Muusikoiden.net
21.11.2018
Yli 300 sivua parasta musakamaa 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Gibson ES355 ?
1 2
johanssen
08.09.2014 10:50:10
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

gibson1970: http://www.topsound.fi/gibson-es-335-black.html

Eikös tuo ole ihan ehta 335?

On. Siinä ei oo vaan mitään turhaa höttöä, kuten reunalistoja tai paksua lakkakerrosta.

Joku toinenhan näitä asioita ei pidä höttönä vaan tarpeellisina, mutta mie en.

Jucciz: 355 on kyllä miltei aina mukana keikalla, kun humbucker-kitaraa käytän. Se on vaan tosi monipuolinen soitin: jatsista raskaaseen rockiin ja kaikenlainen tanssi- ja iskelmämusiikki onnistuu sillä hienosti. Siihen vielä Tele kaveriksi, niin soundipaletti on kyllä aivan riittävä mille tahansa keikalle, joita tulee tehtyä.

Pari Telee ja pari 335:ttä on ainakin itelle se riittävä paketti, joka on kiikarissa. Toinen 335 vielä uupuu, mutta eipä tarvi enää kaasutella turhaan muuta, kun on paketti selvillä. Jos en näillä pärjää, niin paras pistää koko kalusto myyntiin.

asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat...
PIM
08.09.2014 11:26:00 (muokattu 08.09.2014 11:28:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos jotain kiinnostaa niin GFS:stä löytyis halvalla valmiita Varitone paketteja. Eipä ihme, että noita ei paljon lankkukitaroissa näy kun vaatiin asennustilaa 5cmx10cm.

http://www.guitarfetish.com/Genuine … one-replacement-boards_p_11664.html

Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
Kuha
08.09.2014 11:31:26

hallu: Niinhän nuo väittääpi:-). Ei siinä ainakaan mikään minua epäilytä ja onhan topsound vissiin ihan uskottava musiikkiliike kuten siellä otsikossakin todettiin joten tokkopa mitään feikkiä yrittäisivät myydä.

Hyvä liike on, siellä on nyt muuten CS R7 Les Paulit hintaluokassa alle 2500,- Olivat isomman satsin niitä kuulemma ostaneet.

Old Fenders never die
Laulava Kylätohtori
08.09.2014 11:47:41 (muokattu 08.09.2014 11:48:18)

http://www2.gibson.com/Products/Ele … itars/ES/Gibson-Memphis/ES-359.aspx

Tässä vasta maukas peli! Hitto sentään, miksi se on niin kallis. Torillakin olisi, mutta hinta on.. hmmm.... yli oman budjetin. Jos tuossa hinnassa olisi edes jotain järkeä, niin tuollainen olisi pakko ostaa... Ai ai, nyt iski kunnon GAS!

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=898049

e. tuohan on siis ES-359, mutta liekö tuolla niin väliä..

Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Joees
08.09.2014 13:45:01 (muokattu 08.09.2014 13:45:29)

Laulava Kylätohtori: http://www2.gibson.com/Products/Ele … itars/ES/Gibson-Memphis/ES-359.aspx

Tässä vasta maukas peli! Hitto sentään, miksi se on niin kallis. Torillakin olisi, mutta hinta on.. hmmm.... yli oman budjetin. Jos tuossa hinnassa olisi edes jotain järkeä, niin tuollainen olisi pakko ostaa... Ai ai, nyt iski kunnon GAS!

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=898049

e. tuohan on siis ES-359, mutta liekö tuolla niin väliä..

Tuntuu sillä olevan monelle väliä koska tossa on pienempi koppa kuin 335:ssä joka on toisille syystä ja toisesta ehdoton ei. Muutenhan tuo ei ole kuin koristeltu versio 339:stä joka on jo mukavasti halvempi ja erittäin mainio kitara.
Itse pidän kovasti juurikin tuosta pienemmästä kopasta, mun silmään paljon hienompi, istuu mun kroppaan todella hyvin sekä seisaaltaan että istualtaan soittaessa ja on mukavan kevyehkö. Soundissa on kivasti telecasteria. Mulla on siis 339.

Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
hallu
08.09.2014 14:20:54

Näissä kitaroissa on sekin hyvä puli, että kun ne ovat muotoon prässättyä laminaattia, niin ei tarvitse jauhaa niistä "hyvistä puista", meinaan vaan että se soundi tulee rakenteesta kun materiaali on kohtuullisen vakioitua.

Silloin kun vielä kärsin ilmavaivoista, niin Yamaha SA2200 oli yksi himojeni kohteista. Sehän on aikalailla samanlainen kuin tuo ES355, mutta vain puolet halvempi. Tuo ES359 olisi myös makea. Itselleni nuo Customtyyliset silmäkarkit jotenkin vetoaa, vaikka ymmärrän hyvin näkemystä, jossa ne halutaan jättää pois (myös yksinkertainen on kaunista ja sen vuoksi olen ollut aina vähän ihastunut Gibsonin studio, spesiaali ja tributesarjaan myös).

En osaa leikkiä, mutta minulla on ihan helvetisti leluja
Laulava Kylätohtori
08.09.2014 14:25:37

hallu: Itselleni nuo Customtyyliset silmäkarkit jotenkin vetoaa, vaikka ymmärrän hyvin näkemystä, jossa ne halutaan jättää pois (myös yksinkertainen on kaunista ja sen vuoksi olen ollut aina vähän ihastunut Gibsonin studio, spesiaali ja tributesarjaan myös).

Minusta nuo karkit sopivat hyvin tällaiseen herkkään 'piece of art' instrumenttiin, mutta ei missään tapauksessa lyömäsoitintyökaluihin kuten strato tai tele. Strato bling blingillä on minulle kauhistus, samoin jostain syystä Gibsonin Studiot eivät nappaa ollenkaan, vaan niissä pitää sitä silmäkarkkia olla...

Believe what you want, it doesn't mean you're right...
hollstro
08.09.2014 18:26:42

hallu: Näissä kitaroissa on sekin hyvä puli, että kun ne ovat muotoon prässättyä laminaattia, niin ei tarvitse jauhaa niistä "hyvistä puista", meinaan vaan että se soundi tulee rakenteesta kun materiaali on kohtuullisen vakioitua.

Jostain syystä vaan näissäkin on soinnissa paljon eroa soittimien välillä. Jopa saman vuosikerran. Puhun nyt vähän vanhemmista soittimista, en nykytuotannosta joihin minulla ei ole tuntumaa.

vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
hallu
08.09.2014 19:21:12 (muokattu 08.09.2014 19:31:21)

hollstro: Jostain syystä vaan näissäkin on soinnissa paljon eroa soittimien välillä. Jopa saman vuosikerran. Puhun nyt vähän vanhemmista soittimista, en nykytuotannosta joihin minulla ei ole tuntumaa.

On tietenkin, tuo minun kommentti oli tuollainen hassunhauska kärjistys;-). Itseasiassa jopa minä pystyn huomaamaan akustisessa soinnissa eroja eri yksilöiden välillä vaikka olen vain kaupassa niitä testaillut (Lähinnä siis ES335 ja Yamaha SA2200 (sekä joitain halvempia), joita suomesta löytyy hyllystä). En ole isommin miettinyt tuleeko ne erot rakenteista, säädöistä, vai mistä (luulisi, että ilman kosteuskin vaikuttaa ja tietenkin kielet).

E: kävin tänään huvikseni katselemassa kitaroita musakaupoissa aikaa tappaakseni. Jostakin syystä aina kun käteen sattui soitin, joka tuntui kertakaikkiaan hyvältä, niin hintalapussa luki jotain 1500 - 2500euroa. Vaikka olen aina liputtanut sen puolesta, että halvalla saa nykyisin hyviä kitaroita ja olen edelleenkin sitä mieltä, niin silti kun joku kitara tekee vaikutuksen niin se on joku kallis:-). Onkohan mulla kallismaku:-D. Sama muuten bassoissa jossa laatusoitin erosi selvemmin matalalemman aktionin ja kevyemmän soitettavuutensa ansiosta, mutta bassoista en muuten juuri ymmärrä mitään, paitsi että Riku on hyvä ei siitä mihinkään pääse.

hallu
08.09.2014 19:24:28

Laulava Kylätohtori: Minusta nuo karkit sopivat hyvin tällaiseen herkkään 'piece of art' instrumenttiin, mutta ei missään tapauksessa lyömäsoitintyökaluihin kuten strato tai tele. Strato bling blingillä on minulle kauhistus, samoin jostain syystä Gibsonin Studiot eivät nappaa ollenkaan, vaan niissä pitää sitä silmäkarkkia olla...

Stratosta ja telestä olen täsmälleen samaa mieltä kanssasi ja jopa se loimukuvioinen strato itselleni vähän tökkää, vaikka se kai on tehty liimaamalla viilu siihen kanteen. Gibsoneissa olen tuntenut lukkarinrakkautta juuri siihen vanhaan punapetsattuun ja ruskeapetsattuun lessuun. Se on vaan jotenkin makea, vaikka eisitä oikein aidoksi lespauliksi tämmöinen vanha jäärä miellä, mutta hyvä soitinhan se on.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2018, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti