Muusikoiden.net
05.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ekan customin tilaaminen
1 2
Heroooh
06.01.2014 00:23:01 (muokattu 06.01.2014 00:23:31)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt on tullut se aika kitaristin urallani kun voi/haluaa/tarvitsee mittatilaustyönä tehdyn skeban. Haluaisin kuulla jäseniltä suosituksia rakentajista ja kokemuksia customin tilaamisesta. Suomalaista en tähän hätään kykene ostamaan, sillä ovat pirun kalliita vaikka haluaisinkin.
Hintakattona 2000_. Haluan super straton eli ärgee tyyppistä yms. ei mitään perinne kitaroita vaan modernia settiä:)

Saatana sano mummo lumessa
JuSu
06.01.2014 00:29:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meikäläisen tarina:

http://muusikoiden.net/artikkelit/1683

JuSu
Heroooh
06.01.2014 00:31:56

JuSu: Meikäläisen tarina:

http://muusikoiden.net/artikkelit/1683

JuSu

Luettu jo useaan otteeseen:)
Salolta pystyy tilaamaan ilmeisesti kahentonnin maissa?

JuSu
06.01.2014 00:36:27

Heroooh: Luettu jo useaan otteeseen:)
Salolta pystyy tilaamaan ilmeisesti kahentonnin maissa?

Uskoisin pulttikaulaista ainakin syntyvän tuohon rahaan, jos ei ole kovin eksoottisia puita, viimeistelyjä tai kilkkeitä.

Kysymällä herralta itseltään selviää parhaiten.

JuSu
Heroooh
06.01.2014 00:45:58

Jees pulttikaulaista suunnitelinkin, puut ihan normaaleita (saarni,vaahtera).
Pistän messagea:)

dr_solo666
06.01.2014 01:26:09 (muokattu 06.01.2014 01:27:31)

Mulla on yksi Warmothin tele. Omani ei ollut custom vaan suoraan hyllystä löytyneet kaula ja body, mutta laatu oli erinomaista. Viimeistely- ja puuvaihtoehtoja noilta ainakin löytyy monenlaisia.

Www.warmoth.com

E: aa, halusit mittatilausta. Warmoth ei siis ihan osu siihen.

"When you are a guitar player, you must tweak" -Paul Gilbert
Gabe
06.01.2014 01:27:26

Kannattaa kysäistä tarjous myös Korpi Instrumentsin Petriltä, mukava mies ja hyvää jälkeä.
7atu
06.01.2014 09:23:05 (muokattu 06.01.2014 09:26:47)

Sound Traden Petri Kalliolta kannattaa myös kysyä, tekee asiallisia kitaroita:)
Mulle on tulossa sieltä eka custom kitara (strato)!

"We're gonna rock this town, rock it inside out..."
Heroooh
06.01.2014 09:42:51

Onko Halla Customsista kokemuksia?

Heroooh
06.01.2014 09:54:49

dr_solo666: Mulla on yksi Warmothin tele. Omani ei ollut custom vaan suoraan hyllystä löytyneet kaula ja body, mutta laatu oli erinomaista. Viimeistely- ja puuvaihtoehtoja noilta ainakin löytyy monenlaisia.

Www.warmoth.com

E: aa, halusit mittatilausta. Warmoth ei siis ihan osu siihen.

Harkitsin warmothiakin mutta heiltä puuttuu juuri ne valinnat, jotka haluan. Ja bodyen muokkaamista halajaisin jos sieltä tilaisin

JuSu
06.01.2014 10:37:43

Sellainen asia vielä tuli mieleen, että muuntojoustavuus kantsii pitää mielessä, vaikka se aika rajoitettua ja hankalaa kitaran tapauksessa onkin.

Väitän nimittäin, että vaikka kuinka lyöt nyt unelmaspeksit tiskiin, ne eivät päde loppuelämän (eikä toki välttämättä tarvitsekaan). Tähän kannattaa mahdollisuuksien rajoissa varautua.

Omalla kohdallani tuo tarkoitti, että kitarassa on uima-allasrouttaus, eli pleksiä vaihtamalla melkein mikä tahansa mikkikonffis onnistuu. Tosin pleksikin on mittatilaustyö, joten euroja kuluu...

JuSu
Heroooh
06.01.2014 11:13:04

JuSu: Sellainen asia vielä tuli mieleen, että muuntojoustavuus kantsii pitää mielessä, vaikka se aika rajoitettua ja hankalaa kitaran tapauksessa onkin.

Väitän nimittäin, että vaikka kuinka lyöt nyt unelmaspeksit tiskiin, ne eivät päde loppuelämän (eikä toki välttämättä tarvitsekaan). Tähän kannattaa mahdollisuuksien rajoissa varautua.

Omalla kohdallani tuo tarkoitti, että kitarassa on uima-allasrouttaus, eli pleksiä vaihtamalla melkein mikä tahansa mikkikonffis onnistuu. Tosin pleksikin on mittatilaustyö, joten euroja kuluu...

JuSu

kiitos vinkistä:)
Hieman oon sitä pohtinutkin, oon soittanut koko urani pelkällä tallahumpparilla kitaraan katsomatta. Siksi olenkin päättänyt ottavani singlecoilin kaulaan, että soundi paletti olisi laajempi tulevaisuutta ajatellen. Olen siis soittanut keikoilla pelkällä tallahumpparilla soolot ja kompit. Kuuluu mun ominaissoundiin:)

Gabe
06.01.2014 18:36:16

7atu: Sound Traden Petri Kalliolta kannattaa myös kysyä, tekee asiallisia kitaroita:)
Mulle on tulossa sieltä eka custom kitara (strato)!

Yksi Peten tele käväisi minullakin tuossa. Oikein asiallinen soitin, vähän erikoisuuksia muotoilussa ja muissa ulkoasuun liittyvissä ratkaisuissa.. Mutta hyvä soitin se oli eikä ainakaan hinnalla pilattu.
Morri
06.01.2014 21:48:47

Heitän tähän Aurora Guitarsin Janakkalan Tervakoskelta, Kaitsu tekee sulle sellaisen kuin tarvitset ja haluat eikä hintakaan varmasti ole ylimitoitettu.

Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it. André Gide
askomiko
06.01.2014 23:12:18

Customin teettäminen on ihanaa, mutta samalla kamalaa kun miettii speksejä pää punaisena. Eihän siitä mihinkään pääse, niitä pitäs saada monta. Jos tulis jostain vähän yllätysrahaa niin Rautian Veijolle lähtisin vinkumaan ultimaattista stratoa.

On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
MikaHekkanen
06.01.2014 23:38:06

askomiko: Customin teettäminen on ihanaa, mutta samalla kamalaa kun miettii speksejä pää punaisena. Eihän siitä mihinkään pääse, niitä pitäs saada monta. Jos tulis jostain vähän yllätysrahaa niin Rautian Veijolle lähtisin vinkumaan ultimaattista stratoa.

Ennenkin olen asiaa ääneen ajatellut - olisi aivan mahtavaa jos joku pystyisi tarjoamaan palvelun, jolla tutkitaan (mitataan, analysoidaan, ...) soittoa eri spekseillä ja jonka tuloksien avulla voisi sitten teettää customin.

Jokaisella on oikeus kieltäytyä hevistä.
petrip
06.01.2014 23:55:21 (muokattu 06.01.2014 23:56:07)

Itse harkitsisin vielä vakavasti asiaa. Vaikea uskoa, ettei markkinoilta löytyisi jotain valmista kitaraa, jossa ominaisuudet ovat kohdillaan. Minusta suurin ongelma juurikin kitaroissa on se, että kukaan ei voi taata, miltä se kuulostaa valmiina. Siis EI kukaan. Olettaen toki, että kitaran soundi on kaikkein tärkein ominaisuus. Muihin asioihin saattaa jopa yllättäen tottua esim. erilainen kaulaprofiili. Huonoon soundiin ei totu millään.

Itse hain hyvää CS Fender stratoa ja löysin sen noin vuoden etsinnän jälkeen (10-20 kpl kokeilleena). Suurin haaste on siinä, että vaikka puut ovat samoja, ne soundaavat silti erilaisille eri kitaroissa. Esimerkiksi pääsin kokeilemaan yhdessä isossa ulkomaalaisessa kaupassa kolme spekseiltään lähes samanlaista kitaraa ja ne olivat aivan eri kuuloisia jo akustisesti. Kaikissa oli samat puut kaulassa ja rungossa. Erot syntyvät lukemattomista pienistä yksityiskohdista, joiden kokonaisvaikutusta on mielestäni mahdoton arvioida etukäteen. Itse säästäisin rahani ja katsastaisin olemassa olevan tarjonnan ensin. Kaikkein ikävin tilanne on se, että tuli tilattua arvokas Custom-kitara, joka ei olekaan SE kitara, jonka mielessään kuvitteli, vaikka myyjä/rakentaja lupasi tehdä juuri sellaisen kitaran kuin itse haluan. On eri asia olla joku stara ja kokeilla jopa kymmeniä eri prototyyppejä, jolloin se oikea kombinaatio löytyy. Näillä leveysasteilla tuollaisista voi vain haaveilla. Sitä paitsi maailma on jo pullollaan erinomaisia kitaroita, ne pitää vaan löytää!

Nojaan oman näkemykseni myös omakohtaiseen kokemukseeni. Ja itse koin aikanaan, että nuorta miestä kusetettiin. Se suurin kusetus on tuossa lauseessa "juuri sellainen kitara kuin haluat". Näkemystä ja kokemusta itsellä jo jonkin verran on, mutta en siltikään tilaisi Customia itselleni. Mutta sen sijaan voisin kyllä ehkä ostaa jonkun valmiin, koska silloin voisin arvioida vastaako kitara niitä asioita, joita haen ja voiko mahdollisesti pienillä muutoksilla korjata jotain.

Ugh, olen ilmaissut mielipiteeni :)

Juzpe
07.01.2014 07:11:00
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse kävin eilen Halla custom instrumentsin puuvarastossa valkkaamassa LesPauliin puita. Mukava mies tämä Ville. On hoitanut mallikkaasti useita säätö- ja asennushommia mulle ja olen soitellut noin kymmentä hänen tekemäänsä soitinta.

Yhteystiedot tuolta:

http://www.halla.tv

"Nuori vihainen tosi cool rockmies" - Big Papa
Jeszse
07.01.2014 07:15:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juzpe: Itse kävin eilen Halla custom instrumentsin puuvarastossa valkkaamassa LesPauliin puita. Mukava mies tämä Ville. On hoitanut mallikkaasti useita säätö- ja asennushommia mulle ja olen soitellut noin kymmentä hänen tekemäänsä soitinta.

Yhteystiedot tuolta:

http://www.halla.tv

Eikös toi mesta oo samassa talossa ku Bandidosin talli? :D Luulis projektien olevan turvassa työpöydällä..

Korvaukseksi tarjoan valloittavan hymyn ja hetken verran paskaa. || The Jasser Arafats
Juzpe
07.01.2014 07:37:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös toi mesta oo samassa talossa ku Bandidosin talli?

Onhan se. Tosin en ole huomannut ko. seikalla olevan vaikutusta työn laatuun tai asiakaspalveluun. Vertailupohja muihin osoitteisiin muuten identtisissä olosuhteissa puuttuu... :D

Kyseinen seppä on ollut meidän pajan syysjameissa vakiokalustoa jo useamman kerran ja sitä myötä tullut tutuksi. Meidän pajan kaikki kitaristit huollattavat soittimensa siellä ja oma kepukkani on toinen customi joka sieltä on meidän jengille tulossa.

"Nuori vihainen tosi cool rockmies" - Big Papa
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti