Muusikoiden.net
08.12.2016
Introducing the Fender Paramount PM-1 Limited Rosewood  

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kampin Musamaailma - Kitarahuoltoa
1
qazmä
26.08.2013 14:14:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin käytetyn kitaran joka pitäisi käydä läpi ja säädellä. Onko Kampin Musamaailmasta kokemuksia? Ainakin edullinen ja nopea kun alustavasti kyselin.

benny
26.08.2013 14:43:28
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

qazmä: Ostin käytetyn kitaran joka pitäisi käydä läpi ja säädellä. Onko Kampin Musamaailmasta kokemuksia? Ainakin edullinen ja nopea kun alustavasti kyselin.

Taitavat huollattaa kitarat oikeasti täällä: http://www.kitarahuolto.com/

shitfuck inc.
Tuhkis
26.08.2013 14:49:24 (muokattu 26.08.2013 14:49:56)

benny: Taitavat huollattaa kitarat oikeasti täällä: http://www.kitarahuolto.com/

Jepp. Siinähän se Oesch on Musamaailman naapurissa. Muistaakseni palasi kesälomilta näillä paikkeilla.

Aloittajalle, niin mitäs siitä kitarasta pitäisi säätää?

EDIT:
Kirjoitusvirhe.

"When you combine the worst qualities of an elephant and a donkey...you get a lot of shit"
qazmä
26.08.2013 14:50:21

benny: Taitavat huollattaa kitarat oikeasti täällä: http://www.kitarahuolto.com/
Niinkö? Sepä hienoa. Taidan kiikuttaa kitaran samantien Musamaailmaan.

qazmä
26.08.2013 14:54:52

Tuhkis:
Aloittajalle, niin mitäs siitä kitarasta pitäisi säätää?

EDIT:
Kirjoitusvirhe.

Ihan perushuolto. Ostin käytetyn stratocasterin näkemättä :-) Tietysti nyt parit kuvat näin mutta muuten ollaan myyjän puheiden varassa. Kitara lojunut pari vuotta kitaralaukussa ja hyvä se on kkäydä läpi. Kaula, potikat, intonaatio ja sitä rataa...

LumPus
26.08.2013 15:12:34

Eipä huollata. Oma huolto, riippuu hommasta tehdäänkö myymälässä vai tukussa.

ha55i
26.08.2013 18:17:08

LumPus: Eipä huollata. Oma huolto, riippuu hommasta tehdäänkö myymälässä vai tukussa.

Oman kokemukseni mukaan tukussa on hyvätasoinen kitaraseppä. Suosittelen.

Off topic: on muuten mukavaa, että nykyisin löytyy useita päteviä seppiä ja pajoja. Aina ei ole ollut näin.

/h

Non omnes, qui citharam habent, citharoedi sunt.
jmyrakka
26.08.2013 19:10:13 (muokattu 26.08.2013 19:12:56)

qazmä: Ihan perushuolto. Ostin käytetyn stratocasterin näkemättä :-) Tietysti nyt parit kuvat näin mutta muuten ollaan myyjän puheiden varassa. Kitara lojunut pari vuotta kitaralaukussa ja hyvä se on kkäydä läpi. Kaula, potikat, intonaatio ja sitä rataa...

opettele tekemään itse. saat yhtä hyvää jälkeä itse ja mulla ainakin on stadin korjaamoista aika paskoja kokemuksia. ei tosin juuri tästä kyseisestä...mut ei oo mitään järkee alkaa maksamaan tollasesta, paitsi jos oot bono...ja sillon oot muutenkin perseestä.

älä ainakaan levytukkuun vie; runkkumesta, pilaavat vaan sun soittimes ja pyytävät vielä rahaa siitä.

ha55i:
Off topic: on muuten mukavaa, että nykyisin löytyy useita päteviä seppiä ja pajoja. Aina ei ole ollut näin.

/h

hahahahaaa, joopa joo.

anteeksi...mutta hahahahahaha.

olen älyttömämpi kuin miltä vaikutan
Laulava Kylätohtori
26.08.2013 20:46:52

jmyrakka: opettele tekemään itse. saat yhtä hyvää jälkeä itse ja mulla ainakin on stadin korjaamoista aika paskoja kokemuksia. ei tosin juuri tästä kyseisestä...mut ei oo mitään järkee alkaa maksamaan tollasesta, paitsi jos oot bono...ja sillon oot muutenkin perseestä.

älä ainakaan levytukkuun vie; runkkumesta, pilaavat vaan sun soittimes ja pyytävät vielä rahaa siitä.

hahahahaaa, joopa joo.

Kyllä melkein suosittelisin jo kääntymään lääkärin puoleen. En tiedä, mikä diagnoosi lie, mutta kyllä tuolle varmaan jotain tehtävissä. Ei ole hauskaa, että kaikki on perseestä, paskaa ja yhtä vittua. Onhan maailmassa paljon hienojakin asioita, sun pitäis vaan oppia arvostamaan niitä...

Tsemppiä... :)

Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Harris
26.08.2013 20:48:59

jmyrakka: opettele tekemään itse. saat yhtä hyvää jälkeä itse ja mulla ainakin on stadin korjaamoista aika paskoja kokemuksia. ei tosin juuri tästä kyseisestä...mut ei oo mitään järkee alkaa maksamaan tollasesta, paitsi jos oot bono...ja sillon oot muutenkin perseestä.

hahahahaaa, joopa joo.

Köyhästä se voi tuntua kalliilta.

fhl
26.08.2013 21:16:04

Hyvähän se on, että on tarjolla ammattilaisia, jotka kitaroita osaavat huoltaa. Mutta jos ei nyt nauharempalle tai muulle isommalle operaatiolle ole tarvetta, niin suosittelen kyllä opettelemaan intonaation & kaularaudan säätämisen ym. perusjutut.

Ei mitään rakettitiedettä kuitenkaan ja netistä löytyy paljon infoa ko. jutuista. Helpottaa varmasti jatkossa kun pystyy itse laittamaan kitaran mieluisiin säätöihin esim. lämpötilan vaihtuessa.

Terry Pantheras
26.08.2013 22:36:08

hahahahaaa, joopa joo.

No mitäs vittua nyt?
xjas73
26.08.2013 23:41:12 (muokattu 26.08.2013 23:48:10)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kristian Oeschia voin suositella lämpimästi. Varmuudella hyvää ja laadukasta palvelua!
50 euroa/h säätää perusjutut ja tekee oma-aloitteisesti tarvittaessa muitakin korjauksia, joita asiakas ei itse ole havainnut.

the-Antero
27.08.2013 09:42:04
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jmyrakka: mulla ainakin on stadin korjaamoista aika paskoja kokemuksia. ei tosin juuri tästä kyseisestä...

Kerrotko nyt mistä sulla on huonoja kokemuksia? Mikä meni vikaan?

Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
Tuhkis
27.08.2013 14:13:26

jmyrakka: mä suosittelen sua vetämään pääs ulos omasta perseestä ja viemään sen lanttumaakarille, ehkä sä et ole vielä omia ulosteitaan mussuttava menetetty sielu, kuten bono. hanki huumorintaju...

ne myy paskoja tuotteita jotka hajoaa. mulle on yhdentekevää onko joku tuote merkkituote vai ei; paska on paskaa, eikä mikään pro-muusikko läppä sitä miksikään muuta.

siks toisekseen sen jälkeen piti jättää skitta niiden huoltoon, jonka ne ryssi. onnistuivat pelkästään katkomaan kielet - joka on saavutus sinänsä, jos tietää mitä tekee, mutta ne ei tiedä - ja asentamaan kitaramikit päin persettä. eivät sen jälkeen ees maininneet katkoneensa kielet ja sen jälkeen totesivat, että "tää on standardihommaa, meidän korjaaja on kuule tosi pro-jätkä, kyllä se osaa". aijjaa, mitä jos otat vaan sen vitun takapökäleen irti kielineen löysyttämällä niitä vitun ruuveja pari kierrosta, niin ei menis kielet poikki? tosi "pro", joo. asiasta voisi ainakin mainita jälkikäteen eikä vaan salakavalasti tyrkätä kitaralaukkua käteen, et lähes nyt menee siitä ennen ku huomaat mitään.

sit ne alko nihkeilee niiden kielien korvaamisesta - katkenneet oli tuliterät - ettei muka kuuluis asiaan ja koitti kääntää asian niin et mulla on joku asenneongelma. vika ei missään vaiheessa lopulta ees tullut korjatuksi. tein sen sitten lopulta itse loppuun niin hyvin kuin pystyin. olis pitänyt alusta alkaenkin tehdä itse, niin ei olis jääny kitaraan noin karseita jälkiä.

en jaksa kokonaan tätä selittää yksityiskohtineen, mutta paska palvelu ja vittumainen asenne, huonoja tuotteita, ei kannata. olin itse todella cool koko hommasta mutta koko ruljanssista jäi karvas paskanmaku suuhun enkä aio uudestaan sinne mitään viedä enkä sieltä ostaa mitään.

niin ja kaularaudan asento pitää kyllä kitaristin opetella itse säätämään ja samoin intonaation säätäminen. ei ole vaikeita asioita tehdä.

Koko tekstistäs paistaa miten olit omien sanojes mukaan "todella cool" asian kanssa. Näin rakentavana vinkkinä suosittelen korjaamaan ilmaisutapaa ja vaikka on negatiivista sanottavaa, niin sen esiin tuominen teinien tapaan "Vi*** sitä ja vi*** tätä" ei ruoki hyvää keskustelua tai kannusta ketään vastamaan kysymykseesi.

"When you combine the worst qualities of an elephant and a donkey...you get a lot of shit."
Tuhkis
27.08.2013 16:31:05

jmyrakka: kysymys: ootko sä kenties duunissa siellä levytukussa?

mä en välitä siitä miten sulle mikäkin paistaa. mä suosittelen sua palaamaan tsekkaa niitä sun vanhoja tenavatähti ja speden spelit VHS:siä, näin rakentavana kritiikkinä.

ja vittu on kaunis asia...

En työskentele levytukussa.

Onnea jatkoon. Maailma on sun osteri.

"When you combine the worst qualities of an elephant and a donkey...you get a lot of shit."
xjas73
27.08.2013 22:58:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokemuksia Helsingin kitarahuoltamoista:

Musamaailmassa säädätin vuosia sitten kitaran ja tulos oli hyvä. Toisella kertaa vein yhden ehkä vähän harvinaisemman putkicombon korjattavaksi ja lopputulos oli huono. Loppui siihen sen firman huoltopalvelujen käyttö.

Levytukkuun vein joskus täysin fiilispohjaisen modausprojektin. Palvelu oli asiallista, vaikka muutokset kitaraan olivat suht järjettömiä tyyliin Schallerin floikka kullanväriseen original Floyd Roseen. Myyjä naureskeli kanssani ja itse asiassa muokkasi yhtä muutosta, joka myös toteutettiin. Työn laatuun ja palveluun ei ollut huomautettavaa.

Vein yhden vähän kalliimman kitaran perussäädettäväksi Kitarapajalle muuta vuosi sitten. Kannessa mikkien väliin oli kertynyt pölyä ym. moskaa, mutta huoltaja ei ollut vaivautunut niitä pyyhkäisemään pois kielten vaihdon yhteydessä. Huomautin tästä, niin se vanhempi kaveri alkoi heti tiukkailemaan, että puhdistus ei kuulu hintaan. No, eipä tarvitse sinne viedä kitaroita enää uudestaan. Yhden kitaran olen sieltä kyllä ostanut, mutta en siltä myyjältä.

Kristian Oechilla olen asioinut viime vuodet ja ei ole pettänyt kertaakaan. Perusjuttuihin kuulu aina kielten vaihtamisen ja säätöjen lisäksi kitaran ulkoinen puhdistus sekä otelaudan puhdistus/öljyäminen. Vastailee ja neuvoo luontevasti tyhmiinkin kysymyksiin.

Mielestäni on hyvä säädättää varsinkin uudet kitarat ammattilaisella. Tämän jälkeen on helpompi tehdä itse säätöjä, kun perusasetukset ovat kunnossa.

Onneksi on vaihtoehtoja mistä valita!

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti