Muusikoiden.net
06.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kitarapedaalit (kysymykset, keskustelu..)
1
Metalkallo
16.04.2014 19:31:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ajattelin tehdä kitarapedaaleille kunnon ketjun kun näyttäisi siltä, että keskustelu eri pedaaleista on hajonnut vähän joka suuntaan pitkin keskustelu aluetta, eikä FAQ puolella ole kunnollista omaa "tietoa kitarapedaaleista" osiota.

Minä en voi paljoa sanoa pedaaleista vielä kun en ole niihin niin hirveästi vielä tutustunut, mutta sentään osaan käyttää niitä. :D

Itse omistan vain Bossin SD-1 ja CH-1 pedaalit joista ensimmäinen on overdrive ja toinen chorus. SD-1:stä suosittelen ehdottomasti jos etsii hyvää, mutta myös suht edullista overdrive pedaalia putki että solid-state vahvarin eteen. Level säädöllä saadaan lisää hönkää vahvariin kuin vahvariin, tone säädöllä saa pehmeämpää tai kirkkaampaa/treplempää soundia ja drive säädöllä saapi enemmän sitä säröä jos halajaa, usein kuitenkin level säädön täysille laittaminen jo boostaa tarpeeksi vahvaria särölle vahvarin oman luonnollisen särön lisäksi.

Bossin CH-1 on ihan kelvollinen chorus pedaali, ainakin se riittää minulle hyvin. Ainoa haittapuoli CH-1:ssä näyttäisi kuitenkin olevan se, että se syö aika nopiaan tahtiin pattereita, oma menehtyi jo lähes päivässä ja puolessa! Irroitan aina kaapelin pedaalista/leista kun lopetan joten se todisti lopulta pedaalin syövän virran. Nyt on kiinni adapterilla.

Itse kysyisinkin, että voiko tuollainen plugi mikä yhdistää pedaalit toisiinsa kuluttaa pattereista virran kun sen jättää kiinni niihin, meinaan vaan kun se on metallia tai rautaa? Aika tyhmä kysymys varmasti kun eihän siinä ole virtaa kun kaapelit eivät ole kiinni pedaaleissa, mutta oli pakko kysyä ihan varmuuden vuoksi. ;)

Järki joskus jäässä, mutta tukka yhä päässä.
LaMotta
16.04.2014 19:33:29
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=217264&co=60

(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Laulava Kylätohtori
16.04.2014 19:55:59

Close but no donut, cops...

Ajatus oli hyvä, mutta tämä on tosiaan tehty jo...

Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Metalkallo
16.04.2014 20:45:38 (muokattu 16.04.2014 20:49:20)

Kattos vaan! Olihan semmoinen jo, en vaan löytänyt sitten edes haulla vaikka yleistä pedaaliketjua haeskelemalla hain. Varmaan sen takia kun hain otsikoilla ja kyseisen ketjun otsikossa lukee pedali vaikka pitäisi lukea pedaali. :D

Kiitoksia!

Noh, tämän mun tekemän ketjun voi sitten vaikka poistaa jos ylläpitäjä haluaa tai ei vain muuten nähdä enää tarpeelliseksi.

Järki joskus jäässä, mutta tukka yhä päässä.
LaMotta
16.04.2014 20:53:46 (muokattu 16.04.2014 20:56:37)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Varmaan sen takia kun hain otsikoilla ja kyseisen ketjun otsikossa lukee pedali vaikka pitäisi lukea pedaali. :D

No toisessa viestissä jo pyydettiin korjausta otsikkoon....kai sen joku mode voisi hoitaa?

E: Laitoin ylläpiton viestin. Jospa se korjautuu?

(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti