Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vox ac15 vai 30
1 2 3 4
Laulava Kylätohtori
04.05.2020 17:51:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yllättävän vähän tuntuu olevan eroa englantilaisessa AC15 TB:ssä ja kiinalaisessa AC15 C1:ssä. Ajoin molempia vuorotellen ulkoiseen 2x12" kaappiin ja olin vähän yllättynyt, ettei eroa pahemmin ollut. Kiinalaiseen, kun päräyttäisi vielä paremmat putket, niin varmaan ero kapenisi entisestään. Kaikua tai tremoloa en vertaillut.
 
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
lifer
17.03.2021 19:09:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Millaisia kokemuksia on tuosta ac15 tehon riittävyydestä normaalissa bändisoitossa? Aiemmin ollut 30 putkivattia tehoa peaveyn kombossa ja harkitsen nuppia torin kautta nyt. Myös näkemyksiä hyvistä ja kohtuuhintaista kaappiratkaisuista otetaan vastaan, jos vaikka toiveena päästä alle 400€ kaapin osalta.
 
Laulava Kylätohtori
17.03.2021 20:00:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lifer: Millaisia kokemuksia on tuosta ac15 tehon riittävyydestä normaalissa bändisoitossa? Aiemmin ollut 30 putkivattia tehoa peaveyn kombossa ja harkitsen nuppia torin kautta nyt. Myös näkemyksiä hyvistä ja kohtuuhintaista kaappiratkaisuista otetaan vastaan, jos vaikka toiveena päästä alle 400€ kaapin osalta.
 
Kyllähän siitä ääntä lähtee, mutta soundi alkaa myös säröytymään kohtalaisen aikaisin. Eli jos haluat puhdasta soundia, niin sitten ei välttämättä, mutta jos rock'n'roll soundi kelpaa, niin kyllä tuosta aika paljon ääntä lähtee.
 
Silti siihen äänen riittävyyteen vaikuttaa lopulta tila, muu bändi, rumpali, soitettava musiikkityyli, ym, joten varmaa vastausta ei oikein voi antaa.
 
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
juici
17.03.2021 22:49:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lifer: Millaisia kokemuksia on tuosta ac15 tehon riittävyydestä normaalissa bändisoitossa? Aiemmin ollut 30 putkivattia tehoa peaveyn kombossa ja harkitsen nuppia torin kautta nyt. Myös näkemyksiä hyvistä ja kohtuuhintaista kaappiratkaisuista otetaan vastaan, jos vaikka toiveena päästä alle 400€ kaapin osalta.
 
Hardcore punkkia tuli soitettua AC15C1:llä ja hyvin riitti teho.
 
"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
Kefiiri
18.03.2021 08:42:46 (muokattu 18.03.2021 08:43:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Silti siihen äänen riittävyyteen vaikuttaa lopulta tila, muu bändi, rumpali, soitettava musiikkityyli, ym, joten varmaa vastausta ei oikein voi antaa.
 
Ehkä se on tuo tila joka selittää sen, että jossain riittää neliwattinen combo ja toisessa paikassa ei riitä neljä kertaa tehokkaampikaan, vaikka porukka ja musiikki on samaa.
 
En ole musiikin asiantuntija.
Pauli Lappalainen
18.03.2021 09:01:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kefiiri: Ehkä se on tuo tila joka selittää sen, että jossain riittää neliwattinen combo ja toisessa paikassa ei riitä neljä kertaa tehokkaampikaan, vaikka porukka ja musiikki on samaa.
 
Tehontarve on suoraan verrannollinen kaljan, kiljun tai kossun määrään
 
Oltsa
18.03.2021 09:06:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen soittanut 60-luvun AC30:llä ja olihan se hienon kuuloinen laitos. Toisaalta niissä on yksilöiden kesken kuulemani mukaan paljon eroa, ihan siitäkin syystä, että niitä on todennäköisesti remontoitu useaan otteeseen ja niissä on voitu vaihdella eri komponentteja, putkia jne. Vintage-vahvistinta en itse halua hankkia hinnan ja epäluotettavuuden takia.
 
Olen myös soittanut tbx ja cc -malleja ja myös näitä uusia c ja hw-malleja. Olen omistanut AC30C2:n ja nyt mulla on AC30HW2X eli blue alnicoilla.
 
Tämä on tullut jäädäkseen. Kaikissa kokeilemissani Voxeissa on ollut puolensa, mutta tässä hw-sarjalaisessa soundi on omiin korviin kohdillaan, syö mielestäni hyvin pedaaleita ja pidän myös mastervolume-optiosta. Onhan se painava, mutta vielä kolmekymppisenä jaksaa kantaa.
 
On se AC15HW1X myös erinomainen, se sitten seuraavaksi kun kantamiseen väsyy.
 
lifer
18.03.2021 17:37:17
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juici: Hardcore punkkia tuli soitettua AC15C1:llä ja hyvin riitti teho.
 
Jos se tuohon piisaa, niin eiköhän se piisaa meidänkin rämpyttelyyn.
 
Kiitos kaikille kommenteista.
 
Joel H.
19.03.2021 09:33:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on nyt jonkin aikaa ollut voxin AC30CCH, eli nuppiversio äänittelyhommissa kotona ja pedaalit toimii kyllä hienosti tämän kanssa. Kunnon rähinät lähtee od:lla buustatuilla fuzzeilla ja säröillä. Suosittelen lämpimästi!
 
Laulava Kylätohtori
24.03.2021 12:22:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minkälaisia kokemuksia jengillä on AC10:stä? Esim. AC15:teen verrattuna.
 
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Pinewood
24.03.2021 13:42:33 (muokattu 24.03.2021 13:45:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Minkälaisia kokemuksia jengillä on AC10:stä? Esim. AC15:teen verrattuna.
 
Paljon kevyempi tuo AC10. Ja kuullostaahan AC15 selvästi isommalta sekä tehonsa että kaiutinelementtinsä ansiosta.
 
mike tapping
24.03.2021 13:59:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuulin toissavuonna kaverin bändin keikalla kymppiä livenä. Kuulosti sen verran kivalta, että ihan hirmu pitkään ei mennyt kunnes hommasin itselleni samanlaisen.
 
Kivalta soundaa orkkis kymppituumaisellakin. Kotelo on sen verran ahdas, ettei ilman muokkauksia mahdu 12-tuumainen tilalle jos semmoista joku miettii. Mutta takaa löytyy lisäkaapille lähtö. Meteli ei välttämättä riitä bändihommissa, mutta jos voi mikittää niin sitten ei hätää. Soundihan on ehtaa voxia eli pitäisi erottua hyvin bändin seassa. Ja ottaa kyllä hyvin spedujakin vastaan eli minun mielestäni oikein hyvä pikku vahvistin se on. Omani möin muuten vähän aikaa sitten yllä mainitun bändin toiselle kitaristille.
 
lifer
24.03.2021 20:14:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joel H.: Mulla on nyt jonkin aikaa ollut voxin AC30CCH, eli nuppiversio äänittelyhommissa kotona ja pedaalit toimii kyllä hienosti tämän kanssa. Kunnon rähinät lähtee od:lla buustatuilla fuzzeilla ja säröillä. Suosittelen lämpimästi!
 
Tuli myös hankittua nuppiversio mutta pikkuveljestään, eli niitä 15 wattisia, joita verkkokauppa myy. Vaihdoin kaupantekijäisinä tulleen elementin (ks. Myynti-ilmoitus) omistamaani Invaderiin ja soundi alkaa olla yhdistelmä uutta ja ihanaa sekä tuttua ja turvallista. Jatkossa od+Fuzz on tavoitteena saada osumaan kohdilleen. Lauantaina pääsee testaamaan bändiympäristössä. Jäin miettimään noita alkuperäisiä putkia mutta jos toimivat niin mitä niitä vaihtamaan.
 
Äkkiseltään tuntuu että eroahdistus levinneestä Peavey classic 30:stä alkaa helpottamaan ja taitaa olla nappiostos, joka tuo jotain ihan uutta pöytään.
 
lifer
05.04.2021 19:17:09
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja katin kontit se 15 wattia riittänyt muuhun kuin jalkoihin jäämiseen bändisoitossa, vaikka kokeilin kahdella eri kaapilla 8/16 ohm. Vaihdoin päittäin tutun kanssa ac30cc1 komboon ja sillä kyllä jo pärjää. Kumpikin voitti, kun tämä toinen kotona hiljakseen haluaa soitella.
Lopulta aika lähellä peaveyn soundia tuo Vox oli ainakin näiden yksilöiden osalta.
 
Kefiiri
05.04.2021 19:31:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämähän oli oikein hyvä käytännön havainto aiheesta, ja mainiota että asia järjestyi lopulta noin mutkattomasti!
 
En ole musiikin asiantuntija.
telecustom
05.04.2021 21:54:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Minkälaisia kokemuksia jengillä on AC10:stä? Esim. AC15:teen verrattuna.
 
AC10 kuulostaa paremmalta kotona, se on vähän kuin pieni AC30.
Soitin monta konserttisalikeikkaa AC10:llä johon vaihdoin WGS:n kaiuttimen. Ilman mikitystä jää vähän jalkoihin, mutta on muuten tosi maukas vahvistin. Myin omani ja hankin AC15, joka on myös hyvä mutta varmaan hankin kaveriksi AC10:n kun keikat palaa.
 
Jucciz
06.04.2021 00:34:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oltsa: Itse olen soittanut 60-luvun AC30:llä ja olihan se hienon kuuloinen laitos. Toisaalta niissä on yksilöiden kesken kuulemani mukaan paljon eroa, ihan siitäkin syystä, että niitä on todennäköisesti remontoitu useaan otteeseen ja niissä on voitu vaihdella eri komponentteja, putkia jne. Vintage-vahvistinta en itse halua hankkia hinnan ja epäluotettavuuden takia.
 
Olen myös soittanut tbx ja cc -malleja ja myös näitä uusia c ja hw-malleja. Olen omistanut AC30C2:n ja nyt mulla on AC30HW2X eli blue alnicoilla.
 
Tämä on tullut jäädäkseen. Kaikissa kokeilemissani Voxeissa on ollut puolensa, mutta tässä hw-sarjalaisessa soundi on omiin korviin kohdillaan, syö mielestäni hyvin pedaaleita ja pidän myös mastervolume-optiosta. Onhan se painava, mutta vielä kolmekymppisenä jaksaa kantaa.
 
On se AC15HW1X myös erinomainen, se sitten seuraavaksi kun kantamiseen väsyy.

 
Heh, nimenomaan luotettavuuden vinkkelistä valitsisin hyvin pidetyn 60-luvun Voxin milloin vaan kiinalaisen uustuotantokoneen asemesta. Aika kurjia tarinoita olen kuullut jälkimmäisten luotettavuudesta. Omissa vuoden '64 AC30:issä ei oo koskaan ollut mitään ongelmia.
 
Oltsa
06.04.2021 06:49:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Heh, nimenomaan luotettavuuden vinkkelistä valitsisin hyvin pidetyn 60-luvun Voxin milloin vaan kiinalaisen uustuotantokoneen asemesta. Aika kurjia tarinoita olen kuullut jälkimmäisten luotettavuudesta. Omissa vuoden '64 AC30:issä ei oo koskaan ollut mitään ongelmia.
 
Hienoa kuulla!
 
Pinewood
06.04.2021 11:06:03 (muokattu 06.04.2021 11:08:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Heh, nimenomaan luotettavuuden vinkkelistä valitsisin hyvin pidetyn 60-luvun Voxin milloin vaan kiinalaisen uustuotantokoneen asemesta. Aika kurjia tarinoita olen kuullut jälkimmäisten luotettavuudesta. Omissa vuoden '64 AC30:issä ei oo koskaan ollut mitään ongelmia.
 
AC15HW1X ei ole kiinalainen vaan vietnamilainen. :) Sekin on ollut hyvä.
 
Hyvin pidetyn ja hyväkuntoisen 60-luvun Voxin löytäminen järkevällä hinnalla ei liene maallikolle ihan helppoa?
 
Jucciz
06.04.2021 13:48:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pinewood: AC15HW1X ei ole kiinalainen vaan vietnamilainen. :) Sekin on ollut hyvä.
 
Hyvin pidetyn ja hyväkuntoisen 60-luvun Voxin löytäminen järkevällä hinnalla ei liene maallikolle ihan helppoa?

 
Jep, se on sinänsä toinen tarina, mutta pitkän aikavälin hankintana saattaa silti tulla edullisemmaksi - etenkin jos yhtään jälleenmyyntiarvoa tarkastellaan. Noista koneista saa hyväkuntoisena aina omansa pois, yleensä enemmänkin.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «