Muusikoiden.net
08.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: IBZ rg550xh - kaulamikkisimulaattorin mysteeri
1
chdocc
25.03.2014 03:07:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sain jonkin aikaa sitten tuon kyseisen 2013 vuoden erikoismallin jossa 30 nauhaa ja vain tallahumbucker ja keskellä yksikelainen. Kaulamikkia ei siis lainkaan, vaan kitarassa on ibanezin neck pickup simulator, jolloin 5-way switchin kaulalle tarkoitetut kohdat simuloidaan tallamikkiä käyttäen normaalin kaulamikin kuuloiseksi. Olin aluksi epäileväinen, mutta vekotin toimii itse asiassa todella hyvin ja soundi on aivan kun soittaisit oikella kaulamikillä. Netissä ei juuri mitään tietoa ole että mitä siellä simulaattorissa itse asiassa on tai miten se toimii sen tarkemmin, 9v patterille on paikka tietysti.

Sitten asiaan: ajattelin aluksi että patteri vaaditaan vain jos haluaa soittaa "kaulamikillä", sitten kokeilin ottaa pois ja mikään mikki ei toimi passiivisesti. Ehkä kytkentä vaatii patterin läsnäolon vaikkei virtaa olisikaan esim. Soittaessa vain varsinaisilla talla-ja keskimikllä? Sitten kun kokeilin samaa vahvaria toisella kitaralla jossa vähintään yhtä kova output tallamikissä, huomasin että soundi oli paljon hiljaisempi. Anteeksi jos kysyn tyhmiä, mutta eikö tämä tarkoita että mikit on aktiivimikkejä / kytketty aktiivisiksi? Output on todella raju, varmaan sama kuin emgn aktiiveilla.

Kellään tietoa tai kokemusta tästä tai toisista simulaattorikitaroista? Tiedän että ibanez on julkaissut pari vuotta aiemmin prestige-luokan 30-nauhasen samalla systeemillä. Ja mikkeinähän tuossa mulla on noi inf4 ja infs3, jotka ajattelin vaihtaa varmaankin dimarzion tone zoneen ja keskimikki vielä hakusessa, onko ehdotuksia? Lämpimät ja mukavan kirpakat cleanit pitäisi saada. Ja itse mikkien vaihto, onkohan tässä komplikaatioita tiedossa? Netistä ei löydy oikeen mitään tästä.

fox
25.03.2014 15:25:32
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

chdocc:
Sitten asiaan: ajattelin aluksi että patteri vaaditaan vain jos haluaa soittaa "kaulamikillä", sitten kokeilin ottaa pois ja mikään mikki ei toimi passiivisesti. Ehkä kytkentä vaatii patterin läsnäolon vaikkei virtaa olisikaan esim. Soittaessa vain varsinaisilla talla-ja keskimikllä?

Juu, kyllä se virtaa tarvitsee joka tapauksessa, koskapa (todennäköisesti, ei eksaktiin tietoon pohjautuen) koko homma on toteutettu aktiivietuasteella/simulaatio toteutettu elektronisesti olemassa olevien mikrofonien signaalia "kaulamikkisoundiksi mallintamalla". Eli siis, koskapa et maininnut mitään aktiivipiirin kytkimestä, se aktiivielektroniikka on aina "päällä" kun soitin on käytössä. Koska koko signaali kiertää tuon aktiivietuasteen kautta, ei kuulu pihaustakaan, jos ei siellä ole paristoa.
Mikkivaihtoa ja mahdollisia korvaavia mikkejä sun ehkä olisi syytä kysyä vaikka maahantuojalta suoraan. Saattaa olla, että mikkien vaihdossa tapahtuu tuolla aktiivielektroniikassa/kaulamikkisimulaatiossa jotain, joka ei ole hyväksi soundillisesti ja/tai se mallinnus ei sitten toimi toivotulla tavalla. Mutta tähän varmaan voi se maahantuoja (Levytukku) vastailla?

welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti