Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: WGS - Warehouse Guitar Speakers
1 2 3 4 510 11 12 13 14 15 16 17 18
JuSu
12.09.2015 18:53:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuSu: Tilasin sitten Uraltonelta WGS Green Beret -parivaljakon ET65:ien kaveriksi. Nämä ovat tätä kirjoitettaessa vielä matkalla, mutta WGS:n sivuilla Vaughn Skow kuvailee tuota yhdistelmää seuraavasti:
 
"Yea, I really like that too ... if you're going for stone-cold classic Marshall crunch! That combo makes a single 4x12 sound like two, and two sound like 4, and 4 sound like ... well, you get the idea!"
 
Tämä myi nuo Green Beretit mulle. Katsotaan, mitä tuleman pitää.

 
No ei se ny oikein lähtenyt.
 
Kaapin soundi on todella naamalla. Green Beretit olivat out-of-the-box todella kireän kuuloiset, mutta pari tuntia sisäänajoa pehmensi pahimman riipivyyden. Aika nopsaan tapahtui selvä muutos, ehkä ajan mittaan nuo vielä tasoittuvat lisää.
 
Mutta ei kyllä mulle natsaa. Vahvistimena on Laney VH100R, joka puskee ylämiddleä lujasti, tämä oli ongelma V30:nkin kanssa, eikä tämä yhdistelmä sitä fiksannut. Joku tummasointinen vahvain varmasti toimisi hienosti tuossa.
 
En jaksa puljata 4x12":n kanssa. Ostakee poies, torilla tavataan... =)
 
JuSu
 
Tyhjännaurajasta tulee räkänokka.
Gabe
12.09.2015 20:53:05 (muokattu 12.09.2015 20:54:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No niin, nyt on muutama tunti alla Swart AST + Reaper 55hz yhdistelmällä. Olipas hyvä idea kokeilla tuota!
 
Alkuperäinen Celestion Gold oli puhtailla ihan mieletön, mutta etenkin volumet täysillä comboa rääkätessä se säröytyi inan liian kirpsakasti minun makuun.. etenkin Esquiren kanssa. Reaper 55hz vei jo ennestään upeaa konetta vieläkin enemmän mieleiseeni suuntaan, itseasiassa jopa paljon enemmän kuin alkuun odotinkaan. Etenkin vahvistimen volumen puolesta välistä-tappiin koki suuren parannuksen, mutta yllättäen tämä toimii omaan makuun puhtaillakin paremmin kuin Gold.. Gold oli puhtailla ja pikkurosolla kyllä tosi hyvä mutta tässä on enempi sielukkuutta ja syvyyttä. Aikamoinen blues-rock combo tuli nyt Swartista. Nyt tuolta Swartin volumen loppupäästä saan irti sitä soundia mitä olen monta vuotta koettanut saada aikaan fuzzeilla. Ihana kone.
 
Mielenkiintoinen elementti siis kaikin puolin, miten olenkin tämän ohittanut joka kerta. WGS ET65 ja Celestion G12-65 malleihin verrattuna Reaper 55hz ei ole yhtä pehmeä ja neutraali. Tumma elementti tämäkin toki on, mutta tässä on enemmän asennetta. Tässä on paljon samaa asennetta kuin Celestion G12H-30 Anniversary ja WGS Reaper malleissa. Yläpää on vain huomattavasti tummempi ja alapää on isompi. Etenkin tuollainen pikkuinen 1x12 combo hyötyy paljon tuosta alataajuuksien lisääntymisestä eikä pehmeämpi yläpääkään tee hallaa kun tykkää Telecastereista.
 
4X12 kaapin Reaper 55hz pari alkaa myös vähän löystymään ja soundi vain paranee koko ajan. Kannatti se kaiutinrumbakin sitten lopulta. Eipä näistä saa tolkkua kuin itse röytämällä, netin klipit ja palstojen jutut olisivat johtaneet minut kyllä ihan väärään lopputulokseen. Varsinkin kun se mistä ennakko asenteidensa perusteella luulee tykkäävänsä ei välttämättä olekaan sitten se paras vaihtoehto.
Myrkky Nuoli
21.09.2015 10:54:00 (muokattu 22.09.2015 00:36:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WGS-neitsyys menetetty. Tarina menee näin:
 
Tarvitsin Bassmanilleni 4ohm kaappia (muut kaappini ovat 8 ohm), jotta siitä saa täyden potentiaalin irti. Ostin \'68 vuoden 1x18\" Selmer-kaapin, johon tein uuden etubafflen 2x12 setupille. Bassmaniini on modattu middlepotikka, joten siitä saa tarpeen tullen myös uskottavaa Pleximarsua irti. Ajattelin hyödyntää tätä kaiutinvalinnoissa. Löytyi omasta takaa kestosuosikkini vanha Celestion G12-80 444-kartioilla Marshall-saundia varten. Sitten nappasin taustatutkimuksen jälkeen WGS G12C:n Jensen-äänimaailmaa varten. Okei, ei mikään kaikista \"fenderein\" Jensen, mutta menkööt. G12-80 kähisee vähän enemmän, joten heitin sen alapuolelle (pystykaappi) ja WGS:n päälle. Ei kyllä mitään mitä muuttaisin ensitestauksella, hemmetin hyvin skulaa. Jätin etubaffleen vielä beamblockerit, joihin oon hiljattain tykästynyt, jeesaa todella paljon kihinän ruotimisessa. Kuulostaa suoraan edestäpäin täydeltä ja isolta, eikä sähise ja kähise. Yllättävintä on miten rennosti tuo soi heti uutena.
 
Tuo G12C (vanhempi versio) on kirkas ja räyhäkkä, mutta ei millään tavalla korvia vihlova, tykkään erittäin paljon. Nyt saa sit middleä skuuppaamalla joko stock-arvoon tai jopa alle blackfacet ja middlet kaakottamalla toisesta ämyristä täyttä Marshallia. Melkoinen monitoimisetuppi :)
 
Lisäyksenä täytyy muuten sanoa, että olen menettänyt vaneriuskovaisuuteni kaapeissa. Varsinkin koivuvaneri. Havuvanerit ja kokopuumäntyiset tuntuu soivan omaan makuuni helkkaristi paremmin kuin jäykät koivuvaneriset. Tällä hetkellä omista kaapeistani kaksi suosikkiani on MAX 2x12 ja tuunattu Selmer 2x12, molemmat ovat LASTULEVYÄ! Ovat kestäneet täysin ehjänä 60-luvulta asti keikkailua, joten en myöskään enää oikein osta sitä, etteikö lastulevy kestäisi roudausta. Niitä on toki eri laatuisia ja huonoimmat lastulevyt muuttuu kosteudessa sahanpuruksi, mutta tästä lähin en enää lastulevykaappia ajatuksen tasolla pelkää.
 
More Nintendo, less Marshall.
Gabe
21.09.2015 15:15:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myrkky Nuoli: Lisäyksenä täytyy muuten sanoa, että olen menettänyt vaneriuskovaisuuteni kaapeissa. Varsinkin koivuvaneri. Havuvanerit ja kokopuumäntyiset tuntuu soivan omaan makuuni helkkaristi paremmin kuin jäykät koivuvaneriset.
 
Riippuu vähän kaapista. 1x12-2x12 kaapeissa mänty on tosi hyväsoundinen materiaali. Mutta 4x12 kaapissa se resonoi mielestäni jo ihan liikaa, vaneri sopii isompaan kaappiin paremmin. Havuvanerikin on kiva, kevyttä ainakin. Mutta tästä jäi vähän fiilis että kestääköhän isommassa kaapissa?
 
Reaper 55hz alkaa olla sisäänajettu, soundi vaan paranee.
Myrkky Nuoli
22.09.2015 00:35:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Riippuu vähän kaapista. 1x12-2x12 kaapeissa mänty on tosi hyväsoundinen materiaali. Mutta 4x12 kaapissa se resonoi mielestäni jo ihan liikaa, vaneri sopii isompaan kaappiin paremmin. Havuvanerikin on kiva, kevyttä ainakin. Mutta tästä jäi vähän fiilis että kestääköhän isommassa kaapissa?
 
Reaper 55hz alkaa olla sisäänajettu, soundi vaan paranee.

 
Jeps, 4x12 saa minustakin olla jäykkä, 2x12 taas ei. Havuvaneri kestää aivan takuuvarmasti jos mun lastulevykaappini on kestäneet 50 vuotta :)
Voihan sen bafflen duunata koivuvanerista jos jännittää ja loput havuvanerista, mitkään muut osat siinä ei oo kovilla. Kunhan elementit ei painollaan halkase bafflea niin homma on fine.
Näiden kaappien perusteella täytyy sanoa, että tällä hetkellä mun lempi kaappimatskuni on lastulevy ja beam blocker ehkä paras keksintö ikinä. Kevyttä ja hyvin tuntuis soivan. Toki ei yhtä kestävää kuin vaneri, mutta 50v on ihan riittävä elinkaari, eikä lahoamisen merkkejä näy.
 
More Nintendo, less Marshall.
Gabe
22.09.2015 10:43:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myrkky Nuoli: Jeps, 4x12 saa minustakin olla jäykkä, 2x12 taas ei. Havuvaneri kestää aivan takuuvarmasti jos mun lastulevykaappini on kestäneet 50 vuotta :)
Voihan sen bafflen duunata koivuvanerista jos jännittää ja loput havuvanerista, mitkään muut osat siinä ei oo kovilla. Kunhan elementit ei painollaan halkase bafflea niin homma on fine.
Näiden kaappien perusteella täytyy sanoa, että tällä hetkellä mun lempi kaappimatskuni on lastulevy ja beam blocker ehkä paras keksintö ikinä. Kevyttä ja hyvin tuntuis soivan. Toki ei yhtä kestävää kuin vaneri, mutta 50v on ihan riittävä elinkaari, eikä lahoamisen merkkejä näy.

 
Justiinsa näin. Mulla oli viime vuonna yksi Carlsbron lastulevykaappi ja se oli pirun hyvä, meni painon ja koon vuoksi kiertoon. Mutta soundit oli kohdillaan ja tukevakin se oli. Siinä oli pehmeämpi soundi kuin vanerikaapeissa, mikä teki siitä hyvän komeron marsujohdannaisille.
arijuki
28.09.2015 11:47:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kokemuksia WGS:n 10" kaiuttimista?
 
Minulla on Monster el Mariachi ja siihen kuuluva kaappi 12" Celestion Blue Alnicolla. Eilen kokeilin huvikseni toisen omatekoisin kaapin (10" WGS Veteran) kautta ja nyt tekisi mieli vielä testata esim. Celestion G10 Gold tai ehkä WGS:ltä esim. Retro 10 tuohon kaappiin.
 
Oletteko muuten mitä mieltä kotisoittelussa tuosta kaiuttimen koosta? Soitan normihuoneessa (12 m2) ja minusta tuo 10" kaappi toimii melkein paremmin.
 
The beautiful thing about learning is nobody can take it away from you. - B.B. King
fenkku74
09.10.2015 09:46:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarkoitus olisi vaihtaa 12" kaveriksi joku uusi 10-tuumainen. Vahvistin on Bluetone Dusty Road Combo 1x12" WGS Veteran+1x10" Celestion Gold. Tarkoitus olisi hakea joku särö/puhdas yleiskaiutin, mikä toimisi kuitenkin paremmin säröillä kuin tuo Gold. Onko suosituksia 10" WGS tai muita?
 
jhakwe
09.10.2015 22:42:52 (muokattu 09.10.2015 22:43:17)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Justiinsa näin. Mulla oli viime vuonna yksi Carlsbron lastulevykaappi ja se oli pirun hyvä, meni painon ja koon vuoksi kiertoon. Mutta soundit oli kohdillaan ja tukevakin se oli. Siinä oli pehmeämpi soundi kuin vanerikaapeissa, mikä teki siitä hyvän komeron marsujohdannaisille.
 
Toi sun Carslbro on täällä päivittäisessä käytössä, ja vaikka mäkin ennakkoon arastelin lastulevyä, niin ihan helvetin avoin ja terve saundihan siinä on. Todella asiallinen skobe. Tykästyin myös noihin WGS:n tötteröihin, jotka oli mulle uusi tuttavuus. ET65:sta tuli oma suosikki heittämällä. HM75 on vöhön turhan piikikäs mun makuun, mutta toimii hyvin yhteen ET65:n kanssa.
 
Nyt pitäis hommata kolmas 2x12, ja ET65:t on vahva ehdokas siihenkin.
 
http://www.facebook.com/taintedaudiofx - Käsintehtyjä pöristimiä.
elwood66
10.10.2015 11:42:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

arijuki: Onko kokemuksia WGS:n 10" kaiuttimista?
 
Minulla on Monster el Mariachi ja siihen kuuluva kaappi 12" Celestion Blue Alnicolla. Eilen kokeilin huvikseni toisen omatekoisin kaapin (10" WGS Veteran) kautta ja nyt tekisi mieli vielä testata esim. Celestion G10 Gold tai ehkä WGS:ltä esim. Retro 10 tuohon kaappiin.
 
Oletteko muuten mitä mieltä kotisoittelussa tuosta kaiuttimen koosta? Soitan normihuoneessa (12 m2) ja minusta tuo 10" kaappi toimii melkein paremmin.

 
Ei kokemusta 10" WGS-tuotteista, mutta 8":n WGS G8C:n laitoin Epi Valve Jr:ään. Siitä päätellen tämä G*C -linja WGS:ltä ei ole huono laisin (ehkä vähän kapea-alainen otanta syvempien johtopäätösten tekemiseen...).
 
Mulla ollut noin viikon vm. 2004 Monster La Mesera 10" -combona ja siinä Jensen P10R-alnico. Se siinä pysynee, lisäkaapilla 4 ohmiin ajettuna löytyy enemmän botnee tarvittaessa. Honeymoon vasta menossa, joten katellaan nyt. Toistaiseksi kaikki on ihanaa...
 
Eminencen Ragin Cajun tai Eminencen Legend 102A (alnico) olis ehkä ykkösvaihtoehdot, jos kajaria lähtisin vaihtamaan.
 
Mutta - WGS:ltä tämä voisi hyvinkin kiinnostaa, Ragin Cajuniin tätä rinnastetaan:
 
http://www.uraltone.com/kaiuttimet/ … tarakaiutin-12-8ohm-75w-98-0db.html
 
tai:
 
http://www.uraltone.com/kaiuttimet/ … -speakers/wgs-g10c-10-75w-8ohm.html
 
WGS:n alnico G10A on inasen tyyris... 240 egee, sais olla aika pirun hyvä siihen hintaan.
Voi ollakin.
 
Let that boy boogie woogie
elwood66
10.10.2015 12:24:18 (muokattu 10.10.2015 14:29:49)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myrkky Nuoli: Jeps, 4x12 saa minustakin olla jäykkä, 2x12 taas ei. Havuvaneri kestää aivan takuuvarmasti jos mun lastulevykaappini on kestäneet 50 vuotta :)
Voihan sen bafflen duunata koivuvanerista jos jännittää ja loput havuvanerista, mitkään muut osat siinä ei oo kovilla. Kunhan elementit ei painollaan halkase bafflea niin homma on fine.
Näiden kaappien perusteella täytyy sanoa, että tällä hetkellä mun lempi kaappimatskuni on lastulevy ja beam blocker ehkä paras keksintö ikinä. Kevyttä ja hyvin tuntuis soivan. Toki ei yhtä kestävää kuin vaneri, mutta 50v on ihan riittävä elinkaari, eikä lahoamisen merkkejä näy.

 
Lastulevyt oli ennen vanhaan paremmin puristettua tavaraa ja sitä tehtiin erilaisia laatuja, varsinkin Suomessa ja Ruotsissa. Ja kun hartsissa sai olla reilusti formaldehydiä... enpä tiedä vaikuttiko se mihinkään...
 
Oli semmonen joku 68/70 - tienoilta oleva Hagströmin ehta Ruotsin tekele mulla muutama vuosi sitten. Ylhäällä 2x8"-routtaus ja alhaalla 2x12", semmonen oversized Bassman/Bandmaster-meininki.
 
Tyhjänä ostin ja Private Jackit laitoin (yläkerran paikat toppasin umpeen). Levyt oli lastulevyä, mutta kaikki tukirakenteet umpikoivua. Muistaakseni baffle oli vaneria (?), täytyy katto kuva-arkistoja...
 
Painava ja jäpäkkä peli. Paakkolan Jarille "paakja-c" se päätyi ja sittemmin bongasin sen pari kertaa täällä. Nappaan takaisin, jos ilmestyy... Semmosella beigellä Fenkku-henkisellä kankaalla vieläpä, nätti peli.
 
Lastulevybafflet ei ihan nappaa... Quad Reverbissä 4x12" se kesti aikansa, mutta kun kone oli aikoinaan käynyt naamallaan muutamia kertoja, niin eihän se kestä tommosella kajarimassalla. Mutta - voi hyvinkin wörkkiä ehjänä ja mm. Sf Twineissäkin sitä käytettiin, kopan ollessa vaneria.
 
Menihän siinä "orggis" pilalle, mutta laitoin styrkan Mojotonen koppaan ja kaapiksi 2x12" Mojotonen Twin-mitoilla oleva avomäntykoppa. Baffle on vaneria, siis Bf-aikakauden meininki, Texas Heat & Swamp Thang elementteinä.
Kaappi on aivan mahtava, toimii minkä tahansa styrkan perässä mainiosti.
 
Avokaapin kaiketi kuuluukin "soida" mukana, eli ei olla niin jäykkä. Umpikaapista haetaan jäpäkämpää soundia ja tehojen kasvaessa resonoivampi aines ei enää niinkään toimi.
 
Let that boy boogie woogie
Gabe
10.10.2015 15:21:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jhakwe: Toi sun Carslbro on täällä päivittäisessä käytössä, ja vaikka mäkin ennakkoon arastelin lastulevyä, niin ihan helvetin avoin ja terve saundihan siinä on. Todella asiallinen skobe. Tykästyin myös noihin WGS:n tötteröihin, jotka oli mulle uusi tuttavuus. ET65:sta tuli oma suosikki heittämällä. HM75 on vöhön turhan piikikäs mun makuun, mutta toimii hyvin yhteen ET65:n kanssa.
 
Nyt pitäis hommata kolmas 2x12, ja ET65:t on vahva ehdokas siihenkin.

 
Todella mukava kuulla että se pääsi kovaan käyttöön. Upea kaappiwanhus, ja nuo kaiuttimet sopivat sen sisälle tosi hyvin.
Laulava Kylätohtori
14.10.2015 11:50:54 (muokattu 14.10.2015 11:55:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuinka suuri vaikutus elementin omalla säröllä on soundiin?
 
Itsellä siis Bluetone Dusty Road, jossa 4*6V6 pääte, eli tehoa lienee jotain 40-50 wattia? Kaapissa on Taydenin Smooth Alnico ja True Brit, joista True Brit mikitetään treeneissä. Molemmat elementit ovat 25 wattisia eli 50 w kaappi (osittain avoin). Treeniksellä soitetaan suhteellisen lujaa, mutta äänenpaineet eivät ole kuitenkaan mitään älyttömiä. Ilman korvatulppia tosin on aika vaikea olla. Treenis on myös iso ja kaappi ei ole seinän vieressä, joten volumea saa laittaa jonkin verran...
 
Mietin vaan, että joskus varsinkin fuzzeilla, mutta myös od:lla, soundi menee treeniksellä rakeiseksi ja räikeäksi. Tiukkuus, pehmeys ja erottelevuus katoaa. Itse epäilen eniten mikitystä ja onhan tässä muitakin osatekijöitä, mutta olisi mielenkiintoista kuulla ajatuksia elementtien särön vaikutuksesta soundiin?
 
e. Sorry, Gabe, en ole vieläkään ehtinyt testaamaan niitä WGS:iä, mutta jos tällä viikolla... :)
 
e. onko kukaan testannut systeemiä, jossa esim. 4x12" stereokaappiin pistäisi kaksi elementtiä särölle ja kaksi puhtaille sekä vahvarin ja kaapin väliin ABY-boxin, jolla saa napin painalluksella valittua, kumpaa elementtiparia haluaa käyttää...
 
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Juzpe
14.10.2015 12:06:35
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

4x12 ET65 kaappi tuli ja pari keikkaa on sillä ny vedetty. Soundi on lavalle isompi (toki armoitettu solistimme kyllä ilmoittaa soundchekissä joka kerta "kitaraa lisää!") kuin 2x12 Celestion G12-65 kaapissa, mutta miksaajamme sanoi, että mikitettynä yksittäisen elementin soundissa ei tahdo huomata mitään eroa. Eli toimii niingy pitää.
 
Töissä "Nopeampi kaula ei ole makuasia, se on fysiikkaa." musti-peruskoira
Laulava Kylätohtori
18.12.2015 16:05:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tullut taas vähän testailtua elementtejä. Treeniksellä on nyt myös Tayden Smooth + True Brit yhdistelmä, mutta olen huomannut, että isommilla säröillä soundiin tulee ei toivottuja elementtejä. Olisikohan osa alnicon kireyttä/räikeyttä ja osa omaan makuun liiallista elementtien kartiosäröä (25 w kummatkin). Joten ehkäpä treenikselle olisi aika hankkia toiset elementit.
 
Nyt kotitestissä on toisessa 2x12" kaapissa WGS:n Reaper 55:t eli Celestion G12H30 55 Hz -versiot, mutta itse tykkään enemmän WGS:stä, koska niistä puuttuu Celestionin Heritageja vaivannut räikeys. Nämä vaikuttaisivat aika hyviltä myös treeniskäyttöön, koska "kestävät" enemmän äänenpainetta ja soundi on muutenkin aika lailla hyvä niin puhtailla kuin säröillä. Ihan alnicon heleyksiin ei tietysti päästä, mutta ilman alnicoa se nyt ei ole mahdollistakaan. Ja kovemmatkin säröt pysyvät paremmin kasassa, eikä mene rakeiseksi tai räikeäksi. Toisaalta yksi vaihtoehto olisi vieläkin enemmän tehoa kestävät Reaperit, kokemuksia niistä kellään?
 
Pitäisikö nyt pitäytyä vain näissä ja pistää nämä kiltisti treeniskaappiin ja soitella tyytyväisenä, vai olisiko tarjolla jotain vieläkin parempaa. :) Toisaalta oikein osaa suoraan sanoa, mihin suuntaan pitäisi mennä. Jos heleyttää alkaa hakemaan enemmän, niin kostautuuko se suuremmissa säröissä ja taas jos panostaa tiukempaan säröön, niin tumppuunnuttaako se makeimmat ja heleimmät puhtaat...
 
Ja jos nuo Reaper 55:t menee treenikselle, niin sittenhän ne pitäisi korvata jollain. Toiseen kotikaappiin saa jäädä Smooth + TB puhtailla ja reunarosoilla fiilistelyyn, mutta Reaperien tilalle ajattelin jotain, joka toimisi enemmän säröjen kanssa - toki puhtaitakaan nyt unohtamatta. Ainahan näissä pientä kompromissia vaaditaan.
 
Veteran 30:t olisivat ekana mielessä. Toisena ET65:t ja villinä korttina Invader. Kommentteja / vinkkejä. Ehkä pitäisi matkustella kiltisti Uraltonelle testaamaan, ettei tarvitse niin montaa hutiostosta tehdä. Varsinkaan, kun näitä ei liiku edees torilla...
 
They pass too much electricity. -SRV
harryk
18.12.2015 16:11:38
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meidän kokemusten mukaan Veteran on yllättävän hyvä all round elementti moneen musatyyliin sekä 10", että 12" versiona. Se toimii sekä avocomboissa, että "suljetulla osastolla". Se ei edes maksa maltaita, joten tuollaisten testaus ei pitäisi viedä konkurssiin.
 
Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi
Numb
18.12.2015 16:12:15
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Testattiin taannoin ET ja Invader vierekkäin. Yksimielinen voittaja oli Invader. ET:ssä oli rokrok -särösoundilla räikeyttä ylämiddlessä ja steriilimpi soundi. Cleaneissa aika tasavahvat, ET ehkä hitusen parempi kun ylämiddlen räikeys taittui mukavaksi chimeksi.
 
ET kuulosti kyllä vallan hyvältä elementiltä wanhaan heavyyn, uudempaa ei edes yritetty soittaa. :) Invader ol rokimpi.
 
Mutta yleisesti Invader vei tämän pelin, jos ei nyt 6-0 niin 5-1. Tai ainakin 4-2.
 
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head "Dunnet Headin musa on parhaiten kuvattavissa silleen, että se muistuttaa sitä kuin suomalaiset aikuisrokkarit kirjoittais irlantilaisia juomalauluja." - Arttu
Gabe
18.12.2015 16:47:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Tullut taas vähän testailtua elementtejä. Treeniksellä on nyt myös Tayden Smooth + True Brit yhdistelmä, mutta olen huomannut, että isommilla säröillä soundiin tulee ei toivottuja elementtejä. Olisikohan osa alnicon kireyttä/räikeyttä ja osa omaan makuun liiallista elementtien kartiosäröä (25 w kummatkin). Joten ehkäpä treenikselle olisi aika hankkia toiset elementit.
 
Nyt kotitestissä on toisessa 2x12" kaapissa WGS:n Reaper 55:t eli Celestion G12H30 55 Hz -versiot, mutta itse tykkään enemmän WGS:stä, koska niistä puuttuu Celestionin Heritageja vaivannut räikeys. Nämä vaikuttaisivat aika hyviltä myös treeniskäyttöön, koska "kestävät" enemmän äänenpainetta ja soundi on muutenkin aika lailla hyvä niin puhtailla kuin säröillä. Ihan alnicon heleyksiin ei tietysti päästä, mutta ilman alnicoa se nyt ei ole mahdollistakaan. Ja kovemmatkin säröt pysyvät paremmin kasassa, eikä mene rakeiseksi tai räikeäksi. Toisaalta yksi vaihtoehto olisi vieläkin enemmän tehoa kestävät Reaperit, kokemuksia niistä kellään?
 
Pitäisikö nyt pitäytyä vain näissä ja pistää nämä kiltisti treeniskaappiin ja soitella tyytyväisenä, vai olisiko tarjolla jotain vieläkin parempaa. :) Toisaalta oikein osaa suoraan sanoa, mihin suuntaan pitäisi mennä. Jos heleyttää alkaa hakemaan enemmän, niin kostautuuko se suuremmissa säröissä ja taas jos panostaa tiukempaan säröön, niin tumppuunnuttaako se makeimmat ja heleimmät puhtaat...
 
Ja jos nuo Reaper 55:t menee treenikselle, niin sittenhän ne pitäisi korvata jollain. Toiseen kotikaappiin saa jäädä Smooth + TB puhtailla ja reunarosoilla fiilistelyyn, mutta Reaperien tilalle ajattelin jotain, joka toimisi enemmän säröjen kanssa - toki puhtaitakaan nyt unohtamatta. Ainahan näissä pientä kompromissia vaaditaan.
 
Veteran 30:t olisivat ekana mielessä. Toisena ET65:t ja villinä korttina Invader. Kommentteja / vinkkejä. Ehkä pitäisi matkustella kiltisti Uraltonelle testaamaan, ettei tarvitse niin montaa hutiostosta tehdä. Varsinkaan, kun näitä ei liiku edees torilla...

 
Veteran 30 + Reaper 55 oli kiva yhdistelmä. Samoin Blackhawk + Reaper 55. Testaamallahan nämä valitettavasti vasta selviää, vaikka toinen sanoisi mitä niin ei se välttämättä toimikaan sitten omassa signaaliketjussa ja käytössä. Mitä tykkäsit siitä Blackhawkista? Sen pitäisi vähän pyöristyä vielä käytössä, tämä minun käytössäni oleva alkaa nyt olla pikkuhiljaa sisäänajettu, se mikä sulle tuli oli ihan uudenkireä vielä.
Laulava Kylätohtori
18.12.2015 17:47:13 (muokattu 18.12.2015 18:21:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Veteran 30 + Reaper 55 oli kiva yhdistelmä. Samoin Blackhawk + Reaper 55. Testaamallahan nämä valitettavasti vasta selviää, vaikka toinen sanoisi mitä niin ei se välttämättä toimikaan sitten omassa signaaliketjussa ja käytössä. Mitä tykkäsit siitä Blackhawkista? Sen pitäisi vähän pyöristyä vielä käytössä, tämä minun käytössäni oleva alkaa nyt olla pikkuhiljaa sisäänajettu, se mikä sulle tuli oli ihan uudenkireä vielä.
 
Juuri testasin Blackhawkia yhdessä Reaper 55:n kanssa ja täytyy sanoa, että kyllä Smooth vaan jotenkin vie voiton True Britin kanssa. Ehkä kunnon sisäänajo auttaisi Blackhawkia, mutta toisaalta, vaikea uskoa, että se nyt niin paljon mitään muuttaisi, että jaksaisin alkaa soittamaan tuota Blackhawkia sen enempää auki. Japsifenkku oli ainut, minkä kanssa tykkäsin enemmän Blackhawkista, melkeinpä kaikkien muiden kanssa Smooth vie voiton.
 
Tuo on muuten tavallaan aivan naurettavaa, ettei noita elementtejä soiteta jo tehtaalla auki. Mitä järkeä on myydä tuotteita, joita joutuu soittamaan tuntikausia ennen kuin saa selvää, että miltä ne oikeasti kuulostaa. Vai onko se vaan niin, että jos ei se elementti heti kolahda, niin ei se sisäänsoittokaan sitä pelasta, vaikka tilannetta selvästi parantaakin...
 
Veteraneja voisi tosiaan pistää tilaukseen, niitä on nyt sen verran suositeltu. Ja joskus mulla olikin 8 ohmin veteraanipari, mutta myin sen testien tieltä ja koska olivat väärää ohmia. Toisaalta tuossa on noita myytäviä elementtejä, tiedä, vaikka tulisi jotain kivaa vaihdossa... :)
 
Kuinka paljon muuten Reaperilla ja Reaper 55:lla on eroa?
 
e. sellaisen huomasin, että mielestäni Blackhawkia sai luukuttaa aika paljon, ennen kuin se tietty "sirinä" katosi kovemmilla säröillä. Smooth toimi paremmin kohtuullisilla äänenpaineilla särön kanssa. Ehkäpä se sisäänsoitto auttaisi just tuossa....
 
They pass too much electricity. -SRV
Gabe
18.12.2015 18:36:55 (muokattu 18.12.2015 18:51:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Juuri testasin Blackhawkia yhdessä Reaper 55:n kanssa ja täytyy sanoa, että kyllä Smooth vaan jotenkin vie voiton True Britin kanssa. Ehkä kunnon sisäänajo auttaisi Blackhawkia, mutta toisaalta, vaikea uskoa, että se nyt niin paljon mitään muuttaisi, että jaksaisin alkaa soittamaan tuota Blackhawkia sen enempää auki. Japsifenkku oli ainut, minkä kanssa tykkäsin enemmän Blackhawkista, melkeinpä kaikkien muiden kanssa Smooth vie voiton.
 
Tuo on muuten tavallaan aivan naurettavaa, ettei noita elementtejä soiteta jo tehtaalla auki. Mitä järkeä on myydä tuotteita, joita joutuu soittamaan tuntikausia ennen kuin saa selvää, että miltä ne oikeasti kuulostaa. Vai onko se vaan niin, että jos ei se elementti heti kolahda, niin ei se sisäänsoittokaan sitä pelasta, vaikka tilannetta selvästi parantaakin...

 
Vaikea kyllä sanoa. Esimerkiksi Celestionin V30 ja Gold soundaavat suoraan laatikosta todella paljon paskemmilta mitä kunnolla sisäänsoitettuna. Liukuhihnatuotannossa jokaisen elementin sisäänajo olisi toki aika työlästä ja näkyisi väistämättä hinnassa, mutta esim. Uraltoneltahan saa tötteröt jo valmiiksi sisäänajettuina.
 
Mikä Blackhawkissa tarkemmin eriteltynä mättää? Kunnolla sisäänsoitettuna se pehmenee huomattavasti eikä ole yhtään niin kireä kuin heti pakasta vedettynä. Ero on merkittävä etenkin kun silloin kun sitä tötteröä puskee kunnolla äärirajoilleen. Jos se on nyt jo liian smooth ja tumma niin sitten tilanne vaan pahenee ajan kanssa. :)
 
Kuinka paljon muuten Reaperilla ja Reaper 55:lla on eroa?
 
Ihan älyttömästi.
 
e. Löysin teikäläisen kaiuttimen, G12H-30 pohjalta tehty ja vielä alnico.. hamppukartiollakin saa: http://www.tedweber.com/a1230-55
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 510 11 12 13 14 15 16 17 18

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «