Muusikoiden.net
04.12.2016
Jenkkirundi - Uutuuskirja nyt myynnissä! 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Uusi viritin, mutta kumpi?!
1
Jank
14.07.2014 19:56:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikäs kyseessä on houkutteleva TC Electronicsin Polytune 2 tai tuttu ja turvallinen Bossin Chromatic Tuner.

Yksi Bossi löytyy jo ja hyväksi on todettu, mutta toiselle treenikselle pitäisi hommata toinen. Tuo TC houkuttelee kyllä noilla ominaisuuksillaan ja onhan se ihan söpön näköinenkin. Lauantaina pitäisi napata testattavaksi moinen.

Kertokaahan te hieman mielipiteitä ja kokemuksia.

Laulava Kylätohtori
15.07.2014 11:09:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuossa pohdittiin hetki sitten samaa ongelmaa:

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=74874&oo=30

- Thunder will never die!
Myrkky Nuoli
15.07.2014 12:52:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vastaan: Korg Pitchblack. Jos noista kahdesta on pakko valita niin päättäisin sen perusteella et haluatko bufferia vai et. Molemmat toimii kyllä.

When in doubt, lower your expectations.
tuquoque
15.07.2014 15:12:10

Myrkky Nuoli: Vastaan: Korg Pitchblack. Jos noista kahdesta on pakko valita niin päättäisin sen perusteella et haluatko bufferia vai et. Molemmat toimii kyllä.

Korg +1

Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!

m.
djentleman
16.07.2014 11:38:05

Myrkky Nuoli: Vastaan: Korg Pitchblack. Jos noista kahdesta on pakko valita niin päättäisin sen perusteella et haluatko bufferia vai et. Molemmat toimii kyllä.

Kyllä toimii. Hyvin olen saanut kaikki kitarat ja bassot viritettyä eikä ole tarvista vaihtaa.

Ei ole aloittajan ehdottamista vermeistä kokemusta jotta voisin sanoa...

elsewhere
16.07.2014 14:25:04
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Polytunesta ei mitään pahaa sanottavaa. Virittää tarkasti, näyttö on hyvä ja kaikki kielet saa tarpeeksi hyvään vireeseen nopeasti.

~ Love broke out and I forgot it's war.
oiva tumpeloinen
16.07.2014 14:28:35

Mikä tekee Korgista paremman kuin Polytune? Mulla on itsellä Polytunen ykkösversio ja Korgin vastaava hässäkkä, missä on polyviritysmahdollisuus. En mä niitä osaisi laittaa paremmuusjärjestykseen.
Myrkky Nuoli
16.07.2014 21:28:25
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oiva tumpeloinen: Mikä tekee Korgista paremman kuin Polytune? Mulla on itsellä Polytunen ykkösversio ja Korgin vastaava hässäkkä, missä on polyviritysmahdollisuus. En mä niitä osaisi laittaa paremmuusjärjestykseen.

Vähemmän sälää. Polytunen se poly-ominaisuus on minusta ihan kamala ja mini-versiossa sitä ei saanut pois päältä. En tiedä saako isommassa? Sillä tuli ongelmia tietynlaisten ja tietyllä tavalla säädettyjen kitaroiden kanssa. Semmoisia, että kun näppäsi yhtä kieltä niin se kuvitteli mun rämpäyttävän kaikkia ja näytti ihan mitä sattuu. Tämmöisiä oli lähinnä erikoisesti resonoivat vehkeet niinku Jazzmasterit ja yks mun neukkuvempula. Ei tässä varsinaisesti oo paremmuusjärjestyksestä kyse, preferensseistä vaan. Ilman sitä poly-ominaisuutta mulla ei ois ollut yhtäkään huonoa sanaa sanottavana. Paitsi se, että ne TC:n kytkimet on ihan hirveitä (molemmissa mun pienissä TC-pedaaleissa temppuillut). En tiedä onko kyse pelkästä mutusta, mutta musta näyttää siltä, että TC:n laatu on rajussa laskussa.

Avauduin jo yhdessä ketjussa siitä miten mun Ditto Looperia piti ruveta samantien korjaamaan kun se oli tullut tehtaalta selkeesti viallisena. Sit siitä rupeskin leviämään potikka kun sain kytkimen kuntoon. Enkä ole ainut asiani kanssa. Hall of Fame mulla oli joskus myös ja sen kanssa ei kyllä ollu ensimmäistäkään probleemaa.

Tämähän on toki taas vain yhden ihmisen kokemuksia jos ei lasketa lukemiani internetsoturien juttuja aiheesta, eli ei kannata ottaa viimeisenä totuutena mitään.

When in doubt, lower your expectations.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti