Muusikoiden.net
04.12.2016
ROKKAA MERKONOMIKSI - liiketalouden perustutkinto 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tortex Sharp plektrat
1
ibanezman
05.12.2014 22:02:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moikka!

Tietääkö kukaan myykö mikään liike näitä plektroja Suomessa? Tai saman mallisia plektroja toiselta valmistajalta?

http://www.jimdunlop.com/product/tortex-sharp

käsi
05.12.2014 22:05:10
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Testasin noita hetki sitten. Vaasassa pihlajamaan musiikilla oli noita iso läjä.

MUSIC LOVER, Joka on päättänyt onnistua unelmissa
TTV
05.12.2014 22:07:40
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

www.levytukku.fi myy noita, postitus ilman kuluja :-)

"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
ibanezman
05.12.2014 22:26:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TTV: www.levytukku.fi myy noita, postitus ilman kuluja :-)

Katos vaan, niinpä näyttäisi! Sinne siis, kiitti paljon! :)

RaskasMielinen
05.12.2014 23:09:40 (muokattu 05.12.2014 23:09:57)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ibanezman: Katos vaan, niinpä näyttäisi! Sinne siis, kiitti paljon! :)

Itse diggailin noita vielä joku aika sitten ja mun mielestäni niitä sai vähän kaikkialta. Vaihdoin sitten kuitenkin Jazz III:een. Sinänsä en todellakaan kadu tuota Sharp-ajanjaksoa, koska tuollainen todella teräväkärkinen pleku kehittää. Treenasin silloin lähinnä tiluttelua. Nyt pistelen kaiken menemään JazzIII:lla siinä missä monet kaverit käyttävät pljon tylpempiä plektroja etenkin "kaikki nakit pelissä" -tyylisissä soinnuissa. Mielestäni saan aikaan paljon jytymmän soundin, kun pystyn käyttämään teräväkärkisempää plektraa. Soittelen lähinnä jonnekin Burzumin suuntaan kallellaan olevaa bläkkistä ja idea on saada kaikki käytettävät kielet soimaan kuuluvasti (mikä on toki ainainen haaste vahvistin/pedaaliosaston säädöissä). Jossain vaiheessa rupesin opettelemaan Van Halen -tyylistä tiluttelua, mutta sitten huomasin, että olen plektran kanssa paljon nopeampi. Treenasinkin paljon Tortex Sharpilla ja sellaisella Ynkkä-stratolla, jossa on niinkin ohuet kielet kuin kasit - siinä saa kosketus kieleen olla just eikä melkein.

Täällä jauhetaan paljon siitä miten mikäkin kitara tai vahvistin tai kaiutinelementti vaikuttaa soundiin, vaikka moni varmasti on huomannut, että plektravalinta vaikuttaa vielä enemmän - ja maksaa jonkun puoli euroa...

P.S. Mulla vois olla jonkinmoinen pussillinen noita Sharpeja, lähinnä käyttämättömiä, eri paksuuksia (eri kieliseteille - suhtauduin aikanaan kokeiluuni varsin vakavasti...;)

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti