Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Jumissa teknisten vehjeiden kanssa - mitä hankkia seuraavaksi?
1 2
Antti1
21.04.2014 16:04:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

yannara: Voiko johtua siitä väli-jack kappaleesta?
 
Ei, siinä lähdössä ei vaan ole kunnollista kaiutinsimulaatiota. Kitaravahvistimen kaiutin on äärettömän kaukana lineaarisesta taajuusvasteesta, kuulokkeiden kaiutinelementti ei.
 
"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
aristoteles666
21.04.2014 16:48:42
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Ei, siinä lähdössä ei vaan ole kunnollista kaiutinsimulaatiota. Kitaravahvistimen kaiutin on äärettömän kaukana lineaarisesta taajuusvasteesta, kuulokkeiden kaiutinelementti ei.
 
jep, joskus kannattaa soittaa kitaraa PA:n tai hifi kaiuttimien läpi, niin kuulee miltä kitara oikeasti kuulostaa, korvia avaava kokemus.
 
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
yannara
05.08.2014 20:30:52
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

yannara: Amplituben adabpteri Stealthplug alkoi pätkimään sen verran, että päätin hankkia sitten ihan fyysisen vahvarin. Satasella irtosi tämä torilta, ihan hyvä arvostelu:
 
http://www.ultimate-guitar.com/revi … /guitar_amplifiers/marshall/avt50x/
 
Nyt pitäisi sitten hankkia erikseen efektipedaalit, kun haluan erilaisia metallisiä värähteitä siihen mukaan. Amplitubessa oli se hyvä puoli, että valinnanvaraa oli enemmän kuin riittävästi.

 
No tota noin, mielipiteet ja halut muuttuu sen verran paljon, että päätin luopua tuosta koska kerrostaloon se on aivan liian iso ja tehokas - menee tehot hukkaan ja parasta ääntä ei minimi-volumella saa irti. Lisäksi opin, että noissa combo-bokseissa on särön säätövaraa kerraakseen, vois olla että se riittää mulle jos hankkisin jonkun tuommosen 10-20w vehkeen jossa on omia kanavia ja tallennuspaikkoja. Myyjä hehkutti myös sitä Yamahaa, joka on aika erikoisen näköinen vahvistimeksi :D
 
Päätin, että PC:tä en halua käyttää niin paljon, ainakin systeemi pitäisi olla PC:stä riippumaton.
 
ps. mitä tuosta Marshallista kannattaa pyytää?
 
Gabe
05.08.2014 20:45:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

yannara: vois olla että se riittää mulle jos hankkisin jonkun tuommosen 10-20w vehkeen
 
Jos putkikoneista puhutaan niin viisikin wattia on heittämällä liikaa kerrostaloasuntoon. Suosittelen lämpimästi keinokuormaa. :)
 
Myyjä hehkutti myös sitä Yamahaa, joka on aika erikoisen näköinen vahvistimeksi :D
 
Lienee THR kyseessä? Se on ihan kelvollinen laitos kyllä.
Tomasi
05.08.2014 21:40:12
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lienee THR kyseessä? Se on ihan kelvollinen laitos kyllä.
 
Tuolle ääni kanssa. Kannattaa kokeilla. On aktiivikäytössä vaikka on Kemperkin käytössä. Sitä kun on vaikeampi raahata hiekkalaatikon reunalle mukaan. ;)
 
Pitihän tätäkin kokeilla...
yannara
05.08.2014 21:46:35
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, Yamaha THR. Onkos se kuinka monipuolinen eri säröjen tuottamisessa? Vai tarviiko vielä miettiä jotain Boss-vehkeitä lisäksi? Olen kyllä vähän uno näiden kanssa.
 
Rg505bk
05.08.2014 22:10:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä tuosta Jammusta pitäisi irrota kaikki mitä tarvitset. Makuasia on sitten se, miltä tuo kuullostaa. Mitä itse olen kokeillut, niin ihan kelvollinen peli on kyseessä.
 
Osta jotain, minkä kuullostaa omasta mielestäsi hyvältä, eli käy kokeilemassa kaupoissa.
 
tommium
05.08.2014 23:15:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

yannara: No tota noin, mielipiteet ja halut muuttuu sen verran paljon, että päätin luopua tuosta koska kerrostaloon se on aivan liian iso ja tehokas - menee tehot hukkaan ja parasta ääntä ei minimi-volumella saa irti. Lisäksi opin, että noissa combo-bokseissa on särön säätövaraa kerraakseen, vois olla että se riittää mulle jos hankkisin jonkun tuommosen 10-20w vehkeen jossa on omia kanavia ja tallennuspaikkoja. Myyjä hehkutti myös sitä Yamahaa, joka on aika erikoisen näköinen vahvistimeksi :D
 
Päätin, että PC:tä en halua käyttää niin paljon, ainakin systeemi pitäisi olla PC:stä riippumaton.

 
Vähän mainostusta tähän. Mulla on myynnissä sulle just passeli setti eli tämä
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=904517
 
Todella hyvä soundinen laite ja saa monipuolista soundia ulos. Parhaimman kuuloinen mallintava vahvari mitä mulla on koskaan ollut ja niitä on ollut "muutama". On myös soittotuntumaltaan yllättävän paljon putkivahvistimen oloinen. Paljon muistipaikkoja mihin saa tallennettua omat soundit ja mukana tulevalla pedaalilla saat vaihdettua soundeja sekä myös poljettua efektejä päälle ja pois. Myös viritysmittari löytyy pedaalista. Haluttaessa saa myös kytkettyä tietsariin, jolla soundeja voi ruuvata lisää tai imuroida Blackstarin sivuilta muiden käyttäjien tekemiä soundeja. Myynnissä ainoastaan akuutin rahantarpeen vuoksi.
 
"...mä sanon viimeisen sanan, Jasse on gay!"
tuquoque
06.08.2014 08:09:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä suosittelisin, että laitat sen PC:n piironginlaatikkoon odottamaan eläkepäiviä ja hakeudut bändiin, jossa on reilusti itseäsi parempia soittajia ja treenit muutamana päivänä viikossa. Siinä tohinassa kamat on yhdentekeviä, etkä voi välttyä uuden oppimiselta, jos motivaatio muuten on kohdallaan.
 
m.
yannara
06.08.2014 10:26:32
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tuquoque: Mä suosittelisin, että laitat sen PC:n piironginlaatikkoon odottamaan eläkepäiviä ja hakeudut bändiin, jossa on reilusti itseäsi parempia soittajia ja treenit muutamana päivänä viikossa. Siinä tohinassa kamat on yhdentekeviä, etkä voi välttyä uuden oppimiselta, jos motivaatio muuten on kohdallaan.
 
No itse asiassa, alun perin mä ajattelin että soittelen vain kotona ja that´s it. Sitten pari kertaa osui tilanne eteen, että oli toinen soittaja tai rumpali ja se olikin hauskaa, mutta se oli kaveripiiristä ja heillä ei ole aikaa tai ovat toiselta paikkakunnalta. Doh, sittenpä mieleeni jolahti tehdä pari nauhoitusta ja hakea vaikka Torin kautta soitto-porukkaa. Bändistä en tiedä, mutta semmonen yhteinen jammailu olisi niin rock! Itse soitan pääosin rytmiä, ja rumpalista olisi paljon iloa. Soittelen myös semmosta metal core settiä, ja kaikille ei edes ole C-drop tuttu, eli samanhenkistä porukkaa tuskin helposti löytyy. En nyt pidä näitä SoundCloud nauhoituksia kovin hyvänä, mutta tästä jotain osviittaa. Piti tehdä ihan YouTube video, mainostaa samalla Marshall vahvaria siinä, mutta en oikein saanut aikaiseksi kovin hyvää laatua & soittoa videolle
 
https://soundcloud.com/yannara/tracks
 
yannara
11.09.2014 12:28:05
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös tämä perkele maksa 200€ uutena jo Suomessa?
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=913855
 
arppah8
11.09.2014 12:29:47
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

yannara: Eikös tämä perkele maksa 200€ uutena jo Suomessa?
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=913855

 
Ei ku 300. Se pienempi on kakssataa.
 
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. Ostamatta ei testata!
yannara
21.09.2014 13:52:08
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No mä sitten päätin, että katson mieluumin noita Roland Cubeja käytettynä. Niissä vaan tuntuu olevan erilainen valikoima efektejä, mitä mallia/sarjaa kannattaa pyydystää jotta itse vahvari noista olisi tarpeeksi monipuolinen?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «