Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Halvemmat "ES-335":et
1 2 3 4 539 40 41 42 4346 47 48 49 50
tuskiz
13.04.2016 16:56:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Jos siinä on ollut ne vanhat Ibnezin super58 :t niin todella sääli jos joku on ne mennyt kitarasta sosialisoimaan. Toisaalta tuo hintakaan ei enää ole kuin 800 euroa, niin siihen on varmaan huomioitu se seikka. Ibanezin Artististahan joutuu niillä vanhoilla superviiskaseilla pulittamaan sen puolitoistatonnia tai jotain.
 
Artisteissa 58:t? Eikös niissä kaikissa ollut aina Super kasarit aka Lentävät Sormet?
 
fox
13.04.2016 17:00:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tuskiz: Artisteissa 58:t? Eikös niissä kaikissa ollut aina Super kasarit aka Lentävät Sormet?
 
Eipä tod. Kyllä niistä löytyy mm. Super 70, se Super 80 eli Flying Fingers, tai sitten todellakin Super 58:t. Mallista ja vuodesta riippuen toki.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
tuskiz
13.04.2016 17:04:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: Eipä tod. Kyllä niistä löytyy mm. Super 70, se Super 80 eli Flying Fingers, tai sitten todellakin Super 58:t. Mallista ja vuodesta riippuen toki.
 
Mukava oppia aina uutta, enpä ole koskaan onnistunut näkemään myynnissä olevaa yksilöä jossa olisi muut mikit, sekä seiskytluvun artisteja että kasarin AR300.
 
Ostin tollasen kiinavalmisteisen AR420:n vähän aikaa sitten jossa on Super 58:t, mutta on jäänyt vähän epäselväksi onko nuo samaa tavaraa kun ennen vanhaan vai jotain kiinan pojan uutta keksintöä, mun korvaan ihan kivan kuuloset kuitenkin vaikka sähköt kitarassa onkin roskaa joka vaikuttaa soundiin, pitää uusia tässä joskus kokonaan.
 
fox
13.04.2016 17:25:38
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tuskiz: Mukava oppia aina uutta, enpä ole koskaan onnistunut näkemään myynnissä olevaa yksilöä jossa olisi muut mikit, sekä seiskytluvun artisteja että kasarin AR300.
 
Ostin tollasen kiinavalmisteisen AR420:n vähän aikaa sitten jossa on Super 58:t, mutta on jäänyt vähän epäselväksi onko nuo samaa tavaraa kun ennen vanhaan vai jotain kiinan pojan uutta keksintöä, mun korvaan ihan kivan kuuloset kuitenkin vaikka sähköt kitarassa onkin roskaa joka vaikuttaa soundiin, pitää uusia tässä joskus kokonaan.

 
Ne on vissiin vielä noita Koreassa kieputeltuja "uusia" Super58:ja sulla, vahattuja. Eikö? ;) Vai onko ne sellaset mustakuoriset? Ne voipi olla Artecin.
Artistien mikkivalikoima meni vähän sen mukaan tosiaan, minkä vuotista peliä katellaan. Ihan ensimmäiset 2611 - 2617 Artistit oli tuonne -76 asti logokuorisilla Super70 mikeillä, 1976 tuli nuo Super 80:t 26xx Artisteihin, sitten kun nuo 26xx -Artistit vaihtoivat paksumpaan runkoon, ja nimeksi tuli AR-sarja (ja semiakustisten AS), vaihtui mikitkin Super 58:n, paitsi AR 30, AR 50, AS 50 ja "osittain" AR 100, joihin tuli kuorettomat Super 70:t, kaikiassa muissa siis nuo Super viiskasit. Tietty oli se "ylimenokausi", jolloin saattoi esmerkiks AR 500 ollakin Super80 -mikeillä. Pari AR-sarjalaista kuitenkin oli edelleen Super80 mikitettyjä, vaan ne oli muutenkin harvinaisekoja, nimittäin AR 250 ja AR 400. Jaa, sitten oli vielä vuonna 1977 valmistuksessa Artist 2700 ja Artist 2710 -"erikoismallit" joissa olikin Musician-sarjalaisten Super88 -mikit, varastojen "poistamiseksi" vissiin.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
tuskiz
13.04.2016 17:37:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: Ne on vissiin vielä noita Koreassa kieputeltuja "uusia" Super58:ja sulla, vahattuja. Eikö? ;) Vai onko ne sellaset mustakuoriset? Ne voipi olla Artecin.
 
Siistiä infoa sulla taas, kiitos. Nämä mun kiinaihmeen mikit ton kyllä vahattu ja ovat kultakuoriset mutta en oo ainakaan vielä avannut ja katsonut minkävärist kelat löytyy mikäli niissä jotain indikaattoria olisi, pohjasta ei muuta infoa saa irti kuin lappu jossa seisoo Super 58 Bridge/Neck sekä sarjanumero tyyliin 3PUS58N4-GDG. Voipi hyvin olla kuitenkin korealaista tekoa kuten muutama muukin osa tässä kepissä, esim. mikkikytkin joka on aika kamala.
 
kekkuliheikki
13.04.2016 17:43:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo oli yksi mun Terada.
 
Niissa on Teradan mikit. Tieda mitka ne oli. AS-200:ssa on Super58.
 
En allekirjoita.
fox
13.04.2016 17:51:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tuskiz: Siistiä infoa sulla taas, kiitos. Nämä mun kiinaihmeen mikit ton kyllä vahattu ja ovat kultakuoriset mutta en oo ainakaan vielä avannut ja katsonut minkävärist kelat löytyy mikäli niissä jotain indikaattoria olisi, pohjasta ei muuta infoa saa irti kuin lappu jossa seisoo Super 58 Bridge/Neck sekä sarjanumero tyyliin 3PUS58N4-GDG. Voipi hyvin olla kuitenkin korealaista tekoa kuten muutama muukin osa tässä kepissä, esim. mikkikytkin joka on aika kamala.
 
Voipi olla korean poikien juu. Mulla on jossain verstaalla tuollaset "uudet" Super58:t, kun eräs poika möi ne mulle. Itsehän luulin ostavani vanhat japsit..
Topikin aiheeseen liittyen, unohdin kokonaan tuon pikkukoppasen AM-Artist sarjan, vaan niissäkin oli "paria poikkeusta" lukuun ottamatta nuo Super58:t. AM-50 oli noilla Super70 avomallisilla, ja AM 75 sitten oli kokonaan oma lukunsa, niissä kun oli 3-magneettiset IBZ-DiMarziot..sellaset EMG-Overlandin aktiivimikkien näköset.
Jos, ja ehkä, nuo sinunkin mikit on korealaiset, niin mahdollisesti ne on G&B Pickupsin tekemiä. Noita G&B -mikkejä tiämmä on mm. Schectereissä, ja saman konsernin (Hiratake Shibyan ESP) muissakin kitaroissa..
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
fox
13.04.2016 17:56:50
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kekkuliheikki: Tuo oli yksi mun Terada.
 
Niissa on Teradan mikit. Tieda mitka ne oli. AS-200:ssa on Super58.

 
Terada todennäkösesti käytti kuitenkin Nisshin Onpan mikkejä, ei ne itse niitä käämineet. ;)
Kyllähän noi tehtaat joka puolella käyttää alihankkijoita, jos/kun itsellä ei oo jonkun osa-alueen valmistusta. Ja melko harvallahan on, vallankin tuolla "itäisillä mailla". Vanhoissa japseissa noita mikkejä on 3-4 tekijältä, rautaosat useimmiten on Shin-Etsulta tai Gotoh Gut-yhtiöltä.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Karhukoira74
15.04.2016 23:48:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Torin kautta poistettu ensimmäinen tämmöinen laatuaan....Epin Dot, natural. Aika muikee, pakko oli heti ottaa rokkiposeja.
 
-So many assholes, so few bullets-
SAL
18.04.2016 14:38:16 (muokattu 18.04.2016 14:41:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: ... sitten kun nuo 26xx -Artistit vaihtoivat paksumpaan runkoon, ja nimeksi tuli AR-sarja (ja semiakustisten AS), vaihtui mikitkin Super 58:n, paitsi AR 30, AR 50, AS 50 ja "osittain" AR 100, joihin tuli kuorettomat Super 70:t, kaikiassa muissa siis nuo Super viiskasit.
 
Eikös AR100:sessa kuitenkin ollut kuorettomat V2:t??
 
fox
18.04.2016 15:21:46
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SAL: Eikös AR100:sessa kuitenkin ollut kuorettomat V2:t??
 
Juu, oli kyllä, tuon unohin mainita, mutta korjataan: 1980-mallistossa (1980 katalookissa) mutta jo 1982 tuli Super58:t. Ja totta kai "vuosimallinvaihdon" aikaan oli suuntaan jos toiseenkin "vaihtelua". Kuorettomat Super 70:t jatkoi oloaan AR 50 -malleissa, vaikka AR 100 laitettiinkin noita V-2 mikkejä, tutumpia Studio-sarjasta. Eli niitä V-2 mikkejä noin "karkeesti ottaen" oli pääsääntöisesti vuoden 1980-81 AR 100-kitaroissa, mahdollisia välillä 1980-82. ;)
Tarkennetaan ny vielä, että nuo 82 alkaen tulleet Super 58:t oli siis kuorelliset.
Kuorettomat Super 70:t oli kermanvärisillä kelarungoilla, mutta jos otetaan kuorellisen Super 70:n kuoret veks, ne kelarungot niissä on mustat.
AR 100 edeltäjässä 2618 Artistissa, jossa oli muuten 24-nauhanen otelauta, oli tuonne -79 vaihtoon (2618 tuli siis AR 100) Flying Fingerssit, siirtymäkauden malleja oli "normihumppareilla" eli Super 70:lla. Ja poikkeuskin noissa on, nimittäin 2618-12 orkkismikit oli spesiaali-Super 80:t ykskelaversiona.. että olis enemmälti sitä "kirkkautta" vissiin. Sitten oli nuo AR 105 curly mahogany -kansipuulla ja 12-kielinen AR 112 joissa ei ollut edes 1980-82 noita V-2 mikkejä, vaan ihan kuorelliset Super 58:t..
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Ossi
24.04.2016 00:50:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heh.. vähän ehkä asian sivusta tällainen vähemmän informatiivinen ja ehkä tökeröhkökin kommentti omilta mn-aktiivivuosilta. Teemana Tokai!
 
"Tokai
 
Itselläni on puoliakustinen Tokain korealainen halpis ES-60. Rakenteestaan huolimatta kitara on yllättävän immuuni ulvahteluille, myös mikkien suhteen. Soundiltaankin mikit ovat aivan käypäsen täyteläiset. Tietenkin noilla siedettävästi soundaavilla vahvistimillakin on jonkin verran merkitystä (F:n Blues DeLuxe, Boogie ja Orange), mutta ei niilläkään mikään taivas aukea jos itse soitin on ns. paska.
19.11.2002 22:16 - Ossi - Kitarat: kitarakamat"
 
antnis
18.05.2016 12:22:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näkyy muuten Ibanezkin valmistuttavan kitaroita Kiinassa, tämä uusi JSM10 on varmaan ihan käypä peli http://www.thomann.de/fi/ibanez_jsm10_vys_john_scofield.htm
 
fox
18.05.2016 14:19:18
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

antnis: Näkyy muuten Ibanezkin valmistuttavan kitaroita Kiinassa, tämä uusi JSM10 on varmaan ihan käypä peli http://www.thomann.de/fi/ibanez_jsm10_vys_john_scofield.htm
 
Toki valmistuttaa, tuossa pari-kolme vuotta sitten oli sillee, että Hoshinolle (Ibanez) valmistaa 5 tehdasta Kiinassa, 1 Indonesiassa ja 2 Japanissa.. Korean valmistus on ollut pois laskuista jo useammankin vuoden.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
tuskiz
18.05.2016 15:32:24 (muokattu 18.05.2016 15:33:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun käsittääkseni kaikki Ibanezin kitarat poisluettuna Prestiget tehdään nykyjään Kiinassa, mikä saa kyllä aina vähän miettimään haluaako sellaiseen laittaa 800 euroa kuten vaikka Paul Stanley signature tai peräti tonnin kuten toi Scofield signature. Tietysti sarjanumerouudistus vähän tekee vaikeaksi sanoa tarkemmin mistä keppi nykyjään tulee.
 
pappasfin
18.05.2016 16:32:49 (muokattu 18.05.2016 16:34:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tuskiz: Mun käsittääkseni kaikki Ibanezin kitarat poisluettuna Prestiget tehdään nykyjään Kiinassa, mikä saa kyllä aina vähän miettimään haluaako sellaiseen laittaa 800 euroa kuten vaikka Paul Stanley signature tai peräti tonnin kuten toi Scofield signature. Tietysti sarjanumerouudistus vähän tekee vaikeaksi sanoa tarkemmin mistä keppi nykyjään tulee.
 
Yllättävän moni epäilee Kiinassa tehtyjen kitaroiden laatua. Kyllä ne Kiinassakin osaa tehdä hyviä ja laadukkaita kitaroita vaikka sielä tulee sitä huonompaakin laatua.
 
Itellä on ollut useampia Ibanezin Kiinassa tehtyjä ja ovat olleet kyllä laadukkaita vehkeitä, tälläkin hetkellä on yksi Kiinan kitara omistuksessa vielä.
 
Hyvänä esimerkkinä Kiinan laadukkaasta työstä on Ibanezin AS153. Joka kerta kun olen tuota kokeillu (eri yksilöitä tässä pidemmän aikaa) niin ovat kaikki olleet hyvin tasalaatuisia, hyvin soivia ja viimeisteltyjä puoliakustisia.
 
http://www.levytukku.fi/ibanez_as153ays
 
Itse jos nyt hankkisin tuollaista puoliakustista niin valintani kohdistuis tuohon kyseiseen malliin jossa on se Tri-Sound swichikin. Soundillisesti hyvin skaalautuva kitara ja muutenkin kiva peli. Itellä on noista hyviä kokemuksia.
 
PappaSFin
hallu
18.05.2016 17:32:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pappasfin: Yllättävän moni epäilee Kiinassa tehtyjen kitaroiden laatua. Kyllä ne Kiinassakin osaa tehdä hyviä ja laadukkaita kitaroita vaikka sielä tulee sitä huonompaakin laatua.
 
Itellä on ollut useampia Ibanezin Kiinassa tehtyjä ja ovat olleet kyllä laadukkaita vehkeitä, tälläkin hetkellä on yksi Kiinan kitara omistuksessa vielä.
 
Hyvänä esimerkkinä Kiinan laadukkaasta työstä on Ibanezin AS153. Joka kerta kun olen tuota kokeillu (eri yksilöitä tässä pidemmän aikaa) niin ovat kaikki olleet hyvin tasalaatuisia, hyvin soivia ja viimeisteltyjä puoliakustisia.
 
http://www.levytukku.fi/ibanez_as153ays
 
Itse jos nyt hankkisin tuollaista puoliakustista niin valintani kohdistuis tuohon kyseiseen malliin jossa on se Tri-Sound swichikin. Soundillisesti hyvin skaalautuva kitara ja muutenkin kiva peli. Itellä on noista hyviä kokemuksia.

 
Tästä olen täysin samaa mieltä. Ensinnäkin mulla on yksi kiinalainen akustinen kitara ja on kiistatta hyvä keppi. Musta tuntuu, että tämän päivän kiina on vähän niin kuin seitkytluvun japani eli se ponnistaa bulkkiteollisuudesta kohti avaruusaikaa ja on itseasiassa sillä tiellä jo pitkällä.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
tumppusormi
18.05.2016 17:40:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kinuski tavaran jälleenmyyntiarvo/vaihtoarvo on kuitenkin Eurooppalaisiin ja varsinkin USA:laisiin kuitenkin selvästi heikompi. Ja ei tästä montaa vuotta ole aikaa kun nuokin kitarat oli 500 euron hintaisia uutena.
 
Nyt joku vain kahmii isommat voitot. Uskon laadun olevan edelleen samaa kuin jokunen vuosi sitten. Jos hinnannousu on jotenkin perusteltavissa niin sitten ei ole ongelmaa, mutta nyt mutuilen että ilmaa on tullut enemmän.
 
En allekirjoita mitään
mpekkanen
18.05.2016 18:44:32 (muokattu 18.05.2016 19:15:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuota...
 
Jos puhutaan Kiinalaisista kitaroista ja niiden käytetyistä hinnoista ja siitä miten ne pitävät hinnan...
 
Itsellä on 4 kpl Sunsmilen erilaisia kitaroita ja yhdenkään näiden lavassa ei lue mitään sellaista mitä ne ei ole. Ne ovat maksanee noin 120 eurosta likemmäksi 200 euroon ja kolmeen niistä on kova laukku tullut siihen samaan hintaan. Myös yksi Kiinalinen Gretsch lap steel löytyy ja sekään ei ole mikään piraatti. Se kyllä maksoi yli 10 vuotta sitten jotain 300 euron paikkeilla.
Tämä Sunsmile ei ole edes merkkinä mitenkään kauhean laadukkaana pidetty, mutta kaikki nuo omat Kiinalaiset soittimet ovat kyllä enemmän kuin niistä maksamani hinnan arvoisia. Jos olen vaikka jotain tuollaista myymässä, niin tuskin siitä kovin montaa kymppiä tulee takkiin. Voi saada menemään jopa samalla hinnalla jonka on itsekkin maksanut. Enempää en ala pyytämään, mutta eipä ne nyt ole kaupankaan.
 
Myöskin ihan joka maassa tehdään hyviä soittimia ja huonojakin. On tullut joskus hommattua myös yhden kotimaisenkin kitararakentajan tekemä telecaster, jonka ruuvasin seinään koristeeksi yhteen kämppään. Toki asunnon omistajan luvalla.
Kertonee, varmaan jotain sen kitaran "hyvyydestä", vaikka ulkoisesti ihan ok olikin. Tämä kyseinen kaveri on kyllä tehnyt paljonkin soittimia ja monet ovat niitä jopa kehuneet.
Voi tietysti olla, että juuri tämä minun yksilö oli sitten kaikinpuolin juuri tällainen maanatai yksilö... Siitä ei muuten olisi saanut edes mitään osia talteen. Kaikki osat olivat ihan sekundaa ja ei niitä osia olisi kannattanut mihinkään kunnolliseen laittaa. Ei siis yhtään mitään.
Tämä "rakentaja" ei tosin ole mikään firma, vaan yksityinen henkilö. Enkä myöskään paljasta hänen nimeään.
 
Jos noista USA kitaroista ja niiden arvosta on taas joku sitä mieltä, että niissä pysyy arvo...
Ei taida ihan niinkään olla. Itsellä on esimerkiksi Gibson Flying V 67 reissue cream white värillä ja se maksoi 1995 laukun kanssa uutena. Se on 2000-luvun alusta ja uutena tosiaan hommattu. Joskus olen tuota kitaraa tarjonnut kun on joku ollut ostamassa Gibson Flying V kitaraa ja aina on tarjoukset olleet selkeästi alle tonnin. Tämä on jo väriltään sellainen, että se maksoi 400 euroa enemmän kuin muun väriset. Koska tällainen kerman valkoinen on vaikempi tehdä. Muut värit oli silloin paperin valkoinen, musta ja cherry punainen.
Tähän on myös laitettu kromiset metallikuoret mikkien päälle ja vaihdettu luinen satula.
Vaihdossakin olen johonkin myös yrittänyt, mutta eipä ole tainnut yli tonnia kukaan tarjota ja se vaihdettava kitara on saattanut olla joku aasilainen jonka hinta on taas ollut muutamia satasia 2000 euroa halvempi uutena. Eipä kauheasti kiinnostaisi vaihtaa kitaraa halvempaan ja maksaa vielä väliä. Tämä kitara kun on jo muutenkin noin 15 vuotta vanha. Hinnat tuppaavat yleensä nousemaan, mutta amerikan soittimissa se ei aina tunnu menevän niin. Koskapa niitä on myös enemmän liikenteessä, vaikka ei juuri sillä värillä olisikaan.
Myöskin jos joku haluaa ostaa Fenderin taikka Gibsonin(esimerkiksi), niin yleensä se väri on jo valmiiksi mietitty. Tuntuu siltä, että vaikka olisi useita samanlaisia soittimia-->Ne ovat aina väärän värisiä tai väärältä vuodelta, vääränlaisella otelaudalla, mikeillä jne.
 
Jos laskee 2000 eurosta vaikka 20%, niin se on jo 400 euroissa ja sellaista hintaa ei yleensä kukaan maksa käytetystä, siis 1600 euroa käytetystä kitarasta. 400 eurolla jos ostaa taas jonkun uuden Kiinalaisen, niin ei sen hinta laske muutamassa vuodessa kovinkaan paljoa. Senkin hinta saattaa jopa uutena nousta(yleensä kaikkien tavaroiden hinta nousee) ja voihan sille käytöllekkin maksaa jotain hintaa/arvoa...
 
Minusta juurikin edullisista soittimista on parempi mahdollisuus saada edes hieman pienemmällä tappiolla omansa takaisin. Toki riippuu siitäkin mistä on kysymys ja en tarkoita nyt mitään piraattikitaroita tai muutenkaan soittokelvottomia.
 
Edelleenkään ei kannata kuitenkaan soittimia juurikaan sijoituksena ostella, vaan ihan käyttöön. Kyllä siitä laadustakin voi maksaa ja jos se kitara tulee käyttöön, niin silloinhan se on hyvä hankinta. Jatkuva vaihtaminen ei sekään ole järkevää, mutta toisaalta ei sitä omaa CS soitinta kannata hommata jos ei ole jo kokemusta monista soittimista ja tietoa siitä minkälaisen todella haluaa.
 
Itselläkin kyllä tuo kyseinen Gibson palveli useita vuosia. Nyt kun on terveydellisistä syistä bänditouhut jääneet, on tilanteet muuttuneet. Mieluusti kyllä möisin kaikki ns. paremmat kitarat niitä enemmän tarvitseville, mutta en kuitenkaan ihan mihin tahansa hintaan. Kotona kun pärjään halvemmilla kiinalaisilla ja akustisilla, mutta jos yli kymmenen vuotta sitten ostettu soitin pitäisi tänään myydä alle puoleen hintaan siitä mitä siitä itse maksoin silloin vuosia sitten-->Niin olkoot sitten laukussa ja odottelemassa parempia päiviä.
On muuten Meksikon ja Korean kitaroidenkin hinnat nousseet aivan älyttömästi viimeisen 10 vuoden aikana, mutta jostain kumman syystä jenkki Gibsonit ja Fenderit eivät. Tai on niidenkin uusien hinnat nousseet, mutta käytettyjen taas ei.
On sitten eri, jos puhutaan niistä 50 ja 60-luvun kitaroista. Tosin ei nekään ole kaikki ihan älyttömissä hinnoissa edelleenkään edes näillä kahdella merkillä. Se riippuu ihan siitä mallista ja kaikenlaisista modauksista ja monesta muustakin.
 
E: Muutamia kirjoitusvirheitä, joita luultavasti vielä jäi. En tiedä saako tuosta tolkkua muutenkaan...
Yleensä hinta on aina jossain suhteessa laatuuun ja kyllä monesti tämä suhde on Kiinalaisissa kitaroissa parempi kuin liukuhihna jenkkipeleissä. Sitten jos haluaa oikeasti laadukkaan soittimen ja sille rahalle enemmän vastinetta--> Kannattaa hommata kotimaista käsityötä.
 
pappasfin
18.05.2016 19:05:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tumppusormi: Kinuski tavaran jälleenmyyntiarvo/vaihtoarvo on kuitenkin Eurooppalaisiin ja varsinkin USA:laisiin kuitenkin selvästi heikompi. Ja ei tästä montaa vuotta ole aikaa kun nuokin kitarat oli 500 euron hintaisia uutena.
 
Nyt joku vain kahmii isommat voitot. Uskon laadun olevan edelleen samaa kuin jokunen vuosi sitten. Jos hinnannousu on jotenkin perusteltavissa niin sitten ei ole ongelmaa, mutta nyt mutuilen että ilmaa on tullut enemmän.

 
Ite en kyllä täysin allekirjoita tuota jälleenmyyntarvo/vaihtoarvo asiaa ja että Kiinassa tehdyn olisi selvästi heikompi kuin USA:ssa tehdyn.
 
Jos mä myisin Gibsonin LP Std 2012 niin täällä siitä joku maksais n. 1500 (kun tuon ostin niin uutena sen hinta sh. oli 2250 € eli hinnasta näin ollen 750 € pois eli noin 33%).
 
Vastaavasti Kiina Iban premium, josta saatu 450 € ja josta maksettu 680 € uutena, niin aika samoihin kyllä meni tuonkin kokemukseni mukaan jälleenmyynti/vaihtoarvo ja itseasiassa eikös tuokin tee tuon n .33%.
 
Eli ei ne jälleenmyyntiarvot ainakaan mun kokemuksen mukaan oli ihan niin yksinkertaisesti USA ja Japani tuotannon hyväksi.
 
Kitaroissa kun vaikuttaa muutkin asiat kuin pelkkä valmistusmaa.
Toki kokemuksia on varmaan tässä suuntaan ja toiseenkin ja tiedä sitten mikä on se kaikki autuaaksi tekevä totuus, minä menen sen mukaan mitkä on ne omat kokemukset asiasta olipa kyseessä hinnat, kitaroiden puut tai muut asia ;D
 
Kiinan kitaroita ei kannata aliarvostaa sen takia, että ne Kiinassa tehtyjä. Itse en Kiinassa tykkää esim. piraatti- ja tuoteväärennös bisneksistä mutta näistä kitaroista mistä minä puhun ei kuulu tuohon kastiin ollenkaan vaan on nimenomaan niitä, joissa valmistaja valvoo sitä tuotantoa ja toimintaa jne.
 
Edelleen suosittelen porukalle tutustumista tuohon AS153 malliin, se kun vaan on hyvä Kiinassa valmistettu puoliakustinen sähkis.
 
PappaSFin
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 539 40 41 42 4346 47 48 49 50

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «