Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Halpa Tele-tyypinen kitara; Harley Benton TE-80 NT?
1 2 3 4 5
jpjanhun
02.08.2014 14:08:09 (muokattu 02.08.2014 14:08:31)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sarko: Eräällä kirjoittajalla vaikuttaa olevan FENDAR-butthurt.
 
-niinkö? enkö oo myös tokaita kritisoinut? tai amerikkalaisia kitaroita. saattaa olla jollekin yllätys mutta mulla on itsellänikin ameriikkalainen kitara ja japanilainenkin.. ja kirjoitan vain sen mikä mielipiteeni on ja saapi olla eri mieltä. mut niin ne kelpaa epiphonet ja vintaget watersille tai bluggillekin.. siksikö ne niitä käyttävät kun ovat amerikkalaisille kitaroille butthurt?
 
Sarko
02.08.2014 14:12:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jpjanhun: -niinkö? enkö oo myös tokaita kritisoinut? tai amerikkalaisia kitaroita. saattaa olla jollekin yllätys mutta mulla on itsellänikin ameriikkalainen kitara ja japanilainenkin.. ja kirjoitan vain sen mikä mielipiteeni on ja saapi olla eri mieltä. mut niin ne kelpaa epiphonet ja vintaget watersille tai bluggillekin.. siksikö ne niitä käyttävät kun ovat amerikkalaisille kitaroille butthurt?
 
Ajattelin vain että oot FENDARin maininnut näissä avautumisissasi sen verran useesti että ne on ilmeisesti aika paskoja kitaroita. Voisin vaihtaa oman telen sitten vaikka kymmeneen J&D-teleen tai Pacificaan.
 
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
jpjanhun
02.08.2014 14:19:44 (muokattu 02.08.2014 14:27:19)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sarko: Ajattelin vain että oot FENDARin maininnut näissä avautumisissasi sen verran useesti että ne on ilmeisesti aika paskoja kitaroita. Voisin vaihtaa oman telen sitten vaikka kymmeneen J&D-teleen tai Pacificaan.
 
-no voit toki vaihtaa sen jos haluat ;) fenderhän, kaikkine malleineen, on ilmanmuuta vaikkapa pacificaa parempi, kysy vaikka mike sterniltä.
 
-voit myös vaihtaa MACin PC:hen ;)
 
-mutta se mitä sanon ja aion vastakin sanoa aloittelijoille ja rahapulassa oleville on seuraava: ostakaa vaikka pacifica tai squier. kalliit kitarat eivät ole välttämättömyyksiä. älkää säästäkö turhaan pitkään vaan ostakaa heti. tonnin kitarat ovat vain marginaalisesti parempia. jos hyvä kitaristi soittaisi valikoidulla halvalla kitaralla ja todella kalliilla saman mallisella kitaralla ette huomaisi eroa, tai ero olisi lähes merkityksetön.
 
Sarko
02.08.2014 14:28:13 (muokattu 02.08.2014 14:30:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jpjanhun: -no voit toki vaihtaa sen jos haluat ;) fenderhän, kaikkine malleineen, on ilmanmuuta vaikkapa pacificaa parempi, kysy vaikka mike sterniltä.
 
-voit myös vaihtaa MACin PC:hen ;)

 
Ihan viehättävää kun tällasessa topikissa, jossa puhutaan lähinnä subjektiivisista kokemuksista koskien Harley Bentoneita ja muita "halpis"kitaroita, pudotellaan tosta vaan joidenkin nimisoittajien nimiä, jotka on joskus sattuneet soittamaan jollain halpiksella. Kitaroihin liittyvät kokemukset ovat puhtaasti subjektiivisia, joten jos joku Amerikan pullasorsa on soittanut jollain Applausella niin se ei vielä paljoa hetkauta.
 
E: Squierithan on oikein mainioita budjettivalintoja ja Meksikon Fenderit kans, tossa hintaluokassa niistä löytyy soitinta koko rahalla.
 
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
jpjanhun
02.08.2014 14:37:50 (muokattu 02.08.2014 14:39:20)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sarko: Ihan viehättävää kun tällasessa topikissa, jossa puhutaan lähinnä subjektiivisista kokemuksista koskien Harley Bentoneita ja muita "halpis"kitaroita, pudotellaan tosta vaan joidenkin nimisoittajien nimiä, jotka on joskus sattuneet soittamaan jollain halpiksella. Kitaroihin liittyvät kokemukset ovat puhtaasti subjektiivisia, joten jos joku Amerikan pullasorsa on soittanut jollain Applausella niin se ei vielä paljoa hetkauta.
 
E: Squierithan on oikein mainioita budjettivalintoja ja Meksikon Fenderit kans, tossa hintaluokassa niistä löytyy soitinta koko rahalla.

 
-no mä väitän että bentoneista löytyy kyllä ihan tyypillisen epiphonen tasoisia yksilöitä. ihan paskaakin toki löytyy, myönnän. eli valikointia..
 
>pudotellaan tosta vaan joidenkin nimisoittajien nimiä
 
-no tää siksi ettei tule väärinkäsityksiä että "hyvin" soittaminen tai "hyvä" soundi (vaikkakin subjektiivisia) jotenkin edellyttäisivät välttämättä jotain hyvin kallista kitaraa. eli aloittelijat tarkatkaa..ja ostakaa vaikka squier älkääkä turhaan venyttäkö soittimen ostoa ;)
 
>sattuneet soittamaan jollain halpiksella
 
-no, mm. waters ei ole "joskus" soittanut epiphonella vaan on soittanut sillä kauan. väitän että löytyy nimisoittajia jotka soittaa halpiksella mutta en nyt jaksa ruveta kaivelemaan.
 
>Kitaroihin liittyvät kokemukset ovat puhtaasti subjektiivisia, joten jos joku Amerikan pullasorsa on soittanut jollain Applausella niin se ei vielä paljoa hetkauta.
 
-totta. aivan samoin monia ei hetkauta se jos osa mnet:n porukasta on sitä mieltä että kaikki bentonit on paskoja ja modaukseen kelpaamattomia. yms. mua esimerkiksi tämä ei hetkauta, enkä kunnioita tässä asiassa näkemystänne niinkuin tekään ette kunnioita mun näkemystä. mikä on sinällään ihan ok. olemme vain eri mieltä. mutta asia on niinkuin on, itse soittelen usein bentonilla kun "parempi" kitara on laukussa.
 
Funkånaut
02.08.2014 14:39:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jpjanhun: -no voit toki vaihtaa sen jos haluat ;) fenderhän, kaikkine malleineen, on ilmanmuuta vaikkapa pacificaa parempi, kysy vaikka mike sterniltä.
 
Ja kaikki Pacificathan ovat samoja. Ei mitään eroja, mikä selittäisi ylemmän hintapään kolminkertaisen hinnan budjettiluokan malliin.
 
-voit myös vaihtaa MACin PC:hen ;)
 
MAC:t ovat pc:itä. Personal Computer. Valmistaja vaan on Apple Asuksen tai jonkun muun sijaan.
 
"Humalassa musa on parempaa ja naiset kauniimpia." - Vanha suomalainen kansanviisaus
jpjanhun
02.08.2014 14:40:22 (muokattu 02.08.2014 14:41:14)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Funkånaut: Ja kaikki Pacificathan ovat samoja. Ei mitään eroja, mikä selittäisi ylemmän hintapään kolminkertaisen hinnan budjettiluokan malliin.
 
-joo, mut jotkut halvemmat pacificat on hyviä. sanoisinko että monelle "riittävän hyviä" jos malli vaan on omaan tyyliin sopiva.
 
MAC:t ovat pc:itä. Personal Computer. Valmistaja vaan on Apple Asuksen tai jonkun muun sijaan
 
-nojoo ;) mut tiedät mitä tarkoitan.
 
Myrkky Nuoli
02.08.2014 14:41:02 (muokattu 02.08.2014 14:43:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toi asiallisen keskustelun ja kukin tyylillään -ajattelun liputtaminen ei oikein ole millään pohjalla jos tekstit on pelkkää passiivisaggressiivista sarkasmia ja piikittelyä. Se jos joku luo mielikuvan ulkoisten hegemonioiden perusteella mielipiteensä muodostavasta internet-soturista. Alkaa olla niin väsynyttä tykitystä jo, että varmaan parempi taas ruveta tässä ketjua vaihtamaan.
 
Lähiaikoina tää on tuntunut olevan aika perusjuttu. Tiettyyn pisteeseen asti hyvää settiä kunnes "What the shit just happened?" ja paluuta ei ole. Ihmeellistä.
 
When in doubt, lower your expectations.
jpjanhun
02.08.2014 14:43:12 (muokattu 02.08.2014 14:43:47)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myrkky Nuoli: Toi asiallisen keskustelun ja kukin tyylillään -ajattelun liputtaminen ei oikein ole millään pohjalla jos tekstit on pelkkää passiivisaggressiivista sarkasmia ja piikittelyä. Se jos joku luo mielikuvan ulkoisten hegemonioiden mukana mielipiteensä muodostavasta internet-soturista. Alkaa olla niin väsynyttä tykitystä jo, että varmaan paremi taas ruveta vaihtamaan ketjua.
 
-on ne sullakin toisinaan vähän tykitystä. kohdistit jopa henkilöön. sanoit tuolla aiemmin yhdelle että "sun kommenteista katosi kaikki uskottavuus". mä en ole kohdistanut kommenttejani kehenkään. etenkään sinuun. niin että kannaltasi tilanne on parhaimmillaankin se että pata kattilaa soimaa ;)
 
-seuraatpa ainakin ketjua;) taisi tulla vauhtia keskusteluun jos ei muuta? heh.
 
Myrkky Nuoli
02.08.2014 14:46:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jpjanhun: -on ne sullakin toisinaan vähän tykitystä. kohdistit jopa henkilöön. sanoit tuolla aiemmin yhdelle että "sun kommenteista katosi kaikki uskottavuus". mä en ole kohdistanut kehenkään. niin että kannaltasi tilanne on parhaimmillaankin se että pata kattilaa soimaa ;)
 
-seuraatpa ainakin ketjua;) taisi tulla vauhtia keskusteluun jos ei muuta? heh.

 
Pitää paikkansa ja myönnän sortuvani välillä kiihkoiluun. En nyt ihan noin tylyä sanavalintaa käyttänyt, mutta about noin. Mua vaan vähän ihmetyttää se, että sun jutuista paistaa todella aggressiivinen ja vähättelevä asenne jatkuvasti, mutta yrität jotenkin pukea ne neutraaliin sävyyn. Mut ehkä me ei jäädä tästä vatvomaan sen enempää vai mitä? Jatketaan harjoituksia, keitän kahvit.
 
When in doubt, lower your expectations.
JaaGeRMaisTeR
02.08.2014 14:51:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

RaskasMielinen: Kyse ei ollut sinun teksteistäsi:)
 
Asia kunnossa. Jos olisi ollut edes osittain niin kysymykseen vastaus olisi ollut, ette ymmärtänyt oikein. :D
 
jpjanhun
02.08.2014 14:53:37 (muokattu 02.08.2014 14:55:46)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myrkky Nuoli: Pitää paikkansa ja myönnän sortuvani välillä kiihkoiluun. En nyt ihan noin tylyä sanavalintaa käyttänyt, mutta about noin. Mua vaan vähän ihmetyttää se, että sun jutuista paistaa todella aggressiivinen ja vähättelevä asenne jatkuvasti, mutta yrität jotenkin pukea ne neutraaliin sävyyn. Mut ehkä me ei jäädä tästä vatvomaan sen enempää vai mitä? Jatketaan harjoituksia, keitän kahvit.
 
-höh, eikös pikku kiistely ole välillä virkistävää? harjoituksia toki jatketaan kun on harjoiteltavaa.. soittelin tossa aamulla ja ihan perseelleen se meni niinkuin tavallisestikin. eli harjoiteltavaa olis.
 
>paistaa todella aggressiivinen ja vähättelevä asenne jatkuvasti
 
-joo, no kaippa mä oon tässä asiassa jossain määrin hermostunut siitä että mua on mielestäni aikanaan johdettu paljon harhaan palstapuheiden ja muiden puheiden perusteella (ei tosin tän palstan..ainakaan pelkästään). oon tuhlannut paljon aikaa, vaivaa ja varoja johonkin soundien paranteluun yms. laitteiden haalimiseen.. ja ihan turhaan. eli oon etsinyt ongelmaa ihan väärästä paikasta.. ihan kuin joku olisi neuvonut tien ikäänkuin väärään suuntaan.
 
-joo, totta, kahvit on hyvä idea.. oon kirjoitellut tähän nyt niin paljon että menee kohta yksinpuheluksi :) eli joo, poistun.. välillä tilaa muillekin ;)
 
JaaGeRMaisTeR
02.08.2014 15:05:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jpjanhun: -höh, eikös pikku kiistely ole välillä virkistävää? harjoituksia toki jatketaan kun on harjoiteltavaa.. soittelin tossa aamulla ja ihan perseelleen se meni niinkuin tavallisestikin. eli harjoiteltavaa olis.
 
Meillä on sama ongelma :D
 
-joo, no kaippa mä oon tässä asiassa jossain määrin hermostunut siitä että mua on mielestäni aikanaan johdettu paljon harhaan palstapuheiden ja muiden puheiden perusteella (ei tosin tän palstan..ainakaan pelkästään). oon tuhlannut paljon aikaa, vaivaa ja varoja johonkin soundien paranteluun yms. laitteiden haalimiseen.. ja ihan turhaan. eli oon etsinyt ongelmaa ihan väärästä paikasta.. ihan kuin joku olisi neuvonut tien ikäänkuin väärään suuntaan.
 
Loppupeleissä huomannut, että palstoilta kysymällä voi saada ohjeet sinnepäin. Herääminen tapahtuu sitten joskus ja ne kamat vaihtuu mieleisemmiksi. Pitää käyttää aikaa tutkiskeluun, kamppeiden testaamiseen ja omien mieltymysten löytämiseen.
 
Välillä osuu ja välillä ei. Itse henk.koht tykkään kysellä Gabelta asioita. Joissain mieltymykset menee 1/1 ja osassa päin metsiä. Tuo kivasti myös erinäkökantoja, koska ko kaveri panostaa laatuun ja soundiin. Itse hakkaan päätä pienemmällä budjetilla kunnes löydän miellyttävimmän setin.
 
Laulava Kylätohtori
02.08.2014 16:26:39 (muokattu 02.08.2014 16:36:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jpjanhun: -höh, eikös pikku kiistely ole välillä virkistävää
 
Joo, mutta rajansa kaikella. Sun pointtisi tuli jo selväksi, ei jaksaisi enää lukea sitä samaa sarkastisaggressiivista kiihkoa.
 
Ja sitä on vaikea sanoa, millä kitaralla kukakin artisti oikesti soittaa. Varsinkin levyllä jne. Eikä se varsinaisesti edes merkitse mitään. Mistä sitä tietää, mitä sille kitaralla on tehty, vaikka joku nimimies mainossyistä soittaisikin kitaralla, missä on halpislogo lavassa.
 
-joo, no kaippa mä oon tässä asiassa jossain määrin hermostunut siitä että mua on mielestäni aikanaan johdettu paljon harhaan palstapuheiden ja muiden puheiden perusteella (ei tosin tän palstan..ainakaan pelkästään). oon tuhlannut paljon aikaa, vaivaa ja varoja johonkin soundien paranteluun yms. laitteiden haalimiseen.. ja ihan turhaan. eli oon etsinyt ongelmaa ihan väärästä paikasta.. ihan kuin joku olisi neuvonut tien ikäänkuin väärään suuntaan.
 
Niin no, tämä nyt ei varsinaisesti tee halvasta hyvää tai kalliista huonoa. Sulla on vaan käynyt huono tuuri. Ja itse yritän aina ja koko ajan sanoa, että klippejä ja nettijuttuja ei kannata kuunnella, vaan itse testata. Sillä olisi sinunki ongelmasi aikanaan ratkennut.
 
Itse en väitä, etteikö halvalla voisi saada hyvää kitaraa. Ja mitä se \"riittävä\" edes tarkoittaa? Se on niin subjektiivinen käsite, että se ei merkitse oikeastaan mitään. Toisille riittää vähän vähempi kuin toisille. Eikä se tarkoita, että he, jotka vaativat enemmän, ovat snobeja elitistejä, jotka eivät todellisuudessa huomaa mitään eroa Ruokankaan ja Bentonin välillä - kunhan leveilevät, haistelevat korkkia ja johtavat toisia harhaan.
 
Itse olen kokeilut jotain halpiksia ja kyllä ne olivat huonompia kuin kalliit laatukitarat, vaikka sinänsä ihan \"riittäviä\" voisivat ollakin. Mutta miksi vitussa en saisi ostaa kalliimpaa ja parempaa kitaraa, jos se on minusta parempi , kuulostaa paremmalta ja inspiroi soittamaan? Miksi minun pitäisi ostaa Pacifica ja paistatella netissä oikeana katu-uskottavana soittajana, joka saatana soittaa, eikä runkkaa kamoja, hifistele ja harrasta elitismiä?
 
Poistetaan liikenteestäkin kaikki autot paitsi Ladat ja Mosset. Kyllä niilläkin pääsee paikasta A paikkaan B ihan riittävän nopeasti. Kaikki muut ovat turhia ja niiden omistajat elitistejä ja teeskenteleviä korkinhaistelijoita...
 
Halvalla saa varmasti hyväkin kitaran, mutta miten minä nyt esim. valikoin Benttonin? Tilaan Thomannilta 20 Benttonia, valitsen niistä ja lähetän loput takaisin?
 
Ja kyllä aloittelijalle riittää se Squierkin. Tottakai. En ole koskaan muuta väittänytkään. Ja modailemalla saa parannettua kitaraa. Kyllä näin on. Kyllä kyllä kyllä.
 
Mutta silti, se kalliimpi kitara on parempi kuin halpis, koska siinä kalliissa on valmiiksi paremmat ja laadukkaammat osat, jotka ovat luotettavampia, kestävämpi, parempaa materiaalia ja todennäköisesti vielä kuulostavatkin paremmalta. Mikä helvetti siinä on, että tätä yksinkertaista tosiasiaa vastaan pitää taistella kuin Don Quijote konsanaan yritti kukistaa tuulimyllyt.
 
e. ja lisätään nyt vielä, että itselläni on tällä hetkellä japanilaiset Tokain strato ja tele sekä japanilainen Fenderin stratocaster. Tokait ostettu uutena, mutta tele musaliikkeen loppuunmyynnistä pilkkahintaan. Startosta maksoin vuonna 2001 1200 euroa (Seymourized) paikallisessa musaliikkeessä, mutta niiden hinnat ovat laskenneet aika tavalla. Laskivat itse asiassa jo heti vuonna 2002. Fenderistä maksoin teräsblokin ja kovan laukun kanssa 450 euroa. Eli itselle riittävät nämä varsin mainiosti, enkä harrasta elitismiä. Mutta silti se nyt vaan on fakta, että se satasen Bentton ei ole yhtä hyvä kuin esim. vajaan kahden tonnin AVRI strato, vaikka sitä Benttonia voisi modailla kuinka hyvänsä...
 
Jumalat puhuvat hullujen suulla...
jpjanhun
02.08.2014 16:57:06 (muokattu 02.08.2014 17:49:02)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

>Joo, mutta rajansa kaikella. Sun pointtisi tuli jo selväksi, ei jaksaisi enää lukea sitä samaa sarkastisaggressiivista kiihkoa.
 
-hyvä tohtori sentään, heh, en tiennytkään että kirjoitukseni olivat noin ärsyttäviä ;) sinällään kiinnostavaa tietää että niillä ainakin jotain efektiä on ollut, että ei aina pelkästään ohitettu olankohautuksella. mutta totta kyllä että pointtini on varmaan tullut selväksi enkä aio jankuttaa sitä enää. olet varmaan oikeassa.
 
>Mikä helvetti siinä on, että tätä yksinkertaista tosiasiaa vastaan pitää taistella kuin Don Quijote konsanaan yritti kukistaa tuulimyllyt.
 
-no tuota, arvelisin että näitä tuulimyllyjä on niin paljon jokapuolella. muusikoiden netti on täynnä kaikenlaista jäärää. suuntaan ja toiseen. en mä ainakaan anna periksi, annatteko ite..häh ? :) onko MAC vs PC muka jo ratkennut? verrataan sitten 10 vuoden päästä kumpi on löytänyt paremman soundin. vielä teille näytetään, ketaleet :) noniin, poistun takaisin kahville.. nyt tulinkin jo takaisin..
 
-ei oo mun mielimusiikkia, mutta tossa nyt kuitenkin kitaraa ostelemassa oleville aloittelijoille, katsokaa.. voi sillä epiphonella soittaa heviä ammatikseen. toi heebo soittelee tolla mallilla muuallakin, keikoilla ja levyllä ja on soitellut jo vuosia. vertailun vuoksi voitte katsoa jotain vanhempaa tavaraa jossa se soittelee ran customilla. noniin..onko ero merkittävä.. häh? onko epiphone riittävän hyvä keikoille ja levylle..häh? bongaatteko tuosta vaan mikä kitara on käytössä..täh? niin riittävä ja riittävä..sanoisin että esim. tuo 500 euron epiphone on laadultaan täysin riittävä hevikäyttöön jos tuon tyylistä soittaa. tässä mun pointti.
https://www.youtube.com/watch?v=vm3YdCYuOVo
 
jpjanhun
02.08.2014 17:48:00 (muokattu 02.08.2014 18:24:00)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nyt vaan tuulimyllyt laittakaa tulemaan sellainen clippi jossa on käytössä 5000e custom kitara joka soi niin hyvin että se ei missään nimessä ole korvattavissa millään 500 euron kepillä. Että ero vaikka kaikkiin 500 euron kitaroihin vaan on niin merkittävä että sellaista 500 euron kitaraa ei vaan voi siinä jutussa käyttää tai ero on ihan merkittävä. Tässä mun määritelmä ja eräs määritelmä siitä mikä on RIITTÄVÄÄ. Esimerkiksi tuo hevikeppi on "riittävän" hyvä eikä 5000 customkitara toisi tuohon mitään lisäarvoa. Todellista lisäarvoa tuo se että osaa soittaa ja osaa säätää soundin! (Tämän osaakin vain harva harrastelija, enkä itse ainakaan osaa). Muu on mukavaa harrastelua, kuten postimerkkeilykin, ja ihan ok harrastelua, ei siinä mitään.
 
>Mutta miksi vitussa en saisi ostaa kalliimpaa ja parempaa kitaraa, jos se on minusta parempi , kuulostaa paremmalta ja inspiroi soittamaan? Miksi minun pitäisi ostaa Pacifica ja paistatella netissä oikeana katu-uskottavana soittajana, joka saatana soittaa, eikä runkkaa kamoja, hifistele ja harrasta elitismiä?
 
-toki saat! siis eihän mulla ainakaan ole mitään esim. postimerkkeilyä vastaan. hyvä harrastus! kalliden kitaroiden keräilyhän on sellainen postimerkkeilyn kaltainen kiva harrastus. ei mulla ainakaan ole mitään sellaista vastaan. haluan vain tehdä selväksi että jos haluaa vain soittaa niin ei sen kitaran tarvitse olla niin kallis..jos esim. postimerkkeilyn kaltainen keräilyharrastus ei siinä soiton lisäksi/ohella kiinnosta jne. tämä siis vain tiedotuksena vaikka ekaa kitaraa ostavalle..
 
JaaGeRMaisTeR
02.08.2014 17:58:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jpjanhun: nyt vaan tuulimyllyt laittakaa tulemaan sellainen clippi jossa on käytössä 5000e custom kitara joka soi niin hyvin että se ei missään nimessä ole korvattavissa millään 500 euron kepillä.
 
Tämä on muuten monesti itseäkin mietityttänyt asia. Mikä useamman tonnin mööpeli on sellainen jota ei voi korvata halvemmalla. Varsinkaan nykyää missä halvemmat on melkein aina kopioita kalliimmista jne. Esimerkkinä OCD ja Ultimate drive. Moni kait kalliimman on jo korvannut. Miksipä ei, kun samaa settiä saa edullisemmin.
 
Laulava Kylätohtori
02.08.2014 18:24:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jpjanhun:-hyvä tohtori sentään, heh, en tiennytkään että kirjoitukseni olivat noin ärsyttäviä ;) sinällään kiinnostavaa tietää että niillä ainakin jotain efektiä on ollut, että ei aina pelkästään ohitettu olankohautuksella. mutta totta kyllä että pointtini on varmaan tullut selväksi enkä aio jankuttaa sitä enää. olet varmaan oikeassa.
 
Vain se jankutus alkoi ärsyttämään. Suurimmasta osasta asioista olen kanssasi samaa mieltä. Halvalla voi saada hyvän, modaamalla saa paremman jne. jne...
 
-no tuota, arvelisin että näitä tuulimyllyjä on niin paljon jokapuolella. muusikoiden netti on täynnä kaikenlaista jäärää. suuntaan ja toiseen. en mä ainakaan anna periksi, annatteko ite..häh ? :) onko MAC vs PC muka jo ratkennut? verrataan sitten 10 vuoden päästä kumpi on löytänyt paremman soundin. vielä teille näytetään, ketaleet :) noniin, poistun takaisin kahville.. nyt tulinkin jo takaisin..
 
-ei oo mun mielimusiikkia, mutta tossa nyt kuitenkin kitaraa ostelemassa oleville aloittelijoille, katsokaa.. voi sillä epiphonella soittaa heviä ammatikseen. toi heebo soittelee tolla mallilla muuallakin, keikoilla ja levyllä ja on soitellut jo vuosia. vertailun vuoksi voitte katsoa jotain vanhempaa tavaraa jossa se soittelee ran customilla. noniin..onko ero merkittävä.. häh? onko epiphone riittävän hyvä keikoille ja levylle..häh? bongaatteko tuosta vaan mikä kitara on käytössä..täh? niin riittävä ja riittävä..sanoisin että esim. tuo 500 euron epiphone on laadultaan täysin riittävä hevikäyttöön jos tuon tyylistä soittaa. tässä mun pointti.
https://www.youtube.com/watch?v=vm3YdCYuOVo
 
jpjanhun: nyt vaan tuulimyllyt laittakaa tulemaan sellainen clippi jossa on käytössä 5000e custom kitara joka soi niin hyvin että se ei missään nimessä ole korvattavissa millään 500 euron kepillä. Että ero vaikka kaikkiin 500 euron kitaroihin vaan on niin merkittävä että sellaista 500 euron kitaraa ei vaan voi siinä jutussa käyttää tai ero on ihan merkittävä. Tässä mun määritelmä ja eräs määritelmä siitä mikä on RIITTÄVÄÄ. Esimerkiksi tuo hevikeppi on "riittävän" hyvä eikä 5000 customkitara toisi tuohon mitään lisäarvoa. Todellista lisäarvoa tuo se että osaa soittaa ja osaa säätää soundin! (Tämän osaakin vain harva harrastelija, enkä itse ainakaan osaa). Muu on mukavaa harrastelua, kuten postimerkkeilykin, ja ihan ok harrastelua, ei siinä mitään.

 
No, kyllä ainakin minusta 5000 euron kitara on korvattavissa 500 euron kitaralla. En ole muuta koskaan väittänytkään. Mutta kyllä se 5000 euron kitara noin pääsääntöisesti on parempi kuin 500 kitara. Syystä, jonka olen jo maininnut.
 
Itse olen vain sanonut, että noin pääsääntöisesti kalliimmat kitarat ovat parempia kuin halpikset. Se on se pointti ja siksi puutuin väitteeseen halpisten ja kalliiden yhdenvertaisuudesta. Toki kalliimpi hinta ei automaattisesti takaa parempaa laatua. Joskus halvempi voi olla parempi... jne. jne. blaa blaa blaa... Ymmärrätte varmasti pointtini...
 
Kuten sanoin, niin oma ykköskitara on 15 v. vanha Tokai, josta saisi torilta varmaan 400 euroa. Se on itselle riittävän hyvä, enkä usko, että CS Fenkku toisi itselle juurikaan lisäarvoa. Silti en väitä, etteikö CS Fenkku kaikella todennäköisyydellä olisi parempi ja soundaisi paremmalta. Ero ei välttämättä ole iso, mutta jonkinlainen ero kuitenkin.
 
Väitän silti, että jollekin se, mitä sillä 4500 eurolla saa, tuo todellista lisäarvoa. Vaikka se ei tuo sitä sinulle, niin se ei tarkoita, että he, joille se tuo, olisivat väärässä. Jokainen ostakoon sellaisen kitaran kuin haluaa ja antakoon muiden ostaa sellaisen kuin he itse haluavat, eikä ala tyrkyttämään omaa maailmankatsomustaan ainoana oikeana muille...
 
Jumalat puhuvat hullujen suulla...
Laulava Kylätohtori
02.08.2014 18:29:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JaaGeRMaisTeR: Tämä on muuten monesti itseäkin mietityttänyt asia. Mikä useamman tonnin mööpeli on sellainen jota ei voi korvata halvemmalla. Varsinkaan nykyää missä halvemmat on melkein aina kopioita kalliimmista jne. Esimerkkinä OCD ja Ultimate drive. Moni kait kalliimman on jo korvannut. Miksipä ei, kun samaa settiä saa edullisemmin.
 
OCD on oikeasti parempi kuin UD. Olen molempia testannut omilla kamoilla (en tosin rinnakkain) ja kyllä niissä eroa oli. Aitoa oikeaa todellista eroa. Piste.
 
Se, onko sillä erolla mitään merkitystä, on taas tapauskohtainen juttu ja riippuu myös siitä, miten ja millä kamoilla sitä käyttää ja mitä sen läpi soittaa. Parempi soittaja saattaa vaatia laitteelta ominaisuuksia, joita aloittelija tms. ei tarvitse tai osaa hyödyntää...
 
Jumalat puhuvat hullujen suulla...
jpjanhun
02.08.2014 18:45:02 (muokattu 02.08.2014 18:48:00)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuten sanoin, niin oma ykköskitara on 15 v. vanha Tokai, josta saisi torilta varmaan 400 euroa. Se on itselle riittävän hyvä, enkä usko, että CS Fenkku toisi itselle juurikaan lisäarvoa. Silti en väitä, etteikö CS Fenkku kaikella todennäköisyydellä olisi parempi ja soundaisi paremmalta. Ero ei välttämättä ole iso, mutta jonkinlainen ero kuitenkin.
 
-jepulis, jos kitarat luonteeltaan saman tyylisiä, sama mikitys jne. niin ero varmaan olisi sitä luokkaa että se olisi kuultavissa yksin soitellessa jossain hifihuoneessa. luulisinpa että bändikäytössä tai levymiksauksessa muut asiat merkitsisivät niin paljon enemmän ettei noilla kitaran eroilla olisi mitään jalansijaa.
 
-eli sun tokai on käytännössä täydellinen kitara loppuiäksi, ellet sitten tarvitse jotain erityylistä/luonteista kitaraa. eli luulisinpa että tuo tokai on riittävän hyvä ihan mihin tahansa mihin se vain tyylillisestä sopii..
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «