Muusikoiden.net
05.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kansainväliset kuriiripalvelut ja sähkökitarat
1 2
AngieRainbow
02.01.2014 18:40:23 (muokattu 02.01.2014 18:41:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heippa,

Mulla ei ole kokemusta sähkökitaran lähettämisestä, ainoastaan vastaanottamisesta. En myöskään tiedä, mitä eri kuljetusfirmoja on tai miten ne eroavat toisistaan.

Saatan ehkä lähettää arvokkaan sähkökitaran Saksaan, joten mitä kuriiripalvelua kannattaa käyttää? Ja vaikka en lähettäisikään, niin näistä olisi mukava tietää enemmän. Onko jotkut luotettavammassa maineessa kuin toiset? Miten takuuhomma toimii, jos kitara hajoaa matkalla?

Mä olen vastaanottanut monta arvokasta kitaraa Saksasta sun muualta enkä ole ikinä vaatinut avaamaan pakettia ennen allekirjoittamiasta. Ukot ovella törkkäävätä ensimmäiseksi sen kynän kouraan ja vasta sitten antavat paketin. Aina on kaikki kuitenkin ehjänä tulleet. Kannattaisikohan kuitenkin aina vaatia saada avata se paketti ensin?

Mutta siis: Mitkä näistä on hyviä? UPS, DHL.. ja mistä näistä saa tietoa?

E: Välillä kuulee kauhutarinoita siitä, miten kalliista kitarasta on ollut kaula poikki tms :(

What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Morri
02.01.2014 18:47:03 (muokattu 02.01.2014 18:49:25)

AngieRainbow: Heippa,

Mulla ei ole kokemusta sähkökitaran lähettämisestä, ainoastaan vastaanottamisesta. En myöskään tiedä, mitä eri kuljetusfirmoja on tai miten ne eroavat toisistaan.

Saatan ehkä lähettää arvokkaan sähkökitaran Saksaan, joten mitä kuriiripalvelua kannattaa käyttää? Ja vaikka en lähettäisikään, niin näistä olisi mukava tietää enemmän. Onko jotkut luotettavammassa maineessa kuin toiset? Miten takuuhomma toimii, jos kitara hajoaa matkalla?

Mä olen vastaanottanut monta arvokasta kitaraa Saksasta sun muualta enkä ole ikinä vaatinut avaamaan pakettia ennen allekirjoittamiasta. Ukot ovella törkkäävätä ensimmäiseksi sen kynän kouraan ja vasta sitten antavat paketin. Aina on kaikki kuitenkin ehjänä tulleet. Kannattaisikohan kuitenkin aina vaatia saada avata se paketti ensin?

Mutta siis: Mitkä näistä on hyviä? UPS, DHL.. ja mistä näistä saa tietoa?

E: Välillä kuulee kauhutarinoita siitä, miten kalliista kitarasta on ollut kaula poikki tms :(

Itse olen muutaman kitaran lähettänyt Eurooppaan ja Jenkkeihin. Jenkkeihin menevälle sain "virka-apua" lähipiiristä, joten se meni yrityshommeleina kohtuullisen edullisesti. Mutta Saksaan menneelle kitaralle soittelin läpi noita kuriirifirmoja ja kyllä lopputulos oli, että johan on kallista. Paketin kokoa ja painoa kun kuvailin esim DHL:lle niin muistaakseni päälle 500 euroa oli hinta. UPS ei edes suostunut ottamaan kuljetettavaksi. Päädyin lähettämään sitten ihan perinteisesti Postin kautta, hintaa jäi kymppejä. Perille meni eikä valittamista. Arvokkaammissa soittimissa toki noi vakuutusmäärät jää aika pieniksi.

Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it. André Gide
harryk
02.01.2014 18:51:07
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen käyttänyt tätä firmaa http://www.gls-finland.com/www/ muutaman kerran kun olen lähettänyt putkivahvareita ulkomaille. Lähetyksistä ei ole tullut asiakkailta reklamaatioita jälkikäteen.

Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi
Lancelot
02.01.2014 19:09:41 (muokattu 02.01.2014 19:11:06)

Äkkiseltää postin laskurilla esim. paketti 10kg:aan asti Saksaan perushinta 29€. Pakettien enimmäispituus 150cm, eli hyvin mahtuu kitarakeissi vielä pahvilootaan pakattuna.

Midrange
02.01.2014 19:35:03 (muokattu 02.01.2014 19:38:16)

DPD:tä en voi suositella. Toimi hyvin siihen asti kunnes kitara tuli Suomen Turkuun. Siellä se jumitti 4 arkipäivää plus viikonlopun siinä välissä.

Mä jopa huolestuin että paketti on hukattu, ja olin yhteydessä DPD Finlandin asiakaspalveluun. Sieltä laittoivat Turkuun selvityspyyntöä, mutta siihen ei vastattu. Laittoivat vielä uuden selvityspyynnön kiirellisenä seuraavana päivänä. Meni taas päivä, ja vihdoin paketti lähti liikkeelle Turusta eteenpäin. Turun varastolta ei kukaan vastannut puhelimeen, eikä sähköpostiinkaan kun kyselin.

Kenties keräävät noita yksityishenkilöiden lähetyksiä tarpeeksi ison kasan ennenkuin vievät eteenpäin, ja tästä syystä 4 päivän pysähdys? Mene ja tiedä...

Mutta maksoin tuosta lystistä 60 euroa (Englanti-Suomi, parcel2go portaalista), joten olisin olettanut sillä hinnalla saavan nopeaa palvelua. Tästä lähtien vedän UPS:llä aina, maksoi mitä maksoi.

20% soittamista ja 80% muusikoiden.nettiä
AngieRainbow
02.01.2014 19:46:22

Vanhoista keskusteluista ja rivien välistä olen saanut sellaisen käsityksen, että UPS olisi suosittu ja luotettava? Muistaakseni Thomann on lähettänyt mulle UPS:llä jotain kalliita keihäitä. En tiedä sitten onko siinä luotettavuudessa tai kitaran rikkoutumisen todennäköisyydessä mitään eroa esim. UPS:n, DHL:n tai minkään muunkaan välillä.

What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Midrange
02.01.2014 19:58:28

UPS ainakin on nopea. Saksasta paketti tullut aina 1 päivä arvioitua toimitusaikaa aiemmin eli yhteensä 4 arkipäivässä.

20% soittamista ja 80% muusikoiden.nettiä
Krice
02.01.2014 20:18:59
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AngieRainbow: Vanhoista keskusteluista ja rivien välistä olen saanut sellaisen käsityksen, että UPS olisi suosittu ja luotettava?

Tilasin kerran 200/1200mm peilikaukoputken Saksasta, tuli UPS:llä. Tuohan on sellainen vekotin, että ei tarvitse kovin paljon monottaa paketin kylkeen että menee hajalle. Ehjänä se tuli perille.

Osteri
02.01.2014 20:35:10

Itse ajattelen niin, että DHL, UPS ja TNT suuntaavat palvelunsa ensisijaisesti yrityksille ja edullisen hinnan saa kun lähetettävä lähetysten määrä on paljon. Siis tuonnissa Suomeen nettiostosten kulut ovat lähetystä kohtaan pienet, mutta ostapa vienti Suomesta ulos yksityishenkilönä, niin johan maksaa.

Noiden toimivuus on aika samankaltaista, kuten globaaleilta toimijoilta voi odottaakin. Saksaan lähettäminen ei pitäisi olla ainakaan DHL:lle vaikeaa koska onhan se Saksan postin omistama firma (Deutsche Post DHL). TNT Hollannin postin, UPS on jenkkifirma....jne....näiden isojen kanssa.
Yleensä firmat toimii silloin hyvin kun niillä on omat konttorit, omat noudot ja jakelut maassa. Silloin kun esim Ranskassa toimija on vaikka kuljetusliike X ja sillä joku edustaja Suomessa firma Y, niin saattaa olla tietokatkoja.

Postin peruspalvelut ovat kautta aikojen olleet maissa samanlaisia ja hinnat kuluttajille sopivia. Laadun kannalta ne joutuvat nykyään kilpailemaan yllä mainittujen kansainvälisten kanssa, joten itse käyttäisin sun tapauksessa ihan vaan Posti-Itellaa. Yleisesti ottaen kansainvälisen kuljettamisen hinnat ovat nykyään niin pohjalla, että vaikka tavara fyysisesti hyvin liikkuukin niin palvelua tiedon saamiseksi voi joskus olla hankalaa saada.

Lopuksi noita Suomeen ostamianne kamoja koskien; kun kuittailette niitä saapuvan tavaran rahtikirjoja ja pakettikortteja, niin se kuittaus tarkoittaa, että tavara on otettu vastaan moitteettomassa kunnossa. Jos jotain onkin hajalla niin vastaanottajan se pitää jotenkin todistaa. Lukekaa sen myyvän yrityksen ohjeet tavaran vastaanottamisesta ja jos siellä lukee että paketin saa avata ennen kuittausta, niin ottakaa siitä printti ja näyttäkää jakeluauton kuljettajalle, niin loppuu hetkeksi ne kiireet ja mussutus ja saatte katsoa, että tullut tavara on kunnossa. Selvitysjutuissa on kolme tärkeää asiaa: todiste, todiste ja todiste.

Seuraan näitä juttuja työni puolesta ja kaikkea tulee nähtyä. Hyvää lähettämistä kuitenkin !

Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
Dropped C
02.01.2014 20:43:49

Olen itse ollut aikanaan terminaalissa töissä tälläisessä. Haluan vain sanoa, että kova laukku.

jniska
02.01.2014 20:56:36

Käytän DHL:ää ja UPS:ää viikoittain. Molemmat ovat toimineet luotettavasti kunhan osoite on kirjoitettu kunnolla ja selkeästi. Jos pakkaat kitaran kunnolla, laitat sen menemään rikkoutuvana tavarana ja laitat lähetykseen arvoksi ainakin kitaran reaaliarvon, niin on turvallista vaikka hukkuisikin.
Tosin mitä enempi lähetykseen laittaa vaatimuksia, niin sitä korkeampi hinta.

Tällä hetkellä meidän sopimus antaa - 70% alennuksen ovh-hinnasta, mutta silti paketti Italiaan maksaa about 150 € ( 50x50x20 cm, paino 12 kg ) ja sama paketti Italiasta takaisin meille Italialaisen firman lähettämänä 29 €. Täysin käsittämätöntä nämä hinnat.

Tarkkoa hommoa, melekein ku lietteen ajo iliman perälautoa.
Spiral
02.01.2014 21:33:30
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dropped C: Olen itse ollut aikanaan terminaalissa töissä tälläisessä. Haluan vain sanoa, että kova laukku.

Samoin, eli ditto, hitto.

Hynkel
02.01.2014 22:13:42

Aina kannattaa sitten ottaa kunnon vakuutus, ne kuriirien tarjoamat eivät kata oikeastaan mitään, eivätkä ota oikein mistään vastuutakaan. Siis jos haluaa, että haverin sattuessa saa kunnon korvaukset. Nämä eivät myöskään ole mitään halpoja...

Ihan vain siksi vinkkaan, että täälläkin on useaan otteeseen kirottu jälkikäteen näiden kuriirien käytäntöjä, eli pikkupränttiä ei joko olla luettu tai vaihtoehtoisesti ymmärretty.

Ukonete prosím výstup a nástup, dvere se zavírají.
mitja
03.01.2014 01:26:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

UPS:ia en ainakaan itse enää mielellään käytä.
Vuosia sitten tuli kamat monellekin euroopankiertueelle ja takas UPSilla hoidettua ja homma toimi suht hyvin.

Viime aikoina onkin ollut kaikkea kummaa.
Erään ison kitarakeissin lähettäminen Italiasta tänne maksoi melkein 300€.
Mutta pahempi oli 2011 kun kahden bändin kamat lähetettiin kiertueen jälkeen saksalaisen bussifirman hangaarista.
Kaikki kollit oli hyvin merkattu ja laputettu asianmukaisesti.
Kuitenkin kävi niin että suomeen saapui eurolava josta puuttui kolme kitarakoteloa.

UPSilla eivät osanneet asiaan sanoa mitään. Selvittelivät kyllä kovasti.
Kolmen viikon päästä mulle soittaa brittiläinen kelloseppä Bristolista erittäin hiiltyyneenä ja kertoo kamalalla brittiaksentilla että "olisi ihan kiva ettei hänelle läheteltäisi enää yhtään kitaraa!!" Oli kuulemma jo toistamiseen UPS tuonut samat kitarat hänelle.
UPS oli siis jotenkin sekoillut lähetyksissä ja pistänyt osan samaan lähetykseen kuuluvita kitaroista menemään Englantilaiselle kellosepälle. Seppä palautti ne takaisin UPS:lle joka vei ne takaisin saksalaiseen bussifirmaan. Bussifirma palautti ne taas UPS:lle ja koska niissä oli brittien osoite jäänyt ainoana lappuna, menivät ne taas samalle kellosepälle, joka onneksi tajusi tutkia koteloita ja löysi bändin nimen ja sitä kautta sai yhteyden minuun.
UPS ei kuitenkaan jaksanut hoitaa hommia niin pitkälle että olisi tuonut ne kepit oikeaan osoitteeseen, vaan jätti ne viereiseen baariin...

Eli hienosti hoidettu homma.

Tinippa84
03.01.2014 07:59:47

Pääosin noi kuriirifirmat on tarkoitettu yrityskäyttöön. Mun ymmärtääkseni ainakin... hinnat yksityisille kun on sitä luokkaa, että voi helevetti. Omalla kokemuksella DHL ollu tähän mennessä kaikkein paras hinta/palvelu/laatu suhde. Lähes kaikkia 'tuttuja' firmoja oon käytelly.

Tokihan kannattaa kysellä, jos asia on muuttunu. Meikäläisen valinta olis tähän DHL, jos pitää jotain kuriirifirmaa käyttää. Myös vanha tuttu Itella auttanee asiassa...

Retaliation Syndicatessa vokalistin paikka auki! Vapaamuotoisia hakemuksia vastaanotetaan...
Bf109
03.01.2014 14:05:06

jniska:
Tällä hetkellä meidän sopimus antaa - 70% alennuksen ovh-hinnasta, mutta silti paketti Italiaan maksaa about 150 € ( 50x50x20 cm, paino 12 kg ) ja sama paketti Italiasta takaisin meille Italialaisen firman lähettämänä 29 €. Täysin käsittämätöntä nämä hinnat.

Jep, mutta onko se hintaero loppujenlopuksi mikään ihme? Eri maiden välillä tavaraa liikkuu enemmän jompaan kumpaan suuntaan, jos toi Italialainen roudaa pääasiassa tavaraa Italian suuntaan, niin kannattaa myydä ulospäinlähtevää konttia hyvin halvalla että kontteja ei tarvitse ajeluttaa kokonaan tyhjinä.

Sit taas muutenkin täyteen tulevaan konttiin kitara tms. särkyvä tavara on kallista laittaa, koska sen päälle ei pinota mitään.

Gabe
03.01.2014 14:37:16

AngieRainbow: Mä olen vastaanottanut monta arvokasta kitaraa Saksasta sun muualta enkä ole ikinä vaatinut avaamaan pakettia ennen allekirjoittamiasta. Ukot ovella törkkäävätä ensimmäiseksi sen kynän kouraan ja vasta sitten antavat paketin. Aina on kaikki kuitenkin ehjänä tulleet. Kannattaisikohan kuitenkin aina vaatia saada avata se paketti ensin?

UPSilla on ainakin sellainen käytäntö että pakettia ei saa avata ennen kuin on lyönyt nimmarin alle. Itselläni on kokemusta lähinnä vastaanottajan roolista, UPSilla tuo meininki on vähän mielenkiintoista joskus. Kerran yhtä kitaraa oli tyrkytetty alakerran mummolle ja merkattu sitten luovutetuksi vaikka se oli lopulta viety lojumaan jonnekin varastoon. Yhtä kitaraa lukuun ottamatta kaikki ovat päässeet kuitenkin lopulta perille.

Jos myymäsi kitaran kaula on mahdollista irroittaa niin olisikohan se fiksua pakata erikseen? Voisi kestää vähän paremmin riepottelua..

Mutta jos päädyt lähettämään niin jaa toki kokemuksesi tänne. Ja pistä paljonko lopulta maksoi, kiinnostaa kovasti.
Laulava Kylätohtori
03.01.2014 15:07:22

Gabe: UPSilla on ainakin sellainen käytäntö että pakettia ei saa avata ennen kuin on lyönyt nimmarin alle. Itselläni on kokemusta lähinnä vastaanottajan roolista, UPSilla tuo meininki on vähän mielenkiintoista joskus. Kerran yhtä kitaraa oli tyrkytetty alakerran mummolle ja merkattu sitten luovutetuksi vaikka se oli lopulta viety lojumaan jonnekin varastoon. Yhtä kitaraa lukuun ottamatta kaikki ovat päässeet kuitenkin lopulta perille.

Jos myymäsi kitaran kaula on mahdollista irroittaa niin olisikohan se fiksua pakata erikseen? Voisi kestää vähän paremmin riepottelua..

Mutta jos päädyt lähettämään niin jaa toki kokemuksesi tänne. Ja pistä paljonko lopulta maksoi, kiinnostaa kovasti.

Kyllä tuo Ranskasta ostamani Essin reissu oli myös mielenkiintoinen, tosin sekoilu alkoi vasta Suomessa. Sitä en tiedä, kuka sekoiluun oli syyllinen, mutta pakettia ei todellakaan olisi pitänyt yrittää luovuttaa Aurassa. On siinä varmaan joku ihmetellyt, kun on tullut ilmoitus, että Essin saa noutaa lähipostista. :)

Minuun ei oltu koskaan yhteydessä ja paketti oli luovutettu vaimolleni, liekö sekään nyt ihan sallittua...

Lähetys on luovutettu vastaanottajalle.
Rekisteröinti: 13.12.2013 klo 13:40:00 Paikka: RAUMA 26100

Lähetys on rekisteröity.
Rekisteröinti: 13.12.2013 klo 00:04:45 Paikka: TAMPERE 33000

Lähetyksen toimituksessa on havaittu poikkeama. Lähetys voi mahdollisesti viivästyä.
Rekisteröinti: 12.12.2013 klo 15:34:40 Paikka: ITELLA VOTTO Vantaa ja Turku 01010

Luovutusta yritetty, ilmoitus lähetyksestä jätetty.
Rekisteröinti: 12.12.2013 klo 13:42:00 Paikka: AURA 21380

Lähetys on lajiteltu.
Rekisteröinti: 12.12.2013 klo 10:11:59 Paikka: ITELLAN LOGISTIIKKAKESKUS 01010

Lähetys on rekisteröity.
Rekisteröinti: 11.12.2013 klo 02:30:36 Paikka: HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI 01000

Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Morri
03.01.2014 15:36:49

Oli puhetta läheetämisestä, mutta nopea kokemus UPS:stä vastaanottajan roolissa: kaksi kertaa jätetty kitara oven taakse omakotitalon kuistille ilman kenenkään kuittauksia, toisella kertaa oli -15c pakkasta. Ei siis ole mennyt ihan mallikaasti. Kovasti pahoiteltiin asiakaspalvelussa mutta eipä tuo paljon lämmitä. Sitä en ymmärtänyt,että miksi kuski ei voinut lukea oveen teippaamani isoa lappua johon olin kirjoittanutt isolla puhelinumeron ja ohjeet kuinka toimia jos kukaan ei ole kotona (ja normaalistihan ei siellä kukaan arkena keskellä päivää ole)...

Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it. André Gide
milahtee
03.01.2014 16:01:36

Suosittelen Itellaa ja lähettämistä pikana. Toimitus Eurooppaan jopa seuraavana päivänä. Akustinen kitara meni 70 eurolla. Saapui kohdemaahan samana päivänä, toimitus ostajalle seuraavana päivänä. Myös GLS:aa olen käyttänyt erään eurooppalaisen kitarafirman suosituksesta.

UPS jne ovat todella kalliita, jos ei ole liikkeenharjoittaja, jolla on sopimus ko. kuriiripalvelun kanssa.

Ja kuten joku sanoi, vakuutukset on syytä ottaa kolmannelta osapuolelta, jos sellaiselle kokee tarvetta. Paras vakuutus on kunnollinen pakkaaminen. Netistä löytyy hyviä ohjeita, joita on syytä noudattaa kirjaimellisesti. Esim. täältä: http://theunofficialmartinguitarfor … -Buy-Sell-Participants#.UsbChLTpH3A

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti