Muusikoiden.net
08.12.2016
Musamaailma.fi - Soittimet helposti netistä 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vox AC4C1 pääteputkien biasointi
1
Hikkis
16.07.2013 22:47:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen harkinnut vaihtaa vahvistimeen putket, mutta en ole aivan selvillä tuon pääteasteen biasoinnista. Jostain keskustelupalstoilta olen lukenut että AC4 olisi katodibiasoitu vahvistin, eli pääteputken voisi vaihtaa "lennosta". Miten voin varmistaa asian olevan näin? Onko olemassa jotain tuntomerkkiä tai tapaa selvittää onko vahvistin katodibiasoitu vai ei?

Olen katsonut koneen sisään, enkä löytänyt mitää bias trimmeriä tai vastaavaa. Olen silti ymmärtänyt että jotkin vahvistimet biasoidaan vastusta vaihtamalla?

Jos joku viisaampi voisi jälleen selventää asiaa niin olisin erittäin kiitollinen.

tommiot
16.07.2013 23:59:33 (muokattu 17.07.2013 00:01:27)

Hikkis: Olen harkinnut vaihtaa vahvistimeen putket, mutta en ole aivan selvillä tuon pääteasteen biasoinnista. Jostain keskustelupalstoilta olen lukenut että AC4 olisi katodibiasoitu vahvistin, eli pääteputken voisi vaihtaa "lennosta". Miten voin varmistaa asian olevan näin? Onko olemassa jotain tuntomerkkiä tai tapaa selvittää onko vahvistin katodibiasoitu vai ei?

Olen katsonut koneen sisään, enkä löytänyt mitää bias trimmeriä tai vastaavaa. Olen silti ymmärtänyt että jotkin vahvistimet biasoidaan vastusta vaihtamalla?

Jos joku viisaampi voisi jälleen selventää asiaa niin olisin erittäin kiitollinen.

On katodibiasoitu. Kytkentäkaaviosta sen näkee. Putken katodilla on melko suurikokoinen vastus (joissain fixed bias -koneissa on 1 ohmin vastus mittausta varten) ja hila on kytketty maahan eikä negatiiviseen biasjännitteeseen.

Hikkis
17.07.2013 06:39:16

Ok, kiitos vastauksesta.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti