Muusikoiden.net
03.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Fender Supersonic 22w Putkivahvarin modaus..
1
Luuviulu
07.07.2014 21:38:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...eli tollasen ostin :)
Olen täysin tyytyväinen muuten, mutta jousikaiku ei kuulosta oikein miltään "kunnon" jousikaiulta. Joten pystyykö tollasta jousta jotenkin modaamaan paremmaks ja kuinka kallis operaatio on suunnilleen ja voiko sen ihan amatöörikin modata?

-Mulla ei siis ole mitään aavistustakaan vahvarin modaamisesta :)

iec
22.07.2014 19:27:11

Luuviulu: ...eli tollasen ostin :)
Olen täysin tyytyväinen muuten, mutta jousikaiku ei kuulosta oikein miltään "kunnon" jousikaiulta. Joten pystyykö tollasta jousta jotenkin modaamaan paremmaks ja kuinka kallis operaatio on suunnilleen ja voiko sen ihan amatöörikin modata?

Jaa mun mielestä SS22:n jousikaiku on ihan hyvä... Jotkut tosin pitävät putkella ohjattua kaikua parempana. Tuossahan sitä taitaa ohjata puolijohdekytkentä. Ainahan voit ostaa erilaisen kaikutankin ja vaihtaa sen alkuperäisen tilalle. Varmaan jokin Accutronicsin eri versio voisi toimia toivomallasi tavalla. Sinuna kysyisin suoraan Uraltonelta minkälainen voisi olla hyvä.

-iec

Ja niin päin pois...
Ossi
22.07.2014 23:30:53 (muokattu 22.07.2014 23:34:23)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iec: Jaa mun mielestä SS22:n jousikaiku on ihan hyvä... Jotkut tosin pitävät putkella ohjattua kaikua parempana. Tuossahan sitä taitaa ohjata puolijohdekytkentä. Ainahan voit ostaa erilaisen kaikutankin ja vaihtaa sen alkuperäisen tilalle. Varmaan jokin Accutronicsin eri versio voisi toimia toivomallasi tavalla. Sinuna kysyisin suoraan Uraltonelta minkälainen voisi olla hyvä.

-iec

Enpä minäkään löydä aihetta motkottaa Supersonicin kaiusta. Mmm... saundaa ehkä äärisäädöillä jopa överiltä perinteisiin värkkeihin verrattuna.

Pikaisesti silmäiltynä kytkentäkaaviossa on kyllä jonniin verran diodia, transistoria ja op-piiriä, mutta näyttäisivät liittyvän kanavan- ja soundinvaihtojuttuihin ja efektiloopin toimintaan. Kaikusysteemissä signaali kulkee ihan putkien kautta - jos se sattuu olemaan jollekin kynnyskysymys :)

Noin ylipäänsä mun mielestä kapine on hyvä ja monipuolinen vahvain - ja jopa ilman minkäänmoista stomp-box-hetteikköä ;D

iec
23.07.2014 09:34:39

Ossi: Enpä minäkään löydä aihetta motkottaa Supersonicin kaiusta. Mmm... saundaa ehkä äärisäädöillä jopa överiltä perinteisiin värkkeihin verrattuna.

Pikaisesti silmäiltynä kytkentäkaaviossa on kyllä jonniin verran diodia, transistoria ja op-piiriä, mutta näyttäisivät liittyvän kanavan- ja soundinvaihtojuttuihin ja efektiloopin toimintaan. Kaikusysteemissä signaali kulkee ihan putkien kautta - jos se sattuu olemaan jollekin kynnyskysymys :)

Noin ylipäänsä mun mielestä kapine on hyvä ja monipuolinen vahvain - ja jopa ilman minkäänmoista stomp-box-hetteikköä ;D

Laitatko linkin tohon SS22:n kytkikseen. Muakin kiinnostaa silmäillä tarkemmin miltä se kaiun toteutus näyttää. Ainahan se kiinnostaa miten vahvari on yleensäkin toteutettu.

Jos jossakin on modaamisen aihetta, niin suosittelen kokeilemaan WGS Retro 30 -kaiutinta orkkiksen tilalle. Itse vaihdoin orkkiskajarin juuri tuohon Retroon ja olen kyllä tyytyväinen. Ei ole mikään dramaattinen muutos, mutta tuo lämpöä keskialueelle (jos alkuperäinen kuulostaa kylmältä tai "jäiseltä") ja lisää luultavasti 2-3 dB herkkyyttä. Lisäksi tuo dynamiikkaa ja herkkyyttä matalimmille taajuuksille siten että ääni on koko ajan kontrollissa.

Tämä SS 22:lla tehty laadukas kaiutinvertailu sai minut vakuuttuneeksi:
http://youtu.be/Az9BG21ZzHw

-iec

Ja niin päin pois...
J-P L
23.07.2014 10:31:46

iec: Laitatko linkin tohon SS22:n kytkikseen. Muakin kiinnostaa silmäillä tarkemmin miltä se kaiun toteutus näyttää. Ainahan se kiinnostaa miten vahvari on yleensäkin toteutettu.

-iec

http://support.fender.com/schematic … lifiers/Super-Sonic22_schematic.pdf

iec
25.07.2014 11:03:43

J-P L: http://support.fender.com/schematic … lifiers/Super-Sonic22_schematic.pdf

Kiitos! Sait plussan :) Tuo olikin aivan liian helppo ja looginen paikka :D

-iec

Ja niin päin pois...
Twinkle
25.07.2014 16:06:12

Luuviulu: ...eli tollasen ostin :)

Eka täytyis tietää mikä on "kunnon kaiku", meinaan muistaakseni tommoisessa on ihan käyttis peruskaiku. Tarkoitetaanko tässä kunnon kaiulla sellaista stand-alone kaikulaitteen surffilätkytystä?

Samaan malliin kuin tässä parhaimmillaan/pahimmillaan: http://youtu.be/ux-oaYUxU48

Tuota ei modaamalla saa, veikkaan että ne olisi sen siihen pistänyt se olisi mitenkään erityisen helposti saavutettavissa kyseisessä laitteessa.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti