Muusikoiden.net
03.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Fujigen FGN lespaul malli
1
lespauldlx
21.11.2014 10:33:50 (muokattu 21.11.2014 10:35:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.power-sound.fi/fgn-nclc- … neo-classic-lp-pussilla-p-4203.html

Tommonen jäi käteen yksissä musatavarakaupoissa. Vaihtokauppoja tehtiin samana päivänä ku sattu oleen keikka. Tempasin puol settiä kyseisellä kapistuksella ja täytyy sanoa, että aikas perskuleen hyvä peli on. Vire on hyvä. Ei tuu niitä avosointuongelmia, että kun jonkun soinnun saat soimaan hienosti, niin toinen sointu raiskaa kissaa.

Vertauskapistuksena samalla keikalla mulla oli vuoden 1980 Gibson Lespaul Deluxe jota ammattikitarasepät ovat kehuneet äärimmäisen hyvillä puilla varustetuksi, enkä itse henk. koht. ole vielä mukavempaa kitaraa soittanut. Mut tää japskipoikien vääntämä keppi -> Kyllä japaniassakin vaan hyvää mahonkia on, se täytyy myöntää ja hyvä elektroniikka. Tosin tähän kyseiseen kapistukseen on vaihtdettu Gibsonin 59 ja 59 plus mikit. Se lisännee tuota soittimen mukavuutta, eikä se PRS-tyyppinen pinnoitekaan tunnu häiritsevän puun toimintaa, vaan ääni tulee kauniisti rungon läpi. Mahonki toimii.

Aikaisemmin mun Gibsonuskollisuutta on vakauttanut muutamien Tokain (mm. LS125 Love Rock), Epiphonen ja muidenkin kopioiden tunnustelu. Niissä tuli itselle ja HUOM! tämä on minun kokemus! semmonen fiilis, että se sointi ei päässyt tuleen ns. rungon kautta ja soittimet jäi muutenkin hengettömäksi ja se ns. twangi puuttui kokonaan.
Mut nyt tämä FGN todella horjuttaa mun Gibsonuskollisuutta! Sitä jotuis varmaan aikas mukavasti pulittaan Gibsonista, että löytyis vastaava..

FGN lespauli ei ole Gibson, mutta kuulostaa siltä ja tuntuu siltä hyvällä tavalla ja on vielä hyvän näköinen. Gibsonit kunniaan! FGN tulee hyvänä uskollisena kamuna matkassa.

Oli vaan pakko avautua, kun ei näistä Fujigenin tehtaan laatulaitteista ole pahemmin juttua täällä.

GiovanniDiRondo
21.11.2014 10:52:12
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä oli ihan tarpeellinen muistutus.

Vähän on ollut Les Paulin hankinta itselläkin tässä kiikarissa, ja esimerkiksi Gibsonin 2015 mallit ovat niin kummallisia, että muut vaihtoehdot houkuttaa enemmän.

Alnico 8:t on tuon FGN alkuperäiset mikit, jonkun verran noita näkyy markkinoilla olevissa kitaroissa. Itsellä on juurikin samaa magneettiyyppiä mikit kitarassa, ja ainakin niissä on omat hyvät puolensa.

lespauldlx
21.11.2014 11:46:23

GiovanniDiRondo: Tämä oli ihan tarpeellinen muistutus.

Vähän on ollut Les Paulin hankinta itselläkin tässä kiikarissa, ja esimerkiksi Gibsonin 2015 mallit ovat niin kummallisia, että muut vaihtoehdot houkuttaa enemmän.

Alnico 8:t on tuon FGN alkuperäiset mikit, jonkun verran noita näkyy markkinoilla olevissa kitaroissa. Itsellä on juurikin samaa magneettiyyppiä mikit kitarassa, ja ainakin niissä on omat hyvät puolensa.

Joo varmasti on originaalitkin mikit oikein kelvot ja sitten on kultaa niinku olis geishatalolta viety :D Mun kokemus on tietty vaan nuo Gibsonin mikit ja ne on hemmetin hyvät!

Lonesome
23.11.2014 21:02:02

FGN lespauli ei ole Gibson, mutta kuulostaa siltä ja tuntuu siltä hyvällä tavalla ja on vielä hyvän näköinen. Gibsonit kunniaan! FGN tulee hyvänä uskollisena kamuna matkassa.

Oli vaan pakko avautua, kun ei näistä Fujigenin tehtaan laatulaitteista ole pahemmin juttua täällä.

Sellasta se on. Myin Gibson Les Paul Studio Deluxen pois, kun Fujigenin v. 1980 tekemä Greco "les paul" on enemmän Les Paul, kuin tuo aito. Minun mielestäni. Eikä tuo EG-480(?) Greco ole edes mitään "high end" sarjaa...

"When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Lonesome Dave Peverett
iec
27.08.2015 10:46:53

Onkos tullut lisää kokemuksia näistä FGN les paul-mallisista kitaroista? Olisi todellakin kiinnostava vaihtoehto Gibsonille (tämän Gibsonin kaulanleveyspelleilyn takia).

Hintakin näyttää olevan vain hieman Gibson LP Studion hintaa korkeampi (noin 1300 euroa).

Ja entä onko tietoa missä näitä pääsisi kokeilemaan mahdollisimman lähellä Oulua?

-iec

Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
arijuki
10.09.2015 10:48:33

Nostetaanpas.

Onko kenelläkään kokemuksia? Sattumalta törmäsin näihin Power Soundin sivuilla.

The beautiful thing about learning is nobody can take it away from you. - B.B. King
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti