Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Täällä soittajat neuvovat kivijalkaliikkeitä parempaan palveluun
1 2 3 4
lavaamo
02.01.2014 14:00:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä on taas vissiin mieli pahoitettu.
 
✡ ✡ ✡ ✡ ✡ Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 ✡ ✡ ✡ ✡ ✡ Rokkitouhuja
Exhausted
02.01.2014 14:19:07
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nettisivut ja tuotevalikoimat kuntoon. Facebook-sivu auki ja aktiivista päivittämistä tarjouksista yms.
Jucciz
02.01.2014 14:28:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Exhausted: Nettisivut ja tuotevalikoimat kuntoon. Facebook-sivu auki ja aktiivista päivittämistä tarjouksista yms.
 
Jos itse puljun kotisivut ovat ajan tasalla, tavoitetaan väki myös Facebookin ulkopuolelta. Tietty jos molemmat kanavat hoituvat samalla kertaa, mikäs sen parempi.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Vladi
02.01.2014 14:39:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lavaamo: Kyllä on taas vissiin mieli pahoitettu.
 
Minä ainakin mieleni kovasti pahoitin.
phiit
02.01.2014 14:40:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä sitä voi pahottaakin, ite kesällä tilasin ja maksoin tuotteen kotimaisesta soitinkaupasta ja sitte soitellaan parin päivän kuluttua perästä että "sori, sivuilla virheellistä tietoa, tuote jo myyty liikkeessä, palautamme rahat" ei tuollainen touhu oikein ketään palvele..
 
2014 mennään asialinjalla :)
Dr. Muff
03.01.2014 17:46:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En aina voi käsittää miten musakaupoissa hommat hoidetaan. Hyvä esimerkki on Siitinlaine Turussa. Kesällä kysyin tiukkaa hintaa tuotteesta ja Luostarisen Timppa sanoi ettei jaksa kuunnella aikuisten ihmisten ruikutusta. Näin voi olla, mut sit pitäis ehkä vaihtaa alaa. Koska mä en jaksa kuunnella myyjien ruikutusta niin mä ostan muualta, sieltä missä hinta ja palvelu ovat oikeassa suhteessa. Eli ei tartte olla halvin, mut jos jää kanssakäymisesta hyvä fiivis ni teen kauppaa toistekin.
 
Jotkut Suomessa ovat huomanneet et jos asiakkaasta palvelee hyvin ja jää kaikinpuolin positiivinen, reilu ja rehellinen kuva liikkeen toiminnasta, asiakas palaa takaisin. Custom Shop ja MrHifi ovat tällaisia. Myös Kitarapajalla saa yleensä hyvää palvelua, vaikkakin pari kertaa ovat koittaneet vähän juksata, kun olen esittänyt tietämätöntä. Tarkkana saa olla :)
 
Toki asiakas on aina se toinen osallinen ja kaikkia ei voi miellyttää, eikä kaikkia tartte nöyristellä.
 
Sokeiden valtakunnassa yksisilmäinen on kuningas
LL
03.01.2014 23:52:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dr. Muff: En aina voi käsittää miten musakaupoissa hommat hoidetaan. Hyvä esimerkki on Siitinlaine Turussa. Kesällä kysyin tiukkaa hintaa tuotteesta ja Luostarisen Timppa sanoi ettei jaksa kuunnella aikuisten ihmisten ruikutusta.
Kuinka kauan tästä on aikaa?
 
JaaGeRMaisTeR
04.01.2014 00:41:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite kävin saman sällin juttusilla tässä lähiaikoina. Ei mitään ongelmaa. Homma hoitui ja kun muuta käyntiä Turussa ei ollut, kävin hakemassa krääsää suoraan varastolta. Homma pelasi ja elämä hymyili. Timpalle kyllä hattua pitää nostaa. Pieni ale ja joustavaa kaupankäyntiä.
 
Suuria tunteita: http://maihinnousu.net/s/21352
McLeach
04.01.2014 01:24:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Exhausted: Nettisivut ja tuotevalikoimat kuntoon. Facebook-sivu auki ja aktiivista päivittämistä tarjouksista yms.
 
Tää on kyllä niin monen muunkin kuin musaliikkeitten ongelma. Googlella löytyy kotisivua, facebookkia sun muuta, joissa täysin eriävää tietoa ja meininkiä. Perustiedot puuttuu, muu tieto ei ole ajantasalla ja toiminta näyttää siltä ettei tiedä onko sitä vuosiin enään ollutkaan. Mutta siis ehkä enemmän muita aloja koskeva juttu. Luulisi että nettimarkkinointi ja muutenkin kaikenlainen metelin pitäminen olisi elinehto bisneksille tänä päivänä. Varsinkin uusille.
 
pappasfin
04.01.2014 02:35:42 (muokattu 04.01.2014 02:39:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä olen saanut aina hyvää palvelua Levytukusta, MusaFasulta Helsinki, DLX:sta eikä ongelmia ole ollut parissa muussakaan liikkeessä.
 
Aina on homma toiminut, hinnat ollut ihan kohdillaan eikä valittamista ole ollut.
Nykyään toimii hyvin myös tuo Levytukun nettimyynti ilman toimituskuluja ja on nopeakin. Mulla ainakin on homma toiminut laadullisesti ihan jees niin palvelun kuin tavarankin suhteen. Jos olen halunnut jotain kamaa mitä ei ole ollut niin aina ovat mulle sen kauppaan hommanneet kokeiltavaksi ja jonka jälkeen olen tietysti myös ostanut jos olen siihen päätynyt.
 
Monesti valitetaan, ettei jotain ole kaupassa, aina voi myyjää pyytää sitä tavaraa hommaamaan jos se vain suinkin on mahdollista, ei mulla ole ikinä ollut vaikeuksia tässä suhteessa.
 
Mitä enempi sillä kauppiaalla on merkkiä ja niiden valikoimaa hyllyssään sen isompi pääoma sidottu on niihin, sitä isompi myymälä on ja kustannukset isommat eli välttämättä se isompi kama määrä ei ole ostajan kannalta parempi ja varsinkin jos se vaikuttaa hintoihin, lisäksi myyjällä on isompi riski sidotun pääoman myötä jäätä tappiolle jos porukka ei ostakaan, ehkä tässä on vähän syitä siihen miksi ei Suomen myyjät pidä Thomannin valikoimaa listoillaan. Saksa on paljon keskemmällä Eurooppaa kuin Suomi täällä laidalla ja näin ollen helpompaa toimia monikansallisesti myyden ulkomaille kuin Suomalaisen soitinliikkeen, jonka logistiset kustannukset on jotain ihan muuta kuin Saksan vastaavien tai Englannin.
Ei sitä kamaa kannata pitää hyllyillä liian isoja määriä, eikä homma suinkaan ole helppoa kun pitäisi etukäteen tietää mikä menee kaupaksi ja mikä ei ja miten ostovoima riittää.
 
Monesti kuulee myös, että kitarat ei ole säädöissään tai vireessä ja onhan tässä vinhaa perää ja kauppias voisi niitä enempi laitella kondikseen mutta käsi sydämmelle eli kyllä sitä vikaa on meissä ostajissakin, jotka säätävät niitä kitaroita persiilleen (esim. floikan hienosäätöruuveja vääntämällä kun ei välttämättä osata vielä edes virittää tai vakkapa ns. vintage tallalla varustetun viritys pistetään ylemmäs, jolloinka talla on aivan liian paljon etukenossa kun ei säädetä jousia jne.).
Eikä se kauppias parka aina kerkiä joka soittajan perässä laittamaan hommaa kuosiin (vähän sama ilmiö kuin ostaja ruokakaupassa jättävät niitä tuotteita aivan eri osaston hyllyyn kun eivät ostakaan tuotetta ja eivät palauta sille oikealle paikalleen vaan jättävät homman kauppiaan harteille).
 
Mä itse annan mielummin suoraan liikkeille palautetta palvelusta ja tavaroista. Asiallinen suora rakentava palaute on todella hyvä juttu liikkeille.
 
Aina voi toki hommaa parantaa ja toivottavasti tähän keskusteluun ottaa oikeasti osaa liikkeet mutta itse varmistan asian tältä osin suoralla palautteella liikkeissä.
 
Ylempänä olikin jo jotain vinkkejä liikkeille homman parantamiseksi joten lähestyin asiaa hieman eri tavoin korostaen sitä yhteispeliä mikä parhaimmillaan tuottaa hyvän palvelusuhteen hyödyttäen molempia osapuolia.
 
Hommassa on kaksi puolta, ihan kuin avioliitossa, molemmin puolin tehdään parhaamme jotta homma toimisi :D
 
Hyvää alkanutta Uutta Vuotta muuten kaikille!
 
PappaSFin
J.Hollström
04.01.2014 09:46:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeszse: Kyllä mä voisin mennä musakauppaan viritteleen kitaroita työkseni. Floikka tai ei.
 
Tästä kaupasta vois aloittaa.
http://www.youtube.com/watch?v=OjuJ-EOWXuI&feature=youtu.be
 
aristoteles666
04.01.2014 10:30:55
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WanhaWetäjä: Jeps...kyselin taannoin Fasulta heidän nettikaupastaan vasuri Straton saatavuutta, vastaussähköposti tuli asiallisesti varmaan jo seuraavana päivänä :
 

 
Päivämäärä 25.11...MIKÄ tuossa on noin vaikeaa? Aikanaan Treen Musacornerissa homma toimi yhdellä puhelinsoitolla josta selvisi että kyseistä kitaraa on Euroopan keskusvarastossa, voihan olla että tilanne on nyt toisin mutta silti...
 
Ihmetystä herättää se että olen hiljattain ostanut parikin kampetta F-musiikista
joten jonkinmoisesta potentiaalisesta asiakassuhteesta on kyse eli en ole ns renkaanpotkija ;-)

 
tilanne on nykyään täysin eri.
 
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
YarZoo
04.01.2014 11:25:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Hollström: Tästä kaupasta vois aloittaa.
http://www.youtube.com/watch?v=OjuJ-EOWXuI&feature=youtu.be

 
Jestas sentään! Voihan voi... että huhhuh. Ei löydy sanoja.
 
S.N.A.F.U
Dunga
04.01.2014 11:25:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oma vinkki: älä aliarvioi tai vähättele asiakasta. Jos norsun muisti on hyvä, niin on myös asiakkaan.
 
War... war never changes.
Jii-Gee
04.01.2014 13:02:12
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dr. Muff: Siitinlaine Turussa. Kesällä kysyin tiukkaa hintaa tuotteesta ja Luostarisen Timppa sanoi ettei jaksa kuunnella aikuisten ihmisten ruikutusta.
 
Tarinassa on virhe.. jos olet ainoastaan 'kysynyt tiukkaa hintaa tuotteesta' , niin se ei saletisti ole ruikutusta.
Herää kysymys et mitä muuta sä mahdoit sanoa koska TL provosoitui kuvatulla tavalla ??
WanhaWetäjä
04.01.2014 13:27:53
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: tilanne on nykyään täysin eri.
 
Eli? Miten tilanne on muuttunut?
JOS noin ison puljun nettikaupassa on linkki josta voi kysyä tuotteen saatavuutta ja siihen ei vaivaiduta vastaamaan VAIKKA asiakkaan kysely on mennyt selkesti perille niin ei tuo nyt ihan pro-meininkiä ole! Aikaa on kulunut kohta puolitoista kuukautta! Parannusehdotuksena voisi olla että joku henkilö joka saa palkkaa siitä että on töissä ko nettikaupassa vaivautuu edes kerran viikossa katsastamaan nuo tuotekyselyt. TAI 2. vaihtoehto on poistaa ko "palvelu" käytöstä koska se ei oikeen tunnu toimivan!
Kuten edellä totesin, Treen Musacornerissa asia hoitui muutamassa minuutissa yhdellä puhelinsoitolla.
 
Toki ei ole ihan eka kerta kun vasureita syrjitään, mm ko firman nettisivuilla ei ollut mainintaa vasuri-Yamahasta jota kuitenkin oli varastossa, itse asiassa niitä taisi olla pari kappaletta ihan liikkeessä, monen mutkan kautta sain nettikaupoista vastaavan puhelimen päähän ja asia selvitettiin.
 
POD HD 500X:n kohdalla homma sen sijaan toimi ok, toki sekin vaati pientä säätöä ja puhelinsoittoja.
 
Sellanen fiilis noista isoista ketjukaupoista ajoittain tulee että jotkut kaverit ovat siellä todellakin "vain" töissä ja ei vaan kiinnosta aina palvella ns "vaikeita" asiakkaita.
 
Gabe
04.01.2014 14:05:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WanhaWetäjä: Eli? Miten tilanne on muuttunut?
JOS noin ison puljun nettikaupassa on linkki josta voi kysyä tuotteen saatavuutta ja siihen ei vaivaiduta vastaamaan VAIKKA asiakkaan kysely on mennyt selkesti perille niin ei tuo nyt ihan pro-meininkiä ole! Aikaa on kulunut kohta puolitoista kuukautta!.

 
Samanlaisia kokemuksia täälläkin. Muutaman kyselyn olen turhaan pistänyt sivujen kautta sekä erikseen sähköpostilla. Kannan nykyään rahani liikkeisiin joista saa oikeasti palvelua. Hyvänä esimerkkinä hyvistä liikkeistä Custom Sounds ja Kitarapaja, vastaus on tullut yleensä korkeintaan parin tunnin viiveellä.. Jopa myöhään illalla. Aika monta tonnia onkin kulutettu kyseisiin liikkeisiin. :-) Mukavaa että näitäkin löytyy..
aristoteles666
04.01.2014 16:00:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WanhaWetäjä: Eli? Miten tilanne on muuttunut?
JOS noin ison puljun nettikaupassa on linkki josta voi kysyä tuotteen saatavuutta ja siihen ei vaivaiduta vastaamaan VAIKKA asiakkaan kysely on mennyt selkesti perille niin ei tuo nyt ihan pro-meininkiä ole! Aikaa on kulunut kohta puolitoista kuukautta! Parannusehdotuksena voisi olla että joku henkilö joka saa palkkaa siitä että on töissä ko nettikaupassa vaivautuu edes kerran viikossa katsastamaan nuo tuotekyselyt. TAI 2. vaihtoehto on poistaa ko "palvelu" käytöstä koska se ei oikeen tunnu toimivan!
Kuten edellä totesin, Treen Musacornerissa asia hoitui muutamassa minuutissa yhdellä puhelinsoitolla.
 
Toki ei ole ihan eka kerta kun vasureita syrjitään, mm ko firman nettisivuilla ei ollut mainintaa vasuri-Yamahasta jota kuitenkin oli varastossa, itse asiassa niitä taisi olla pari kappaletta ihan liikkeessä, monen mutkan kautta sain nettikaupoista vastaavan puhelimen päähän ja asia selvitettiin.
 
POD HD 500X:n kohdalla homma sen sijaan toimi ok, toki sekin vaati pientä säätöä ja puhelinsoittoja.
 
Sellanen fiilis noista isoista ketjukaupoista ajoittain tulee että jotkut kaverit ovat siellä todellakin "vain" töissä ja ei vaan kiinnosta aina palvella ns "vaikeita" asiakkaita.

 
onhan se ongelma ettei kukaan ole töissä vastaamassa vain kyselyihin ja päivittämässä sivuja, mutta tarkoitin ennemmin ettei f-musiikki ole enää fendereitten maahantuoja vaaan asiakas niinkuin mikä tahansa muu liike, ja fenderin organisaatio on muuuttunut niin paljon ettei enää voi soittaa ja kysyä, tai ainakaan saada vastausta.
 
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
Gabe
04.01.2014 16:20:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: onhan se ongelma ettei kukaan ole töissä vastaamassa vain kyselyihin ja päivittämässä sivuja, mutta tarkoitin ennemmin ettei f-musiikki ole enää fendereitten maahantuoja vaaan asiakas niinkuin mikä tahansa muu liike, ja fenderin organisaatio on muuuttunut niin paljon ettei enää voi soittaa ja kysyä, tai ainakaan saada vastausta.
 
Itse kyselin viimeksi Yamahan THR vahvistimesta ja Tonetrunkista. Vastausta en saanut koskaan kumpaankaan kyselyyn. Miksi ylipäätään laittaa yhteydenottolomaketta tai yhteystietoja sivuille jos yhteydenottoja ja asiakkaita ei edes haluta? Kummankin tuotteen olisin ostanut heiltä jos joku olisi vain vaivautunut vastaamaan. Noh, kuten sanoin niin onneksi täällä on niitäkin liikkeitä joille asiakkaalla on merkitystä.
FensonGibder
04.01.2014 19:52:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hynkel: Kitarapaja osaa sanoa suoraan "ei kiitos".
 
Tarjosin joku vuos isitten Iban JEM7VWH:ta (siis kahden ja puolen tontun kitara uutena).
 
Ibanez ei kelvannut :) joten piti sitten antaa länsimainen kitara vaihdossa.
 
No problem.
 
Ja JEMkin löysi nopeasti uuden kodin torilla.
 
Käsittääkseni ovat hieman avanneet vaihtomerkkien skaalaa, mutta tämä on mutua.
 
Riffi, nyt.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «