Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Soitinkauppa kuolee silmiemme edessä
1 2 3 4 518 19 20 21 22 23 24
Mr. Speed
25.07.2014 22:03:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Twinkle: Semmoisia veijareita ne siellä on, kyllä se 14 päivän palautusoikeus "käytännössä niin vain on". Se on sitten eri asia, että mitenkä paljon sillä soittopelillä saa kilkuttaa ennen kuin se katsotaan otetuksi käyttöön, voi olla että lain hengessä ei saisi soittaa ensinkään, vain päällisin puolin tutustua.
 
Toisaalta, kitaran ja vahvarin käyttöä on aika vaikea todentaa ja tuossa tilanteessa todistustaakka käytöstä on myyjällä.
 
http://www.sieni.us/?id=38
Klezberg
25.07.2014 22:13:49
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tuquoque:
Mä olen F-musiikin kanssa operoinut nyt niin, että käyn kaupassa ensin testaamassa ja jos päätän ostaa, teen kaupan iPhonella niiden verkkokaupassa ja laitan noutopaikaksi Kaisaniemi. Siinä yhdistyy kivijalkakaupan hyvät puolet (testaaminen ja palvelu) ja verkkokauppojen hyvät puolet (palautusoikeus). Asiakas on aina oikeassa :)

 
Tuossa ei kuitenkaan ole mitään varmuutta siitä että saa juuri saman kappaleen jota on testannut.
 
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin
tuquoque
25.07.2014 22:26:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pääpointti tässä on, että myymälät eroaa toisistaan ja Thomann on nostanut rimaa täälläkin, joka on hyvä. Sellaiset kivijalkakaupat, jossa asiakkaan oikeuksia ei oteta todesta saa mun puolesta kuollakin. Kyllä ne parhaat, joissa on reilu meininki aina pärjää.
 
m.
Klezberg
25.07.2014 22:38:29 (muokattu 25.07.2014 22:45:30)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tuquoque: Pääpointti tässä on, että myymälät eroaa toisistaan ja Thomann on nostanut rimaa täälläkin, joka on hyvä. Sellaiset kivijalkakaupat, jossa asiakkaan oikeuksia ei oteta todesta saa mun puolesta kuollakin. Kyllä ne parhaat, joissa on reilu meininki aina pärjää.
 
Musta tuo kuulostaa siltä että kun sama kauppa harjoittaa kivijalkakauppaa ja verkkokauppaa, jossa kivijalkakauppa on noutopisteenä, niin sekaannuksia tulee. On loppujen lopuksi aika yleistä että eri kauppojen ja palveluiden henkilökunta ei ole selvillä kaikista jutuista. Hyvä kuitenkin jos selvisi sieltä verkkokauppaa pyörittävien puolelta.
 
Sinänsä ihan mielenkiintoista. Mä en ole tullut ajatelleeksi että kun mä laitan Verkkokauppa.com:ille tilauksen netissä ja käyn samantien noutamassa, niin mulla olisi palautusoikeus. Mutta joo, siinä on sama kuin postimyynnissä etten pääse itse valikoimaan tavaraa vaan saan sen minkä ne noutavat varastosta. Tosin siinä mitään eroa ole siihen verrattuna otan hehtaarin kokoisen kaupan hyllystä avaamattoman pakkauksen ja maksan sen kassalla. Yhtä vähän siinä pääsee vaikuttamaan siihen mitä saa kuin postimyynnissä, eikä kuitenkaan ole palautusoikeutta.
 
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin
Viking
26.07.2014 02:24:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

etämyynnissä on AINA 14 päivän palautusoikeus, kunhan sen ostaa "etänä" tuotteesta riippumatta. Myymälässä asioiva testaa tuotteen jo myymälässä, muut testaa kotonansa. Siksi heille asetetaan pääpiirteittäin tasa-arvoinen asema. Tuo katumyymälän tuotekatumustakuu on aika utopiaa vielä...
 
Muusikoiden.netin lukija
Klezberg
26.07.2014 09:29:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viking: etämyynnissä on AINA 14 päivän palautusoikeus, kunhan sen ostaa "etänä" tuotteesta riippumatta. Myymälässä asioiva testaa tuotteen jo myymälässä, muut testaa kotonansa. Siksi heille asetetaan pääpiirteittäin tasa-arvoinen asema. Tuo katumyymälän tuotekatumustakuu on aika utopiaa vielä...
 
Niin... nuo mun ajatukset koskikin sitä että ero voi olla hämärtymässä. Jos tilaan verkkokauppa.comista ja menen noutamaan, saan pakkauksen kaupan sisällä olevalta noutotiskiltä ja menen kassalle. Jos ostan myymälästä, otan pakkauksen hyllystä ja menen samalle kassalle. Ero on aika pieni. Soittimia en ole ostanut sieltä, niitä taitaa päästä kokeilemaan. Muiden tuotteiden osalta kokeilumahdollisuus on aika teoreettinen.
 
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin
Krice
26.07.2014 10:18:48
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LL: uskon, että se soitinkauppa, joka lähtisi markkinoimaan näkyvästi osamaksua, saisi etulyöntiaseman. paljon helpompi myydä asiakkaalle 600€ kitara, jonka voisi maksaa kuudessa osassa, kuin odottaa, että asiakas ehkä säästäisi ton summan ja sitten ehkä tulisi ostamaan kitarana.
 
Käytännössä ongelma olisi varmasti se, että pelottavan moni ihminen on kädestä suuhun -eläjä, joilla ei ole yhtään varalla rahaa. Jos jostakin saa luottoa niin sitä käytetään, mutta takaisinmaksusta ei ole varmuutta.
 
Laulava Kylätohtori
26.07.2014 10:32:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Käytännössä ongelma olisi varmasti se, että pelottavan moni ihminen on kädestä suuhun -eläjä, joilla ei ole yhtään varalla rahaa. Jos jostakin saa luottoa niin sitä käytetään, mutta takaisinmaksusta ei ole varmuutta.
 
Jep. Kauppojen on aivan turha alkaa tarjoamaan osaria, koska riskit ja kustannukset ovat hyötyjä suuremmat. Ja kaupathan ovat jo ulkoistaneet osarin kaiken maailman Klarnoille ym... Ja jos ei saa osaria Klarnalta ym. niin ei varmasti saisi kaupastakaan. Tai en usko, että tervejärkinen kauppias myöntäisi osaria 3000 customkitaraa varten hampuusille, jolla on luottotiedot mennyt.
 
Jumalat puhuvat hullujen suulla...
Twinkle
26.07.2014 11:14:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Jep. Kauppojen on aivan turha alkaa tarjoamaan osaria, koska riskit ja kustannukset ovat hyötyjä suuremmat. Ja kaupathan ovat jo ulkoistaneet osarin kaiken maailman Klarnoille ym... Ja jos ei saa osaria Klarnalta ym. niin ei varmasti saisi kaupastakaan. Tai en usko, että tervejärkinen kauppias myöntäisi osaria 3000 customkitaraa varten hampuusille, jolla on luottotiedot mennyt.
 
Joo, ei ne tarjoa - osamaksu on luotto, siinä missä luottokortti tai pikavippi, ei sitä saa sellainen jolla on luottohäiriö päällä. Kauppiaat mielellään toki tarjoaisi osamaksusopimuksia, mutta niillä ei ole resursseja niiden pyörittämiseen, pääomariski on kuitenkin kaupalle todella suuri. Kaupat jotka kykenee niin mieluusti ulkoistaa nuo palvelut sellaiselle, jolla on sekä pääomaa, resurssit ja välineet noiden luottojen myöntöön.
 
Jos ihminen ostaa vaikka tonnin kitaran, maksaa sen 12 osassa niin erän kooksi jää 85 euroa. Pääoma on kiinni soittimessa joka on myyty vuoden, jos kitaran sisäänostohinta on vaikka 700 euroa, niin ostos tuottaa sisäänostohinnan verran rahaa vasta kahdeksan kuukauden päästä, olettaen että se sälli nyt maksaa ajallaan tai ylipäätänsä kaikki erät. Nuo kun on vakuudettomia luottoja, niin se ostettu vehjes ei edes toimi vakuutena - sitä ei voi hakea pois siinä vaiheessa kun erät jääkin pystyyn.
 
Osarihan on kyllä sinällään kiva, se on kivempi istua vuosi maksamassa kitaraa kitaran kanssa kuin istua vuosi laittamassa fyrkkaa talteen ilman kitaraa. Ite teen sillä tavalla, että olen joskus säästänyt "vararahaston" mistä voin ostaa mitä haluan. Jos ostan sieltä, niin talletan sinne sitten puolen vuoden tai vuoden jaksolla sen summa takaisin osissa.
 
varakeef
26.07.2014 14:01:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paikallisessa soitinkaupassa oli 80-luvulla otsikolla "Alan miehet" nimetty mappi. Se sisälsi kuitit velaksi myydyistä vehkeistä. Ei korkoa, ei vakuuksia... mutta olihan siinä firman pääomaa aikalailla hukan panttina.
 
Ajat ovat muuttuneet.
 
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Twinkle
26.07.2014 16:13:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

varakeef: Paikallisessa soitinkaupassa oli 80-luvulla otsikolla "Alan miehet" nimetty mappi. Se sisälsi kuitit velaksi myydyistä vehkeistä. Ei korkoa, ei vakuuksia... mutta olihan siinä firman pääomaa aikalailla hukan panttina.
 
Ajat ovat muuttuneet.

 
Onhan ne, mutta en usko että Alan mieheksi pääsi ennenkään vain kävelemällä sisään. varmasti toki jollekin tutuille ja kanta-asiakkaille on piikki auki jossakin liikkeissä vielä nykyäänkin.
 
seventy4
26.07.2014 17:06:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pari kuukautta sitten paikallisessa käpistelin yhtä kitaraa, kun ei kauppaa syntynyt niin myyjä totesi että maksa osissa saat vuoden korotonta. En pidä itseäni varsinaisesti minään alanmiehenä mutta näinkin joskus...
 
phiit
28.07.2014 11:22:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noh, lisätääs taas uusin tapaus tähän. Nimeltämainitsematon liike lähetti paketin smartpostilla ja seurantaa katsoessa olisi pitänyt tekstaria tulla jo pariinkin otteeseen noutokoodilla varustettuna. Oman nroni ihan oikein antanut myyjälle, Postista tarkistettaessa lähetyksessä kuitenkin jotain ihan muuta. Saapi nyt nähdä saanko tuota automaatista lainkaan vai käykö joku muu hakemassa tuotteen.
 
Sen siitä saa taas :(
 
~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~
tommijk
28.07.2014 11:52:16 (muokattu 28.07.2014 12:03:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kävinpä muutama kuukausi kysymässä midipiuhaa paikallisesta. Kun vastauksena tuli se perinteinen "juuri aamulla myin viimeisen", tuli puheeksi että kaapeli voidaan kyllä tilata ja viikon kerran kestäisi että voisin hakea kaapelin liikkeestä. Noh, siinä sitten hieman jopa yli viikon odoteltuani kävin kyselemässä uudelleen josko kaapeli olisi saapunut. Hetken siinä kaapeli hyllyjä tongittuaan myyjä toteaa että ei löydy, on varmaan unohtunut tilata.. Viikon verran taas odottelin kaapelin saapumista, kunnes lopulta sain kaupat tehtyä.
 
Kyllähän tämä vähän pistää miettimään että olisiko vaan helpompi istua kotona kalsarit jalassa ja naputella thomannille tilausta. Kova halu olisi kyllä suosio kivijalkaa, mutta kun jotenkin aina joku vastustaa. Viikko sitten kävin kyselemässä kahdesta liikkeesta 3m kaiutin piuhaa. Kummassakaan ei ollut.
 
Edit. täytyy vielä lisätä että en halua mustamaalata liikkeitä tai myyjiä, hyvää palvelua olen yleensä saanut kyllä ko. liikkeestä, ja mukavia heppuja jne. Ehkä se on vaan rahat ja resurssit loppu itse kullakin välillä.
 
tender.insanity
28.07.2014 14:22:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tommijk: Kävinpä muutama kuukausi kysymässä midipiuhaa paikallisesta. Kun vastauksena tuli se perinteinen "juuri aamulla myin viimeisen", tuli puheeksi että kaapeli voidaan kyllä tilata ja viikon kerran kestäisi että voisin hakea kaapelin liikkeestä. Noh, siinä sitten hieman jopa yli viikon odoteltuani kävin kyselemässä uudelleen josko kaapeli olisi saapunut. Hetken siinä kaapeli hyllyjä tongittuaan myyjä toteaa että ei löydy, on varmaan unohtunut tilata.. Viikon verran taas odottelin kaapelin saapumista, kunnes lopulta sain kaupat tehtyä.
 
Näitä piuhoja (varmaankin ihan käyttökelpoisia) saa myös verkkokauppa.comista. Itse tilasin 6.3mm - XLR piuhan kun tästä tuppukylästä sellaisia löytynyt. Tilausta seuraavana päivänä oli saapunut smartpostiin.
 
oksatboys
28.07.2014 14:26:40
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muuten Kiinan pojjat myy ebayssa kaikkenlaista kivaa valmistamaansa aika perhanan halvalla ja ilmasilla posteilla. Ei tietty heti ole paketti postissa, mutta joskus tullut tavarat jopa viikossa.
 
Sanotaan että soundi lähtee sormista... no mulla se on kai jo sitte lähtenyt.
phiit
28.07.2014 14:31:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oksatboys: Muuten Kiinan pojjat myy ebayssa kaikkenlaista kivaa valmistamaansa aika perhanan halvalla ja ilmasilla posteilla. Ei tietty heti ole paketti postissa, mutta joskus tullut tavarat jopa viikossa.
 
Jep ja aikalailla samaa tavaraa mitä kotomaasta sitte ostellaa ehkä eri nimellä ja täysin eri hinnalla.
 
~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~
oksatboys
28.07.2014 14:34:29
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

phiit: Jep ja aikalailla samaa tavaraa mitä kotomaasta sitte ostellaa ehkä eri nimellä ja täysin eri hinnalla.
 
Niin. Hinta ja noi ilmaset postit on kyl kova valtti. Voi tilata juuri silloin kun tulee mieleen, kun noissa thommin koneen tilauksissa aina unohtuu jotain kuitenkin. Usein mulla ei ainakaan ole mikään kiire saada jotain pikku osaa tai muuta, joten voi ootella sen pari viikkoa.
 
Sanotaan että soundi lähtee sormista... no mulla se on kai jo sitte lähtenyt.
tender.insanity
28.07.2014 14:58:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oksatboys: Usein mulla ei ainakaan ole mikään kiire saada jotain pikku osaa tai muuta, joten voi ootella sen pari viikkoa.
 
Jep. Kiireinen joutuu maksamaan. Sama juttu vaikkapa muistikorttien suhteen. Briteistä 64gb MicroSD kuluineen 33e, Gigantista sama kortti 79e...
 
pappasfin
28.07.2014 16:53:00 (muokattu 28.07.2014 17:08:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tender.insanity: Jep. Kiireinen joutuu maksamaan. Sama juttu vaikkapa muistikorttien suhteen. Briteistä 64gb MicroSD kuluineen 33e, Gigantista sama kortti 79e...
 
Kyseessä ihan sama tuote ja kortin mukana se sovitin?
 
Meinaan kattelin just hintoja ja kyllä Suomessa tuota 64GB MicroSD myydään aikas tavalla paljon halvemmalla kuin 79 €
 
Gigantin hinta oli muuten aikas korkea verrattuna moneen muuhun Suomen liikkeeseen mutta ehkä pitäisikin sanoa sen mainos lauseen "se on vain tyhmä maksaa liikaa" sijasta "se on vain tyhmä maksaa Giganttiin liikaa"
 
Mitä tulee noihin Kiinasta tilattaviin tuotteisiin niin duunissa on aika monta kaveria ja muitakin ostellu kaikenlaista elektroniikkaa ym kamaa Kiinasta mukaan lukien piuhoja ym. ja suurin osa tuotteista on suoraan sanottuna sitä "halpa laatua", toki varmaan tästä on poikkeuksiakin.
 
Pidemmän päälle kuitenkin Kiinan tuotannon tukeminen ei ole viisasta, toki jokainen saa ostaa mistä haluaa mutta pidemmän päälle homma tappaa Euroopasta sen vähäisenkin tuotannon (EDIT: taitaa tosin suurin osa sieltä Aasiasta kuitenkin tulla kun ovat sinne sitä tuotantoa siirtäneet isompien voittojen toivossa). Olen tästä Kiinan tuotannon ja piratistimin ja tuoteväärennösten ym. osalta jo niin paljon kirjoitellu tännekin etten enää jaksa, jokainen tekee mitä tekee, tosin ei kannata ihmetellä jos hinta ero entisestään kasvaa ja tulee EU:ssa sekä Suomessakin sitä työttömyyttä.
 
En ole mikään osto-politiikan poliisi mutta ite ostan kamat Suomen liikkeistä, ainakin on hyvä omatunto kun se raha tukee Suomalaista työtä ja siitäkin huolimatta vaikka se olis kalliimpaa.
 
EDIT:
 
Toki multakin löytyy Kiinan tavaraa eli Suomen liikkeistä ostettua Kiinassa tehtyä, ainakin on yritys tätä kautta toimia siten, että raha ei valuisi pahasti Kiinan ns. epäeettisesti toimivan rikollisen tuotannon hyväksi :)
 
Hyvänä esimerkkinä hyvästä Kiinassa tuotetusta oli Ibanezin AF125, hemmetin hyvä peli, joskin menin sen myymään kun ei ihan ollut oma tarve parhaalla tavalla selvillä eli ei ollut kitaran vika vaan mun vika kun ei jäänyt taloon.
 
PappaSFin
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 518 19 20 21 22 23 24

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «