:32:42
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vesa423: Kiitti! Hyvä idea. Eipä ole tullut mieleenkään käyttää tuota oikeaa fyysistä efektilenkkiä mihinkään. Mutta voishan tosiaan tuon virtuaalisen volumepedaalin korvata oikealla pedaalilla, jäisi sooloboostinappi muuhun käyttöön. Ja Wahi ja pedaalipoweri on kuitenkin mukana, joten eipä toi roudauksen kannalta oleellista eroa tee. Luulen että tolla yhdellä lisänapilla pääsee jo pitkälle, tulis jo neljä soundia nappien taakse. Eli eikus volumepedaalia etsimään torilta tai jostain..
 
Joup. Juu ja jos stereona soittelet niin sitten stereopoljin.
Mielenkiintoista on tuo portaaton säätely kun kaasupolkimen tapaan saapi soundiin lisättyä esim delaytä kuivasta ambienttiin... tai vaikkapa säröä portaattomasti cleanista junttaan :-)
Mulla on semmosia Hotonen soulpress-polkimia. Ne toimii omaan vähään käyttöön volumena, wahina ja exp-polkimenakin vielä. Hiukan on isokenkäisenä hankalia poljeskella, mutta eipä ole hinnallakaan pilattuja.
 
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 510 11 12 13 14

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «