Muusikoiden.net
10.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ernie Ball Cobalt- kielet
1
ATKH
28.04.2014 23:57:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itseäni on alkanut kummasti kiinnostaa kyseinen kielisarja, joten kuulisin mielelläni vähän kokemuksia Cobalteista ennen mahdollista ostopäätöstä. Kestävätkö käytössä esim. tavallisia Ernie Balleja tai GHS:iä paremmin? Eroaako saundi merkittävästi muista?
Soittelen 0.10-0.46-paksuisilla kielillä.

Meksikon multakurkku
Ägräs
29.04.2014 01:17:11
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ATKH: Itseäni on alkanut kummasti kiinnostaa kyseinen kielisarja, joten kuulisin mielelläni vähän kokemuksia Cobalteista ennen mahdollista ostopäätöstä. Kestävätkö käytössä esim. tavallisia Ernie Balleja tai GHS:iä paremmin? Eroaako saundi merkittävästi muista?
Soittelen 0.10-0.46-paksuisilla kielillä.

Juurikin pari viikkoa sitten laitoin tommosen 0.10-0.46 setin kitaraan. En juuri huomannut eroa saundissa, mut mä soitanki jotai hurjimusheviä. Oli perkeleen kalliit (18.90e kivijalasta), siihen hintaan ostan jatkossa mielummin vaikka kaks settiä GHS:ää. Ehkä vähän pehmeemmiltä ja "lötkömmiltä" tuntuu sormien alla. Kestosta en osaa sanoa, ku ei mulla noi kielet muutenkaan katkeile juuri koskaan.

Thomannillahan noi tosin näyttää olevan suht järkevissä hinnoissa. Saattaa olla et testaan vielä tota heavy bottomia ennenkö rupeen julistaa omaa mielipidettä absoluuttisena totuutena.

Vanha keskustelu aiheesta:
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=208173&o=0

http://mario3lohja.bandcamp.com/ http://80cntdays.blogspot.fi/
s8na
29.04.2014 01:18:51 (muokattu 29.04.2014 01:21:13)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tolla hinnalla saa peruskieliä saitenmarktista 10+ satsia. Hyi ei jatkoon.

Edit: No ei taida saadakkaan, inflaatio pirulainen iskeny.

KUNU
29.04.2014 11:58:38 (muokattu 29.04.2014 13:18:36)

Pari settiä kokkeilin ja omasta mielestä hetken soittamisen jälkheen jopa tahmeamman tuntoset ko normaalit EB-kielet. Jos haluaa pinnotettua settiä niin Daddarion EXP on ehottomasti parempi setti minun mielestä, hintaki pyörii reilussa kympissä Levytukussa(Thomanilla 8.40).

Ernie Ballilta tulossa tuo uus M-Steel sarja vielä tämän vuoden aikana, kannattaa kytätä sitä, sen pitäis olla parempi setti tuosta Cobaltista.

Teme.H
29.04.2014 12:36:46

Yhen 10-52 setin kyseisiä kieliä joskus kokeilin, ja normi slinkyihin verrattuna soundi oli jonkin verran kirkkaampi ja tuntuma liian lötkö.

thekarppa
02.05.2014 12:38:04

Itellä on 11-48 -setti ollu lepukassa ja hyvin olen tykänny. Niissä tuntuu lähtevän vähän enemmän outputtia ja hiukan semmosta twängiä. Paremmin ne on mulla kestäneet kuin muut kielet ja mun kädet hikoilee rikkihappoa ;) Kokeile yksi setti, sillähän se selviää!

You might be a cunning linquist but I'm a master debator.
ATKH
04.05.2014 13:23:08

Kiitoksia vastauksista :) Taidanpa pysytellä normi slinkyissä kun ei noita uutuuksia edes kaupan hyllyllä pötkötellyt. Paitsi Daddariot pitää kyllä katsastaa jos löytyy.

Meksikon multakurkku
Begemoth
05.05.2014 12:27:41

Moi!
Tahmeammat on nuo, mutta pitävät vireensä pitempään ja ovat yleisestikin paremmin vireessä kaulalta. Aika tärkeä ominaisuus minusta ja siksi käytän 10-46-settiä EJ-stratossa. Fast fretttiä oon laittanut kieliin, niin tuntuma paranee.
Suosittelen.

Nhooh..
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti