Muusikoiden.net
10.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: kitaran kielet löystyy
1
Espmarshall
13.03.2014 23:05:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun esp horizon fr-2:ssa kielet on tullu tosi löysiks, vaikka on tarvinnu virittää vaan kahesti kuukauden aikana.

Kitarassa on 08-setti kieliä ja en tiiä miten saisin kielet kireemmiks. Pitääkö mun kiristää jousia vai mitä kun siinä on floyd rose??

Hynkel
13.03.2014 23:07:17

Vaihda kielet.

Ukonete prosím výstup a nástup, dvere se zavírají.
JaaGeRMaisTeR
13.03.2014 23:09:39

Ei nappaa käyttää jelppiketjua?

Suuria tunteita: http://maihinnousu.net/a/3216
jhlamm
14.03.2014 00:24:54

Espmarshall: Mun esp horizon fr-2:ssa kielet on tullu tosi löysiks, vaikka on tarvinnu virittää vaan kahesti kuukauden aikana.

Kitarassa on 08-setti kieliä ja en tiiä miten saisin kielet kireemmiks. Pitääkö mun kiristää jousia vai mitä kun siinä on floyd rose??

Onko kyse siitä, että kielet ovat löystyneet vanhaan 08 settiin verrattuna vai tuntuvat muuten vain löysiltä?

Oma mielipide on yleisesti, että toi 08 setti on melko löysä yleisestikin. Sitä voi kokeilla vaihtaa hieman paksumpaan 09 settiin. Jos kyse on vain setin löystymisestä niin uusi 08 setti kiinni vain ja rock on.

"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
aristoteles666
14.03.2014 00:51:37
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Espmarshall: Mun esp horizon fr-2:ssa kielet on tullu tosi löysiks, vaikka on tarvinnu virittää vaan kahesti kuukauden aikana.

tarkista että se on oikeassa vireessä ettet ole vahingossa virittänyt sitä alemmas mitä kuuluisi.

" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
freakingenius
14.03.2014 01:01:23 (muokattu 14.03.2014 01:03:49)

Musta taas aina tuntuu että vanhetessaan kielisetti muuttuu jäykemmäksi ja kankeammaksi.
Kokeile e-vireeseen vaikka 9-46 tai d-vireeseen 10-52 jos on siis kielisetistä eikä kitaransäädöistä kiinni.
Suosittelen kuitenkin vaihtamaan kielisetin ennenkuin teet minkäänlaisia johtopäätelmiä ja alat vaihtamaan kitaranosia. Ite säädin hienovireen vanhoilla kielillä kun ei millään saanut vireeseen ja sitten kun vaihoin uudet kielet, hienovire oli ihan perseellään.

Osta Korg, se on parempi.
mattim
14.03.2014 07:22:08
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sormivoimien kasvaessa 08 setti tuntuu liian löysältä, vaihda paksumpaan ;-)

.
Imper
14.03.2014 07:27:50

Viritä kielet kireemmälle! Kiristät viritysnuppeja niin kauan, että kireys tuntuu sopivalta!

Everyone is a per-son
zedder
14.03.2014 08:26:45

Tässä tilanteessa voisi olla viisasta vaihtaa milteipä kaikkien kitaravalmistajien tehdasasennuksena käyttämään (poislukien Gibson ja muut "lyhytskaalafirmat") 9-42 -vakiosettiin.

Jokaisella on oikeus kieltäytyä aikuisten kitaroista.
Kefiiri
14.03.2014 08:30:03

Imper: Viritä kielet kireemmälle! Kiristät viritysnuppeja niin kauan, että kireys tuntuu sopivalta!

Aamutokkurassa nauratti ääneen.

En ole musiikin asiantuntija.
superfly
14.03.2014 08:47:20

Imper: Viritä kielet kireemmälle! Kiristät viritysnuppeja niin kauan, että kireys tuntuu sopivalta!

Joskus kauan sitten poijaat (en minä) kävi soitinkaupan ikkunasta katsomassa missä asennossa kitaroiden viritystapit oli ja väänteli oman kitaran tapit samaan asentoon. Hyvät oli vireet.

Killing internet dragons is serious business!
Myrkky Nuoli
14.03.2014 09:12:42
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

superfly: Joskus kauan sitten poijaat (en minä) kävi soitinkaupan ikkunasta katsomassa missä asennossa kitaroiden viritystapit oli ja väänteli oman kitaran tapit samaan asentoon. Hyvät oli vireet.

Amebixin jätkät kanssa sääti alkuaikoinaan "kielten kireyttä" oman makunsa mukaan. Joku oli, että "Yeah man I like them loose and sloppy you know" ja toinen, että "I like 'em tight and punchy!" tai jotain sinneppäin.

Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä.
jyrkalt
14.03.2014 09:34:55

+++ näinhän se menee :D

Numb
14.03.2014 11:02:49

superfly: Joskus kauan sitten poijaat (en minä) kävi soitinkaupan ikkunasta katsomassa missä asennossa kitaroiden viritystapit oli ja väänteli oman kitaran tapit samaan asentoon. Hyvät oli vireet.

Itseh... Eiku yks tyyppihän katsoi Kissin julisteesta, kun niillä oli viritystapit laitettu kaikki niinkö samaan linjaan, että ai tollain se viritetään.

Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head
Arkka
14.03.2014 12:32:39 (muokattu 14.03.2014 12:33:51)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: tarkista että se on oikeassa vireessä ettet ole vahingossa virittänyt sitä alemmas mitä kuuluisi.

Jos vetoa pitäisi lyödä, niin tälle laittaisin rahani. Todennäköisesti digiviritin näyttää että kieli on vireessä, mutta ei olla huomattu, että mikä sävel on kyseessä. Tutulla on vahvarissa viritin, joka ei edes näytä säveltä. Näppärä aloittelijalle.. :)

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti