Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Marshall dsl 100 soundeista?
1 2 3 4 5 6
JaaGeRMaisTeR
03.01.2014 16:40:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oonkohan ainoa kenellä tuli mieleen, että Antti on kuunnellut jonkun luennon aiheesta särö. :/
 
Suuria tunteita: http://maihinnousu.net/s/21352
Antti1
03.01.2014 16:42:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JaaGeRMaisTeR: Oonkohan ainoa kenellä tuli mieleen, että Antti on kuunnellut jonkun luennon aiheesta särö. :/
 
En oo, mä oon vaan ollut elämäni aikana tarpeeksi monta kertaa täysin väärässä. En oo varmaan vieläkään oikeassa, mutta tämä on nykyisen oikaistun käsitykseni taso. :D
 
NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!
JaaGeRMaisTeR
03.01.2014 16:58:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: En oo, mä oon vaan ollut elämäni aikana tarpeeksi monta kertaa täysin väärässä. En oo varmaan vieläkään oikeassa, mutta tämä on nykyisen oikaistun käsitykseni taso. :D
 
Tuli sen verran tietoa, että olis voinut luulla :D Siellä on studio puolella kysymys bassoista. Käväses heittään vastausta sinnekkin. :)
 
Suuria tunteita: http://maihinnousu.net/s/21352
Myrkky Nuoli
03.01.2014 20:39:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

yanera: No joo. Testaustilantessa olimarsun 8 ohm 4x12 kaappi...
 
Olen suhtkoht tyytyväinen särön kun vaihdoin piuhan eri ohm määrään. Voi olla että saan käyttöön vielä toisen 16ohm kaapin. Ja kun kytkee 2 16ohm kaappia sehän tekee 8ohm?
 
En usko että sitä oikeaa soundia löytyy koskaan. Mennään nyt toistaiseksi näillä. Ehkäpä seuraavaksi hommaan jotai hi gainia.

 
Tuon kuorman ei pitäs kyllä saundiin sinänsä vaikuttaa. Lähinnä ne kaapit soi hiljempaa / lujempaa ja jos kytket ne väärin niin huonossa skenaariossa siellä voi muuntaja sanoa itsensä irti, eli ei kannata kytkeä sinne päin. Jos en nyt ihan väärin pyörittele päässäni, niin tuommosesta 16ohm ja 8ohm kaappien rinnankytkennästä tulee 5 ohmia ja risat. En suosittele, vaikka ei vielä kauhean iso heitto oo kumpaankaan suuntaan.
 
Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä.
Ziggy Bubba
03.01.2014 21:01:21 (muokattu 03.01.2014 21:06:58)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tossa pätkässä on aika "ripsakka" toi särö, eli diskanttiosasto soi vähän ehkä liikaakin, haitko tohon enemmän pehmeyttä kenties?
 
Se Bad Monkey tms. auttaa jonkun verran myös tuohon vaivaan. Nimittäin tommoset tubesreamer-tyyliset purkit ei pelkästään leikkaa/kompressoi alapäätä, ne tekee sitä myös yläpäässä. Mun kuullakseni ne purasee myös ns. presence-alueeseen (ylä-treble) aika huolella.
 
Tommoset OD:t korostaa lopulta just sitä mikä kitarassa on olennaista, eli keskialuetta. Ja kuten Antti osuvasti kertoi, säröyttyvä bassoalue on tosi vaikeeta saada nätisti soimaan.
 
E: kaapin kuormasta puhuttaessa on yksi tärkeä sääntö: älä ikinä pistä vahvaria liian pieneen kuormaan. Toisinpäin tippuu se teho enintään. Ite käytän jatkuvasti 8ohmin lähtöä 16ohmin Orangen kaappiin, ei ongelmaa.
 
Orgaanista maalausrockia!: CROOKMACHINE
yanera
03.01.2014 21:29:19 (muokattu 03.01.2014 21:31:34)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Virhe!_Liian lyhyt tai tyhjä kirjoitus!
 
Toiset menee toiset tulee, mutta minä tärisen.
yanera
03.01.2014 21:31:09 (muokattu 03.01.2014 21:41:26)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

yanera: Kiitos neuvosta eli 8ohm 16ohm kaappi kiinni ok pitää koittaa.
 
Myös sen od purkin hankin jostain. Ynkässä on se vika että sen ac inputin johdon pää on erillainen ja olen sen jonnekkin hävittänyt. No kyllähän se patterillakin pelittää.
 
Joo näytteessä on liikaa trebleä ym. Eikä se laadullisestikkaan mikään hyvä ole.
 
Tässä pitäisi tässä kuussa lähteä keikalle ottaa dsl mg ja orange mukaan..
 
Vielä typerä kysymys.... Onko tuo dsl mielestänne hi-gain vahvistin??
 
Toiset menee toiset tulee, mutta minä tärisen.
Ziggy Bubba
03.01.2014 21:46:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

yanera: Vielä typerä kysymys.... Onko tuo dsl mielestänne hi-gain vahvistin??
 
On se, ihan selkeesti. Toki joku Mesa Recto tai Peavey 5150/6505 on tunnetumpia, mutta kyllä toi hi-gaineri on munsta.
 
Lopulta toi on ihan kyse siitä miten käyttää. Vanhat rähinälevyt (Slayer ym.) vedettiin JCM800:lla, joka vois jonkun mielestä olla enemmän rock-peli. Riippuu mitä sillä tekee.
 
Orgaanista maalausrockia!: CROOKMACHINE
Tawsky
03.01.2014 21:50:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä en tiedä mistä sain joskus käsityksen mutta mä luulin että higain-vahvarin määritelmä oli se että siinä on mastervola. Todennäköisesti ihan puutaheinää mutta kyllä silti sanoisin DSL:n higain-vahvaimeksi, pelkästään jo säröisyytensä vuoksi.
 
"Kyllä nyt jää Jonekin toiseksi, ADEHD on uusi päällikkö äiä" -Stradlin
yanera
03.01.2014 22:26:22 (muokattu 03.01.2014 22:26:36)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä jos vahvaria hieman modifioisi.
 
Asennuttaisi päätteeseen 6l6 putket ja teettäisi siihen master volumen??
 
Eiköhan pitäisi onnistua???
 
Toiset menee toiset tulee, mutta minä tärisen.
Tami
03.01.2014 22:37:14
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ziggy Bubba:
E: kaapin kuormasta puhuttaessa on yksi tärkeä sääntö: älä ikinä pistä vahvaria liian pieneen kuormaan. Toisinpäin tippuu se teho enintään. Ite käytän jatkuvasti 8ohmin lähtöä 16ohmin Orangen kaappiin, ei ongelmaa.

 
Noup ei ihan noinkaan, tuo toimii trankkuvahvistimilla juurikin noin. FAQ:ssa lissee tuosta mysteeriosta: ohmit putkivekottimissa. Lähtökohtaisesti oikeat ohmit oikeaan liitäntään ja pääset pitkälle. Pykälän heitto ei pääsääntöisesti riko putkipäätettä. Aihe on yhtä kivasti keskustelua aiheuttava kuin se iänikuinen "pitääkö biasoida vai ei".
 
Modaamaan tuota marsua ei mun mielestä kannata alkaa. Noi on hankalia sävellellä ja hinta muodostuu nopeasti semmoiseksi, että esmes bluetonelta saa paremmin sopivan vekotimen.
 
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
Ziggy Bubba
03.01.2014 22:54:20 (muokattu 03.01.2014 23:22:56)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tami: Noup ei ihan noinkaan, tuo toimii trankkuvahvistimilla juurikin noin. FAQ:ssa lissee tuosta mysteeriosta: ohmit putkivekottimissa. Lähtökohtaisesti oikeat ohmit oikeaan liitäntään ja pääset pitkälle. Pykälän heitto ei pääsääntöisesti riko putkipäätettä. Aihe on yhtä kivasti keskustelua aiheuttava kuin se iänikuinen "pitääkö biasoida vai ei".
 
Hmm. Olen yhä eri mieltä :)
 
Tärkeintä putkivahvarin terveyden kannalta on, että kuorma on riittävän iso. Toki oikealla ohmi-määrällä saa vahvarista kaikki tehot irti, mutta. Kerros mulle nyt, kysyn tyhmänä: mitä se vahvarin pienempi lähtö (esim. vahvarista 8ohm -> 16ohm kaappi) tekee soundille tai kamojen käyttöiälle? Tehoja tiputtaa, onko muuta?
 
Itellä on tosiaan 16ohmin kaappi ja vahvari jossa on vain 4 tai 8 ohm lähdöt. Otin asiasta oikein selvää varmuuden vuoksi, mm. kyseisen vahvarin valmistaja John Suhr sanoi että toi on aivan ok.
 
Tässä videossa puretaan musta aika osuvasti näitä m.netissäkin eläviä putkivahvarimyyttejä, ihan kotimaisin voimin (Custom Soundsin ja Mad Proffan äijät puhuu, heti ekalla minuutilla juuri tästä kyseisestä asiasta):
http://www.youtube.com/watch?v=eEErkz9HS38
 
Orgaanista maalausrockia!: CROOKMACHINE
Ziggy Bubba
03.01.2014 22:55:37 (muokattu 03.01.2014 23:05:23)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite en ikinä laittaisi liian pientä kuormaa vahvariin, vaikka olisikin se joku kummallisen myyttinen "pykälän heitto". Varsinkaan en nostaisi värkin volumea yhtään tossa kohtaa :)
 
Orgaanista maalausrockia!: CROOKMACHINE
J.Nikkanen
03.01.2014 23:06:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei muuta kuin tuo DSL 100 torille jos saundi ei toimi ja tilalle vaikka JMP-1 ja 8008 päättäri. Siinä sitten sitä Iron Maidenia.
 
J.Nikkanen
03.01.2014 23:07:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

yanera: Mitä jos vahvaria hieman modifioisi.
 
Asennuttaisi päätteeseen 6l6 putket ja teettäisi siihen master volumen??
 
Eiköhan pitäisi onnistua???

 
Tai jos kiertoon?
 
Ziggy Bubba
03.01.2014 23:09:22
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Nikkanen: Tai jos kiertoon?
 
Ja muistutuksena tulevan varalle: osta käytettynä, et ota takkiin ainakaan pahasti.
 
Orgaanista maalausrockia!: CROOKMACHINE
lavaamo
03.01.2014 23:28:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Nikkanen: Ei muuta kuin tuo DSL 100 torille jos saundi ei toimi ja tilalle vaikka JMP-1 ja 8008 päättäri. Siinä sitten sitä Iron Maidenia.
 
Maidenhan käyttää jmp-1:tä dsl:n päättellä.
 
Mutta jos särö nyt tuntui riittämättömältä niin jvm410:ta se tuskin loppuu kesken.
 
✡ ✡ ✡ ✡ ✡ Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 ✡ ✡ ✡ ✡ ✡ Rokkitouhuja
J.Nikkanen
03.01.2014 23:34:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lavaamo: Maidenhan käyttää jmp-1:tä dsl:n päättellä.
 
Sama se, hieman eri meiningit saundeissa noilla isoilla staroilla joka tapauksessa. Ehdotuksein oli kuitenkin helppo sekä edullinen ja riittävän mölykäs.
 
Ziggy Bubba
03.01.2014 23:36:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

yanera: Liitin kaapit 4 ohm liitäntään. Nyt siinä soi 16 ohm orange ja 8ohm 15" HH laulukaappi. Volymea olisi saanut olla hieman enemmän. Käytössä oli särön ultra gain 2.
 
Tästä haluaisin kuulla enemmän asiasta tietäviltä lisää. Ei kai eri kuormaisia kaappeja ole hyvä laittaa samalla kertaa kiinni, vai miten?
 
Orgaanista maalausrockia!: CROOKMACHINE
Muovinen
03.01.2014 23:38:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ziggy Bubba: Tästä haluaisin kuulla enemmän asiasta tietäviltä lisää. Ei kai eri kuormaisia kaappeja ole hyvä laittaa samalla kertaa kiinni, vai miten?
 
En tiiä mutta en laittais.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «