Muusikoiden.net
10.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Shadow Stompin' Bass & akustinen musa
1
spiraali
10.02.2014 16:46:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kellään käyttökokemuksia tuosta Shadow Stompin' Bass -pedaalista? Sillä pitäisi saada jonkilaista basarinkaltaista poljentaa mutta millainenhan ääni siinä on ihan oikeasti (ja pitääkö säätää paljon)? Saisiko siitä matkalaukun tai basarin korvaavan kaverin akustisille keikoille vai onko se vain blues-tyypeille tarkoitettua kamaa?

Skebaristi
11.02.2014 15:38:17
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täällä olisi kans yksi laitteesta kiinnostunut. Akustiseen duo -projektiin pitäisi saada vähän basarin jytkettä. Onko miten terve soundi ja kestääkö intensiivistä polkemista? (no pun intended).

Hintataso noissa polkulaatikoissa on mielestäni aivan naurettava, kun katsoo YouTubesta, miten helppo noita on tehdä itse. Tuo Shadown laatikko taitaa olla ainoita edes hieman järkevästi hinnoiteltuja.

YarZoo
11.02.2014 16:25:57 (muokattu 11.02.2014 16:41:06)

Mulla on ollut moinen käytössä. Nimenomaan se korvaa matkalaukku- sun muita boksiviritelmiä. Varsinaista basarisoundia en niinkään uskaltaisi lupailla. Tietty jos käytössä on nykyaikainen pa, tuosta saa miksailtua vaikka minkälaista jyminää irti. Dumarillahan on ollut käytössä ihan tavallinen sähkörummun "pelti", siitä on vaan miksattu diskanttijutut pois.

Pikkuisen on tullut leikittyä efekteilläkin tuon kanssa. Siis jotain delaytyyppistä juttua. Mulla on yksi omatekoinenkin versio käytössä lukuisten kokeilujen jälkeen. Näennäisestä helppoudestaan huolimatta ei niinkään simppeli juttu. Pirun tarkkaa ettei hommaa jättikramppia jalkaansa. Kulmat pitää olla kohdallaan. Rakenteesta pitää tehdä ylimitoitetun jämy, muuten se vaan repeää lattialle ajastaan. Tuo Shadow kestää varmasti normaalia käyttöä hintansa edestä, lukuunottamatta tuota solumuoviosuutta joka rispaantuu kärmesnahkabootsin alla ajastaan.

Ihan mahdoton sanoa käykö tämä systeemi johonkin juttuun vaiko ei. Melkein on pakko ottaa ja itse kokeilla.

Itse aion mikäli tämänsuuntaisia tarpeita vielä joskus ilmenee, lähteä basaripedaali + cajon pohjalta kehittelemään. Matka-askeissa se sointi tuppaa olemaan jotenkin hallitsematon ja mikityskin hankalaa.

Tuosta älyttömän tuntuisesta hinnoittelusta olen samaa mieltä. Pieni puulaatikko + kontaktimikki + jakki ja siinä se. No toisaalta hyvä mikki maksaa helposti satasen tai mitä vaan.

e. Tulihan tyhjä vastaus, no lisäilen pointteja mikäli aivotoimintaa ilmenee.

S.N.A.F.U
oksatboys
11.02.2014 16:47:13

Tää meinlin pedaali soittaa ainaki jotain sämplejä http://www.youtube.com/watch?v=TbGhYSpMywk eli on sisällä jotain muutakin kuin piezomikki. Sinänsähän tollasen tekee ite jos on sähkörumpupädi ja joku äänilähde sille tms.

Sanotaan että soundi lähtee sormista... no mulla se on kai jo sitte lähtenyt.
YarZoo
11.02.2014 18:14:12

oksatboys: Tää meinlin pedaali soittaa ainaki jotain sämplejä http://www.youtube.com/watch?v=TbGhYSpMywk eli on sisällä jotain muutakin kuin piezomikki. Sinänsähän tollasen tekee ite jos on sähkörumpupädi ja joku äänilähde sille tms.

No nyt on hitekkiä, enpä ollu moisesta kuullutkaan. Täytyykin katella mitä uutta markkinoilta löytyy aiheeseen liittyen.

Pitikin vielä sanoman että pienissä reissuissa yhden truba/ akustisen vahvistimen kanssa nämä paukuttimet ei välttämättä toimi vaikka vahvarissä liitäntöjä olisikin. Laulu ja kitara pelaa, mutta stomppari viskaa sitä elementtiä niin että pieruksi menee sano entinen muija kun viikonseisseestä piimäkiulusta särppeet nuoli.

S.N.A.F.U
oksatboys
11.02.2014 19:17:14

YarZoo: No nyt on hitekkiä, enpä ollu moisesta kuullutkaan. Täytyykin katella mitä uutta markkinoilta löytyy aiheeseen liittyen.

Pitikin vielä sanoman että pienissä reissuissa yhden truba/ akustisen vahvistimen kanssa nämä paukuttimet ei välttämättä toimi vaikka vahvarissä liitäntöjä olisikin. Laulu ja kitara pelaa, mutta stomppari viskaa sitä elementtiä niin että pieruksi menee sano entinen muija kun viikonseisseestä piimäkiulusta särppeet nuoli.

Joo noi piazolavehkeet ainakin yleensä tuppaa vain sitä alinta botnea ja se ei tietenkään toistu kuin subbareista. Tollanen samplebasari saattas toimia heppoisemmillakin kajareilla, kun siinä on vähä läiskettä mukana joka luo mielikuvan bassarista.

Sanotaan että soundi lähtee sormista... no mulla se on kai jo sitte lähtenyt.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti