Muusikoiden.net
11.12.2016
Jenkkirundi - Uutuuskirja nyt myynnissä! 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: EVH Frankenstein Pickup
1
Tomi_79
15.01.2015 19:59:55 (muokattu 15.01.2015 20:18:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi vaan kaikille. Mä ostin tuon EVH Frankensteinin ja tein siitä videon Youtubeen jos ketä tuo kiinnostaa:
https://www.youtube.com/watch?v=UanSUOXQ72U

Ja sitten on toinen video kamoista mitä tossa käytettiin:
https://www.youtube.com/watch?v=a2eCfKqjzfk

Mä en tiedä kitarakamoista oikeesti yhtään mitään, mutta nää on näin maallikkoharrastajan näkökulmasta tehtyjä.

Mutta kyllä mä sitä saundia tykkään hakee vaikka en osaa soittaakaan mtenkään kovin hyvin.

(Jaa saakohan täällä maiostaakaan omaa kanavaa? No poistakee jos on kiellettyä)

hallu
15.01.2015 20:40:34

Plussaa hyvästä ja rehdistä esittelystä. Eläkä suotta sitä soittoa noloile, kyllä sen kuuli että se ne riffit osaat soittaa vaikka nouhoitustilanteessa vähän kompuroikin ja kuten itse totesit, niin mikkiä siinä verrattiin EVH itehän vetää kaikenmaailman efektien läpi ja sää vedit ihan kuivana:-).

Niin siitä mikistä, kyllähän siinä vaan yllättävän paljon eroa oli ja se EVH oli aika paljon erottelevamman ja kirkkaamman tai avaramman kuuloinen kun se orkkis oli pikkuisen tunkkaisempi. Meinaan ettei kuulostanut miltään säätöjutskalta, vaan ihan erisoundiselta mikiltä. Itse en osaa mikrofoneja vaihtaa:-( pitäis varmaan opetella, vaikka musafasulla lupasivat mikinostajalle vaihtaa sen muutamalla kympillä. Mulla on tuo Samick jazzari, johon olen mikkien vaihtoa suunnitellut.

Olisipa jo kevät
Tomi_79
15.01.2015 20:59:52 (muokattu 15.01.2015 21:29:32)

hallu: Plussaa hyvästä ja rehdistä esittelystä. Eläkä suotta sitä soittoa noloile, kyllä sen kuuli että se ne riffit osaat soittaa vaikka nouhoitustilanteessa vähän kompuroikin ja kuten itse totesit, niin mikkiä siinä verrattiin EVH itehän vetää kaikenmaailman efektien läpi ja sää vedit ihan kuivana:-).

Niin siitä mikistä, kyllähän siinä vaan yllättävän paljon eroa oli ja se EVH oli aika paljon erottelevamman ja kirkkaamman tai avaramman kuuloinen kun se orkkis oli pikkuisen tunkkaisempi. Meinaan ettei kuulostanut miltään säätöjutskalta, vaan ihan erisoundiselta mikiltä. Itse en osaa mikrofoneja vaihtaa:-( pitäis varmaan opetella, vaikka musafasulla lupasivat mikinostajalle vaihtaa sen muutamalla kympillä. Mulla on tuo Samick jazzari, johon olen mikkien vaihtoa suunnitellut.

Kiitos paljon kannustavista sanoista. Onhan tässä opeteltavaa. Mutta ajattelin vetää nuo ykkösellä koska ei sitä keikallakaan saa toista yritystä.

Mutta kyllä täytyy sanoa että kun pääsi treenikselle soittamaan niin on tuo EVH kyllä hintansa väärti. Ihan hiton hauska soittaa kun tuntuu että kaikki soi oikein.

Laitetaan sieltäkin videota jossain vaiheessa.

Morri
15.01.2015 21:33:22

Nostan hattua, hieno esittely. Itsekin miettinyt pitäisikö tuota mikkiä kokeilla omaan Frankensteiniini.

Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it. André Gide
Tomi_79
15.01.2015 22:39:13

Morri: Nostan hattua, hieno esittely. Itsekin miettinyt pitäisikö tuota mikkiä kokeilla omaan Frankensteiniini.

On kyllä hieno toi sun frankensteini! Suosittelen kyllä tätä mikkiä kaikin puolin. Olen kyllä tyytyväinen siihen ja tossahan mulla oli soundinäytettäkin.

Pelimonni
17.01.2015 00:23:21

Tomi_79: Moi vaan kaikille. Mä ostin tuon EVH Frankensteinin ja tein siitä videon Youtubeen jos ketä tuo kiinnostaa:
https://www.youtube.com/watch?v=UanSUOXQ72U

Ja sitten on toinen video kamoista mitä tossa käytettiin:
https://www.youtube.com/watch?v=a2eCfKqjzfk

Mä en tiedä kitarakamoista oikeesti yhtään mitään, mutta nää on näin maallikkoharrastajan näkökulmasta tehtyjä.

Mutta kyllä mä sitä saundia tykkään hakee vaikka en osaa soittaakaan mtenkään kovin hyvin.

(Jaa saakohan täällä maiostaakaan omaa kanavaa? No poistakee jos on kiellettyä)

Moro. Aivan selvästi Modaus kannatti. Paljon parempi saundi. Olispa mun kamoilla, niin pääsis kunnolla käsitykseen. Tais olla kallis mikki. Diggaan Eddietä .

Aivan sama mitkä on pääteputket. Eipä vaikuta saundiin pätkän vertaa.
Jucciz
17.01.2015 00:40:19
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tää oli hyvällä fiiliksellä ja rennolla meiningillä väsätty esittely, ja mukava että oot tyytyväinen mikkiin! :)

Jos tarvitset putkien mittauspalveluita, tsekkaa täältä. Jos komppilaput kiinnostavat, tsekkaa sivut täältä.
Metalkallo
17.01.2015 12:28:20 (muokattu 17.01.2015 12:32:43)

hallu: Plussaa hyvästä ja rehdistä esittelystä. Itse en osaa mikrofoneja vaihtaa:-( pitäis varmaan opetella, vaikka musafasulla lupasivat mikinostajalle vaihtaa sen muutamalla kympillä. Mulla on tuo Samick jazzari, johon olen mikkien vaihtoa suunnitellut.

Kannattaa ihmeessä opetella vaihtamaan itse, säästää ja opittua tuo vaihto on aivan helppoa. Yleisimmät ohjeet saa vaikka Seymour Duncanin sivuilta - Wiring Diagram kohdasta. Itselläni ei tosin ole kokemusta straton mikkien vaihdosta, mutta kyllä senkin oppii aikanaan jos haluaa.

Plussia minultakin ketjun aloittajalle, tällaisia videoita on aina ihan mukava katsoa kun kamastelijan vikaa itsessänikin on ehkä enemmän kuin soittajan. Kävin pamauttamassa plussan Y-tuben puolellakin videolle.

Kun näitä kamoja keräilee ja testailee, niin on ihan hyvä kuitenkin perehtyä niihin enemmänkin juuri mikkien vaihdon sun muun osalta niin saa kokemusta lisäksi. Itse ainakin olen imenyt kuin sieni kokemusta eri laitteista ja niiden laitoista, varmaankin koska kiinnostaa jonkin verran myös niiden toiminta/asennus.

Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti