Muusikoiden.net
04.12.2016
Rockway LIVE! Joka maanantai ja keskiviikko klo 17-19 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Gibson Les Paul Special Faded P-90 VS -II- Junior. Mitä eroja?
1
Luuviulu
04.07.2014 20:03:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tyhmiä kysymyksiä osa:123456789000. Toivottavasti ei kuitenkaan tule tyhmiä vastauksia :)

Eli, mulla on aikoinaan n.10v sitten n.1000e "muistaakseni ehkä jopa 1050e", mut 1000e vähintään ovh:na kaupassa maksanut USA Gibson Les Paul Double Cut "eli lyhennettynä DC" Roadworn 2x P-90. Kitara on hyvä kaikinpuolin ja noi P-90 on varsinkin todella hyvät mikit! :) Tää on kuin uusi, paljoa en ole soitellut, koska soitan pää-osin akustisia. Ainoastaan levytyksissä tulee noi sähkikset mukaan.

Tän arvo on nyt uudenveroisena ja Originaalin Gibsonen pehmeän laukan kanssa Torin hinnoista päätellen n.580-600e.

Mutta en kuitenkaan paljoa välitä, että mikä se kitara on, kunhan ois noi täysin samanlaiset mikit. Olen siis aikomassa myydä tän kitaran ja kun välillä näkee Gibson Les Paul Junioreja, joissa on EHKÄ samanlaiset P-90 -mikit x2, niin n.200e hinnalla, kaverikkin osti sillä hinnalla ja mukaan tuli Gibson pehmeä kotelo myöskin, "tosin mikit oli 2x Humbucker, niin onko niissä TÄYSIN samat P-90 -mikit noissa Lesbo Junioreissa??
Myisin tämän mielelläni ja ostaisin Junior-version, JOS ne on ihan samanlaiset mikit, koska ois rahan tarve yhteen Fenderiin täl hetkel, joka maksaa 400e, niin sit ois tän myytyä Fender:in erikoisempi Tele hallussa, normaali 2x Sinclecoil mul on jo ja sit ois edelleen Gibsonin Lesbo, "tosin Juniorina", mut kuitenkin samoilla P-90 -mikeillä, edelleenkin JOS ne on täysin saman soundiset. Eikä senkään ole väliä, vaikka se ois Gibsonin SG-Junior, jossa ois ihan samanlaiset P-90 -mikit. Millään muulla asialla kitaras ei ole mulle väliä, kuin että ne mikit ois täysin samankuuloiset!! :)
-Kiitos jo etukäteen kaikille vastanneille! Mä kun en paljoa noista kitaran osista ennen ole välittänyt, olen aina vaan ostanut, jos se on kuulostanut hyvälle :)

fox
04.07.2014 20:09:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luuviulu: Tyhmiä kysymyksiä osa:123456789000. Toivottavasti ei kuitenkaan tule tyhmiä vastauksia :)

niin onko niissä TÄYSIN samat P-90 -mikit noissa Lesbo Junioreissa??

Niin jos ne on Gibsonin P-90 mikit, niin ovat TÄYSIN samat. Sitten jos ostat kitaran jossa onkin P-100 mikit, niin nepä ovatkin sitten stäkätyt humpparit ne.
Mutta, kyllä ne kaikki P-90 mikit ovat samanlaisia.

welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Luuviulu
04.07.2014 21:44:09 (muokattu 04.07.2014 21:44:56)

Onko toi sit ihan varmaa??? Onhan esim Fenderilläkin nyt vaikka Tex Mex ja Texas Special -mallit ja molemmat on täysin eri soundisia, mut kuitenkin molemmat on Singlecoileja, niin ajattelin, että oiskos Gibsonilkin jotain erilaisia P-90 malleja ja mistä sit saa tietää, että minkä nimiset nää mun mikit on, niin etteisin halpa-versio-kitaran, jossa kuitenkin samat mikit.

Pakkaa sekottaa viäl seuraava asia melkosen hyvin, eli kyl niit P-90 taitaa olla ainakin nykyään Gibsonil erilaisia seuraavan kopsaamani kirjoituksen mukaan:

UUTUUS!
Les Paul Melody
Maker 2014
Melody Makerin idea on yhdistaa tinkimaton laatu ja
tingitty hinta. Tama resepti on toiminut jo vuosikymmenien ajan, ja vuoden
2014 Melody Maker hioo konseptin entista lahemmas taydellisyytta. Mukana ovat mm. uudet
PARANNELLUT P-90-MIKIT!

...eli P-90:siä siis on ainakin nykyään erilaisia Gibsonin valmistamana, mutta mistäs niiden mallien nimet tietää????? Omastani tiedän vaan, että ovat Gibsonin valmistamat P-90, mut en tiedä mallin nimeä ja sitten saakin lukea, että Melody Makerissa on Gibsonin PARANNELLUT P-90, mut siinäkään ei lue P-90 mallin tarkempaa nimeä.
-Yksityisetsivä tarvii kait palkata asial pian... :D

mvirta
04.07.2014 21:54:12

No nyppää ne P90:t irti siitä DC:stä ja myy ilman niitä. Mä voin ostaa, mulla on paljon mikkejä.

Shut Up 'n Play Yer Guitar
0101978
04.07.2014 23:07:06

Pitää muistaa että täysin samat mikit eri kitaroissa ei välttämättä kuullosta samalta kuin nyt nuo mikit omassasi. Eli vaikka siirtäisit ne toiseen kitaraan, niin soundi voi olla eri. Varsinkin jos vaihdat tuneomatic tallaisesta kitarasta esim tuollaiseen ehdottamaasi Junioriin, jossa taas wraparound.

Les Paulin varastaminen vituttaa niin että vieterit lentelee päästä!
Luuviulu
05.07.2014 01:40:19

Ok. Kiitos neuvoista. Meen joku pvä kauppaan vertailee. Sitkun kaupast on jotain ostettavaa. Ei sinne muuten kehtaa mennä, että: Moroo, mä tulin testaa keppien eroja, mut en mä kyl mitään osta.............. :D
-Ja jos hyvä tuuri käy, niin nuo Melody Makerin uudet parannellut mikit, "mil taval ne sit onkaan parannellut ja kenen maun mukaan", mut jos tosiaan hyvä tuuri käy, ni ne on paremmankuuloiset P-90 -mikit, kuin täs DC:ssäni, ni ostan sellasen sit vaan joskus täält käytettynä ja myyn oman DC:ni pois heti kun olen testannut, että onko ne sit kans paremmat, vaiko ei.

On sit muuten kohtuullisen älytöntä olla nimeämättä mikkejä, jos sama valmistaja valmistaa kerran monia erilaisia mikkejä valmistaa, mut kaikki vaan näyttää päällisin puolin samoilta, niinku just täs tapaukses noi P-90 -mikit.

Laulava Kylätohtori
06.07.2014 09:52:59

0101978: Pitää muistaa että täysin samat mikit eri kitaroissa ei välttämättä kuullosta samalta kuin nyt nuo mikit omassasi. Eli vaikka siirtäisit ne toiseen kitaraan, niin soundi voi olla eri. Varsinkin jos vaihdat tuneomatic tallaisesta kitarasta esim tuollaiseen ehdottamaasi Junioriin, jossa taas wraparound.

Jep, tämä kannattaa ehdottomasti muistaa. Saman mikin soundi kahdessa eri kitarassa saattaa olla yllättävän erilainen. Siksi niitä mikkejä ei kannata liikaa tuijottaa, eikä ainakaan tehdä ostopäätöstä mikkien perusteella, vaikka mikki olisi entuudestaan tuttu eri kitarasta. Toki, jos on testannut ostettavaa kitaraa ja tykkää sen mikeistä, niin asia on eri...

- Thunder will never die!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti