Muusikoiden.net
03.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Delay-pedaalia suosituksia
1
vekotin75
23.07.2014 19:30:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarvitsen delay-pedaalia humpasta heviin. Eli laidasta laitaan joudun keikoillani venymään. Otan mielipiteitä sekä kokemuksia mielellään vastaan.

Hyllystä/laudasta löytyy tällä hetkellä TC Electronic flashback delay, Visual Soundin H20 (noin 10 v vanha malli), sekä Bossin DD-3. Jokaisessa on jotain hyviä ominaisuuksia, mutta jokin jää uupumaan. Ehkä olen vain kyllästynyt noihin edellä mainittuihin pedaaleihin..

Confidentum
23.07.2014 20:02:08 (muokattu 23.07.2014 20:02:35)

vekotin75: Tarvitsen delay-pedaalia humpasta heviin. Eli laidasta laitaan joudun keikoillani venymään. Otan mielipiteitä sekä kokemuksia mielellään vastaan.

Hyllystä/laudasta löytyy tällä hetkellä TC Electronic flashback delay, Visual Soundin H20 (noin 10 v vanha malli), sekä Bossin DD-3. Jokaisessa on jotain hyviä ominaisuuksia, mutta jokin jää uupumaan. Ehkä olen vain kyllästynyt noihin edellä mainittuihin pedaaleihin..

Pystytkö tarkemmin erittelemään tai luonnehtimaan, mikä se uupumaan jäävä jokin voisi olla. Olisi helpompi kenties tehdä ehdotuksia. Itselläni Carbon Copy ollut kelpo työkalu, kun siinä on vähän sitä modulaatiomahdollisuuttakin...tosin siitä uupuu tap tempo.

Jos on liian vähän keikkoja, on aivan liikaa aikaa nysvätä soundien kanssa
aschrode
23.07.2014 20:27:28

Strymon Timeline kannattaa katsastaa. Mahdollisuuksia on rutosti, mutta jo perussäädöillä tuossa on perusasiat kohdallaan, tap tempo löytyy, midi-ohjattavuus, muistipaikkoja sekä vaikkapa luupperi.

En ole katunut ostoa ja myin samoin tein kaikki muut delayt pois :)

Look behind you, a three-necked guitar!
hallu
24.07.2014 10:02:27

Boss RE-20 on itselläni käytössä ja olen tykännyt siitä. Ensinnäkin sen käyttö on selkeää ja siinä on semmoinen analoginen fiilis (johtuen siitä käyttöliittymästä). Bossissa on myös jousikaiku, joka jakaa mielipiteitä koska se ei ole sellainen pitkä fendertyyppinen jousikaiku vaan lyhytjousinen rockabilly kajahdus kuten esikuvassaankin jota tämä laite pyrkii mallintamaan mahdollisimman tarkkaan. Mielestäni käyttökelpoinen rakkine joka pysyy vielä omassa laudassani ainoana delayna (nauhakaikusimulaattorihan tämä on en tiedä yleensäkään miten nauhakaiku eroaa muista viiveistä).

Boss RE-20 ei simuloi kulunutta nauhaa kuten Srymor el capistan ja tuo kuluneen nauhan simulointi olisi omastakin mielestäni kiinnostava ominaisuus. RE-20 pedaalissa ei myöskään ole näyttöä josta näkisi viiveen arvon millisekunteina eikä sitä pysty myöskään säätämään millisekunteina (vaikka viiveenpituudelle släppipuolelle potikka onkin) mitä joku voi pitää puutteena (itse en sellaista tarvitse). Tap tempo on näppärä ja nopea tapa säätää viivettä.

En voi tätä verrata oikein mihinkään kun en ole juuri muita viiveitä käyttänyt.

Ei onni tule ostamalla. Onni tulee soittaen ja lauluja tehden
tuquoque
24.07.2014 11:17:05

Ehkä myös Joyon D-seed?

m.
RaskasMielinen
24.07.2014 11:46:17
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Boss RE-20 on itselläni käytössä ja olen tykännyt siitä.

Kyseinen laite on myös oma suosikkini "delayna" ja sananmukaisesti humpasta heviin.

"Humppaa" jossa mukana myös Bossin DD-7 -delayn modulaatio:

https://www.dropbox.com/s/5zpe9ukj4 … ia_Kes%C3%A4ll%C3%A42014tr_720p.wmv

"Heviä" jossa mukana myös Bossin OC-3 -oktaaveri:
https://www.dropbox.com/s/pjbdlr66rvjb5ps/KayYrttitarhastaPolku77.wav

Käytän siis toisaalta luomaan kuplivaa lämpöä ja toisaalta väreilevää uhkaa:D

petteri m
04.08.2014 01:51:55

Jos puhutaan ns. nauhakaikusmulaattorista niin minusta siinä pitäisi olla sitten kahden/kolmen äänipään emulaatio. Ne soundaavat hyvältä hyvin monenlaisissa tilanteissa, myös raskaammassa musassa ja särösoundeilla. En tiedä löytyykö tämä ominaisuus kaikista.

Omaa kokemusta on sekä Re-20:stä että El Capistanista. Molemmat ovat aivan tajuttoman hyviä laitteita. Oma Re-20 hurisi muuntajan (Bossin oma) kanssa, paristoilla täysin ongelmaton. Parempaa virtalähdettä ei tullut kokeiltua. Laite on iso ja painava. Todella ihanteellisen helppo säätää. Jos ei soundaa niin turha syyttää laitetta. Laite soi kuten uusi Roland 201 oikein säädettynä ja uudella nauhalla - ja sellaisia ei keikoilla kellään tainnut olla. Siis ei rosoa luvassa.

Vaihtui sitten El Capistaniin joka on pieni ja kevyt, ei hurinoita.Tämä mallintaa useampia muuttujia. Kun ruuvaukset on tehty niin siittä alkaa ihanuus. Tekee kaiken mitä tolkulliselta delayltä voi vaatia ja tekee hyvin. Pysyy laudassa ja lujasti.

Näin jälkikäteen sanoisin että soundillisesti vaihto oli aika turha. Molemmat palvelivat/palvelevat aivan täydellisesti omissa sovelluksissani. Kummankin laitteen kohdalla heikoin lenkki taitaa olla kärsimätön käyttäjä joka ei jaksa tutkia laitteen käyttäytymistä riittävällä pieteetillä.

bauglir
04.08.2014 08:40:14

Onko kenelläkään kokemuksia tuosta Moogin pienemmästä Minifooger -delaysta? (http://www.moogmusic.com/products/minifoogers/mf-delay).
Speksien puolesta varsin mielenkiintoinen, mutta harmittavasti netin demoklipeissä tunnutaan lähinnä keskittyvän tuohon expressiopedaalilla kikkailuun.

ZK
04.08.2014 09:17:03

vekotin75: Tarvitsen delay-pedaalia humpasta heviin. Eli laidasta laitaan joudun keikoillani venymään. Otan mielipiteitä sekä kokemuksia mielellään vastaan.

Lexicon MX400 -tätä olen itse käyttänyt usein vähän kaikkeen mutta voiton vie silti kaikista kokeilemistani delay ym. pedaaleista DEDE-1: DELAY DANELECTRO DANECHO. Danechossa vaan on se jokin mikä mulle toimii tyylistä riippumatta.

Gabe
04.08.2014 09:53:47

Mad Professor Deeb Blue Delay, toimii kivasti myös isommilla säröillä.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti