Muusikoiden.net
04.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Monipuolinen kitaravahvistin kerrostaloon
1 2
Celeb
21.01.2014 18:58:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Etsin monipuolista vahvistinta, josta irtoaisi hyvät soundit kerrostalovolumella soittaessa useisiin eri musatyyleihin. Pääasiallisesti siis classic rock/blues, nykypäivän rock ja post-rock.

Putki, trankku vai hybridi? Tällä ei oo väliä. Paras soundi voittaa.

Pakollisia vaatimuksia mulla ei vahvarille oli kuin pari hassua:
+ pitää olla nuppi (kaappina Bluetone 1x12)
+ pääsee säröltä täysin cleaniksi helposti (esim. napin painallus)
(+ sarjakytkentäinen efektilenkki jos särö saadaan vahvistimesta)

Vaihtoehtoina olisi varmaan 2+ -kanavainen vahvistin jossa on toimiva särösoundi ja clean efektilenkillä tai sitten säröytymätön vahvistin, jossa voi tyrkätä kaikki efektit kitaran ja vahvistimen väliin.

Ennestään mulla on kokemusta Orangen Tiny Terrorista, Dual Terrorista ja nykyään löytyvästä Laney Lionheartista. Laney on aika lähellä sitä mitä haen, mutta särökanavassa on parantamisen varaa pienellä volalla ja efektilenkki pitäisi modauttaa ja ennen sen tekemistä mietin virkistäisikö vaihtelu ja löytyiskö jotain vielä parempaa (joo, GAS..) ennen kuin syydän massit huoltoihin.

Hintaa saa olla vaikka 100 euroa tai vähän yli 1000 euroa.

Testilistalle oon laittanut Blackstar HT-5:n ja Mesa Boogien Mini Rectifierin. Sen lisäksi oon kiinnostunu tietämään onko olemassa jotain vahvistimia (nuppi), joissa on clean jonka päälle on helppo parilla efektillä saada toivotut särömaailmat.

Jos juuri sinun vahvistimesi on täydellinen kotisoitteluihin tai tiedät mikä olisi, niin otan vinkit ehdottomasti vastaan!

zedder
21.01.2014 19:31:50

Marshall DSL1H tai Marshall JVM1H.

Mitä kävi, ketä tietää? Jacksoneita, Gibsoneita, Wunderbaumeja ja marsujen vikinää.
JaaGeRMaisTeR
21.01.2014 19:39:15

Blackstar Ht-1

Suuria tunteita: http://maihinnousu.net/a/3216
TTV
21.01.2014 19:48:19
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Unohda MiniRectifier kerrostalokäyttöön, ellei sulla ole hyvää keinokuormaa laittaa kaveriksi, se ON äänekäs vahvistin. Moninverroin parempaan lopputulokseen pääset ENGL Ironball-nupilla.

"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
RaskasMielinen
21.01.2014 20:17:03
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TTV: Unohda MiniRectifier kerrostalokäyttöön, ellei sulla ole hyvää keinokuormaa laittaa kaveriksi, se ON äänekäs vahvistin. Moninverroin parempaan lopputulokseen pääset ENGL Ironball-nupilla.

Toisaalta jos raha ei ole este, niin se keinokuorma (suosittelen taas Kochin Loadboxia koska siinä on kuulokeliitäntäkin) ja se Recto. Käytettynäkin varmaan löytyy, ainakin pienen ajan kanssa - ja ainahan voi yrittää laittaa osto-ilmoituksen.

Eipä sillä, kyllä mä ENGL:istäkin tykään (tosin kokemusta vain Powerballista).

TTV
21.01.2014 20:33:26 (muokattu 21.01.2014 20:34:07)

RaskasMielinen: Toisaalta jos raha ei ole este, niin se keinokuorma (suosittelen taas Kochin Loadboxia koska siinä on kuulokeliitäntäkin) ja se Recto. Käytettynäkin varmaan löytyy, ainakin pienen ajan kanssa - ja ainahan voi yrittää laittaa osto-ilmoituksen.

Eipä sillä, kyllä mä ENGL:istäkin tykään (tosin kokemusta vain Powerballista).

Ite oon ajanut sekä MiniRectoa että Ironballia samoissa olosuhteissa ja kyllä se Recto häviää saundinsa ja volumensa takia tolle Ironballille 100-0. ENGL:in isotehoiset nupitkin on paremmin volumesäädettäviä kuin tuo pikku-Recto. Aloittajan kannattaa harkita vaikkapa käytettyä Powerballia, Blackmorea tai Savagea ja sille kaveriksi hyvä 1x12" kaappi (esim. ENGL:in oma V30 pro).

Kotioloissa se nupin nimellisteho ei ole lainkaan merkittävä vaan se, miten laite on rakennettu; otetaanko säröt pelkästä etuasteesta, onko Master tehty fiksusti kynnysvolumea ajatellen, millaiseen kaappiin kytketään, ...

"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Celeb
21.01.2014 21:29:34

Kiitos vastauksista. ENGLit on niin julman näkösiä (ja rumia, hyh) että oon aina kelannut niillä soitettavan about pelkästään metallia. Ironball näyttää ominaisuuksiltaan sopivalta, joten se pitää käydä testaamassa. Samassa liikkeessä saa testattua noi pikku Marshallit kans.

TTV: Kotioloissa se nupin nimellisteho ei ole lainkaan merkittävä vaan se, miten laite on rakennettu; otetaanko säröt pelkästä etuasteesta, onko Master tehty fiksusti kynnysvolumea ajatellen, millaiseen kaappiin kytketään, ...

Muistan taannon jonkun kehuneen Orange Rockerverbin master volumea täällä mnetissä. Taitaa olla yleinen harhaluulo, että pienitehoinen vahvistin olisi automaattisesti parempi himassa.

Onko mitään käryä kuitenkaan noista cleaniin soundiin pohjautuvista ratkaisuista?

Juzpe
21.01.2014 21:44:48
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos on roimasti massia, niin Bluetonen Crossroad tai Dusty road VVR:llä ja noin watin päättärillä.

"Nuori vihainen tosi cool rockmies" - Big Papa
steelduck
21.01.2014 21:47:01

Tuo 1w Blackstar HT1R:kin on liian äänekäs kerrostalossa jos haluaa päätesäröä. Cleaneja sillä soittelee ja sitten etuastesäröllä, mutta kun muikein soundi tulee vasta kun volume on kympissä...

...ja siinä vaiheessa on naapurisopu jo tiukoilla.

steelduck
21.01.2014 21:49:50

Juzpe: Jos on roimasti massia, niin Bluetonen Crossroad tai Dusty road VVR:llä ja noin watin päättärillä.

Tuossa on ollut vähän puhetta Bluetonen herrojen kanssa moisesta missä olisi sitten vielä tuon 1w päätteen lisäksi switchattava pääte 20-40w. Piti mennä jo perjantaina keskustelmaan, mutta mursin lukkopainitreeneissä vasemmasta kämmenestä luun, niin aikatauluihin tuli vähän muutoksia.

Juzpe
21.01.2014 21:51:55 (muokattu 21.01.2014 21:52:28)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ai saattans... mä oon menossa kans tossa viikonloppuna Harryn potilaaksi tuumailemaan millanen crossroad mulle sit tehtäs. Toi 1w:n kerrostalopäättäri ois kyl siisti... jos ei ihan perkeleesti tuu lisää hintaa niin kiva ominaisuushan se ois.... Tosin sit pitäs olla himassa 1x12 kaappi... ja mulla on elementytien suhteen kallis maku.

"Nuori vihainen tosi cool rockmies" - Big Papa
darrell
21.01.2014 22:11:41 (muokattu 21.01.2014 22:13:52)

Mites Yamahan THR sarja?
Sehän ainakin muistuttaa nuppia, stereokajarit sisässä ja sarjasta löytyy moneen makuun.

EDIT: Plääh, paitsi, että siihen ei taida saada kiinni ulkoista kaiutinta.

Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
Wespa
21.01.2014 22:17:37

darrell: Mites Yamahan THR sarja?
Sehän ainakin muistuttaa nuppia, stereokajarit sisässä ja sarjasta löytyy moneen makuun.

EDIT: Plääh, paitsi, että siihen ei taida saada kiinni ulkoista kaiutinta.

Muutoinhan se ois ihan täydellinen aloittajan tarpeisiin, mutta kun vaihto kliiniltä särölle ei käy ihan tosta vaan yhden napin painalluksella.

"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
Gabe
21.01.2014 22:20:04

TTV: Recto häviää saundinsa ja volumensa takia tolle Ironballille 100-0.

Makuasioita. :) Omasta mielestä MiniRecto pesee Ironballin soundiensa puolesta 100-0 ja kun puhutaan kumpi talttuu kerrostaloon helpommin niin Ironball pesee MinRecton 100-0. Ne on lisäksi niin eri kuuloiset että tekisi mieli omistaa kumpikin, oam ratkaisuni onkin keinokuorma Rectolle ja kyttään toriltä käytetyn Ironballin. Ne on niin edullisia uutenakin että käytetty ei kukkaroa paljon kevennä.
pappasfin
21.01.2014 22:20:07

Nyt on aika halvalla MusaFasulla tarjouksessa tuo Switchblade TSC tekniikalla oleva malli.

Vaikka tuo on 50W niin toimii erinomaisen hyvin myös pienillä volyymeillä, toki jos kovempaa soittaa niin tuntuu se hönkä vieläkin paremmin, mutta toimii siis pikkuvolyymillä hyvin.

Käy testimässä, hinta ei ole paha. Uskallan tuota suositella kun iteltä löytyy ja olen tuollaisen omistanu jo useita vuosia ja hyvin toimii ja soundaa.

http://www.f-musiikki.fi/kitarat_ja … tsc_50w_putkicombo_/_hughes_kettner

PappaSFin
JaaGeRMaisTeR
21.01.2014 22:36:25

Gabe: Makuasioita. :) Omasta mielestä MiniRecto pesee Ironballin soundiensa puolesta 100-0 ja kun puhutaan kumpi talttuu kerrostaloon helpommin niin Ironball pesee MinRecton 100-0. Ne on lisäksi niin eri kuuloiset että tekisi mieli omistaa kumpikin, oam ratkaisuni onkin keinokuorma Rectolle ja kyttään toriltä käytetyn Ironballin. Ne on niin edullisia uutenakin että käytetty ei kukkaroa paljon kevennä.

Vaihetaan kukkaroita :D

Suuria tunteita: http://maihinnousu.net/a/3216
Gabe
21.01.2014 22:47:42

JaaGeRMaisTeR: Vaihetaan kukkaroita :D

Räknäsin että jos tuo myydään perinteisellä 0,7 kertoimella niin siinä 600€ tuntumassahan se olisi. Minusta aika kohtuullinen summa, sehän on valmistettu vielä Saksassakin eikä missään kaukomailla.

Mutta tällä hetkellä lompakko on niin tyhjiin röydetty että voidaan vaikka vaihtaakin. :D
Jii-Gee
21.01.2014 23:12:38

Wespa: Muutoinhan se ois ihan täydellinen aloittajan tarpeisiin, mutta kun vaihto kliiniltä särölle ei käy ihan tosta vaan yhden napin painalluksella.

Mihinköhän tämä ominaisuus 'tarvitaan' (tod näk) kerrostalokäytössä (??).
Antti1
21.01.2014 23:17:42

Jii-Gee: Mihinköhän tämä ominaisuus 'tarvitaan' (tod näk) kerrostalokäytössä (??).

Kokonaisten kappaleiden soittamiseen?

"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
Myrkky Nuoli
21.01.2014 23:19:14
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Kokonaisten kappaleiden soittamiseen?

Juts näin.. Ihan samoja juttuja mä ainakin kotona soitan kun treenikselläkin. Noin niinku enimmäkseen.

Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti