Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vinkki: Torilla halpaa juuri nyt.
1 2 3 4 539 40 41 42 43142 143 144 145 146
tuskiz
03.04.2016 22:21:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Ei koske stratoja tai telejä, mutta les pauleissa asia taitaa olla juuri näin...
 
Tässä ainakin Strato ja Tele MiC:
 
http://www.musamaailma.fi/tokai-ast-33-bb.html
http://www.musamaailma.fi/tokai-ate-33-n-humbucker.html
 
BugBadWolf
03.04.2016 22:30:49 (muokattu 03.04.2016 22:36:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Mahdatko sekoittaa nyt perustoksut niihin parempiin malleihin, jotka olivat kalliimpia..
 
Enpäs usko. AST:n ja TST:n hintaero on pari satasta. Mutta vuosien varrella on tehty kaikenlaisia, enkä voi vannoa tietäväni joka mallista.
 
Sitä en tiedä, missä se paremman mallin raja mielestäsi menee. Minusta nuo viisikymppiset TST:t pesevät suurimman osan ameriikan rivifendereistä, joten minulle se menee sujuvasti parempana.
 
Tosin viime vuosina on jenkkistratoisakin työn jälki vähän parantunut. Parhaimmillaanhan niiden kaulataskuun ei mahtunut vain bassopleku, vaan melkein koko basisti.
 
AST-33 on se halpis, eikä vastaantulleet yksilöt ole mitenkään huonoja olleet nekään.
 
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
Laulava Kylätohtori
03.04.2016 22:38:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tuskiz: Tässä ainakin Strato ja Tele MiC:
 
http://www.musamaailma.fi/tokai-ast-33-bb.html
http://www.musamaailma.fi/tokai-ate-33-n-humbucker.html

 
Joo, mutta esim. AST-50 tai ATE-50/55 ovat japanilaisia. ALS/ALC:t on kait korealaisia tai kiinalaisia ja LS:t japseja...
 
They pass too much electricity. -SRV
Laulava Kylätohtori
03.04.2016 22:41:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BugBadWolf: Enpäs usko. AST:n ja TST:n hintaero on pari satasta. Mutta vuosien varrella on tehty kaikenlaisia, enkä voi vannoa tietäväni joka mallista.
 
Sitä en tiedä, missä se paremman mallin raja mielestäsi menee. Minusta nuo viisikymppiset TST:t pesevät suurimman osan ameriikan rivifendereistä, joten minulle se menee sujuvasti parempana.
 
Tosin viime vuosina on jenkkistratoisakin työn jälki vähän parantunut. Parhaimmillaanhan niiden kaulataskuun ei mahtunut vain bassopleku, vaan melkein koko basisti.
 
AST-33 on se halpis, eikä vastaantulleet yksilöt ole mitenkään huonoja olleet nekään.

 
Eikös niitä TST malleja saa nykyään samaan hintaan kuin ASTeja aiemmin? Eikä ASTeja ole enää myynnissä kuin jotain vanhaa varastoa?
 
Mutta eihän se hintaero todista, että se TST olisi parempi. Siinä vaan otetaan lapafaneilta rahat pois...
 
They pass too much electricity. -SRV
BugBadWolf
03.04.2016 23:06:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori:...Mutta eihän se hintaero todista, että se TST olisi parempi...
 
Hintaero ei todellakaan todista laitteiden laatujen eroja, mutta kyllä ne saman merkin sisällä kertovat enemmän kuin idän ja lännen merkkejä vertaillessa.
 
Ilmoituksessa, joka tämän keskustelun laukaisi, on linkki. Sieltä löytyy molemmat.
 
Minun luuloni - ja alleviivataan nyt se luulo vielä - on se että AST-50 on rungoltaan lähempänä 33:sta, mutta valmistusmaa nostaa hintaa. TST:n erikoisemmat mallit ovat sitten vielä asia erikseen. Esim nykyinen SRV-malli poikkeaa tavallisesta jo oikeastaan kaikessa.
 
Pitäisi joskus oiken ottaa kaikki 3 riviin eteensä ja tutkia itse. Ei tarvitsisi reikäisen muistinsa perusteella arvailla niin paljoa. Tuo minunkaan TST:ni ei ole se rivimalli, joten vertailu on varsin vaikeaa.
 
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
tuskiz
03.04.2016 23:16:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BugBadWolf: Pitäisi joskus oiken ottaa kaikki 3 riviin eteensä ja tutkia itse. Ei tarvitsisi reikäisen muistinsa perusteella arvailla niin paljoa. Tuo minunkaan TST:ni ei ole se rivimalli, joten vertailu on varsin vaikeaa.
 
Noniin, eikun vaan sahaamaan bodyt ja kaulat halki jotta nähdään mitä sieltä löytyy.
 
BugBadWolf
03.04.2016 23:21:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tuskiz: Noniin, eikun vaan sahaamaan bodyt ja kaulat halki jotta nähdään mitä sieltä löytyy.
 
Todellinen tutkimus tehdään polttamalla ne kaikki ja viemällä tuhka biokemian laboratorioon analyysiin.
 
...tässä mitään sahata.
 
Mutta monelle kitaristille silmästä on ollut yllättävän paljon apua eri esineitä toisiinsa vertaillessa. Yhdistämällä silmän vaikkapa tuntoaistiin saakin sitten aikaiseksi melkein mahdottomia. ;D
 
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
Laulava Kylätohtori
04.04.2016 10:58:30 (muokattu 04.04.2016 10:59:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BugBadWolf: Minun luuloni - ja alleviivataan nyt se luulo vielä - on se että AST-50 on rungoltaan lähempänä 33:sta, mutta valmistusmaa nostaa hintaa. TST:n erikoisemmat mallit ovat sitten vielä asia erikseen. Esim nykyinen SRV-malli poikkeaa tavallisesta jo oikeastaan kaikessa.
 
Mitä tarkoittaa, että on rungoltaan lähempänä 33:sta?
 
Itse kuvittelisin, että TST:ssä maksaa myös se, jos joutuvat maksamaan jotain lisenssimaksuja tms. lavasta. Samoin alkuperäisestä lavasta on parempi pyytää enemmän, turha se on kuvitella, että hintaero edes saman merkin sisällä perustuisi pelkästään todellisiin tuotantokustannuksiin...
 
e. ja näissä on muuten laukkukin nykyään mukana toisin kuin aikaisemmin AST-aikaan. Se nostaa myös hintaa merkittävästi...
 
They pass too much electricity. -SRV
BugBadWolf
04.04.2016 15:15:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori:...turha se on kuvitella, että hintaero edes saman merkin sisällä perustuisi pelkästään todellisiin tuotantokustannuksiin..
 
Turha on ylipäätään kuvitella että mikään perustuisi pelkkiin valmistuskustannuksiin. Jokaisessa hintalapussa lukee myyjän ajatus siitä, paljonko brändillä voi pumpata ilmaa hintoihin.
 
Samalla tavalla hintoihin pumpataan ilmaa valmistusmaan avulla. Vaikka tuotantokustannukset jenkkilässä ovat aasiaa suuremmat, hintaero ei missään tapauksessa esiinny oikeassa suhteessan kun kampe on kaupan hyllyllä.
 
Jos asiassa vähän oikaisee, voidaan sanoa että meitä kusetetaan enemmän tai vähemmän joka ikinen kerta, kun meidät saadaan tekemään jonkinlainen ostopäätös. Ja kaasutteluun taipuvaisina pelimanneina me monesti teemme itse tuosta ainakin puolet ;D
 
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
BugBadWolf
04.04.2016 15:44:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämän sivuhaaran aloittaneen ilmoituksen kanssa muuten kävi niin, että kuiskuttelin myyjälle asiasta ja tänään postilootassa oli kiitokset ja ilmoitukseen on korjattu kitaran malli.
 
Perun siis puheeni halpuudesta, koska hintahan on "vain" kohdallaan. Mutta myyjä ansainnee kehut rehellisyydestä, koska korjasi asian.
 
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
Laulava Kylätohtori
04.04.2016 16:21:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BugBadWolf: Tämän sivuhaaran aloittaneen ilmoituksen kanssa muuten kävi niin, että kuiskuttelin myyjälle asiasta ja tänään postilootassa oli kiitokset ja ilmoitukseen on korjattu kitaran malli.
 
Perun siis puheeni halpuudesta, koska hintahan on "vain" kohdallaan. Mutta myyjä ansainnee kehut rehellisyydestä, koska korjasi asian.

 
Jatketaas vääntämistä täällä. :D
 
Miten niin hinta on vain kohdallaan? Periaatteessahan sama kitara tuo ASTon kuin TST, lapa vain erilainen. Mitä tuosta katselin hintaa, niin hintaero selittyy aika pitkälti siitä, että TST:ssä on kova laukku mukana. Muutenhan noissa on samat speksit - paitsi tietysti lavan muotoilu.
 
Toki voin olla väärässäkin. Ihan vaan uteliaisuuttani kysyn, että miksi ja miten TST on parempi kuin AST ja miten olet tällaiseen päätelmään tullut?
 
They pass too much electricity. -SRV
tuskiz
04.04.2016 17:53:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä Fenderin lapa ei ole mikään kopiosuojattu juttu niinkuin ei minkään muunkaan kitaran saattikka malli ylipäätänsä, että hinta tuskin tulee siitä.
 
BugBadWolf
04.04.2016 18:28:14 (muokattu 04.04.2016 18:28:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: ...Miten niin hinta on vain kohdallaan...
 
Piti syömäni, joten myöhästys vastaukseen :D
 
Hinta on kohdallaan siksi, että uusi AST maksaa nyt 6 ja risat, kun taas TST 8 ja risat. Lähtökohtaisesti pidän uuden hintaa käytetyn hinnoittelun perusteena. Luulen että en ole aivan yksin tämän ajatuksen kanssa.
 
Valitettavasti se ei tarkoita sitä, että isommalla rahalla saisi välttämättä parempaa. Jos ajatellaan että TST maksaa 8 ja risat, kun taas Fenderin amerikkalainen karvalakkimalli 10 ja risat, huomataan että TST:n hinta on amerikanserkkua paremmin kohdillaan. Työn laatu kun tahtoo tässä yhteydessä olla halvemmassa kalliimpaa parempi.
 
Tätä olen muuten ihmetellyt useammankin amerikkalaiskitaran kanssa. Sen toisenkin ison pajan viimeistely tehdään jäljestä päätellen moottorisahalla ;D
 
Henkilökohtaisesti muuten pidän AST:n lapamallista TST:n mallia enemmän., sikäli kun se nyt mihinkään vaikuttaa.
 
..ja noin muuten ihmettelen minäkin tätä legendaa lapojen tms osien lisensoinnista. Missä niin lukee että kukaan maksaisi kenellekään mitään mokomista?
 
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
fox
04.04.2016 18:43:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tuskiz: Mun mielestä Fenderin lapa ei ole mikään kopiosuojattu juttu niinkuin ei minkään muunkaan kitaran saattikka malli ylipäätänsä, että hinta tuskin tulee siitä.
 
Valitettavasti oot väärässä. Jenkkilän osalta on muutamallakin kitaranvalmistajalla kopiosuojattuja juttuja, osa laajemminkin. Selvennyksenä sen verran, että välttämättä nuo mallisuojat ei ole voimassa globaalisti. Jenkkeihin vaan on moisia mahdotonta importeerata...
Fenderin lavasta sen verran, että jo legendaksi muodostui Fernandesin 80-luvun maahantuonti, kun 2 merikontillista Fernandesin "Fender-lavallisia" kitaroita jäi ns. "tullin haaviin" ja, tarinan kertojasta riippuen, niistä karuimman stoorin mukaan sahattiin satamassa lavat. Oikeampi versio saattaa kuitenkin olla että ko. lähetys palautettiin Japaniin...asiasta ei paljon puhuta.
Tuo Gibsonin kaularaudan lätkä, eli bell-style cover on myös Jenkeissä mallisuojan alainen, muuten. Samoin kuin tuo kuuluisan "Lawsuit issuen" käynnistänyt Gibsonin lapamalli.
Toisaalta ehken kaikkien kielisoittimen omistajien iloksi Gibson ei patentoinut säädettävää kaularautaa, vaan jätti moisen keksinnön vapaaseen käyttöön. Ted McHugh moisen keksi Gibsonin tehtahassa nimittäin vuonna 1921. Eikä toinen Ted, Ted McCarty, patentoinut säädettävää tallaakaan.. Toki jälkimmäinen olis ollut hankalampi tapaus, olihan saman aikaisia viritelmiä jo samansuuntaisia muitakin, esimerkiks Melita bridge..
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
tuskiz
04.04.2016 20:18:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: Valitettavasti oot väärässä. Jenkkilän osalta on muutamallakin kitaranvalmistajalla kopiosuojattuja juttuja, osa laajemminkin. Selvennyksenä sen verran, että välttämättä nuo mallisuojat ei ole voimassa globaalisti. Jenkkeihin vaan on moisia mahdotonta importeerata...
Fenderin lavasta sen verran, että jo legendaksi muodostui Fernandesin 80-luvun maahantuonti, kun 2 merikontillista Fernandesin "Fender-lavallisia" kitaroita jäi ns. "tullin haaviin" ja, tarinan kertojasta riippuen, niistä karuimman stoorin mukaan sahattiin satamassa lavat. Oikeampi versio saattaa kuitenkin olla että ko. lähetys palautettiin Japaniin...asiasta ei paljon puhuta.
Tuo Gibsonin kaularaudan lätkä, eli bell-style cover on myös Jenkeissä mallisuojan alainen, muuten. Samoin kuin tuo kuuluisan "Lawsuit issuen" käynnistänyt Gibsonin lapamalli.
Toisaalta ehken kaikkien kielisoittimen omistajien iloksi Gibson ei patentoinut säädettävää kaularautaa, vaan jätti moisen keksinnön vapaaseen käyttöön. Ted McHugh moisen keksi Gibsonin tehtahassa nimittäin vuonna 1921. Eikä toinen Ted, Ted McCarty, patentoinut säädettävää tallaakaan.. Toki jälkimmäinen olis ollut hankalampi tapaus, olihan saman aikaisia viritelmiä jo samansuuntaisia muitakin, esimerkiks Melita bridge..

 
Hmm mielenkiintosta, tota kaularaudan suojalevyjutttua oon pitänyt aina jonain legendana kun aasialaiset kopiovalmsitajat niin muuten tuntuu mielellään kopioivan kaikki muodot lapa mukaanlukien, mutta ko. levy on aina jotain omaa designia. Sattuisitko tietämään miksi Gibson käyttää Epiphoneissa erimuotoista lapaa vaikka olis ihan täys lisenssi käyttää oikeanlaistakin paitsi juurikin aasialaisilla sisämarkkinoilla?
 
fox
04.04.2016 20:30:17
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tuskiz: Hmm mielenkiintosta, tota kaularaudan suojalevyjutttua oon pitänyt aina jonain legendana kun aasialaiset kopiovalmsitajat niin muuten tuntuu mielellään kopioivan kaikki muodot lapa mukaanlukien, mutta ko. levy on aina jotain omaa designia. Sattuisitko tietämään miksi Gibson käyttää Epiphoneissa erimuotoista lapaa vaikka olis ihan täys lisenssi käyttää oikeanlaistakin paitsi juurikin aasialaisilla sisämarkkinoilla?
 
No, japseilla taitaa suuri syy olla siinä, että se lavan puolen kaularaudan "potero" on useimmiten jyrsitty, joten ei siellä satulan "juuressa" ole pitävää puuta, joutuu sen (mallisuojan alaisen.. ;)..)näköismallin bell coverin tekemään niillä reunassa olevilla rei'illä..
 
Epiphonen lapahan on perinteinen Epiphonen lapa, simple as that. Myös vanha ja perinteikäs. Ei tosin yhtä vanha kuin tuo Gibsonin open book, dove wing, tai millä nimellä nyt haluaakaan kutsua. Se on 1907 -vuodelta.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Laulava Kylätohtori
04.04.2016 20:49:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BugBadWolf: Piti syömäni, joten myöhästys vastaukseen :D
 
Hinta on kohdallaan siksi, että uusi AST maksaa nyt 6 ja risat, kun taas TST 8 ja risat. Lähtökohtaisesti pidän uuden hintaa käytetyn hinnoittelun perusteena. Luulen että en ole aivan yksin tämän ajatuksen kanssa.
 
Valitettavasti se ei tarkoita sitä, että isommalla rahalla saisi välttämättä parempaa. Jos ajatellaan että TST maksaa 8 ja risat, kun taas Fenderin amerikkalainen karvalakkimalli 10 ja risat, huomataan että TST:n hinta on amerikanserkkua paremmin kohdillaan. Työn laatu kun tahtoo tässä yhteydessä olla halvemmassa kalliimpaa parempi.
 
Tätä olen muuten ihmetellyt useammankin amerikkalaiskitaran kanssa. Sen toisenkin ison pajan viimeistely tehdään jäljestä päätellen moottorisahalla ;D
 
Henkilökohtaisesti muuten pidän AST:n lapamallista TST:n mallia enemmän., sikäli kun se nyt mihinkään vaikuttaa.
 
..ja noin muuten ihmettelen minäkin tätä legendaa lapojen tms osien lisensoinnista. Missä niin lukee että kukaan maksaisi kenellekään mitään mokomista?

 
Juu, mutta kuten sanoin, niin pitää myös huomioida se laukku. Ja AST:t ovat vanhaa varastoa, kun taas TST uudempaa. Eli laukun lisäksi veikkaisin, että myös euron devalvoitumisella on osuutensa tässä.
 
Esim. tuolla on vanhaa TST:tä ilman laukkua samaan hintan kuin AST maksaa...
 
http://www.tammerpianojasoitin.fi/tuotteet.php?g=1&k=tokai
 
They pass too much electricity. -SRV
BugBadWolf
04.04.2016 20:56:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori:...Esim. tuolla on vanhaa TST:tä ilman laukkua samaan hintan kuin AST maksaa...
 
Ettei olisikin vanha? Esittelypeli tai käytetty siis.
 
Tai sitten olen asioinut väärässä liikkeessä. Pitänee perehtyä sopivassa välissä tarkemminkin noiden listoihin.
 
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
Laulava Kylätohtori
04.04.2016 21:01:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BugBadWolf: Ettei olisikin vanha? Esittelypeli tai käytetty siis.
 
Tai sitten olen asioinut väärässä liikkeessä. Pitänee perehtyä sopivassa välissä tarkemminkin noiden listoihin.

 
En usko. Nuohan oli joskus saman hintaisia. Väitän ennemmin, että kyse on siitä laukusta, joka on tullut TST malleihin kylkiäiseksi ja euron kurssin muutoksesta.
 
Kyllähän noissa ASTeissakin on kautta aikain tapahtunut rajuja hinnanmuutoksia euron kurssin takia. Puhutaan siis satasista. Eli täysin sama kitara, mutta uuden erän myötä hinta on saattanut nousta tai laskea satasen pari...
 
They pass too much electricity. -SRV
iec
04.04.2016 21:55:19
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Blackstar HT 1R -combo mun mielestä kohtuullisen hyvään hintaan:
https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1133786
 
(Heti alkaa näitä halpoja pikkutehoisia putkivahvareita putkahdella esiin täällä Oulun seudulla kun rakensin jo pojan kanssa JIM-vahvarin :) )
 
-iec
 
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 539 40 41 42 43142 143 144 145 146

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «