Muusikoiden.net
11.12.2016
Jenkkirundi - Uutuuskirja nyt myynnissä! 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ensimmäinen seiska
1 2
Lihis96
17.01.2014 13:21:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heips teille kaikille! Tarkoituksenani olisi tänä vuonna ostaa itselleni seiskakielinen kitara, ja tahtoisin hyvän. Schecteriltä olen muutamia katsellut, kuin myös Jacksonilta ja Ibanezilta. Tiedän että Ibanezia suositeltaisiin aloittelevalle seiskailijalle, mutta tahtoisin jotain erikoisempaa. Eli kysyn mielipiteitänne lähinnä Schecterin seiskakielisistä. T-kaupasta olen vilkuillu tuota JLV7 http://www.thomann.de/fi/schecter_jeff_loomis_jlv7_fr.htm ja ihastuin siihen melkoisesti. Tuossahan tuo floikka on, mutta sen saanee blokattua(?) yhtä Loomisin signaturea kokeilin liikkeessä, ja sen kaula tuntui todella hyvältä omaan käteen.

Mitä sanotte, onko tuo liikaa ekaksi?

KUNU
17.01.2014 13:28:01 (muokattu 17.01.2014 13:31:43)

Koskaan ei voi panostaa liikaa omasta mielestäni. Nyt NAMMissa esitellään uusi Loomiksen signature mitä saa myös Hipshotin kiinteällä tallalla, muutenkin keppiä on paranneltu. Eihän tuo ole V mallinen mutta varmasti loistava keppi, eli jaksa odottaa vielä hetki. Käyhän kattomassa linkki tuolta NAMM 2014 ketjusta tuohon keppiin.

Edit: hiör: http://www.youtube.com/watch?v=xEKb … watch%3Fv%3DxEKb4O-G2f0&app=desktop

The Ultimate HorseFace
jhlamm
17.01.2014 13:35:30

Jos varaa on niin eihän sitä liikaa voi panostaa. Onko aikaisempaa kokemusta seiskoista? Itse huomasin ainakin, että kaulan tulee itsellä olla huomattavasti ohuempi kuin mihin on kutosilla tottunut. Mutua seuraava (korjatkaa jos väärässä), mutta schectereissä on hieman paksumpi kaula kuin jaskoissa ja iboissa. Jacksonilla on kiinteällä tallalla ainakin monta varteenotettavaa keppiä, tosin ei veemallisia. Cow-7 ainakin kannattaa katsastaa.

"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
KUNU
17.01.2014 13:37:00

jhlamm: Jos varaa on niin eihän sitä liikaa voi panostaa. Onko aikaisempaa kokemusta seiskoista? Itse huomasin ainakin, että kaulan tulee itsellä olla huomattavasti ohuempi kuin mihin on kutosilla tottunut. Mutua seuraava (korjatkaa jos väärässä), mutta schectereissä on hieman paksumpi kaula kuin jaskoissa ja iboissa. Jacksonilla on kiinteällä tallalla ainakin monta varteenotettavaa keppiä, tosin ei veemallisia. Cow-7 ainakin kannattaa katsastaa.

Tuossa linkissä mitä laitoin ainakin Loomis hehkuttaa että kaulaa on ohennettu tuohon tulevaan siguunsa.

The Ultimate HorseFace
Lihis96
17.01.2014 13:39:34 (muokattu 17.01.2014 13:41:44)

KUNU: Koskaan ei voi panostaa liikaa omasta mielestäni. Nyt NAMMissa esitellään uusi Loomiksen signature mitä saa myös Hipshotin kiinteällä tallalla, muutenkin keppiä on paranneltu. Eihän tuo ole V mallinen mutta varmasti loistava keppi, eli jaksa odottaa vielä hetki. Käyhän kattomassa linkki tuolta NAMM 2014 ketjusta tuohon keppiin.

Edit: hiör: http://www.youtube.com/watch?v=xEKb … watch%3Fv%3DxEKb4O-G2f0&app=desktop

No jenkkilästä gearhounds.com sivustolta tuota v-malliakin näyttää saavan kielet bodyn läpi versiona. Hintaa 899 dollaria ja postit yms kulut päälle.

E: http://www.gearhounds.com/schecter- … v7-nt-7-string-electric-guitar.aspx tuossa linkki kitaraan vielä

KUNU
17.01.2014 13:43:56

Lihis96: No jenkkilästä gearhounds.com sivustolta tuota v-malliakin näyttää saavan kielet bodyn läpi versiona. Hintaa 899 dollaria ja postit yms kulut päälle.

E: http://www.gearhounds.com/schecter- … v7-nt-7-string-electric-guitar.aspx tuossa linkki kitaraan vielä

Tottakai tillaat sieltä mistä haluat ja mitä haluat tilata. Mutta tuo malli ei sisällä näitä 2014 vuoden tuomia juttuja mitä itse ainaki näin positiivisena juttuna, esim tuo ohuempi ja maalaamaton kaula ja SS nauhat. Mutta tuohan on vain minun ehotukseni.

The Ultimate HorseFace
Lihis96
17.01.2014 13:45:24

KUNU: Tottakai tillaat sieltä mistä haluat ja mitä haluat tilata. Mutta tuo malli ei sisällä näitä 2014 vuoden tuomia juttuja mitä itse ainaki näin positiivisena juttuna, esim tuo ohuempi ja maalaamaton kaula ja SS nauhat. Mutta tuohan on vain minun ehotukseni.

Totta, mutta noita vanhempia malleja oli myös se Loomisin signature jota kokeilin, ja kaula tosiaankin tuntui hyvältä omassa kourassa :)

KUNU
17.01.2014 13:47:53 (muokattu 17.01.2014 13:49:01)

Lihis96: Totta, mutta noita vanhempia malleja oli myös se Loomisin signature jota kokeilin, ja kaula tosiaankin tuntui hyvältä omassa kourassa :)

No sitten ehottomasti semmonen, problem solved.
Mieti kuitenkin vielä tuota, SS nauhat omasta kokemuksestani ovat mullistaneet omaa soittokokemustani. On tuossa vielä minun mielestä paremmat mikitkin tulossa. Mutta kumman vain valitset niin varmasti hyvä keppi. Muista jenkeistä tilatessa tosiaanki postikulut+verot tulleineen. Sekä aina tietenki takuuasiat.

The Ultimate HorseFace
Lihis96
17.01.2014 13:53:45 (muokattu 17.01.2014 13:58:36)

Ja tosiaan kun tuo floikka ei ole koskaan sytyttänyt, enkä oikein loppujenlopuksi ymmärrä mekaniikkaa yms, niin kiinteätallainen aina plussa. Ja vaihtoehdoille olen avoin, hankintaan kun on aikaa vielä :)

EDIT: Näyttääpi Musiciansfriendillä olevan sama kiintetallainen JLV7 700€.
EDIT: Ja ketut, ei toimitakaan sitä kuin jenkkeihin.

KUNU
17.01.2014 13:56:11

Lihis96: Ja tosiaan kun tuo floikka ei ole koskaan sytyttänyt, enkä oikein loppujenlopuksi ymmärrä mekaniikkaa yms, niin kiinteätallainen aina plussa. Ja vaihtoehdoille olen avoin, hankintaan kun on aikaa vielä :)

Eli onko tuo V-malli siis "ehdoton"? Koska tsekkaa ihmeessä tuo uus Schecterin Merrow signature kans mikä tullee nyt kuukauden sisällä ulos varmaankin.

The Ultimate HorseFace
Lihis96
17.01.2014 13:57:27

KUNU: Eli onko tuo V-malli siis "ehdoton"? Koska tsekkaa ihmeessä tuo uus Schecterin Merrow signature kans mikä tullee nyt kuukauden sisällä ulos varmaankin.

Ei ehdoton, mutta omaan mieltymykseen oikein suuri plussa.

KUNU
17.01.2014 14:02:32 (muokattu 17.01.2014 14:03:42)

Lihis96: Ei ehdoton, mutta omaan mieltymykseen oikein suuri plussa.

V-seiskoja ei kauheasti ole myytävänä jos ei customeja lasketa ja niitäkin aika vähän. Kannattaa myös miettiä kitaran jälleenmyyntiarvoa vaikka olisitkin nyt omasta mielestä ostamassa kitaraa loppuelämäksi, V-modellin kepit ei kauhean hyvin mene kaupaksi. Älä tosin ota tätä vittuiluna mutta itekkin joskus ollut tuossa nuoressa iässä ja sitten kun vaihtui kiinnostuksen kohde niin hevisuunnikkaan myyminen oli vaikeahkoa.

Agilelta löytyy kans jotaki V-mallin seiskaa http://www.rondomusic.com/hornetpro725ebdncblackflame.html En muista saako sitten kiinteällä tallalla mutta kannattaa ettiä jos merkki kiinnostaa muuten.

PS. RR5 jaska oli ensimmäinen keppi :)

The Ultimate HorseFace
Räbbänä
17.01.2014 14:05:08

Lihis96: Ja tosiaan kun tuo floikka ei ole koskaan sytyttänyt, enkä oikein loppujenlopuksi ymmärrä mekaniikkaa yms, niin kiinteätallainen aina plussa. Ja vaihtoehdoille olen avoin, hankintaan kun on aikaa vielä :)

EDIT: Näyttääpi Musiciansfriendillä olevan sama kiintetallainen JLV7 700€.
EDIT: Ja ketut, ei toimitakaan sitä kuin jenkkeihin.

Thomanniltakin Schecterin Loomista löytyy.

http://www.thomann.de/fi/schecter_jeff_loomis_jlv7_fr.htm

Tosin kiinteätallaisia ei ainakaan tällä haavaa löytynyt, mutta voithan aina viskellä e-mailia Saksan suuntaan ja kysellä saatavuutta.

Kotimaan kaupoista Schecteriä myyvät ainakin TopSound, Vantaan Musiikki, Tammerpiano, Musiikki-Kullas, JKL Nummela sekä Musacorner. Heitäkin kannattaa sähköpostein pommitella.

↑↑↓↓←→←→BA
Lihis96
17.01.2014 14:48:29

Räbbänä: Thomanniltakin Schecterin Loomista löytyy.

http://www.thomann.de/fi/schecter_jeff_loomis_jlv7_fr.htm

Tosin kiinteätallaisia ei ainakaan tällä haavaa löytynyt, mutta voithan aina viskellä e-mailia Saksan suuntaan ja kysellä saatavuutta.

Kotimaan kaupoista Schecteriä myyvät ainakin TopSound, Vantaan Musiikki, Tammerpiano, Musiikki-Kullas, JKL Nummela sekä Musacorner. Heitäkin kannattaa sähköpostein pommitella.

Kiitos tästä yrityslistasta :) näiden nettikaupat kävin pikaisesti läpi, ja kyllähän sieltä joitain vaihtoehtoja löytyi :)

kekkuliheikki
17.01.2014 14:55:43 (muokattu 17.01.2014 14:58:00)

Ala osta paskaa vaan minulta kunnollinen. :)

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=835831

En allekirjoita.
hannlain
17.01.2014 15:11:45
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Räbbänä: Kotimaan kaupoista Schecteriä myyvät ainakin TopSound, Vantaan Musiikki, Tammerpiano, Musiikki-Kullas, JKL Nummela sekä Musacorner. Heitäkin kannattaa sähköpostein pommitella.

Soundtools http://www.soundtools.fi on käsittääkseni Schecterin maahantuoja ja heidän liikkeensä löytyy Teollisuuskadulta Hkistä.

G.A.S. works in mysterious ways.
jhlamm
17.01.2014 15:14:19

KUNU: Tuossa linkissä mitä laitoin ainakin Loomis hehkuttaa että kaulaa on ohennettu tuohon tulevaan siguunsa.

Sittenhän tuo alkaa jo melkein kuumottamaan itseänikin. Samoin tuossa mainittu Merrow sigukin voisi olla paikallaan ihan jo koska Merrow :D

"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
KUNU
17.01.2014 15:22:06

jhlamm: Sittenhän tuo alkaa jo melkein kuumottamaan itseänikin. Samoin tuossa mainittu Merrow sigukin voisi olla paikallaan ihan jo koska Merrow :D

Mulle tullee jo Suhrin puolelta kiinteätallanen herkku mitä saa kans käyä kattomassa kunhan on kotia asti ehtiny ;) Tosin se vois kaivata kaveriksi tuommosta Loomista

The Ultimate HorseFace
pappasfin
17.01.2014 18:57:00 (muokattu 17.01.2014 18:59:52)

Kannattaa harkita myös noita Ibanezin käytettyjä 7-kielisiä.

Itse just kanssa ostin ensimmäisen 7-kieliseni käytettynä.
Vuoden 2002 RG7620 made in Japan, joka on kuulunut Jani Liimataiselle, joka oli Sonata Arctican kitaristi.

Kyseinen 7-kielinen on elämän kolhima ja samoin sen kovalaukku, itse kitara kuitenkin soi maukkaasti ja on hyvissä säädöissään.

Itse päädyin käytettyyn kun yleensä ostan uutukaisia, ei tätä kauaa tarvinnu miettiä kun kaupat tein ;)

Ei haittaa vaikka siinä oli suhattu tussilla sellainen kädensijan paikka, mitä ei kuitenkaan ikinä tehty poraamalla ym. keinoin siihen, siistin tuon joskus jos haluan sen pois, ei tuo haittaa millään tavalla soittamista kuitenkaan.

Kuvia löytyy tuosta 2 kpl profiilistani.

Jos johonkin vastaavaan 7-kieliseen vanhempaan Ibaneziin törmää niin aina kannattaa näitäkin harkita.

PappaSFin
call_of_c
17.01.2014 19:47:23

pappasfin:
Jos johonkin vastaavaan 7-kieliseen vanhempaan Ibaneziin törmää niin aina kannattaa näitäkin harkita.

Ääni tälle, toteutin itsekin äskettäin pitkäaikaisen haaveeni seiskan hommaamisesta, ja torilta kotiutui vuoden '99 RG7421, kiinteätallainen Jaappanin peli, siis. Sen verran mitä oon ehtinyt tutustua niin voin kyllä sanoa että hinta/hupi -suhde on vähintäänkin kohdallaan.

lapset leikkivät nukeilla, aikuiset leikkivät ihmisillä
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti