Muusikoiden.net
05.12.2016
ROKKAA MERKONOMIKSI - liiketalouden perustutkinto 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Blackstar ID-sarja
1 2 3
freakingenius
18.02.2014 03:05:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko täällä kellään kokemusta kyseisen sarjan vahvistimista, erityisesti comboista?
Kyseessä kaiketi suhteellisen uusi tuote. Kotivahvistinta pitäisi etsiskellä ja Blackstarin ID:t kuulosti ainaki youtube klippien perusteella aika helvetin hyvältä.
Ei ole myöskään kovin kallis esim. tuo ID15 ja ID30, jotka voisivat olla vaihtoehtoja kun engliin ei rahat riitä.

Osta Korg, se on parempi.
niistu
18.02.2014 03:26:04

Jos ENGL ois toivelistalla, voisin päätellä, että vähän raskaamman puoleista musiikkia itten soittelet. No Itse ID30 omistaneena voin sanoa, että EQ säätämisellä ja maltillisella särön käytöllä saa aikaiseksi todella murea ja "brutaaliakin" mättösäröä, kaveriksi voi hommata vielä jonkun tubescreamerin yms. vähän tiukentamaan soundia. Eli suosittelen, toki jos vaan mahdollsita testaa musaliikkeessä vähän soundia, sillä kaikille ei tuo blackstarin oma särösoundi uppoa.

freakingenius
18.02.2014 03:30:34

Tavoite ois että vahvarista lähtis hyvät kliinit, sellane vähän särönen blues/blues rock soundi ja vähän raskaampi rock soundi, jota voi tarvittaessa boostailla sd ykkösellä. Ajattelin että engl voisi sopia tuohon mutta esim. sceamer on jo turhan hintava. Musamaailma myy tota blackstar sarjaa eli pitää varmaan sinne lähteä piakkoin.

JaaGeRMaisTeR
18.02.2014 05:47:47

Id60 soittelin lyhkäsen testin. Tykkäsin kyllä. Löytyy hyvin käyttökelpoista ääntä moneen menoon.

Suuria tunteita: http://maihinnousu.net/a/3216
Osteri
18.02.2014 07:33:12 (muokattu 18.02.2014 07:36:53)

Itseä kiinnostaisi myös tuo ID 60 nuppi tavoitteena hyvinkin rouhea hard rock särö. Soittopaikkana treenikämppä ja pienet keikat. Olen ymmärtänyt että firmalta aika fiksu ajatus mallintaa erilaisia putkia sen sijaan että perinteisesti mallintaisi tietyjen vahvistimien soundia. Jos joku vielä osaa sanoa kuinka tuollainen peli olis vertailussa Laney Ironheart 15W putkinupin kanssa niin olis kiva kuulla kommenttia. Minua niinkään ei kiinnosta tuleeko ääni putkivehkeestä vai tuleeko se trankusta, se mikä on lopputulos kajarista, ratkaisee. Toinen noista varmaan on seuraava hankinta. Kun vielä löytäisi aikaa jollekin viikonlopulle että raahautuu Helsinkiin kokeilureissulle. Mutta sillä välin on kiva lukea kommenttejanne. Kiitos.

Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
jpjanhun
18.02.2014 12:47:57
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

miten muuten, onko tuo ID-CORE sarja silkkaa tubaa tuohon ID-sarjaan verrattuna vai onko siinä samat perusominaisuudet?

Metalkallo
18.02.2014 15:08:37 (muokattu 18.02.2014 15:25:01)

Guitarist2: Tavoite ois että vahvarista lähtis hyvät kliinit, sellane vähän särönen blues/blues rock soundi ja vähän raskaampi rock soundi, jota voi tarvittaessa boostailla sd ykkösellä. Ajattelin että engl voisi sopia tuohon mutta esim. sceamer on jo turhan hintava. Musamaailma myy tota blackstar sarjaa eli pitää varmaan sinne lähteä piakkoin.

Jep, kokeilemaan vaan.

Itse omistan tuon ID 100TVP 100w nupin joka on yhdistetty marsun 1960A kaappiin, kyllä lähtee!

Itse kyllä suosittelen näitä ID sarjan härveleitä koska ne oikeasti kuulostaa ihan hyvälle ja tuo mallinnus ainakin minun mielestäni toimii kuten pitää. SD-1:llä itsekin buustailen nuppiani ja hyvin saa myös puhtaat soundit ulos kun vaan kanavaa vaihtaa. SD-1:n avulla sitten saa myös sitä hieman säröisempää puhtauttakin jos halajaa kun vähän buustaa sitä puhdasta kanavaa, vai sanoisiko, puhtaita kanavia koska niitä on kaksi: kirkas puhdas ja lämpöisempi puhdas.

Näissä on sitten vielä se insider softa ja ID:llä pystyy nauhoittamaan usb:n kautta, mutta itse en ole nauhoituksen puolesta saanut sillä kovin hyvää jälkeä aikaan, edelleen menen shure mikki + äänikortti linjalla. Mutta insider softasta pystyy kuitenkin säätämään vahvaria hieman lisää, ja sieltä voi myös säätää vahvarin noise-gatea koska näissä vahvareissa on sisäänrakennettu noise-gate ja se on myös plussaa. Noise-gaten saa myös pois päältä jos näin halajaa, mutta tosiaan vain tietokoneen insider ohjelman kautta.

En tiedä itse sitten miltä ne combot kuulostaa koska niissä on sisäinen kajari jo valmiiksi, mutta luulen, että hyvältä. Ainakin tuolla mun marsun kaapilla kuulostaa mainiolta.

Jos päädyt ostamaan ja juuri combo version, niin suosittelen ostamaan vaikka sen ID 60:n mieluummin koska siinä on hieman enemmän poweria kuin ID30:ssä. Näillä pystyy soittelemaan myös kerrostaloissa ihan helposti koska ääntä pystyy säätämään suht monipuolisesti.

Järki joskus jäässä, mutta tukka yhä päässä :)
Metalkallo
18.02.2014 15:16:42 (muokattu 18.02.2014 15:26:29)

jpjanhun: miten muuten, onko tuo ID-CORE sarja silkkaa tubaa tuohon ID-sarjaan verrattuna vai onko siinä samat perusominaisuudet?

http://www.blackstaramps.com/products/idcore40/

Vastaa kait lähinnä Blackstarin HT-1 sarjaa koska noi on pienempiä kuin normaalit ID sarjalaiset. Coresta näköjään puuttuu myös säätöjä, kuten normaalit bass, middle, treble ja niin edel, joten aika köyhältä vaikuttaa? Tavallisissa ID sarjalaisissa paljon enemmän säätö mahdollisuuksia. Coressa ei ole edes tuota putkimallinnustakaan. :O

Itse unohtaisin coren, ainakin silloin jos halajaa enemmän säätö mahdollisuuksia vahvariinsa + putket.

tommium
18.02.2014 15:18:41

jpjanhun: miten muuten, onko tuo ID-CORE sarja silkkaa tubaa tuohon ID-sarjaan verrattuna vai onko siinä samat perusominaisuudet?

ID:Coret pohjautuu selkeesti noihin nykyisiin ID sarjalaisiin. Kaiuttimet tietysti pienemmät mutta soundi tulee stereona. Erona myös se ettei noissa ID:core laitteissa ole putkimallinnuksia valittavina. Efektivalikoima on sama, liitännät (USB/MP3) samat. Äänensäädöistä ID:Coreista löytyy Volume, Gain ja ISF säätö. Bass, Middle ja Tone löytyy sitten Insider softan puolelta. Noita tulee Musamaailmaan noin kuukauden päästä, Thomannilta löytyy jo hinnat noille.

Itse kun olen noita youtube klippejä noista ID:core laitteista katsellut niin joku noista täytyy varmaan käydä ostamassa poist, sen verran ison kuuloista soundia noista kotisoitteluun tuntuisi lähtevän. Ja tykkään muutenkin Blackstarin säröistä.

...mä sanon viimeisen sanan, Jasse on gay.
freakingenius
18.02.2014 19:57:07

Huomasin muuten että Tech 21 Trademark 60 voisi käytettynä saada samaan hintaan kuin tuon halvimman Blackstar ID:n. Onko kellään kokemusta trademarkista?

Osteri
18.02.2014 20:21:05

Kyllä on pelkkää positiivista kokemusta Tech21 Trademark 60w. Tulee aina kuulumaan omaan kalustoon ja todennäköisesti on myös viimeinen musakama mistä aikanaan luovun kun musat loppuu.

Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
silon
02.03.2014 03:46:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ollut Blackstar ID:30 nyt puolisen vuotta tuossa ja pidän kovasti. Käytän tollasta BBE Sonic Maximizeria kitaran ja vahvarin välissä. OD varmaan toimisi samalla tavalla hyvin. Ilman tuollaista purkkia soundi on vähän liian löysä ja ei riittävän kirkas omaan makuun. Mutta ehdottomasti silti käyttökelpoinen. Nupeista olen saanut paremmatkin soundit irti, mutta en ole päässyt kunnolla ikinä ajamaan sellaista.

Yksi narinan aihe on tuossa ID:30:ssä ja se on tuo AMP SIM OUT. En ihan ymmärrä miksi se on tuollainen 3,5mm plugi, kun kaikki kitarakamat ja USB interfacet yms. ovat kuitenkin isolla plugilla. Nyt joutuu pelleilemään adapterien kanssa.

steelduck
02.03.2014 06:33:04
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ollaan pähkitty pojan Cube 60:sen päivittämistä tuollaiseksi - joko 30 ta 60 malliin. Saako tuolla 60:llä hyvät soundit kerrostalovoluumeillä yhtä helposti kuin 30:llä vai ovatko nuo liian äänekkäistä?

JaaGeRMaisTeR
02.03.2014 12:50:43 (muokattu 02.03.2014 12:51:36)

Iyehän pistin putki vermeet myyntiin ja ostaa päräytin tuon ID:60. Ruttu päälle ja soimaan. Hyvät nyo päättäri mallennukset. Harmi ettei ole kokemusta purevalve vehkeistä, että tietäisi onko sinne päinkään oikean kuuloiset.

Steelduck 60 voi tavallaan olla vähän turhan järeä. Meillä alkaa lattia tärisemään, kun ruuvaa vähän reilummasti volumea. Ihan pienellä ei taas kuulosta yhtä kivalle :)

Lisätään nyt, että ajan kysymys koska core tulee tuohon seuraksi.

The Oath
02.03.2014 14:17:40

Olisko tuommoinen ID-sarjalainen minkalainen päivitys Line 6 Spider IV 15:n tilalle? Minkalaisia ovat suhteessa putkivahvistimiin?

JaaGeRMaisTeR
02.03.2014 14:37:27

The Oath: Olisko tuommoinen ID-sarjalainen minkalainen päivitys Line 6 Spider IV 15:n tilalle? Minkalaisia ovat suhteessa putkivahvistimiin?

Vähän sama kun vaihtaisit huntin behringerin, komen tonnin fenderiin.

Metalkallo
02.03.2014 14:55:00 (muokattu 02.03.2014 14:56:50)

steelduck: Ollaan pähkitty pojan Cube 60:sen päivittämistä tuollaiseksi - joko 30 ta 60 malliin. Saako tuolla 60:llä hyvät soundit kerrostalovoluumeillä yhtä helposti kuin 30:llä vai ovatko nuo liian äänekkäistä?

ID sarjan vahvarit sopii hyvin kerrostaloon koska niissä on hyvin varaa säätää äänentasoa. Löytyy volume 1 ja 2, eli yksi volume itse kanaville ja sitten se master volume jolla säätää kokonaisuutta. Itse soittelen kerrostalossa ID 100TVP nupilla joka on 100W nuppi ja mitään vaikeuksia ei oo ollut äänentason kanssa.

Kyllä nämä Cuben voittaa, jo ihan tuon putkimallinnuksen takia. Itse suosittelen ostamaan sen ID 60:n mieluummin koska siinä on hiukan enemmän hönkää ja se riittää sitten myöhemminkin jos tarvis sen puolesta.

JaaGeRMaisTeR
02.03.2014 15:01:19

Metalkallo: ID sarjan vahvarit sopii hyvin kerrostaloon koska niissä on hyvin varaa säätää äänentasoa. Löytyy volume 1 ja 2, eli yksi volume itse kanaville ja sitten se master volume jolla säätää kokonaisuutta. Itse soittelen kerrostalossa ID 100TVP nupilla joka on 100W nuppi ja mitään vaikeuksia ei oo ollut äänentason kanssa.

Kyllä nämä Cuben voittaa, jo ihan tuon putkimallinnuksen takia. Itse suosittelen ostamaan sen ID 60:n mieluummin koska siinä on hiukan enemmän hönkää ja se riittää sitten myöhemminkin jos tarvis sen puolesta.

Mikä kaappi sulla muuten on?

Metalkallo
02.03.2014 17:34:26 (muokattu 02.03.2014 17:37:44)

JaaGeRMaisTeR: Mikä kaappi sulla muuten on?

Marshall 4x12 1960A Celestion G12T-75 kajareilla, se klassikko.

JaaGeRMaisTeR
02.03.2014 17:37:36

Metalkallo: Marshall 4 x 12 1960A Celestion G12T-75 kajareilla.

Ok. Pitääpä ruveta elementtiremonttiin. 212 kuulostaa pirun tukkoselta, jollei kierrä volumea vähän reippaammin.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti