Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Gibson LP Standard ja vähemmän hevi-soundiset mikit?
1 2
Numb
29.10.2014 12:02:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joku muu sikko: Messinkisatula kirkastaa kans soundia.
 
Mun kokemusten mukaan ei merkittävää eroa muihin materiaaleihin - ja se mahdollinen ero vain vapailla kielillä.
 
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head
J_Mantyla
30.10.2014 01:15:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites tuo soundi styrkkarista toisella luutulla, onko olennaista muutosta?
 
Ellei tänään niin sitten huomenna
rheinone
30.10.2014 01:24:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Mulla on samanlainen kitara samalta vuodelta ja siinä on kai 490/498 mikit. Tuo mainitsemasi tunkkaisuus oli itsellenikin tutua etenkin kaulamikillä, mutta apu löytyi siihen kun säädin mikrofonit alas (tai minun kahdalla ainoastaan kaulamikkiä otin seilusti alemmas) sen kaulamikin voi huoletta laskea mikkikehyksen tasolle jopa niin, että mikkikehys nousee vähän yli siitä keskeltä (mitä olen muiden kitaroita katsellut, niin aika monet säätävät Gibsoninsa mikit näin) takamikkiäkin voi laskea, mutta sehän soi vähän kirkkaammin muutenkin. Se mikkien laskeminen vaikuttaa niin, että sointiin tulee lisää dynamiikkaa ja se alkaa ikäänkuin hengittää se sointi ja tukkoisuus vähenee tai jopa katoaa. Jos haluaa oikeasti kirkastaa sitä sointia vielä, niin sitten noita muita vinkkejä eli potikoiden vaihtoa jopa napapalojen vaihtoa, mutta sitten tietenkin mikkien vaihtoa voi myös ajatella. Näin kerran telkkarissa kun joku oli laittanut Pauliinsa TV Jonesin mitä filtertroneja ne nyt sitten onkaan ja siinä oli kyllä kirkas sointi.
 
Kokeile kuitenkin ensin säätää niitä mikkejä. Jos sulla on mikit lähellä kieliä, niin ihan varmasti on tukkoinen sointi. Mun mielestä mikkejä ei kannattaisi ikinä laittaa ihan kieliinkiinni, vaan mieluummin etsiä se söpöpiste, joka löytyy kokeilemalla, mikäi ei satu tietämään missä se juuri siinä kitarassa on.

 
Komppaan täysillä gabea ja laulavaa kylätohtoria säätämisessä, josta itsekin kirjoitit. Nuo Filter'Tronit ovat kyllä komppaamisen arvoiset niin'ikään: Totta tosiaan kirkkaan kuuloisilta näyttivät televisiossa.
 
J-P L
30.10.2014 01:34:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-septimisti-: Useimmissa humbuckerkitaroissa esimerkiksi tonepotikoiden arvo on 500 kilo-ohmia. Gibson on ainakin perinteisesti käyttänyt 300k:n potikoita, jotka saattavat tehdastoleranssien myötä olla todellisuudessa jopa alta 250k:n.
 
90-luvun Gibsoneissa on yleensä 300 kohmin volumepotikat ja 500 kohmin tonepotikat.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «