Muusikoiden.net
05.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Useampi oktaaveri signaaliketjussa
1
mazer
06.02.2014 09:40:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro!

Mulla tuli sellanen mieleen, kun menin hommaamaan toisen oktaaverin ja nyt yritän pähkäillä niiden toimivuutta peräkkäin signaaliketjussa. Pedaalit ovat EHX:n multiplexer ja POG2. Ajatus siis olisi käyttää niitä mahdollisesti samanaikaisesti. Multiplexeristä löytyy erikseen dry out ja effect out, eli saisin siitä kyllä lähetettyä POGille puhdasta / oktaavitonta matskua, mutta miten saada nämä summattua vielä yhdeksi ketjuksi vahvistimelle asti?

Vinkkejä otetaan avoimesti vastaan, kiitos.

varakeef
06.02.2014 10:36:27

Itse ajaisin nuo kahteen erivahvistimeen. Luulisi mössöä olevan luvassa.

"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
PJS
06.02.2014 10:51:15
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä POG diggaa siit oktaavillisest singnaalista? Varmaan sekoaa täysin, mut sekoaako hyvällä tavalla?

Skip Zone: Soundcloudissa ja Faceboogiessa! Peace!
mazer
06.02.2014 10:54:06

varakeef: Itse ajaisin nuo kahteen erivahvistimeen. Luulisi mössöä olevan luvassa.

Lähinnä ajatus oli saada multiplexeristä alaoktaavi ja POGista yläoktaavi. Mössöä en tavoittele.

mazer
06.02.2014 10:55:04

PJS: Mitä POG diggaa siit oktaavillisest singnaalista? Varmaan sekoaa täysin, mut sekoaako hyvällä tavalla?

Laitoin kysymyksen tänne, vielä testaamatta ollenkaan yhteensopivuutta. Laitan kommenttia jahka kerkiän illemmalla testailemaan. Tässä yritin hakea jotain vastausta esim. Y-kaapeli tai jokin muu ratkaisu, jonka voisi hakea vielä tänään kotimatkalla.

tarzan
06.02.2014 11:49:42

Multiplexer on mono ja POG taas ei. En ihan äkkiä keksi miten noita samanaikaisesti hyödyntäisi järkevästi, mutta kerro kun olet kokeillut!

Mitäs tässä, entäs sä?
varakeef
06.02.2014 15:41:27

tarzan: Multiplexer on mono ja POG taas ei. En ihan äkkiä keksi miten noita samanaikaisesti hyödyntäisi järkevästi, mutta kerro kun olet kokeillut!

Minusta Pog on mono.

tarzan
06.02.2014 16:27:15

varakeef: Minusta Pog on mono.

Hain lähinnä tätä monofoninen vs polyfoninen eroa noissa. Multiplexer ei tajua kuin yhden äänen kerrallaan, pog on nimensä mukaan polyfoninen.

Mitäs tässä, entäs sä?
mazer
06.02.2014 19:26:26

Pikaista testailua tein. Kitara -> Multiplexer -> POG 2 -> vahvistin toimi sinänsä moitteettomasti, multiplexerin saundi säilyi ja pogista sai ylempää oktaavia mukaan ja väritettyä saundia. Alaoktaavin kun lisäsi pogista, niin kyllä silläkin saundilla vielä soittaisi, varmaan jotain yksinuotti kerrallaan, stoner henkisiä riffejä. Ei minun käyttöön tarpeellinen kuitenkaan.

Itse taidan päätyä tällä hetkellä laittamaan multiplexerin syrjään ja nautiskelemaan pogin tarjoamista mahdollisuuksista.

varakeef
06.02.2014 21:21:47

tarzan: Hain lähinnä tätä monofoninen vs polyfoninen eroa noissa. Multiplexer ei tajua kuin yhden äänen kerrallaan, pog on nimensä mukaan polyfoninen.

Aijuu, polyfoninen muttei stereofoninen.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti