Muusikoiden.net
11.12.2016
ROKKAA MERKONOMIKSI - liiketalouden perustutkinto 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Langattomat vs. langalliset kuulokkeet kitaransoitossa
1
TKP
12.02.2014 14:41:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen harkinnut langattomien kuulokkeiden hankkimista oman musisoinnin kuunteluun (piuhat kun ovat lyhyitä ja ärsyttäviä). Valikoima on ainakin alustavissa tutkimukssa näyttänyt kuitenkin varsin kapealta. Osaako joku viisas sanoa, ovatko langattomat kuulokkeet tällaisessa käytössä samalla viivalla langallisten kanssa? Voiko hankkia normaalit hifi-kuulokkeet (jotka on tarkoitettu tallennetun musiikin, ei livesoiton kuunteluun)? Esim. tällaiset:

http://www.thomann.de/intl/beats_by_dr_dre_beats_wireless_black.htm

Ziggy Bubba
12.02.2014 16:47:12
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä kitaran kanssa ihan normiluurit toimivat. Se langattomuus on aina vähän niin ja näin, äänenlaatua se ei ainakaan auta. Eli isomman kasan saa laittaa rahaa jos soundi on tärkeää. Hifi-mielessä ei suositeltavin veto, mutta tietty pitää ottaa ne käytännön tarpeetkin huomioon.

Nuo Beatsit ovat kyllä aika kehnot kuulokkeet suorastaan, varsinkin hintaan nähden. Bose taitaa tehdä langattomissa erittäin hyviä kuulokkeita.

Rapeeta maalausrockia: CROOKMACHINE
Osteri
12.02.2014 17:02:47

Mulle riittää kyllä langalliset kotona ihan hyvin. Mutta joku vois vinkata millainen johto olis jossain kaupassa tarjolla siten että saa yhdistettyä läppärin ja lattialla makaavan Vox Tonelabin yhteen kuulokkeeseen päässä. Kiitos.

Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
zedder
12.02.2014 17:06:22

Kannattaa sitten olla tarkkana ettei osta digitaalisia 2,4 ghz taajuudella toimivia luureja. On vähän kurja soittaa kun ääni tulee kuulokkeista kaamealla viiveellä.

Itse olen soitellut langattomat Sennheiser RS120:t päässäni ja ihan hyvin toimivat, eivät tarjoa huippuhifiä mutta ei tarvitsekaan.

Mitä kävi, ketä tietää? Jacksoneita, Gibsoneita, Pomoja, Wunderbaumeja ja marsujen vikinää.
Antti1
12.02.2014 17:07:06

zedder: Kannattaa sitten olla tarkkana ettei osta digitaalisia 2,4 ghz taajuudella toimivia luureja. On vähän kurja soittaa kun ääni tulee kuulokkeista kaamealla viiveellä.

Mitenköhän käytettävä taajuuskaista mahtaa liittyä viiveeseen?

"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
Ziggy Bubba
12.02.2014 17:15:07
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan vain oman kitaran kuunteluun ei tosiaan kovin hifiä kamaa välttämättä tartte. Ne kunnolla kovien luurien edut kun tulevat esiin erityisesti EQ-käyrän ääripäissä ja silloin kun on paljon kamaa yhtä aikaa.

Sähkökitara soi lopulta varsin pienellä alueella, varsinkin yläpäässä.

Rapeeta maalausrockia: CROOKMACHINE
zedder
12.02.2014 17:25:02

Antti1: Mitenköhän käytettävä taajuuskaista mahtaa liittyä viiveeseen?

Ei mitenkään.

Mutta aika usein juuri tuolla taajuudella toimivat ovat digitaalisia.

Mitä kävi, ketä tietää? Jacksoneita, Gibsoneita, Pomoja, Wunderbaumeja ja marsujen vikinää.
Antti1
12.02.2014 17:35:13

zedder: Ei mitenkään.

Mutta aika usein juuri tuolla taajuudella toimivat ovat digitaalisia.

Niin ovat, mutta miten pelkkä digitaalisuuskaan liittyy suureen viiveeseen? Maailma on täynnä langattomia digihärveleitä, joiden viiveitä ihmiskorva ei pysty havaitsemaan. Ne ei vaan välttämättä oo Anttilan halvimpia langattomia kuulokkeita.

zedder
12.02.2014 17:37:32

Antti1: Niin ovat, mutta miten pelkkä digitaalisuuskaan liittyy suureen viiveeseen? Maailma on täynnä langattomia digihärveleitä, joiden viiveitä ihmiskorva ei pysty havaitsemaan. Ne ei vaan välttämättä oo Anttilan halvimpia langattomia kuulokkeita.

Nyt olen ihan oikeasti kiinnostunut jos osaat suositella viiveettömiä digitaalisella siirtotiellä toimivia langattomia sangallisia luureja, alle 500 € hintaluokassa.

Antti1
12.02.2014 17:39:12

zedder: Nyt olen ihan oikeasti kiinnostunut jos osaat suositella viiveettömiä digitaalisella siirtotiellä toimivia langattomia sangallisia luureja, alle 500 € hintaluokassa.

En mä sangallisista tiiä mitään, lähinnä pohdin langattomia IEM-systeemejä. En näe mitään syytä miksei samanlaisiin viiveisiin päästäisi kuluttajapuolen romuissakin. Ehkä sit ei.

zedder
12.02.2014 17:41:27

Antti1: En mä sangallisista tiiä mitään, lähinnä pohdin langattomia IEM-systeemejä. En näe mitään syytä miksei samanlaisiin viiveisiin päästäisi kuluttajapuolen romuissakin. Ehkä sit ei.

Threadin aloittaja ei ilmeisesti ajatellut hankkia pro -tason livesettiä...?

Antti1
12.02.2014 17:42:44

zedder: Threadin aloittaja ei ilmeisesti ajatellut hankkia pro -tason livesettiä...?

Ei varmaan, enkä mä ajatellut niitä ehdottaakaan. Kysyin vain, että miten mainitsemasi asiat liittyvät viiveeseen. ;)

zedder
12.02.2014 17:44:06

Antti1: Ei varmaan, enkä mä ajatellut niitä ehdottaakaan. Kysyin vain, että miten mainitsemasi asiat liittyvät viiveeseen. ;)

No nythän asia kaiketi selvisi.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti