Muusikoiden.net
06.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: sm57 modaus
1
jpjanhun
29.04.2014 15:50:10 (muokattu 29.04.2014 15:51:18)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-joo, kun tuosta sm57:sta saa lukea tuosta "tape op" modista niin tulipa tällainen mieleen. yllättävän harvinainen ajatus vissiinkin kun ei tästä löydy oikein mitään tietoa mistään. täytyy sanoa etten itse tiedä tästä asiasta kyllä juuri mitään, joten pohdintani saattavat olla vähän hölmöjä. tuon silti asian esiin vaikka olisikin pimeä idea.

-mun mielestä sm57 tuntuu kuulostavan "tape op"- modin (transformer pois) jälkeen kitaralla vaan huonommalta (tosin tää on varmaan makukysymys.). itseasiassa kun hajosi tuossa yksi sm57 niin kokeilin tehdä sellaisen modin että yhdistin behringer xm8500 kapseliosan (ja siis sen mikin yläosan) sm57 alaosaan (jossa transformer) ja tuntui että soundista tuli alkuperäiseen xm8500:n nähden kitaravahvistimen mikitykseen sopivampi ja jotenkin tietyllä tapaa "lihaisampi". saattaa olla että olen jopa tyytyväinen tähän viritykseen mutta en osaa vielä sanoa. oisko tässä nyt niin että toi sm57:n transformer vääristäisi soundia kitaravahvistimen mikitykseen otollisella tavalla?

-noniin varsinaiseen asiaan. kun sm57:sta valitetaan että se on hyvä mutta vaikea kohdistaa niin eikös tämä kohdistamisen vaikeus ainakin osittain johdu kapselin pienestä koosta? mitäs nyt sitten jos tuohon sm57:n transformeriosaan vain kiinnittäisi halkaisijaltaan suuremman dynaamisen kapselin? oisko mahdollista että soundista tulisi sopivalla kapselilla melkolailla sm57:n kaltainen mutta mikistä tulisi helpommin kohdistettava? onko kokemuksia?

PJS
29.04.2014 16:39:02 (muokattu 29.04.2014 16:41:21)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei mitään sittenkään....

Skip Zone: Soundcloudissa ja Faceboogiessa! Peace!
jpjanhun
29.04.2014 19:00:54

PJS: Ei mitään sittenkään....

höh. no ei sitten.

Antti1
29.04.2014 19:45:48 (muokattu 29.04.2014 19:47:40)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PJS: Ei mitään sittenkään....

Kyllä se SM7B ihan hyvä idea mun mielestä on, mutta nyrkkipajameiningeillä pääsee erittäin erittäin erittäin lähelle soundillisesti, kun törkkää 57:n päähän tuulisuojan ja jättää sen vajaa 5cm ylimääräistä tilaa kapselin eteen. Tietty niitä dip-kytkimiä ei oo, mutta moisten toimintaa voi halutessaan simuloida jälkeenpäinkin.

Mun mielestä 57:n paras olemassaoleva modaus on se 90 asteen kulma runkoon, jotta sitä mahtuu käyttämään esim. rumpujen joukossa. Jos soundi ei miellytä, niin suosittelen ostamaan jonkun toisen mikin.

E: Yhden modatun oon kuullut, se oli TAB Funkenwerkin muuntajalla oleva SM57. Se oli kirkkaampi soundiltaan, mutta mä pidin alkuperäisestä enempi.

"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
jpjanhun
29.04.2014 20:06:27 (muokattu 29.04.2014 20:09:26)

Antti1: Kyllä se SM7B ihan hyvä idea mun mielestä on, mutta nyrkkipajameiningeillä pääsee erittäin erittäin erittäin lähelle soundillisesti, kun törkkää 57:n päähän tuulisuojan ja jättää sen vajaa 5cm ylimääräistä tilaa kapselin eteen. Tietty niitä dip-kytkimiä ei oo, mutta moisten toimintaa voi halutessaan simuloida jälkeenpäinkin.

Mun mielestä 57:n paras olemassaoleva modaus on se 90 asteen kulma runkoon, jotta sitä mahtuu käyttämään esim. rumpujen joukossa. Jos soundi ei miellytä, niin suosittelen ostamaan jonkun toisen mikin.

E: Yhden modatun oon kuullut, se oli TAB Funkenwerkin muuntajalla oleva SM57. Se oli kirkkaampi soundiltaan, mutta mä pidin alkuperäisestä enempi.

-kiitokset infosta.

-joo, niin kaippa nuo lopulta ovat paljon makuykysymyksiä. oon itse kuunnellut netistä jotain vertailuita joissa mukana vaikka sm57, e606, e609, at mb2k, akg d40 ja jotenkin tuntuu että lopulta melkein aina se sm57 jotenkin kuulostaa omissa korvissa vähän paremmalta. himassa oon nyt vähän kokeillut vertailla noita akg d40:tä ja at mk2k:ta ja jotenkin tuntuu että se sm57 kuitenkin värittää sitä soundia jollain enemmän itseä miellyttävällä tavalla. akg d40 tuntuisi kyllä olevan helposti asetettava.. tai että tuntuu kuulostavan suht hyvältä missä paikassa vain.. tai sitten en vain ymmärrä asiaa. ruuvattuani rikkoutuneen sm57:n runkoon behri xm8500:n kapselin minusta on alkanut tuntua siltä että ehkä se itseäni miellyttävä asia onkin nimenomaan se sm57:n transformeri.. nojoo.. saa nähdä muuttuuko mielipide kun vähän enemmän puuhaan tuon mikin kanssa..

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti