Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Monipuolinen kitara kotiin ja keikalle alle 1000 eurolla.
1 2 3 4 5
Vladi
28.08.2013 23:18:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lepinkäinen: Speksejäsi aika lailla täysin vastaavaan Chapman Guitarsin ML-1:een olen ollut itse erittäin tyytyväinen. Ihan loistava vehje hintasekseen.
 
Jää reippaasti budjetin alapuolelle uutenakin, tosin noita uudempia ei varmaan torilta löydy ja kokeilematta varmaan joutuu uudenkin tilaaman. Ainut varaus on paino, jotain 4kg, eli ei oo tosiaan oo stratoissa höydensarjalainen, mutta ei ihan kivikään.

 
Mulla on itse asiassa ollut tuollainen joskus ja oma yksilöni painoi aivan hemmetin paljon, niin paljon, että möin sen lopulta pois. Hyvät soundit siitä kyllä lähti.
novo
29.08.2013 01:03:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mää oisin halunnu ehottaa SG:tä puolitusten kera. Kai mä sit ehotan.
 
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla." vvaltsu:"Mä teen koko loman duunia ja luen siinä samalla kolmeen syksyn YO-kokeeseen. Kun on selkärankaa ja kanttia, niin.."
RaskasMielinen
29.08.2013 09:08:05
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kerran kun päätin, että Fender Strato on saatava, niin otin eräs arkipäivä työnantajaltani muutaman tunnin ylitöitä takaisin... ja marssin (ajoin joo) Vantaan Retail Parkin musafasulle. Soitin läpi suunnilleen kaikki halvimmista meksikolaisista aina noin puolentoista tonnin vehkeisiin asti. Kassalle päätyi lopulta American Special, koska se tuntui soittotuntumaltaan ja soundiltaan minulle parhaimmalta. Erityisen tärkeä itselleni stratossa on vaahteraotelauta. Nimenomaan vanhempi ESP Strato kaasuttaisi tosi pahastikin mutta juuri vaahteraotelautaista ei ole tullut vastaan. Se mitä tuohon American Speciaaliin olen alkanut myöhemmin - tai ehkä jo alkujaankin - kaivata on humppari. Ostinkin täältä mnetin torilta sinkkukokoisen SD HotRailsin, joka odottaa viikonloppua ja kiinnikolvaamistaan. Siihen saisi kai nysvättyä puolituksenkin? American Specialiahan saa myös tallahumpparilla mutta käsittääkseni vain ruusupuuotelaudalla??
 
LaMotta
29.08.2013 10:33:20 (muokattu 29.08.2013 10:35:37)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Puolitettavista mikeistä on itsellä sellaisia kokemuksia, että yleensä gain tippuu niin paljon puolituksen yhteydessä, että sitä joutuu käytännössä kompensoimaan boostpedaalilla. Ja lisäksi se puolitettu singlecoilsoundi on monesti aika tikkumainen.
 
Että jos siinä kepissä pitää olla molemmat mikkisoundit, niin Strato tallahumpparilla on ainakin toimiva ratkaisu. Toinen vaihtoehto on itsellä käytössä. Se on humppari tallassa ja P-90 kaulassa. Tästä ei saa straton mikkikytkimen 2 ja 4 asennon soundia.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Vladi
29.08.2013 10:35:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaMotta: Puolitettavista mikeistä on itsellä sellaisia kokemuksia, että yleensä gain tippuu niin paljon puolituksen yhteydessä, että sitä joutuu käytännössä kompensoimaan boostpedaalilla. Ja lisäksi se puolitettu singlecoilsoundi on monesti aika tikkumainen.
 
Mulle tuo gainin tippuminen on nimenomaan plussa, koska soitan yksikanavaisella vahvistimella. Näin mikkikytkimellä pääsee (melkein) cleanista säröpuolelle.
 
Puolitetuista mikeistä on kyllä itsellänikin vaihtelevia kokemuksia. Riippuu todella paljon kitarasta. Ei Les Paulista saa stratoa, vaikka kuinka puolittelis mikkejä. Sen sijaan esim. mulla ollut PRS-johdannainen Atlas Star Sapphire kuulosti erittäin hyvältä puolitetuilla mikeillä. Tremolotalla ja pidempi skaala vaikuttivat varmasti asiaan...
LaMotta
29.08.2013 10:39:01 (muokattu 29.08.2013 10:41:14)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vladi: Sen sijaan esim. mulla ollut PRS-johdannainen Atlas Star Sapphire kuulosti erittäin hyvältä puolitetuilla mikeillä. Tremolotalla ja pidempi skaala vaikuttivat varmasti asiaan...
 
No joo. Se varmaan riippuu siitä, että haluaako singlecoilsoundia yhdellä vai kahdella mikillä. PRSn singlecoilsoundit on sinällään ihan ok, jos haluaa sitä näkkärisinglecoilsoundia. Omaan korvaan singlecoil on kuitenkin makeimmillaan kaulassa. Siinä PRSn ja puolitettavien systeemien ratkaisut on yleensä aika kehnoja.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
RHirvela
29.08.2013 10:44:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tää on helppo. PRS Starla.
Joees
29.08.2013 11:02:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Puolitetulle hummerille mukava vaihtoehto on laittaa kelat rinnan.
 
http://www.seymourduncan.com/suppor … schematics.php?schematic=esquire_hb
 
Mulla on esquiressa tuommoinen kytkentä ja rinnankytketyssä että puolitetussa on kyllä huomattava ero.
 
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
LaMotta
29.08.2013 11:33:02
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joees: Mulla on esquiressa tuommoinen kytkentä ja rinnankytketyssä että puolitetussa on kyllä huomattava ero.
 
Eroa on. Tuotakin on kokeiltu. Bassoisen kaulamikin ongelma esimerkiksi oikeastaan vain pahenee noin, koska soundi muuttuu loudnesmaiseksi.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Joees
29.08.2013 11:38:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaMotta: Eroa on. Tuotakin on kokeiltu. Bassoisen kaulamikin ongelma esimerkiksi oikeastaan vain pahenee noin, koska soundi muuttuu loudnesmaiseksi.
 
En muista oonko kaulamikissä tuota testannut. Mut osaisin kuvitella tuon olevan toimiva systeemi vaikka jossain HSS-mikitetyssä ruoskassa.
 
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
Myrkky Nuoli
31.08.2013 23:40:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Munkin mielestä sä kuvailit just american special straton. Käyhän kokeilemassa miltä se tuntuu kädessä! Jos on Gibson-koulukuntaan niin kaula saattaa tuntua oudolta, mutta mistäs näitä tietää.
 
jniska
01.09.2013 11:09:07 (muokattu 01.09.2013 12:36:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Charvelin San Dimas malleja tehtiin hyvin lyhyen aikaa Jackssonin tehtailla amiriikassa. Niissä on Wilkinsonin vibra.
http://audiozone.dk/guitargallery/? … el_San_Dimas%2FCh1995SanDimas05.jpg
 
Mulla on tollanen Lacewood bodylla, voisihan sen vaikka myydäkkin. Kitara on käynyt JaSeSoilla AP Paasosen käsittelyssä. Näkyy tuossa omissakuvissakin.
 
ProMusicToolsilla näyttäisi olevan uusi San Dimas III HSS myynnissä.
Tän sivun puolivälin paikkeilla
http://www.promusictools.com/charvel.html. Komia tupakkibursti.
 
Kai sitä saa jonkinlaiset kitarakamat omistaa sentään !!
Vladi
01.09.2013 11:17:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos kaikille vielä kerran avusta, tuli valtava määrä vaihtoehtoja. Meikäläisellä olis tällä hetkellä yks kitara kiikarissa, voin vaikka huudella tähän ketjuun, jos/kun sellaisen hommaan. Voisi tuon vahvarin saada kaupaks ennen sitä...
AngieRainbow
01.09.2013 12:28:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vladi: Kiitos kaikille vielä kerran avusta, tuli valtava määrä vaihtoehtoja. Meikäläisellä olis tällä hetkellä yks kitara kiikarissa, voin vaikka huudella tähän ketjuun, jos/kun sellaisen hommaan. Voisi tuon vahvarin saada kaupaks ennen sitä...
 
Menikö Old Beast?
 
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Vladi
01.09.2013 12:36:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AngieRainbow: Menikö Old Beast?
 
Ei, se jää. Harryn kanssa keskusteltiin kaikista modauksista, mitä sille voisi tehdä ja haluan ehdottomasti kokeilla ne läpi, ennenkuin myyn sitä.
AngieRainbow
01.09.2013 12:41:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vladi: Ei, se jää. Harryn kanssa keskusteltiin kaikista modauksista, mitä sille voisi tehdä ja haluan ehdottomasti kokeilla ne läpi, ennenkuin myyn sitä.
 
Asiaa!
 
Virhe! Tyhjä tai blaa blaa
 
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
petrip
01.09.2013 14:29:19 (muokattu 01.09.2013 14:30:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vanhempi Yamaha Pacifica 412v, 612v tai 812v. Noissa on hinta/hupi kohdillaan.
 
Jucciz
01.09.2013 22:17:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vladi: Ei, se jää. Harryn kanssa keskusteltiin kaikista modauksista, mitä sille voisi tehdä ja haluan ehdottomasti kokeilla ne läpi, ennenkuin myyn sitä.
 
Paras modaus oli vaihtaa Les Paul Telecasteriin. ;)
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Vladi
01.09.2013 22:21:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Paras modaus oli vaihtaa Les Paul Telecasteriin. ;)
 
Ei vaihtaa, vaan hankkia molemmat!
Gabe
01.09.2013 23:07:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vladi: Ei vaihtaa, vaan hankkia molemmat!
 
Näin juuri! Mitäs modausta Old Beastiin puuhataan? :) Siinä oli specksit äkkiseltään katsottuna jo aika hyvin kohdillaan.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «