Muusikoiden.net
03.12.2016
HOTONE - pienimmät pedaalit koskaan? 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Buddan 2-Series Superdrive 30-wattinen vs 45-wattinen
1
Latexxx
13.07.2014 21:51:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko Buddan 2-Series Superdriven 30 wattisen ja 45 wattisen välillä mitään muuta eroa kuin teho? Specsien mukaan ominaisuudet ovat täsmälleen samat, mutta voiko soundissa olla silti jotain eroa?

http://www.budda.com/gear/index.cfm

Aattelin, että tuommoisessa 30-wattisessa riittää kyllä teho klubikeikoille ja reenikämpille. Mitä etua vois saada 45 -wattisesta, voiko siinä olla kalliimpaa ja parempaa komponenttia?

Laulava Kylätohtori
13.07.2014 22:08:56

Usein (noin yleisesti, juuri tästä Buddasta en tiedä varmaksi) isommat muuntajat ym. vaikuttavat soundiin. Muutos on tietysti mielipideasia, mutta useimmiten sanovat (minä mukaan lukien), että muutos on parempaan suuntaan...

- Thunder will never die!
Karvamammutti
13.07.2014 22:09:46

Kyllähän niissä on aikalailla erityyppinen tuo päätevahvistusaste, jotenka kokonaissoundi on erilainen vaikka yhtäläisyyksiä varmasti löytyykin.

He will knock four times.
Joees
13.07.2014 23:28:05

On niissä takuulla eroa. Mulla on kasikymppinen ja se on aivan eri kuin mitä mulla sitä ennen ollut kolmekymppinen oli. 18 ja 30 peleissä on päätteessä el84, 45:ssä on kt66 ja 80:ssä 6l6.

Google kyllä löytää juttua noiden eroista. Mun käsityksen/muistin mukaan nelivitosen pitäis olla jossain määrin ärhäkin noista.

Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
uusiipe
14.07.2014 01:52:00

Laulava Kylätohtori: Usein (noin yleisesti, juuri tästä Buddasta en tiedä varmaksi) isommat muuntajat ym. vaikuttavat soundiin. Muutos on tietysti mielipideasia, mutta useimmiten sanovat (minä mukaan lukien), että muutos on parempaan suuntaan...

Se riippuu vähän mitä haetaan. Isot pääteraudat kuullostaa usein hieman kliinisiltä, kun taas sopivasti alamittaiset saturoituu helpommin ja tuottaa miellyttävää kompressiota ja sustainia.
Kysymyksessä olevien laitteiden päällimmäinen ero lienee headroomissa, jota suurempiwattinen tarjonnee rahtusen enemmän. Desibeleihin, eli äänenvoimakkuuteen, ei tuo tehoero vaikuta.

Lauluääni kuin perskarva - ohut ja epäpuhdas.
Juzpe
14.07.2014 07:59:24 (muokattu 14.07.2014 08:01:17)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aattelin, että tuommoisessa 30-wattisessa riittää kyllä teho klubikeikoille ja reenikämpille.

Juurikin perjantaina toinen kitaristimme sai Jack The Roosterissa palautteen talonmieheltä, että pikkusen on äänekkään puoleinen tuo 30W Superdrive ja on se treenikselläkin huomattu, ettei se jalkoihin jää. Soundiltaan se on melko lailla läpitunkeva ja raikas. Ominaisuutena siinä on sellainen, että soundi avautuu masterin ollessa "maagisen rajan" yläpuolella ja tuo raja on melko ylhäällä... siis niin ylhäällä, että treeneissä balanssin löytyminen edellyttää hienerityksen lisääntymistä rumpalilta.

Noin muuten se on loistava nuppi. Kaikilla pitäs olla yks ihan vaan jos tarttee...

"Nuori vihainen tosi cool rockmies" - Big Papa, "Don't be a fan or that shit might hit you!" - Joku
Socialite
14.07.2014 09:49:37

Nelivitosesta ei ole kokemusta mutta kolmekymppisen omistan. Kuten sanottua, pääteasteen saundiero on varmasti kuultavissa. Kuulopuheiden mukaan kolmekytwattinen on vähän kompressoidumpi ja siistimpi verrattuna nelivitosen äkäisempään ja avoimempaan saundiin.

Mikki37
14.07.2014 17:26:14

Hola!

Mulla on tuollainen II-sarjan Budda Superdrive 45 (Pre-Peavey mallia). Olen päässyt testaamaan pikaisesti SD80 2x12 komboa, sekä SD18 nuppia. Tuo SD30 ei ole mulle tuttu, vaikkakin epäilemättä erittäin kova peli sekin.

SD45 on todella lujaa soiva vahvistin (kuten kaikki Superdrive-sarjalaiset). Siinä on tarvittaessa erittäin leikkaava soundi, joka erottuu rokkihommissa takuuvarmasti. Saa siitä toki pehmeämpää soundiakin ulos. SD45:sta löytyy mun mielestä hieman Voxmaista heleyttä, mutta nimensä mukaan on omimmillaan säröosastolla.

https://soundcloud.com/healingred
Latexxx
15.07.2014 17:39:04

Kiitoksia kommenteista! Kertokaa vielä, mistä ootte hankkineet näitä budhia? Suomessa ei kukaan myy niitä uutena ja toomannilla on vain kahta mallia, joista kumpikaan ei oo se mitä oon ajatellut.

Valmistajan sivujen mukaan ruåttistakaan ei löydy dealeria. Jonkun brittiläisen verkkokaupan löysin jossa on kaikki mahdolliset mallit mutta eivät suostu myymään Suomeen, pkle.

Joees
15.07.2014 19:03:40

Latexxx: Kiitoksia kommenteista! Kertokaa vielä, mistä ootte hankkineet näitä budhia? Suomessa ei kukaan myy niitä uutena ja toomannilla on vain kahta mallia, joista kumpikaan ei oo se mitä oon ajatellut.

Valmistajan sivujen mukaan ruåttistakaan ei löydy dealeria. Jonkun brittiläisen verkkokaupan löysin jossa on kaikki mahdolliset mallit mutta eivät suostu myymään Suomeen, pkle.

Custom-Sounds toi joskus noita suomeen ja sieltä omani hommasin.

Laita torille ilmoitus? Niitä näkee siellä välillä myynnissä.

Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
Confidentum
16.07.2014 23:29:46 (muokattu 16.07.2014 23:31:35)

Latexxx: Kiitoksia kommenteista! Kertokaa vielä, mistä ootte hankkineet näitä budhia? Suomessa ei kukaan myy niitä uutena ja toomannilla on vain kahta mallia, joista kumpikaan ei oo se mitä oon ajatellut.

Briteistä olen muutaman ostanut...uutta ja vanhempaa...Guitarguitar, GAK ja Mansons...aiemmat luonnehdinnat on mielestäni erittäin oikeaan osuneita...leikkaava soundi eikä jää rumpalin jalkoihin. Eipä ole yksikään lopulta itselle käyttöön jäänyt, nykyään on samassa hintaluokassa jo persoonallisempia sekä monipuolisempia tarjolla.

Jos on liian vähän keikkoja, on aivan liikaa aikaa nysvätä soundien kanssa
250768
17.07.2014 07:31:50

Guitarguitar myy noita poistohintaan pois.Kysäiseppä sieltä tarjous.Kyllä ne vielä rahdin ainakin noista alehinnoista antaa.

Aina on tilaa yhdelle jenkkipelille.
Latexxx
17.07.2014 10:49:32

250768: Guitarguitar myy noita poistohintaan pois.Kysäiseppä sieltä tarjous.Kyllä ne vielä rahdin ainakin noista alehinnoista antaa.

Joo kysyinkin jo: eivät myy Suomeen asti näitä vahvistimia!

Juzpe
17.07.2014 14:15:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia kommenteista! Kertokaa vielä, mistä ootte hankkineet näitä budhia?

Mnetin torilta tuli vastaan toi mikä meidän pajalla on. Max Guitar Storessa muistan nähneeni myös www.maxguitarstore.com siis.

"Nuori vihainen tosi cool rockmies" - Big Papa, "Don't be a fan or that shit might hit you!" - Joku
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti