Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hyvä kitara miehelle?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Rämppy
22.07.2013 11:08:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heh, ei lahjahevosen suuhun katsota. Jos oikeasti meinaat ostaa yllärilahjaksi kitaran niin siitä vaan. Kyllä se ilahtuu! Piristävää olisi hankkia joku sellainen kitara, jota ei ennestään ole kotona. Klassinen malli (esim. Fender strato tai tele, Gibson LesPaul tai ES-335,...) tuskin on haitaksi kenellekään ;-).
Monet kauppiaat myy myös avokaupalla, eli kaupan voi purkaa jos valinta meni ihan pieleen ja esim. Thomannilla on toimiva palautus-/vaihtosysteemi. Suotavaa on ottaa joku kitaroita paremmin tunteva mukaan ostoksille.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
The Oath
22.07.2013 13:51:12 (muokattu 22.07.2013 13:52:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Musaliikkeen lahjakortti tai käteinen on parempi lahja. Tuon hintaluokan keppejä ei kannata ihan summassa lähteä ostamaan. Kaikki kitarat ja soittajat ovat kuitenkin yksilöitä.
 
E: Moni kuitenkin taipuu soittamaan useitakin erilaisia keppejä joten ei sen puoleen. :)
 
blues guitar
22.07.2013 15:49:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

poja:....myyköön pois sitten jos ei tykkää :D
 
Joo... Ehdotan CS Fenderi, Gibsoni tai jokin muu "aikuisten kitara". Sitten tänne torille halvalla myyntiin jos ei miellytä. : )
 
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Karvatti
22.07.2013 16:12:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täällä Seinäjoella on Musiikki Järvenpään ja Top Soundin lisäksi myös legendaarinen Markun Musiikki jossa saa asiantuntevaan palvelua ja mukavat alennukset. Nykyään ei muissa musakaupoissa juuri tarvitse käydäkkään.. :)
http://www.markunmusiikki.fi/
 
mpekkanen
22.07.2013 19:29:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäs jos lähtisitte vaikka yhdessä reissuun ja sillä samalla matkalla kävisitte katsomassa jonkun miehesi pitämistä bändeistä livenä.
 
Voisi olla reissuna mukava ja ei tulisi ostettua sellaista mille ei ole välttämättä käyttöä.
Miehesi arvostaa kuitenkin ostamaasi kitaraa oli se sitten satasen tai 2000 euron ,mutta jos sen käyttö on satunnaista niin kannattaa ehkä vielä miettiä kuinka paljon siihen kannattaa laittaa sitä rahaa kiinni. Joskus sen haluamansa voi saada myös halvemmallakin ,ettei siksi ole ehkä sokkona hyvä ostaa lahjakorttia mihinkään.
 
Nämä oli tosin omia ajatuksia ja yllätyksiä voi toki järjestää monenkinlaisia.
 
Keke Urlaub
22.07.2013 20:02:55
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten olisi lahjakortti suomalaiselle soitinrakentajalle. Vaikkapa Amfisound tekee erittäin todennäköisesti mieleisen soittopelin.
 
Hei tuota meniskö soittamaan välillä ->
Vetehinen
22.07.2013 20:03:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Karvatti: Täällä Seinäjoella on Musiikki Järvenpään ja Top Soundin lisäksi myös legendaarinen Markun Musiikki jossa saa asiantuntevaan palvelua ja mukavat alennukset. Nykyään ei muissa musakaupoissa juuri tarvitse käydäkkään.. :)
http://www.markunmusiikki.fi/

 
Miten ihmeessä siellä riittää asiakkaita noihin kolmeen?
 
I hate Muse.
LassiÖ
22.07.2013 22:19:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kun ilmeisesti Seinäjoella päin liikutaan, niin kannattaa tosiaan ehdottomasti tsekata Markun musiikki, niinkun Karvatti tuossa jo ehti sanoa. Markussa on ehdottomasti paras palvelu, mitä olen missään soitinliikeessä tähän asti nähnyt. Top soundistakin on tullut kannettua kamaa kotiin ihan huolella, mutta etupäässä siksi, että heillä on myynnissä merkkejä, joita Markulla ei ole.
 
Mitä kitaran hankkimiseen tulee niin suosittelen ehdottomasti sellaista vaihtoehtoa, että laitat miehen testailemaan kitaroita rauhassa soitinkauppaan ja annat hänen valita mieleisensä. Näin vältetään mielipahaa ja kitara saa todennäköisemmin ansaitsemansa määrän soittotunteja ja siitä riittää iloa itselle ja ympäristölle pitkäksi aikaa. :)
 
Tsugu Way
22.07.2013 22:40:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On tää jotenkin aika hurja juttu kyllä. Oishan se kyllä mahtavaa jos vaimo ostais yllätyslahjana kahen tonnin skitan. Mutta kyllähän pakettia auki repiessä jännittäis aivan sairaasti, että osuuko malli, väri, merkki, kaulaprofiili, mikkien soundi yms yhtään kohilleen. Kitaran sopivuus on niin mystinen ja ajoittain vaikeakin homma..
 
Mutta jos vaimo ois jostain taikonut salaa 2000e ja sanois, että valitse kahella tonnilla skitta - minä maksan, nin Jumalauta tulis Joulu, synttärit, nimpparit, pukki, polttarit ja ties mikä juhla yhtäaikaa! Kuvitelkaa mitä sillä rahalla sais! Käytännössä vois valita minkä kitaran haluaa. Toriltakin sais valita 871 kitarasta minkä vaan!
 
Blues is allright!
J.Nikkanen
22.07.2013 22:41:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tsugu Way: On tää jotenkin aika hurja juttu kyllä. Oishan se kyllä mahtavaa jos vaimo ostais yllätyslahjana kahen tonnin skitan. Mutta kyllähän pakettia auki repiessä jännittäis aivan sairaasti, että osuuko malli, väri, merkki, kaulaprofiili, mikkien soundi yms yhtään kohilleen. Kitaran sopivuus on niin mystinen ja ajoittain vaikeakin homma..
 
Mutta jos vaimo ois jostain taikonut salaa 2000e ja sanois, että valitse kahella tonnilla skitta - minä maksan, nin Jumalauta tulis Joulu, synttärit, nimpparit, pukki, polttarit ja ties mikä juhla yhtäaikaa! Kuvitelkaa mitä sillä rahalla sais! Käytännössä vois valita minkä kitaran haluaa. Toriltakin sais valita 871 kitarasta minkä vaan!

 
Siellä ei ollut yhtään Alvarezin sähkistä?
 
fasces
23.07.2013 09:39:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minun mielestäni on todella hyvä idea ostaa kitara lahjaksi. Ja jos minulle akka olisi hommaamassa kitaraa, niin ihan huoletta antaisin sen valitakin sen, jos tuossa hintaluokassa liikutaan. Kyllä siihen todennäköisesti olisin tyytyväinen. Ja sehän niissä lahjoissa vähän on ideanakin, että tulevat valmiina kotiin. Jos soittaminen on ollut harrastajatasolla, niin todennäköisesti mies sopeutuu kaikkiin kaulaprofiileihin, skaaloihin ja mikrofoneihin, jopa kielten määrään, ongelmitta, väreistä ja muodosta puhumattakaan.
 
Kaukonäköistä on se, että kyselee täällä m.netissä suosituksia. Jos vielä laittaisit miehen levylistaa, lempibändejä ja vaikka kuvaa itse miehen tyylistä, olisi helpompi arvuutella mieluisia kitaramalleja ja -merkkejä.
 
Harkitsen kaikkien paloittelemista.
Chemo
23.07.2013 10:00:23 (muokattu 23.07.2013 10:14:06)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tsugu Way: Kitaran sopivuus on niin mystinen ja ajoittain vaikeakin homma..
 
Tämä on todellakin totta. Ja se eniten toivottu kitara voikin olla jotain ihan muuta kuin upgrade edelliseen. Ehkä jopa jotain muuta kuin sähkökitara. Parilla tonnilla saa loppuelämän kestävän laatusoittimen jonka valinnassa on syytä olla tarkkana.
 
Semmoinen lisäys aiempiin, että ei se lahjakorttikaan kuitenkaan mikään kaikenkattava ratkaisu ole: valikoimat ovat erilaiset eri liikkeissä. Vaikka kaupassa sanoisivat että tilaamalla saa mitä vaan, on kuitenkin aina parempi kokeilla mitä on ostamassa, ja hinnoissakin voi olla eroa - erityisesti tilanteessa jossa myyjä näkee että asiakas joutuu joka tapauksessa ostamaan tuotteen heidän kaupastaan.
 
Mä suosittelisin, että tekisit hienon lahjakortin itse. Kuka tietää, ehkä niistä kitarakauppareissuista voi jopa tulla yhteinen, hyvä juttu jota voi muistella lämmöllä jälkeenpäin.
 
Lopuksi: sinulla on todella hieno ajatus tässä.
 
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.
Tuhkis
23.07.2013 10:19:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ai ku oma vaimoke ajattelis ostavansa mulle 2000€ kitaran, mutta eihän se vi***mainen akka sitä tee.
 
tender.insanity
23.07.2013 10:43:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tsugu Way: Kitaran sopivuus on niin mystinen ja ajoittain vaikeakin homma..
 
"Kitarasta riippuva soittotaito"
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=38&t=218220
 
MannihilatoR
23.07.2013 11:59:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joku 17-vuotias poika trollailee ja porukka on ihan kuin pässinä narussa.
 
1. ei kukaan nainen tee nickiä muusikoiden.nettiin vain kyselläkseen kitaran ostosta miehelleen.
 
2. ei kukaan nainen osta miehelle kitaraa varsinkaan jos mies ei ole mukana ostotilanteessa. eihän naiset osta miehelle työkalujakaan tai autoa.
 
3. ja tuossa on sellaisia sanoja joita ei käytä kuin muusikoiden netissä surffannut teini muusikonalku (mies).
 
...ja hymiöt viestini loppuun: :D :D :D :D :D :D
MannihilatoR
23.07.2013 12:01:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mutta ei se mitään kunhan on hauskaa. :D :D :D
 
...ja hymiöt viestini loppuun: :D :D :D :D :D :D
J.Nikkanen
23.07.2013 12:53:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MannihilatoR: mutta ei se mitään kunhan on hauskaa. :D :D :D
 
Siis nimenomaan pääasia on että kaikilla on hauskaa, toistaiseksi on ollut tässä ketjussa mutta kauanko vielä hyvä meining jatkuu?
 
LordWinter
23.07.2013 18:51:50 (muokattu 23.07.2013 18:52:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Thomannilta saisi edullisesti tällaisen. Jäisi parista tonnista pari euroa ylikin taskun pohjalle.
 
http://www.thomann.de/fi/harley_benton_hbp90bk_shortscale_ebass.htm
 
Edit. Tarkemmin tutkittaessa kyseessä taitaakin olla basso, mutta jos miehesi ei ole turhan tarkka niin ei pitäisi olla ongelmaa.
 
The music business is the worst business on the planet. I'm out. -Mark Cuban
poja
23.07.2013 18:54:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Markku, miten voinkaan unohtaa, totta!
Kyllä mä olen ihan nainen enkä mikään kitarateini, kiitos vaan :D Tänne löysin koska muistan että mieskin on täällä joskus pyörinyt. Mutta hyviä kommentteja, näitä pitää miettiä. Se Jacksonin SL-2H jäi kyllä mieleen ja kun luin siitä niin se oli saanut tosi hyvät arvostelutkin, mutta se pitäisi sitten tilata ulkomailta. Toisaalta siinä sitten olisi sitä jotain kun se ei vain olisi Markun musiikista haettu joku random. Oon mä tuolle aikaisemminkin ostanut tälläsiä isompia ylläreitä, sitten voi taas kolme vuotta ostaa tyytyväisenä vaikka euron kravatteja ja sukkia :D Ja on tuo kössikkä uuden yllärikitaransa kyllä ansainnutkin ;)
 
poja
23.07.2013 18:57:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja tuo oli muuten hyvä idea kanssa tehdä lahjakortti itse ja sitten lähteä kiertelemään noita liikkeitä yhdessä. Sehän vois saada joululahjaksi vaan jonku minikitaran, tyyliin muovisen lelun minkä kyljessä olis sit se lahjakortti.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «