Muusikoiden.net
02.12.2016
Into-Luthman | Yli 300 sivua parasta musakamaa 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Boss DD-7
1
finlanderr
21.06.2014 14:55:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juhannusta!!

Kommentteja / käyttäjäkokemuksia DD-7:sta?

Monet analogiset delayt tuntuvat olevan jossain määrin kompromisseja.

Tästä Bossista olen lueskellut aika hyviä arvioita.

Minun budjettini olisi delaylle olisi max 250eur.

Eikhän se vähempiki olis riittäny..
gunner
21.06.2014 15:29:35

Suosittelen DD-7:n tilalle TC Electronicin Flashback -delayta. Ite ainakin tykkäsin siitä, ja se on bossia monipuolisempi. Erilaisten tehdassaundien lisäksi siihen saa ladattua muiden tekemiä sekä itse määriteltyjä uusia delay-tyyppejä. Siinä on myös audio tap tempo, joka voi olla hyödyllinen, jos keksii miten sitä saa järkevästi käytettyä.

Toinen suhteellisen pieni pedaali on Tech 21:n Boost D.L.A., josta löytyy myös normaali tap tempo. Säätövaraa on eri potikoiden muodossa myös paljon, ja pedaalista irtoaa kaikkea digitoistojen ja analogitoistojen välillä. Lisäksi on mahdollisuus lisätä toistoihin chorusta ja pedaalista löytyy myös buusteri. Tap tempo ja buustaus oli mulle ne asiat, joiden perusteella oon päätyny käyttämään lopulta Boost DLA:ta.
LaMotta
21.06.2014 16:14:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

finlanderr: Juhannusta!!

Kommentteja / käyttäjäkokemuksia DD-7:sta

Ihan se on ok. Keikkakäytössä pienet ja sumpussa olevat säätimet osoittautui ikänäköiselle huonoksi, siksi hävitin pois. Muuten se on jees-peli. Saahan sittenvielä sen erillisen tap-tempopolkimenkin.

(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
JoniSusi
21.06.2014 21:05:31

Olen nyt puoli vuotta tuon purkin omistanut, kuvittelin et monet ominaisuudet saisivat käyttöä, mutta rehellisesti käytän tuota lähinnä "analog" asetuksella. Jos vaihtoa alkais kattella.

Lyhyesti siis, mieluumin yksi hyvä analog kuin liian paljon säätöjä digissä.

johanssen
22.06.2014 05:41:59
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mad Proffan Deep Blue on tolle varteenotettava vaihtoehto. Mie ainakin tykkäsin enemmän, koska vähemmän hillumista ja selvempää säätöä, sekä parempaa soundia. Ja se johtuu ainoastaan helpommasta säädettävyydestä eikä siitä, että DD-7 olis huonompi. Lue miten haluat.

Mutta tohon hintaan saat jo käytettynä Strymonin ja se on hunajata...oioioi

Mutta omia mielipiteitä nämä.

asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat...
Jimi
24.06.2014 09:46:59

Itellä oli eka DD-7 monta vuotta, sitten kokeilin kaikennäkösiä pedaaleita. Nyt on taas DD-7.

Käytännössä a) se toimii b) erillinen Tap tempo.

Ekana oli Bossin Space Echo. Erittäin hyvä peli, mutta pedaali vuoti lävitse niin, että pedaaliin asetettu tempo kuului vahvistimesta läpi semmoisena sykkivänä suhinana. Tässä myös sama ongelma kuin alla olevassa DL4:ssä loopin kanssa. Tätä toki "kuuluikin" käyttää linjassa suoraan. Mutta minusta vola putosi myös suoraan linjassa.

Välissä mulla oli Line 6 DL4, ei toiminut loopissa oikein = en muista nyt oikeita terminologioita, mutta käytännössä se oli +4db ja looppiin käytetään +12db asetusta (luvut voivat olla täysin härän pyllyä, mutta en jaksa tarkistaa tarkemmin juuri nyt) ja tästä johtuen aina kun löi delayn päälle niin vola tippu. Sama miten sääti loopin asetuksia.

Sitten oli Flashback x4, nappulat hajosivat muutamaan kertaan ja säätönupit olivat erittäin isot ja herkät joten keikalla säädöt veteli miten sattuu, kun räimeessä läiski dilsaa päälle. Soundi tässä oli erittäin hyvä, mutta rakenteeltaan ei live käyttöön missään nimessä, ellei sitten oli joku hiplailu meininki :)

myös DD-20 Oli käytössä, mutta tähänkin silti tarvitsi erillisen tap tempo kytkimen, jotta sen käyttö olisi sulavaa ja jostain syystä en digannut tämän soundista yhtä paljon verrattuna DD-7:aan.

Summa summarum, itse olen kokenut DD-7:n erittäin hyväksi perus dilsaksi varsinkin keikkailevalle kitaristille.

www.coloryband.com
Tola
24.06.2014 13:14:51
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Summa summarum, itse olen kokenut DD-7:n erittäin hyväksi perus dilsaksi varsinkin keikkailevalle kitaristille.

Samaa mieltä. Ostin DD7:n joskus vuosi sitten hajonneen Marshallin EH-1:n tilalle. Vaatimuksena oli kompaktin kokoinen delay johon menee ulkoinen tap-tempo-poljin. Todella tyytyväinen olen ollut delayn toimivuuteen. Toisaalta vähän liikaa on ehkä omaan makuun kaikkia mahdollisuuksia, kun itekkin lähinnä pidän tuota vaan analog-asennossa. Ompahan toisaalta varaa kokkeille kaikkea, jos sillepäälle sattuu.

Ainut ärsyttävä asia minkä olen huomannut on potikoiden löysyys; innokkaana pedaalisteppailijana on välillä vahingossa tullut tuo MODE pyöräytettyä analogilta modulaatiolle tai jollekin muulle. Tämä kylläkin korjaantu, kun pienellä sinitarran palalla fixasin potikan oikeaan asentoon.

Niin ja saishan tuohon tap-tempo sisääntuloon myös exp-pedaalin kiinni, niin sais vielä kaikkee lisähauskuutta. Mutta, jos et ulkoisa tap-tempoa tai exp-pedaalin kanssa leikkimistä tarvii, niin varmaan ihan DD3:nenkin olisi ihan passeli.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti