Muusikoiden.net
03.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pedaalimallinen back-up putkivahvistimelle
1
Karhukoira74
15.02.2014 21:32:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämmönen on ruvennu mietityttämään..eli tyyliin SD Mayhem, Blackstar, AMT..pedaalikokonen etunen jolla vois hätätilassa vetästä keykan loppuun jos jostain syystä Mesan Dual Recto sattuisi kyykkäämään putkien tms. takia. Onko porukoilla mitä kokemuksia tällaisista ja mikä voisi olla hyvä vaihtoehto? Hinta nyt ei oikeestaan tässä ole se este, kunhan ei ala järkevän käytetyn backup-nupin hintaa ylitellä..toki soundi sais olla hyvä.

AMT:tä olen ite miettiny, ja tuossa nyt torilla kun ois myynnissä Mayhem niin sitä. AMT:stä ainakin saa suoraan lyötyä kaappiin.

-So many assholes, so few bullets-
RrRailo
15.02.2014 22:37:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No etusethan tarvitsevat aina jonkun päätteen, johon esim. EHX:n 44. Magnum on oikein hyvä. Tuo torilla myynnissä oleva SD:n TT Mayhem on minun, joten en sen enempää sitä mainosta mutta todella kelpo peli juurkin tuohon hommaan. Itsellä on ollut myös AMT SS-20 ja SS-11a, jotka ovat toimineet varsin hyvin kevyempiin soundeihin. Tosin mätössä eivät ole pärjänneet Mayhemille...

Kuka Randalliin luottaa, se Randallin kestäköön.
TTV
15.02.2014 22:44:08
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AMT:n Legend sarjan etuspedaalit vetää Bkackstaria ja Mayhemiä mennen tullen edestä ja takaa paljaalla. Parempia mallinnoksia juuri tuollaiseen kompaktiin backup tarkoitukseen ei löydy. Itellä olleet ekan sarjan R,B,E ja P pedaalit ovat todella laadukkaita eikä hinnalla pilattuja. Niiden etuna on putkettomuus, eli käyttövarmuus paranee tiukassa paikassa. Suosittelen lämpimästi, kaveriksi sitten vaikka tuo mainittu EHX:n pääte, niin soitto voi alkaa ...

"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Karhukoira74
15.02.2014 22:54:53

TTV: AMT:n Legend sarjan etuspedaalit vetää Bkackstaria ja Mayhemiä mennen tullen edestä ja takaa paljaalla. Parempia mallinnoksia juuri tuollaiseen kompaktiin backup tarkoitukseen ei löydy. Itellä olleet ekan sarjan R,B,E ja P pedaalit ovat todella laadukkaita eikä hinnalla pilattuja. Niiden etuna on putkettomuus, eli käyttövarmuus paranee tiukassa paikassa. Suosittelen lämpimästi, kaveriksi sitten vaikka tuo mainittu EHX:n pääte, niin soitto voi alkaa ...

Tämmöstä EHX:n 44:sta ja AMT:tä oon lähinnä miettiny...kulkis aika kätevästi mukana ennenkaikkea, eikä back-upin hintakaan hirvittäisi. Mutta kaikki vaihtoehdot tietty kiinnostaa.

PIM
17.02.2014 11:45:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Karhukoira74: Tämmöstä EHX:n 44:sta ja AMT:tä oon lähinnä miettiny...kulkis aika kätevästi mukana ennenkaikkea, eikä back-upin hintakaan hirvittäisi. Mutta kaikki vaihtoehdot tietty kiinnostaa.

Itellä on keikoilla aina backuppina mukana ZT Lunchbox ja pari keikkaa se on pelastanutkin kun joko oma tai kaverin putkivahvistin on alkanut kenkkuilemaan kesken keikan. Ei se nyt ihan stompbox kokoa ole, mutta eipä silti olennaisesti keikalle roudattavan kaman määrää kasvata.

En tyytynyt tavanomaiseen.
Mandarax
17.02.2014 12:20:12

Karhukoira74: Tämmöstä EHX:n 44:sta ja AMT:tä oon lähinnä miettiny...kulkis aika kätevästi mukana ennenkaikkea, eikä back-upin hintakaan hirvittäisi. Mutta kaikki vaihtoehdot tietty kiinnostaa.

Mulla on just tuo setti backuppina keikoilla, AMT R1 (recto) + Magnum 44 pedaalilaudassa. Virittelin siihen vielä tuollasen A/B kytkimen niin saa hätätapauksessa sukkelasti vaihdettua tuohon ilman että tarvii kitarapiuhaakaan irrotella (kaappipiuhan toki joutuu vaihtamaan). Yllättävän hyvänkuulonen yhdistelmä ja potkua riittää enemmän kun tarpeeksi. Vetelin tuolla kuukauden päivät treenitkin bändin kanssa kun nuppi oli huollossa.

Tämmönen viritys:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/25235875/KITARAKAMAT/AMT_M44.jpg

I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
rrroope
17.02.2014 12:22:48

tuo pedaalimallinen vahvistin ois muuten aika näppärä myös jos tahtoo joskus kikkailla stereoefektien kanssa mut ei halua hankkia toista vahvistinta. ylimääräisiä kaappejahan pyörii nurkissa kuitenkin

Karhukoira74
17.02.2014 12:46:54

Mandarax: Mulla on just tuo setti backuppina keikoilla, AMT R1 (recto) + Magnum 44 pedaalilaudassa. Virittelin siihen vielä tuollasen A/B kytkimen niin saa hätätapauksessa sukkelasti vaihdettua tuohon ilman että tarvii kitarapiuhaakaan irrotella (kaappipiuhan toki joutuu vaihtamaan). Yllättävän hyvänkuulonen yhdistelmä ja potkua riittää enemmän kun tarpeeksi. Vetelin tuolla kuukauden päivät treenitkin bändin kanssa kun nuppi oli huollossa.

Tämmönen viritys:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/25235875/KITARAKAMAT/AMT_M44.jpg

No joo....tommosella systeemillä homma toimiskin varmaan aika nätisti. Täytyypi ruveta varmaan hankkimaan tarpeita kasaan jollain aikataululla.

askomiko
17.02.2014 19:16:08

Kahteleppa semmonen kun Atomic audio amplifire. Pedaali joka mallintaa ja suostuu syömään ulkopuolisia IR-tiedostoja, soundit voinee saada ihan hyväksi. Kaupoissa joskus kesällä.

On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
Antti1
17.02.2014 19:28:08

askomiko: Kahteleppa semmonen kun Atomic audio amplifire. Pedaali joka mallintaa ja suostuu syömään ulkopuolisia IR-tiedostoja, soundit voinee saada ihan hyväksi. Kaupoissa joskus kesällä.

Vähän kyllä epäilyttää toi vehje, kun siinä on taustalla Studio Devil. Mun korvaan kaikki niiden mallinnukset plugarimaailmassa ainakin on olleet aivan kuraa. Mut kehitys kehittyy, ehkä toi ei oo.

"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
Sammo
18.02.2014 09:43:13

Mulla on Customtonesinc:in Ethos Amp eli Dumble-tyyppinen kaksikanavainen etuaste/säröspedu jossa on 30W:n trankkupääte. Tuosta saa siis ulos intrumenttitasoista tai päätevahvistettu signaalia joko kaitutinsimulaatiolla tai ilman. Keikkoja tuolla en ole vielä (onneksi=ei ole vahvistin hajonnut) vetänyt, mutta treenejä kitarakaappiin sekä PA-kamoihin. Hyvin toimii ja säröspeduilla saa rakennettua muitakin sävyjä kuin tuota länsirannikon vasenhiplausta mita Dumblesoundilla kuuluu tietenkin vetää :)

Hinta on ominaisuuksiin nähden mun mielestä kohtuullinen (oisko ollut 700€ inc. posti, tulli ja alv.)

TJEU:
http://www.customtonesinc.com/Page_10.html

Customer: I'd like a jazz metronome, please. Shop guy: Jazz metronome? Customer: Yeah, you know, the ones that only click on 2 and 4.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti