Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Halvemmat "ES-335":et
1 2 3 4 540 41 42 43 4446 47 48 49 50
tumppusormi
18.05.2016 19:12:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mpekkanen: Tuota...
 
Jos puhutaan Kiinalaisista kitaroista ja niiden käytetyistä hinnoista ja siitä miten ne pitävät hinnan...
...

 
Oma tekstini tarkoitti noita pappasfinin (800 euroa) ja Hallun (1000 euroa) Kiinalaisia kitaroita. Tuohon hintaan saa jo Japanilaista Tokaita jolla on suht hyvä jälleenmyyntiarvo Suomessa. Laatu voi ollakin saman tasoista ja osat jopa parempia mutta arvostus ei, ei ainakaan vielä. Voihan se olla että nuo on 10 vuoden päästä oikeinkin haluttuja ja arvossaan, mutta nykyhetkeen verrattuna hinta on liian korkea.
 
En allekirjoita mitään
mpekkanen
18.05.2016 19:55:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tumppusormi: Oma tekstini tarkoitti noita pappasfinin (800 euroa) ja Hallun (1000 euroa) Kiinalaisia kitaroita. Tuohon hintaan saa jo Japanilaista Tokaita jolla on suht hyvä jälleenmyyntiarvo Suomessa. Laatu voi ollakin saman tasoista ja osat jopa parempia mutta arvostus ei, ei ainakaan vielä. Voihan se olla että nuo on 10 vuoden päästä oikeinkin haluttuja ja arvossaan, mutta nykyhetkeen verrattuna hinta on liian korkea.
 
Ok. Tällöin kun hinta nousee jo noinkin korkealla ja halvimpia Gibsoneita saa jo 500 euron kieppeillä--->Varmasti alkaa myös noiden arvokkaampien Kiinalaisien kitaroiden hinta olla vaikea saada jos sellaisen joskus eteenpäin myy. Tosin ei Gibson tee minkaäänlaisia ES-335 tyylisiä kitaroita tuohon 500 euron hintaa, mutta kuitenkin.
Varmasti tuossa hinnoissa ne Japanin vehkeet saattavat pitää arvonsa paremmin, mutta en sitten tiedä ovatko ne jo muutenkin uutena arvokkaampia.
 
Kun puhutaan jostain Thomann kertaa X summasta, niin se ei aina oikein päde, varsinkaan noiden arvokkaampien soittimien kohdalla. Yleensä mitä kalliimpi soitin, niin sitä hankalampi se on myydä pois. Tai saahan varmasti ihan kaiken menemään jos sen hinnan laittaa tarpeeksi pieneksi.
 
Taitaa olla jossain maksimissaan 500 euron kieppeillä nykyään missä soittimen hinta on sellainen, ettei sitä tappiota tule kauheasti kun sen myy. Ainahan se suurempikin prosentti on euromääräisesti pienempi kun soittimen lähtöhintakin on halvempi...Siis kun puhutaan jostain arvon alenemisesta.
Tonnin kitarasta puolet on jo 500 euroa, mutta 300 kitarasta ei takkiin tule kuin 150 euroa jne.
 
Tietenkin kaikki harrastukset maksaa ja joskus voi jopa joistakin saada omansa poiskin. Tosin jos noita edullisia kitaroita ostaa niin, että vaihtaa niihin parempia osia...Ei taida loppupelissä saada sellaisesta ainakaan omia takaisin tai sitten käy kyllä hyvä tuuri.
Joskus soitin yhtä Harley Benton merkkistä ES-335 tyylistä kitaraa ja se oli kyllä melko hyvä soitin hintaisekseen. Tästä on tosin jo aikaa joku 8 vuotta ja se maksoi silloin jotain 100 tai 120 euroa uutena. Hieman erilainen kuin mitä ne on nykyään. Jos tuollaiseen vaihtaa mikit, niin se voisi olla tosiaan ihan oikeasti hyväkin soitin-->Siis siihen rahaan ja jos sen joskus myy, niin ottaa ne paremmat mikit pois ja laittaa originaalit takaisin...
Siinä oli ihan hyvät virityskoneistot, mutta mikit olivat sen kitaran heikoin lenkki. Eivät aivan kelvottomat, mutta muuten soitin oli kyllä laadullisesti melko hyvä ja varsinkin hintaan suhteutettuna vieläkin parempi. Jos nuo uudet saman merkkiset ovat laadultaan samanlaisia, niin itse kyllä miettisen sellaista jos olisi ES-335 tyyliselle kitaralle tarvetta. Ja siis varsinkin edulliselle...
 
Itselläkin on nykyään yksi Harley Benton stratocaster, joka on siis Kiinalainen(en tuossa äsken muistanut, että tällainenkin on) ja kyllä sekin on ihan ok peli. Tosin ostin sen käytetynä muutamalla kympillä ja soitan sillä avoimella vireellä. Ei sillä, etteikö se toimisi ja soisi ihan joka nauhalta. Tulee vaan muuten soitettua avoimilla vireillä ja se on kyllä myös ollut enemmän kuin hyvä hintaisekseen. Siinäkin mikit ovat ne heikoimmat jutut, mutta virityskoneistot pelaa ja sillä on muuten ihan mukava soitella. Ei varmasti pese, eikä hakkaa yhtään USA Fenderiä ja niitäkin on kyllä ollut. Toisaalta ei tästä tule sellaista miinustakaan kukkaroon kuin mitä noista jenkkikitaroista on monestakin minulle tullut, kun olen ne joskus sitten myynyt tai vaihtanut.
 
hallu
18.05.2016 22:22:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tumppusormi: Oma tekstini tarkoitti noita pappasfinin (800 euroa) ja Hallun (1000 euroa) Kiinalaisia kitaroita. Tuohon hintaan saa jo Japanilaista Tokaita jolla on suht hyvä jälleenmyyntiarvo Suomessa. Laatu voi ollakin saman tasoista ja osat jopa parempia mutta arvostus ei, ei ainakaan vielä. Voihan se olla että nuo on 10 vuoden päästä oikeinkin haluttuja ja arvossaan, mutta nykyhetkeen verrattuna hinta on liian korkea.
 
Se mun skitta maksoi uutena 800 euroa eikä tonnia. Se on todella hyvä kitara, mutta en minä odota sen jälleenmyyntiarvon olevan niin korkea. Muutenkin jälleenmyyntiarvo on ihan mitä markkina sattuu sanomaa olipa se valmistusmaa ihan mikä tahansa. Esimerkiksi Carvin mikä mulla (on muuten myynnissä vielä hetken) on, maksaa uutena ihan perkeleesti dollareita ja on made in USA ja silti ihan priimasta yksilöstä voi käytettynä saada hikisesti sen 900 (vaikka hinta uutena on reippaasti yli kaksi tonnia) siis yli puolet hinnan alennusta välittömästi kun kannat kitaran kaupasta kotiin.
 
Kun puhutaan jälleenmyyntiarvosta, niin puhutaan markkinahinnasta. Ei sitä voi tietää mitä markkinat arvostaa huomenna tai ylihuomenna. Nimittäin ne markkinathan olemme me. Voi olla ettei meitä hotsita ostaa kiinassa tehtyä kitaraa tai edes ameriikassa tehtyä tuntemattoman merkin kitaraa nyt, mutta kuka meistä tietää mitä me huomenna halutaan? en minä ainakaan.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
jra
18.05.2016 22:44:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu:
Kun puhutaan jälleenmyyntiarvosta, niin puhutaan markkinahinnasta. Ei sitä voi tietää mitä markkinat arvostaa huomenna tai ylihuomenna. Nimittäin ne markkinathan olemme me. Voi olla ettei meitä hotsita ostaa kiinassa tehtyä kitaraa tai edes ameriikassa tehtyä tuntemattoman merkin kitaraa nyt, mutta kuka meistä tietää mitä me huomenna halutaan? en minä ainakaan.

 
Jos jätetään sijoituskitarat pois, niin paras ja varmin tapa saada omansa pois on kait ostaa joku keskihintainen perinteisillä spekseillä oleva Gibson tai Fender, jossa ei ole mitään erikoista. Eniten hävinnee rahallisesti jos hankkii mahdollisimman omaan makuun räätälöidyn, kohtuu nimettömän rakentajan customin. Niitä toisaalta harvempi kait myyntimielessä hommaakaan. Voihan tietysti olla, että G ja F muuttuvat classic rock -sukupolven mentyä manan majoille taas hylkytavaraksi ja Super-stratot ovat taas se juttu, tai Mac.
 
Vähiten rahaa häviää sitten tietysti siinä kaikkein halvimmassa kiinalaisessa, vaikka häviäisi kaikki. Ellei sitten ole piraatti ja valtio pyytämässä kohta omiaan pois korkojen kanssa.
 
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
hallu
18.05.2016 22:52:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jra: Jos jätetään sijoituskitarat pois, niin paras ja varmin tapa saada omansa pois on kait ostaa joku keskihintainen perinteisillä spekseillä oleva Gibson tai Fender, jossa ei ole mitään erikoista. Eniten hävinnee rahallisesti jos hankkii mahdollisimman omaan makuun räätälöidyn, kohtuu nimettömän rakentajan customin. Niitä toisaalta harvempi kait myyntimielessä hommaakaan. Voihan tietysti olla, että G ja F muuttuvat classic rock -sukupolven mentyä manan majoille taas hylkytavaraksi ja Super-stratot ovat taas se juttu, tai Mac.
 
Vähiten rahaa häviää sitten tietysti siinä kaikkein halvimmassa kiinalaisessa, vaikka häviäisi kaikki. Ellei sitten ole piraatti ja valtio pyytämässä kohta omiaan pois korkojen kanssa.

 
Nimenomaan, ei se valmistusmaa vaan ne muutamat halutut tuotteet ja merkit. .... tai no onhan ne F ja G toki tehty ameriikassa mutta ne ovat ne ainoat kun myyvät.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Terihteeri
26.09.2016 20:42:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nostetaanpas vanha keskustelu, koska miksi ei? :)
 
Muutama kuukausi tuli Essejä kaasuteltua ja kyllä, oli järkyttävä virhe lukea tämä aihe alusta loppuun. Pakkoa sanoa, että hyvää luettavaa! Välillä vähän rönsyilyä, mutta hyvässä hengessä ja asiaakin on väliin mahtunut oikein mukavasti.
 
Omalla kohdallani olin aika pitkälti rajannut vaihtoehdot uuteen Midtown Standardiin tai käytettyyn MIJ Tokaihin. Puoliakustisista saati ES-335:sta ei ennestään ollut minkäänlaista käytännön kokemusta, joten tavoitteena oli ostaa perushyvä essi paksuhkolla kaulalla johon ei tarvitse olla heti suunnittelemassa mitään modauksia.
LP osastolta kokemusta löytyi ennestään sekä budjettiluokan Gibsoneista sekä noista MIJ Tokaista, kummatkin omalla tavallaan tosi hyviä.
Noh, jälkimmäiseen päädyttiin (tarkempi malli ES-138) ja olen aivan älyttömän tyytyväinen. Minulle nämä alkuperäiset mikit tuntuvat toimivan oikein mukavasti enkä löydä mitään huomautettavaa viimeistelyssä. Kertakaikkisen hieno kepakko, ei voi muuta sanoa. Midtown olisi varmasti myös ajanut asiansa käytössäni mainiosti, mutta Tokain eduksi kääntyi lopulta kaulaprofiili ja autenttisuus esikuvaansa kohtaan, sekä esteettisesti että soundillisesti. Jospa sitä palaisi taas opettelemaan tuota soittoakin kun kaasut on taas kurissa. ;)
 
Jatkukoon keskustelu halvemmista Esseistä.
 
PIM
27.09.2016 10:32:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terihteeri:
Jatkukoon keskustelu halvemmista Esseistä.

 
Jos joku just nyt etsii halpaa ja hyvää essihenkistä kitaraa niin kannattaa tsekata Höfnerin Verythin mallisto, joka näyttää olevan juuri nyt poistomyynnissä (5xx€ -> 377€) Thomannilla. Ite ainakin ollut erittäin tyytyväinen omaani.
 
https://www.thomann.de/fi/hoefner_verythin_deluxe_hct_vth_d_tr.htm
 
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
hallu
27.09.2016 11:01:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PIM: Jos joku just nyt etsii halpaa ja hyvää essihenkistä kitaraa niin kannattaa tsekata Höfnerin Verythin mallisto, joka näyttää olevan juuri nyt poistomyynnissä (5xx€ -> 377€) Thomannilla. Ite ainakin ollut erittäin tyytyväinen omaani.
 
https://www.thomann.de/fi/hoefner_verythin_deluxe_hct_vth_d_tr.htm

 
Tuo näyttää olevan pienempikoppainen, niin soveltuu heillekin jotka vierastaa ES335:n isoa koppaa. Epiphonen "villikissa" ja Gibsonin ES339 taitaa olla noissa samoissa mitoissa?
 
Tuli mieleen, tai huomasin, että itse tulin hankkineeni oman "halvemman Essin" tämän keskusteluketjun aikana. Itse asiassa juurikin sen, minkä mainitsin ihan ensimmäisellä sivulla :-). Aika hauskaa, että ihminen toteuttaa unelmansa aina lopulta :-D. Jahkailee aikansa ja taistelee vastaan, mutta lopulta tekee sen kun tietää että ei sitä ehkä pysty enää tulevaisuudessa tekemään.... aika menee ohi.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
PIM
27.09.2016 11:34:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Tuo näyttää olevan pienempikoppainen, niin soveltuu heillekin jotka vierastaa ES335:n isoa koppaa. Epiphonen "villikissa" ja Gibsonin ES339 taitaa olla noissa samoissa mitoissa?

 
Kyllä toi leveydeltään on aika lähellä 335:sta, mutta bodyltään ohuempana sopii näin enempi strato/telemiehen syliin paremmin. Mulla on ollut lukuisia "essejä" Epin Sheraton 2:sta ja DeLongesta Gibsonin -87 335:een, ja tää Verythin kyllä täyttää essin paikan mun arsenaalista vallan mainiosti.
 
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
hallu
27.09.2016 12:12:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PIM: Kyllä toi leveydeltään on aika lähellä 335:sta, mutta bodyltään ohuempana sopii näin enempi strato/telemiehen syliin paremmin. Mulla on ollut lukuisia "essejä" Epin Sheraton 2:sta ja DeLongesta Gibsonin -87 335:een, ja tää Verythin kyllä täyttää essin paikan mun arsenaalista vallan mainiosti.
 
Okei, näytti kuvassa jotenkin pienemmältä, mutta kerrankos sitä kuvaa katselee jotenkin vinksalleen :-D
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
tuskiz
27.09.2016 12:20:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PIM: Kyllä toi leveydeltään on aika lähellä 335:sta, mutta bodyltään ohuempana sopii näin enempi strato/telemiehen syliin paremmin. Mulla on ollut lukuisia "essejä" Epin Sheraton 2:sta ja DeLongesta Gibsonin -87 335:een, ja tää Verythin kyllä täyttää essin paikan mun arsenaalista vallan mainiosti.
 
Kyllä toi Deluxe Verythin on laihempi kuin essi ihan kaikilta mitoiltaan, perus Verythin taas sitten ei.
 
Hitsi, pitäisiköhän hankita eka puoliakkari...
 
Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus saattaa sisältää mielipiteen.
Laulava Kylätohtori
27.09.2016 12:23:05 (muokattu 27.09.2016 12:23:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tuskiz: Hitsi, pitäisiköhän hankita eka puoliakkari...
 
Joo, ostat multa suoraan aidon Gibsonin ja unohdat tuollaiset höpöhöpökitarat...
 
Kipsonia sen kato olla pittää...
 
Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska.
hallu
27.09.2016 12:34:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Joo, ostat multa suoraan aidon Gibsonin ja unohdat tuollaiset höpöhöpökitarat...
 
Kipsonia sen kato olla pittää...

 
Ei kyllä mikään huono vaihtoehto sekään. Rimputtelin tuossa päivänä muutamana "oikeaa" Gibson ES335 skebaa ja on se kyllä hyvä. Ihan helvetin hyvä kitara, vaikka onkin Gibsoni :-D . Hinta saattaa joitakin sylettää, mutta en mä siitä kyllä mitään muuta vikaa keksinyt :-). Sultahan sen saisi noin tonnia halvemmalla kun mitä kaupassa maksaapi.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
tuskiz
27.09.2016 12:48:27 (muokattu 27.09.2016 14:23:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Joo, ostat multa suoraan aidon Gibsonin ja unohdat tuollaiset höpöhöpökitarat...
 
Kipsonia sen kato olla pittää...

 
Emmä tommosia missä bodyssa on enemmän leveyttä kun mussa itsessäni, katotaan sitten jos erehdyt hankkimaan joskus vaikka 339:n.
 
Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus saattaa sisältää mielipiteen.
hallu
27.09.2016 14:46:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tuskiz: Emmä tommosia missä bodyssa on enemmän leveyttä kun mussa itsessäni, katotaan sitten jos erehdyt hankkimaan joskus vaikka 339:n.
 
Ei muuten ole kovin pitkä aika (oliskohan puolitoista vuotta tai jotain) kun musafasull aoli loput ES339:t 1300€ myynnissä. Kävin kokeilemassa, mutta en innostunut eikä ollut massiakaan ostaa. Perkele välillä siellä olisi tosi hyviä löytöjä :-D . Mitähän ne huutelee nykyisin käytettynä noista 339:tä? en ole hetkeen nähnyt (eikös se ovh ole kummiskin ainakin parin tonnin luokkaa?).
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
arijuki
27.09.2016 14:57:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Ei muuten ole kovin pitkä aika (oliskohan puolitoista vuotta tai jotain) kun musafasull aoli loput ES339:t 1300€ myynnissä. Kävin kokeilemassa, mutta en innostunut eikä ollut massiakaan ostaa. Perkele välillä siellä olisi tosi hyviä löytöjä :-D . Mitähän ne huutelee nykyisin käytettynä noista 339:tä? en ole hetkeen nähnyt (eikös se ovh ole kummiskin ainakin parin tonnin luokkaa?).
 
Muutama vuosi sitten ostin Kitarapajalta uuden, muistaakseni oli 1750,-. Siitä voineet jonkin verran nousta. Torilla yksi - https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1156479
 
The beautiful thing about learning is nobody can take it away from you. - B.B. King
tuskiz
27.09.2016 15:09:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

arijuki: Muutama vuosi sitten ostin Kitarapajalta uuden, muistaakseni oli 1750,-. Siitä voineet jonkin verran nousta. Torilla yksi - https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1156479
 
Noita ehkä jopa uskaltas ostaa viimevuosiltakin, oon ymmärtänyt että Memphis pysyy aika hyvin erossa Gibsonin päätehtaan tuotannon perseilyistä, ts. ei löydy mitään robottivirittimiä ja leikkipuuotelautoja.
 
Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus saattaa sisältää mielipiteen.
hallu
27.09.2016 15:12:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tuskiz: Noita ehkä jopa uskaltas ostaa viimevuosiltakin, oon ymmärtänyt että Memphis pysyy aika hyvin erossa Gibsonin päätehtaan tuotannon perseilyistä, ts. ei löydy mitään robottivirittimiä ja leikkipuuotelautoja.
 
Joo pitkälti noin, vaikka "perseily" onkin ehkä vähän tunnepitoinen sana tähän yhteyteen :-). Noista robovirittimistä sen verran, että musafasulla lupasivat vaihtaa robovirittimet ilmaiseksi "oikeisiin" virittimiin uuden kitaran ostajalle.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Laulava Kylätohtori
27.09.2016 15:17:32 (muokattu 27.09.2016 15:17:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Joo pitkälti noin, vaikka "perseily" onkin ehkä vähän tunnepitoinen sana tähän yhteyteen :-). Noista robovirittimistä sen verran, että musafasulla lupasivat vaihtaa robovirittimet ilmaiseksi "oikeisiin" virittimiin uuden kitaran ostajalle.
 
Mulla on sellanen mielikuva, että omistajat ovat olleet ihan tyytyväisiä robovirittimiin. Paitsi vintagejäärät, mutta niiltä ei kysytä, kun vastaukset tiedetään muutenkin etukäteen. ;)
 
Kritiikkiä taas tulee niiltä, jotka ole ikinä robovirejä omistanutkaan...
 
Eli business as usual... :D
 
Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska.
pappasfin
27.09.2016 15:38:21 (muokattu 27.09.2016 15:39:40)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä sitä ohkaisella puoliakkarilla kun löytyy syvemmällä kopalla varustettua ;D
 
Just ostin Gretschin https://muusikoiden.net/dyn/users/148637.jpg
 
Toistaiseksi olen tykänny ja kun on flatwoundi-jazz kielet tuossa niin onpa soundi ihan mukava ;D
 
EDIT: enpä ois uskonu, että mullakin on joskus Bigsbyn tallalla varustettu tremolo mutta nyt on ja ei tuo nyt niin hassu ole miltä näyttää, ihan OK
 
PappaSFin
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 540 41 42 43 4446 47 48 49 50

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «