Muusikoiden.net
05.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Uusi multiefekti hakusessa!
1
DooMTroopeR
13.11.2013 09:49:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen pitkän harkinnan jälkeen päättänyt ostaa multiefektin yksittäisten purkkien sijasta(en jaksa polkea kaikkia yhtä aikaa). Laitteessa pitäis olla seuraavat speksit.
-löytyy reverb,delay, flanger, chorus(vähimmäisvaatimus)
-ei sais olla mitään vahvari/kaappi/särömallinnuksia (huomasin että aiheuttaa ylimääräistä sirinää loopissa, jopa silloin kun mallinnukset ovat pois päältä(Boss gt-8))
-ei sais värittää soundia liikaa, tarkoituksena oli laittaa vahvarin efektilenkkiin
-hinta sais olla korkeintaan 200(käytettynä metsästäisin)
Hyviä neuvoja?

Aina parhaat välineet eivät takaa parasta lopputulosta.
F_Lame
13.11.2013 10:35:15
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DooMTroopeR: Olen pitkän harkinnan jälkeen päättänyt ostaa multiefektin yksittäisten purkkien sijasta(en jaksa polkea kaikkia yhtä aikaa). Laitteessa pitäis olla seuraavat speksit.
-ei sais olla mitään vahvari/kaappi/särömallinnuksia (huomasin että aiheuttaa ylimääräistä sirinää loopissa, jopa silloin kun mallinnukset ovat pois päältä(Boss gt-8))
-ei sais värittää soundia liikaa, tarkoituksena oli laittaa vahvarin efektilenkkiin
Hyviä neuvoja?

Ihan uteliaisuudesta, minkälainen päättelyketju on johtanu sut siihen lopputulokseen, että gt-8:ssa juuri vahvistinmallinnokset aiheuttaa sirinää ja että kaikki laitteet joissa on vahvistin/särömallinnoksia käyttäytyy samoin? Nykyään melkein kaikissa kitaralle multiefekteissä on jonkulaisia särö/vahvistinmallinnoksia, joten 99% laitteista rajautuu tällä ehdolla pois.

200 eurolla ei vielä mennä kuuhun mutta TC-Electronicsin Nova Systemin vois saada hyvällä mäihällä tohon hintaan. Torilla on nyt yks 280 eurolla. Tosin tossakin on jotain säröjä.

"When they say less is more, that is bullshit. Less is less and more is more. Simple as that." -Yngwie Malmsteen
www.DREAMTALE.org
J.Nikkanen
13.11.2013 10:38:06

BOSS GX-700 mahtuu budjettiin mutta siinä on kaikenmoista mallinnosta, samoin BOSSin VF-1 liikkuu alta kahden sadan mutta ei ihan täytä kriteerejä muuten.

azlag
13.11.2013 10:42:06 (muokattu 15.11.2013 20:08:15)

Joskus aikoinaan pohdin ihan samaa ja olin lopulta hankkimassa Bossin ME-sarjalaisen. Hinta sinnepäin eikä ole mallinnuksia joita en kait halunnut ihan periaatteesta. Kuitenkin päädyin räkkiefektiin, siinä vaihtoehtoina olivat G-Major ja Rocktron Xpression joista jälkimmäinen vei voiton. Ohjaus sitten GSG:llä jolla hoituu samalla vahvistimen ohjailu.

EDIT: perun pahat puheeni. Muistin väärin ja onhan noissa ME-sarjalaisissakin mallinnukset. Pahoittelen :/

EDIT v2: perun edelliset perumiset, ainakin osittain. Juuri tulleen tiedon mukaan, ME-70:ssä on mukana vahvistinmallinnukset. Tästä "alaspäin" on pedaalimallinnuksia. Tai jotain :)

jhlamm
13.11.2013 10:52:14

Sen enempää asiaan perehtymättä, aikoinani itse katselin tällaista http://www.thomann.de/fi/line6_mm4_modulation_modeller.htm

"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
DooMTroopeR
13.11.2013 10:58:42

jhlamm: Sen enempää asiaan perehtymättä, aikoinani itse katselin tällaista http://www.thomann.de/fi/line6_mm4_modulation_modeller.htm

itsekin harkitsin tätä, mutta kun delay puuttuu, muuten olisi täydellinen...
Onko kellään kokemusta, miten boss me-50/70 käyttäytyy efektilenkissa?

qal
13.11.2013 11:05:46

DooMTroopeR: itsekin harkitsin tätä, mutta kun delay puuttuu, muuten olisi täydellinen...

Itseltäni lähti aikoinaan tuo ME50 kiertoon juuri siksi että siinä ei ollut mahdollisuutta eriyttää modulaatioefektejä luuppiin ja muita suoraan etuasteen kautta (olisi vaatinut sellaisen neljän kaapelin systeemin).

Nostalgy is not what it used to be
warlock
13.11.2013 21:27:27

DooMTroopeR: itsekin harkitsin tätä, mutta kun delay puuttuu, muuten olisi täydellinen...

Ihan hyvin toimii ainaki me-25. Oon sitä käyttäny nyt viime aikoina jonkun verran efektilenkin kautta. Pistin vielä loopperin kautta että saan singnaalin katkaistua sillon ku en tarvi efektejä/bossia.

Ei ettenkö minä olis sitä osannu soittaa vaan ku tuli ajatus katkos...
hannlain
14.11.2013 08:59:08
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DooMTroopeR: Olen pitkän harkinnan jälkeen päättänyt ostaa multiefektin yksittäisten purkkien sijasta(en jaksa polkea kaikkia yhtä aikaa). Laitteessa pitäis olla seuraavat speksit.
Hyviä neuvoja?

Etsitkö multiefektiä lattialle vai räkkiin? Jos räkkiin, niin alla jotain mun ajatuksia:

Tuossa hintaluokkassa G-majorit taitaa olla yleisimpiä. Löytyy muljutusta lähtöön jos toiseen. Toiset väittää, että värittää soundia jonkin verran. Kukin voi päättää itse mikä on liikaa ja mikä sallittavaa. Itseltäni lähti eteenpäin ja tilalle tuli RSP Intelliverb, joka ei väritä soundia juuri yhtään, ellei kohinasalpa ole päällä. Voin tuota ainakin suositella, tosin ei ihan 200€:lla taida löytyä, eikä noita paljoa ole muutenkaan ollut liikkeellä. Samaa laitetta myytiin kait myös Rocktronin tuotemerkin alla.

G.A.S. works in mysterious ways.
DooMTroopeR
14.11.2013 09:06:26 (muokattu 14.11.2013 09:06:40)

Kiitos kaikille vastauksista!
Päätin kuitenkin hankkia lattiamallisen, räkkitouhuihin en jaksa tällä hetkellä ryhtyä.
Ehdokkaina ovat tällä hetkellä boss me-50 tai me-70.

Karhukoira74
14.11.2013 09:08:08 (muokattu 14.11.2013 09:09:09)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DooMTroopeR: Kiitos kaikille vastauksista!
Päätin kuitenkin hankkia lattiamallisen, räkkitouhuihin en jaksa tällä hetkellä ryhtyä.

*tyhjä ja turha vastaus*

-So many assholes, so few bullets-
edenbeast
14.11.2013 12:02:54

DooMTroopeR: Kiitos kaikille vastauksista!

Sori mainostus, mulla olis torilla ME-70 :)

???
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti