Muusikoiden.net
09.12.2016
Jenkkirundi - Uutuuskirja nyt myynnissä! 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ongelmia kitaravahvistimessa
1
Guerrero
29.05.2014 13:56:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voisiko joltain saada apua vahvariongelmaan?

Olen omistanut jo pitkän aikaa pienemmän kokoisen Line 6 Spider III vahvarin, jossa on käytössä neljä eri kanavaa (Clean, Crush, Metal, Insane). Viime aikoina kun olen laittanut Insane-kanavan päälle josta pitäisi lähteä eniten säröä, vahvari alkaa pitää melko eriskummallista korkeaa, "kirkuvaa" ääntä. Kieliä koskettaessa se päästää eriskummallisia, kitiseviä ääniä, joita ei olisi todellaakaan tarkoitus kuulua, ja soittaminen sillä kanavalla on käytännössä mahdotonta koska näitä häiritseviä ylimääräisiä ääniä syntyy kokoajan.. Muilla kanavilla soittelu kuulostaa aivan normaalilta.

Mikä voisi olla avuksi? Olin aiemmin harkinnut vahvarin myymistä eteenpäin ja uuden ostamista mutta ei sitä kehtaa tuollaisessa kunnossa enää lähteä myymään kenellekkään, jos tuollainen käyttövika on.

-HP-
29.05.2014 14:06:47 (muokattu 29.05.2014 14:09:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Guerrero: Voisiko joltain saada apua vahvariongelmaan?

Olen omistanut jo pitkän aikaa pienemmän kokoisen Line 6 Spider III vahvarin, jossa on käytössä neljä eri kanavaa (Clean, Crush, Metal, Insane). Viime aikoina kun olen laittanut Insane-kanavan päälle josta pitäisi lähteä eniten säröä, vahvari alkaa pitää melko eriskummallista korkeaa, "kirkuvaa" ääntä. Kieliä koskettaessa se päästää eriskummallisia, kitiseviä ääniä, joita ei olisi todellaakaan tarkoitus kuulua, ja soittaminen sillä kanavalla on käytännössä mahdotonta koska näitä häiritseviä ylimääräisiä ääniä syntyy kokoajan.. Muilla kanavilla soittelu kuulostaa aivan normaalilta.

Mikä voisi olla avuksi? Olin aiemmin harkinnut vahvarin myymistä eteenpäin ja uuden ostamista mutta ei sitä kehtaa tuollaisessa kunnossa enää lähteä myymään kenellekkään, jos tuollainen käyttövika on.

Tapahtuuko useammallakin kitaralla? Joku efekti päällä?

E: Suurilla särömäärillä kaikki häröäänet tosiaan korostuu ja voivat jäädä kiertämään. Jos ongelma onkin kitarassa (mahdollista), niin se on vielä helppo korjata. Noita mallintavia kitaravahvistimia on kyllä jo pirullista korjata/korjauttaa meinaan.

Kuka väittää ettei kitara muka ole lyömäsoitin?
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti