Muusikoiden.net
09.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Gibson Les Paul Custom 1976 uusien mikkien etsintä
1
niilopi
24.11.2013 22:13:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve,

Mulla on siis 1976 Les Paul Custom ja jotenki nää nykyiset mikit jättää antamatta meikäläisen soittoon tietynlaisen draivin.

Löysin videon joka kuvastaa ongelmaani aika hyvin :
http://www.youtube.com/watch?v=mI06R1ZHNRw
Mikit ei ilmeisesti aja sointia tarpeeksi vaan jättää kaiken vähä ohuen kuuloiseksi jolloin joutuu säröttää vahvistimen kautta enemmän.

Vahvistimena Marshall JMP ja haen Lynyrd Skynyrd kaltaista miedompaa bluesrokki saundia jota voi tatsilla ja volumella säädellä melkein cleaniin asti.

Tässä mm. leadi saundi joka ois aika tervetullut tähän taloon.
http://www.youtube.com/watch?v=Q_V6imzvycE

Oon selaillut aika paljon netistä vaihtoehtoja ja ilmeisesti perinteiset kuumemmat PAFfit tai Duncanin JB- / Classic vois olla vastaus mun ongelmiin?

Ensimmäisenä lääkkeenä koitan kuitenkin nostaa tallamikkiäni jos se auttais yhtään.
Sillä aikaa oon kiitollinen vinkeistä ja ehdotuksistanne : )

Ja historiaa kunnioittaen talletan tietenkin alkuperäiset mikit kulkemaan kitaran yhdessä loppuun asti

Freewheeler
24.11.2013 22:44:13
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvältähän toi eka klippi soundaa. Sinuna testaisin paria hyvää säröpurnukkaa Marsun edessä ennen mitään kolvailuja.

niilopi
25.11.2013 08:34:17

Mulla on Ibanez TS-808 tube screameri JMPn edessä. Tuntuu että vaikka minkälainen särö ois päällä kun haluis soittaa vähän agressiivisemmin niin kitara ei anna ulos ihan niin paljon kun haluaisin.

Laulava Kylätohtori
25.11.2013 08:43:44

Eli nyt haetaan hyvän soundin tilalle erilaista hyvää soundia. :)

JB:stä en muuta tiedä kuin straton tallassa on JB junior (eli single coilin kokoinen humppari) ja kyllä se aika ronskisti tuuttaa, eli on melko kuuma. Omasta mielestäni tosi hyvän kuuloinen (varsinkin rokki/soolohommissa) ja voisin hyvin kuvitella asentavani "ison" JB:n, jos olisi kitara, mihin sen laittaisi...

Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Freewheeler
25.11.2013 09:55:34

niilopi: Mulla on Ibanez TS-808 tube screameri JMPn edessä. Tuntuu että vaikka minkälainen särö ois päällä kun haluis soittaa vähän agressiivisemmin niin kitara ei anna ulos ihan niin paljon kun haluaisin.

Ei se rouhea rähinäsoundi niin paljon kitarasta ja mikeistä ole kiinni. Parhaat heavysoundit on soitettu heikkotehoisilla PAF-tyyppisillä humppareilla, mm. Eddie Van Halen. Mutta laita joku DiMarzion Super Distortion kiinni ja kokeile. Ja palaat sitten alkuperäisiin mikkeihin, kun opit soundiasioista enemmän. Ja testaa myös jotain agressiivisempaa särötintä, Tube Screamer on mieto ja lempeä. Se toimii parhaiten kovalla volalla soitettavien putkistyrkkareiden kanssa. Jos tuuppaat purkista styrkkariin liikaa volaa ja säröä ei dynamiikka enää riitä lisäpotkuun sitä tarvittaessa, menee ns. tukkoon.

Freewheeler
25.11.2013 10:01:11

Tää aihe on kyllä niin flashback 70-luvulta kuin vaan voi olla. Silloin melkein kaikkiin Gibsoneihin vaihdettiin jotkut jytämikit ja ne hyvät orkkishumpparit heitettiin veks. Sitten niitä orkkiksia taas palauteltiin paikoilleen 90-luvulla, jos niitä sattui enää löytämään.

Toivottavasti aloittaja ei tee samaa virhettä :-)

s151669
25.11.2013 12:21:49
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

niilopi: Mulla on Ibanez TS-808 tube screameri

Koita jotain clean-boostia ? TubeScreamer ei ole sellainen.

Antikitarasankari
LaMotta
25.11.2013 12:51:39 (muokattu 25.11.2013 12:59:49)

niilopi: Mulla on siis 1976 Les Paul Custom ja jotenki nää nykyiset mikit jättää antamatta meikäläisen soittoon tietynlaisen draivin.

Kokeile p-mikkejä.

(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
niilopi
25.11.2013 14:57:28 (muokattu 25.11.2013 15:03:14)

En siis nimenomaan hae mitään hevisaundia enkä edes rokkisaundia vaan dynaamista bluessahtavaa isoa saundia kunnon sustainilla. Saa heti kättelyssä unohtaa noi liian kuumat mikit.

Helppohan se on pyytää jeesii ku ei tasan itekkään tiiä mitä etsii.. mut toisaalta jos tietäis niin en kai mä olis täällä kyselemässä.

Tällä hetkellä kiinnostais noi PAFfit osaako ketään suositella jotain tiettyjä suht. järkevissä hinnoissa olevia? Toisaalta jos saundi paranee hinnan myötä niin täytyy ostaa kerralla hyvät.

Freewheeler
25.11.2013 15:49:44

niilopi: En siis nimenomaan hae mitään hevisaundia enkä edes rokkisaundia vaan dynaamista bluessahtavaa isoa saundia kunnon sustainilla. Saa heti kättelyssä unohtaa noi liian kuumat mikit.

Helppohan se on pyytää jeesii ku ei tasan itekkään tiiä mitä etsii.. mut toisaalta jos tietäis niin en kai mä olis täällä kyselemässä.

Tällä hetkellä kiinnostais noi PAFfit osaako ketään suositella jotain tiettyjä suht. järkevissä hinnoissa olevia? Toisaalta jos saundi paranee hinnan myötä niin täytyy ostaa kerralla hyvät.

Sun nykyiset mikit ovat tosi hyvät. PAFit ovat todennäköisesti niitä miedommat. Keskity siihen kunnon distortionpurkin testailuun. Sulla on vermeet muuten ihan tip top.

Kato tosta aluksi: http://youtu.be/W5fXapM7uJE

Vicious
25.11.2013 15:55:23
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On nuita Gibsonin PAF -settejä ollu torilla alle 100 euronkin. Pistä vaikka ostoilmotus.

I Will kick your ass 'til your dick shoots shit
niilopi
25.11.2013 20:27:20

Freewheeler: Sun nykyiset mikit ovat tosi hyvät. PAFit ovat todennäköisesti niitä miedommat. Keskity siihen kunnon distortionpurkin testailuun. Sulla on vermeet muuten ihan tip top.

Kato tosta aluksi: http://youtu.be/W5fXapM7uJE

Täytyy ehkä testailla jotain bokseja vielä.. ja esim toi clean boosteri kuulostaa mielenkiintoiselta. Onko mahdollista että mun mikit on vaan huonoissa säädöissä? Noi mikin yksittäiset säätöruuvitkin näyttää siltä että niitä on jonkunverran väännelty. Tykkään nimittäin mikkien saundista mutta jotain puuttuu unelma saundista. Hienosäätöö.. toivottavasti ilman mikkien vaihtoja pärjäis

Laulava Kylätohtori
25.11.2013 20:46:23

Joko kokeilit korkeudensäätöä? Jos soundi muuten miellyttää niin kannattaa kyllä kokeilla boosteria. Esim timmy, rc-boosteri tai mad professorin ruby red booster, jos haluaa kerralla kunnollisen. Johan tuo Customkin sen vaatii. :)

Ja kannattaa muistaa, että puhtaat soundit saattavat kärsiä kuumista mikeistä...

Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Tomasi
25.11.2013 20:51:08

Aikas jännä juttu. Mulla on '74 Custom ja vaikkei mulla mitään oikeita styrkkia olekaan, niin plexi-simulla on soundi just tuolla tavoitteessa originaalimikeillä. Noi alkuperäismikit tossa seiskanelosessa on käsittääkseni "patent sticker" t-topit ja parhaat mikit lespassa mitä on tullut kokeiltua. Makuasia tietty. Ei liian kuumat, sopivan dynaamiset bluesiin ja tarvittaessa jopa telehtävän kirskuvatkin. Saa silti tymäkät dempit irti, varsinkin jos rullaa tallasta vähän tonea alas. En tiedä onko sitten tuossa seiskakutosessa vielä samat mikit, mut jos on, niin tutki vielä mitä saat niistä irti boosterilla tai eri säröpurkeilla.

Pitihän tätäkin kokeilla...
kekehe
25.11.2013 22:18:44 (muokattu 25.11.2013 22:22:41)

Minulla oli samanlainen ongelma -77 es-335:n kanssa, kitara kuulosti ohuelta. Yritin säätää toki mikkien korkeuttakin. Lopulta raaskin vaihdatuttaa siihen SD Seth Lover mikit ja kitara muuttui aivan toiseksi. Ja Loverithan eivät ole kuumat mikit vaan PAF tyyliset. Nyt soundi on semmoinen kuin pitääkin. Eli kyllä kannustan vaihtamaan kunhan pitää alkuperäiset tallella.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti