Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Aurora guitars
1 2 3 4 524 25 26 27 2830 31 32 33 34
Gabe
17.01.2017 17:39:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

wnbrocker: :(
Ei tuu mittään. Minä hyppään tästä kelkasta pois.

 
Huikkaa tänne miten sait asian sovittua, veikkaan että muitakin odottelijoita voi kiinnostaa.
 
"Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen."
JaaGeRMaisTeR
27.01.2017 11:06:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Olisikohan vieläkään valmista ilman julkista avautumista? Eikös se Jaagermaisterinkin maila valmistunut lopulta aika nopsaan sen jälkeen kun se päästeli täällä vähän höyryä.
 
Ei se Kaitsu näitä käy juuri lukemassa. Kyllä taisi ihan puhelimessa paasaaminen auttaa enemmän. Se meni parhaimmillaan siihen, että tilaaja sai avata ääntä aika huolella. No toisaalta ihan suht ymmärrettävistä syistä sieltä putkahti pari vajaa 4kk odottelulla ollutta kepakkoa. Silloin kun oli tuo joulunaika.
 
Kappale on kuin tulkitsijansa. Yleensä vähän vajaa.
Gabe
28.01.2017 12:50:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JaaGeRMaisTeR: Ei se Kaitsu näitä käy juuri lukemassa. Kyllä taisi ihan puhelimessa paasaaminen auttaa enemmän. Se meni parhaimmillaan siihen, että tilaaja sai avata ääntä aika huolella. No toisaalta ihan suht ymmärrettävistä syistä sieltä putkahti pari vajaa 4kk odottelulla ollutta kepakkoa. Silloin kun oli tuo joulunaika.
 
Mikä on ymmärrettävä syy sille että joku pääsee jonon ohi ja toiset odottelee vuosi tolkulla yli luvatun valmistumisajan?
 
"Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen."
echo66
07.02.2017 15:11:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

huhhuh! Itse sijoittaisin mielummin CS Fenderiin ;) muutenkin periaate etten osta mitään butiikkikitaroita ja -vahvistimia. Varmat nakit: Fender, Gibson, Marshall ja VOX toimii :))
 
surfnpsycho!!!
delarco
18.03.2017 18:04:07
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mikpe: Omani tilasin toukokuussa 2015 6kk toimitusajalla, joten ei tässä ole vielä mennyt kahtakaan vuotta.
 
Onko mitään uutta kuulunut?
 
JaaGeRMaisTeR
19.03.2017 10:51:40 (muokattu 19.03.2017 10:54:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Mikä on ymmärrettävä syy sille että joku pääsee jonon ohi ja toiset odottelee vuosi tolkulla yli luvatun valmistumisajan?
 
Jos se kepakko on kasaamista vaille valmiina hyllyssä odottamassa ja yrittäjän painajainen iskemässä (joulu, uusvuosi ja alkuvuoden kaikki laskut). Ns helpot rahat pois kulkemasta.
 
Sinne kun jää nuita osia aona välillä muutosten ym vuoksi. Kuis sun esquier?
 
Kappale on kuin tulkitsijansa. Yleensä vähän vajaa.
hallu
19.03.2017 12:30:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

echo66: huhhuh! Itse sijoittaisin mielummin CS Fenderiin ;) muutenkin periaate etten osta mitään butiikkikitaroita ja -vahvistimia. Varmat nakit: Fender, Gibson, Marshall ja VOX toimii :))
 
CS Fender on nimenomaan butiikkikitara. Vai mitä tarkoitat butiikkikitaralla? Gibsonilla ja Fenderillä on myös tehdaslinjansa, mutta CS tulee englannin kielen sanoista CustomShop ja eikös sillä tarjoiteta juurikin butiikkia?
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Laulava Kylätohtori
19.03.2017 13:20:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: CS Fender on nimenomaan butiikkikitara. Vai mitä tarkoitat butiikkikitaralla? Gibsonilla ja Fenderillä on myös tehdaslinjansa, mutta CS tulee englannin kielen sanoista CustomShop ja eikös sillä tarjoiteta juurikin butiikkia?
 
CS on bulkkiputikkia.
 
Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska.
hallu
19.03.2017 13:24:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: CS on bulkkiputikkia.
 
Onko CS:n laatu laskenut niin, että se oikeasti ansaitsee moisen pilkkanimen? mulla ei ole itselläni juurikaan kokemusta CS:stä ja olen aina miettinyt, että mikä niissä viehättää (kalliin hinnan lisäksi. Moni käsityöpaja tekee huomattavasti halvemmalla sen kitaran käsityönä kun joku Fenkun ta Gibsonin CS-linja). Olen kuitenkin käsittänyt, että valikoidummat puut ja rakentajamestarit tekee kitaran alusta loppuun asiakkaan toiveiden mukaan. Herää kysymys, mikä voisi olla enempää butiikkia?
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Gary the pine
19.03.2017 15:02:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Onko CS:n laatu laskenut niin, että se oikeasti ansaitsee moisen pilkkanimen? mulla ei ole itselläni juurikaan kokemusta CS:stä ja olen aina miettinyt, että mikä niissä viehättää (kalliin hinnan lisäksi. Moni käsityöpaja tekee huomattavasti halvemmalla sen kitaran käsityönä kun joku Fenkun ta Gibsonin CS-linja). Olen kuitenkin käsittänyt, että valikoidummat puut ja rakentajamestarit tekee kitaran alusta loppuun asiakkaan toiveiden mukaan. Herää kysymys, mikä voisi olla enempää butiikkia?
 
No mun mielestä listalta ostettavissa oleva kapine ei nyt varsinaisesti täytä Customin määritelmää. Eli jos nyt vaikka T-kaupassa on rekkalastillinen valmiita CS-tuotteita, niin miten sinä asiakkaana vaikutat siihen lopputulokseen?
 
Tulin, näin, paskoin housuun.
hallu
19.03.2017 15:22:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gary the pine: No mun mielestä listalta ostettavissa oleva kapine ei nyt varsinaisesti täytä Customin määritelmää. Eli jos nyt vaikka T-kaupassa on rekkalastillinen valmiita CS-tuotteita, niin miten sinä asiakkaana vaikutat siihen lopputulokseen?
 
Eli laatu on siis romahtanut bulkin tasolle?
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Gary the pine
19.03.2017 15:26:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Eli laatu on siis romahtanut bulkin tasolle?
 
En minä siihen ota kantaa, mutta ei kai se valmiiksi speksattu ja tehty kapine oikein Customikaan ole?
 
Tulin, näin, paskoin housuun.
Gary the pine
19.03.2017 15:29:18 (muokattu 19.03.2017 15:29:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sitäpaitsi kun tuommosen G:n tai F:n CS-karahkan klikkaat ostoskoriin, niin sähän soittelet sillä jo viikon päästä. Eikös tässä ketjussa olla sen Custom-homman äärellä vähän puhtaammin? Tilaat, oottelet, ehkä vähän maksatkin, jännität ja lopulta vittuunnut kun ei mitään kuulu ja sit kun kuuluu, niin ei ollukkaan ihan justiinsa...
 
Tulin, näin, paskoin housuun.
hallu
19.03.2017 15:48:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gary the pine: Sitäpaitsi kun tuommosen G:n tai F:n CS-karahkan klikkaat ostoskoriin, niin sähän soittelet sillä jo viikon päästä. Eikös tässä ketjussa olla sen Custom-homman äärellä vähän puhtaammin? Tilaat, oottelet, ehkä vähän maksatkin, jännität ja lopulta vittuunnut kun ei mitään kuulu ja sit kun kuuluu, niin ei ollukkaan ihan justiinsa...
 
Ollaan tokikin, mutta nyt on esitetty selkeä epäily ettei F:n tai G:n parhaat kitarat olisikaan hyviä niin ihan pakko hakea täsmennys. Olen kanssasi samaa mieltä, että valmiina ostettava kitara ei ole customshoppia, mutta voihan sen kitaran ostaa suomalaisesta pajastakin valmiina. Ainakin itse törmäsin suomalaiseen valmistajaan joka olisi myynyt esillä olevan kitaran niin, että olisin saanut sen heti mukaani.
 
Olen tivannut vastausta siihen, että onko F.n tai G:n customshopit huonoja kun kerran bulkkiin viitataan, mutta eipä siihen näytä kukaan haluavan ottaa kantaa. Toinen kysymyshän on sitten kokonaan se voiko F:n tai G:n customshoppia tilata omilla spekseillä.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Gary the pine
19.03.2017 15:50:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Ollaan tokikin, mutta nyt on esitetty selkeä epäily ettei F:n tai G:n parhaat kitarat olisikaan hyviä niin ihan pakko hakea täsmennys. Olen kanssasi samaa mieltä, että valmiina ostettava kitara ei ole customshoppia, mutta voihan sen kitaran ostaa suomalaisesta pajastakin valmiina. Ainakin itse törmäsin suomalaiseen valmistajaan joka olisi myynyt esillä olevan kitaran niin, että olisin saanut sen heti mukaani.
 
Olen tivannut vastausta siihen, että onko F.n tai G:n customshopit huonoja kun kerran bulkkiin viitataan, mutta eipä siihen näytä kukaan haluavan ottaa kantaa. Toinen kysymyshän on sitten kokonaan se voiko F:n tai G:n customshoppia tilata omilla spekseillä.

 
No minä en ainakaan epäile niiden laatua tai hyvyyttä.
 
Tulin, näin, paskoin housuun.
Gary the pine
19.03.2017 15:56:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ettei sun päätäs nyt sekottais G:n ikiaikainen mallimerkintä Custom? Jolla nyt sinänsä taas ei Custom-kitaran kanssa ole mitään tekemistä.
 
Mä näkisin ton aikaisemman luonnehdinnan bulkkikustomista niin, että ne samat jannut jotka niitä tilauskepukoita veistelee, duunaa myös paremman pään listakepukoita valikoiden vähän paremmin matskuja ja sovittaen niitä vähän paremmin toisiinsa. Hence the Custom Shop, mutta ei sillä edelleenkään oikein samaa merkitystä ole kuin termillä Custom-kitara mistä tänä päivänä puhutaan. Eli menet ajatuksen kanssa soitinsepälle ja vuoden parin päästä soittelet ajatuksesi tuotoksella.
 
Voin olla väärässäkin, ei olisi ensimmäinen kerta...
 
Tulin, näin, paskoin housuun.
Jukka Häikiö
19.03.2017 16:08:14
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan hyviä noi G:n ja F:n CS-pelit on, mut hintapolitiikka niissä on ihan mettässä, juu, ihan oma kokemus pohjalla kommenttiin. Miksi mulla on Kotimainen (Aurora T-style)? No kun se on hemmetin hyvä, hinta/laatu perfect balance.
 
Pelimanni pizzerian nurkasta päivää...
mpekkanen
19.03.2017 16:48:14 (muokattu 19.03.2017 16:50:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Toinen kysymyshän on sitten kokonaan se voiko F:n tai G:n customshoppia tilata omilla spekseillä.
 
Vastaan, vaikka tämä ei minulle ollutkaan.
 
Jos haluat tilata omilla spekseillä F tai G pajalta, niin kyllä sekin onnistuu. Tosin molemmat tekevät vain omanlaisia kitaroitaan ja vaikka Gibson ei valmista pulttikaulaista telecasteria. Tämä on varmaan ihan selväkin asia.
Toisaalta täysin kunnollinen CS kitaran tulisi olla täysin asiakkaan toivomusten mukainen. SE ei ole sitä kuitenkaan millään merkillä. Kaikki ovat erikoistuneet joihinkin juttuhin hieman jotain toista enemmän...
F ja G tapauksissa omilla spekseillä oleva CS kitara on hinnaltaan monikertainen heidän muihin ns. hihnalta tuleviin CS kitaroihin.
Jos joku haluaa Les Paul kitaran, jossa on Batmanin naama kannessa-->Onnistuu, mutta samalla hinnalla ostaa varmaan 10 LP kitaraa samaiselta merkiltä ja nyt en tarkoita edes niitä kaikista halvimpia studio malleja. Samoin on Fenderinkin kanssa.
 
Jokaisella CS kitaroita tekevällä pajalla on aina muutamia kitaroita valmiina, jotta asiakkaat voivat kokeilla niitä.
Esim. Ruokankaalla on näin ja monella muullakin. Ne valmiit kitarat saattaa saada ostettua hieman edullisemmin kuin saman tilaisi erikseen, koska ovat tavallaan esittelysoittimia. F:n ja G:n kohdalla on kuitenkin niin paljon menekkiä, ettei niitä valmiita tarvitse myydä halvemmalla ja niitä kannattaa tehdä myös valmiiksi.
Hankala sellaistakin merkkiä on myydä, jos niitä valmiita ei ole missään. Niitä pääsee vain kokeilemaan kun ostaa tuotteen.
Ruokangas on kuitenkin ihan selkeästi enemmän "oikea" Custom Shop, koska heillä on muutamia malleja ja niihin on mahdollista saada hyvinkin monenlaisia juttuja jos sellaisia haluaa. F:n ja G:n kohdalla normaalit CS kitarat vaikka erilaisella mikityksellä ja vibrakammella tekevät kitarasta ihan "oikean" CS soittimen ja sen hinta nousee sellaiseksi, ettei kukaan tolkun ihminen sellaista edes ajattele. Ruokankaalla ei välttämättä hintaan vaikuta niin paljon tuollainen mikkien ja tallan vaihto...Toki kalliimmat osat ovat aina kalliimpia, mutta se on jo toinen asia.
 
F:n ja G:n tapauksissa CS kitarat ovat siis laadukkaita soittimia, mutta niihin ei saa toivoa värin lisäksi mitään. Jokaisessa Fenderin CS relic kitarassa on käsittely hieman erilainen, mutta muutoin on mikit ja kaulan speksit ihan samanlaiset kuin muissakin vastaavissa CS kitaroissa(eli vaikka 57 CS stratocaster jne...).
CS kitarat ovatkin molemmissa tapauksissa pienemmissä erissä tehtyjä ja tarkemmin & paremmin(ilmeisesti).
Kun nykyään rockmusan kuuntelijat ovat jo keski-ikäisiä tai vanhempiakin, niin heillä on varaa ostaa oman nuoruutensa suosikkisoittajan tyylinen kitara. Näin ei ollut vielä kaikilla ammattimuusikoilla kotimaassamme 60 tai 70-luvulla.
Nykyään on kuitenkin löysää rahaa enemmän, koska rockin kuuntelija sukupolvi on ollut(luultavasti ja toivottavasti) töissä koko ikänsä. Heillä on siis varaa ostaa aito Fender tai aito Gibson, vaikka sillä ei osattaisi soittaa yhtään mitään.
Näitä kysynnän tarpeita varten sitten F ja G tekevät kitaroita ja myös CS soittimia, joita on valmiiksi saatavilla. Kotimaasta saattaisi saada kyllä samaan rahaan "paremmankin" kitarat, mutta monessakaan tapauksessa se ei asiakkaita kiinnosta. Logo ja mielikuvat ovat tärkeitä.
Molemmat merkithän tekevät myös edullisemmissa hintaluokissa paljonkin erilaisia soittimia...Tosin Gibsonin kohdalla Epiphonen merkillä ja Fenderin kohdalla joko Fender tai sitten ihan edullisemmissa Squier.
 
80-luvulla ei ollut Fenderillä jenkeissä tehtyjä stratoja/telecastereita kuin muutamia malleja. Samoin oli Gibsonin kohdalla vaikka erilaisien LP kitaroiden laita. Oli LP Standard ja Custom. Molemmilla merkeillä oli kyllä jo tuolloin CS osasto(tai rakentajia, jotka tekivät erikseen jollekkin nimekkäälle tilaajalle soittimen) jossa tehtiin todella kuuluisille soittajille kitaroita, mutta paljon pienemmässä mittakaavassa kuin nykyään on koko CS kitaroiden tekeminen.
Eihän noita erilaisia signature malleja ja muita olisi niin paljon nykyään, jos niitä ei porukka ostaisi. Molemmilla merkillä on nykyään malleja varmaan enemmän kuin koskaan historiansa aikana ja monesti siis ihan samoista kitaramalleista. Ei niitä olisi, jos ei olisi myös tosiaan menekkiä...
 
mikpe
22.03.2017 11:48:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No niin, nyt se sitten valmistui. Odotus oli pitkä mutta tuli viimeisen päälle hyvä kitara, olen lopputulokseen erittäin tyytyväinen!
 
Jotain speksejä: Aurora chili 5 mikit, rosterinauhat, loimuvaahterakaula ja ylänauhoille pääsyä helpottava kaulaliitos.
 
Oheisen linkin takana muutama räpsy, sheidit silmille, nyt on blingiä: https://www.dropbox.com/sh/0l2cyjqu … fxnp/AAAgMktD1yzqCXqLeYzfMoSxa?dl=0
 
fox
22.03.2017 14:03:58
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mpekkanen: Vastaan, vaikka tämä ei minulle ollutkaan.
 
..
 
F:n ja G:n tapauksissa CS kitarat ovat siis laadukkaita soittimia, mutta niihin ei saa toivoa värin lisäksi mitään...

 
Ja vastasit hyvinkin pitkästi, tuo yllä oleva ei kyllä tuon Gibsonin custom shopin osalta pidä laisinkaan paikkaansa. Ei ennen vanhaan, eikä minulla ole mitään syytä uskoa etteikö tänäkin päivänä tuolta sais personoitua soitinta, tietenkin niissä puitteissa, mitä tuote"perheeseen" kuuluu.
Suosittelen että pistät ko. shoppiin kyselyä, vastaus voi olla yllättävä. Totta hitossa, jos kovinkin customoitua peliä haluaa, pitää olla varautunut siihen, että hintaakin tulee..
Ymmärtääkseni Gibson Custom Shop edelleen toimii siten, kuin se on ennenkin toiminut, ei ne ammattirakentajat siellä odottele peukaloitaan pyöritellen, josko tulis erikoistilauksia, vaan CS tekee "joutoaikoinaan" noita ns. lyhyitä sarjoja, jossain vaiheessa tässä muutama vuosi (vai oliko jo ihan 10 vuotta..) sitten mm. kaikki vasenkätiset siirtyivät Custom Shopin vastuulle. Gibsonilla tuohon klusteriin kuuluu myös Art & Historic Division, joka tekee nuo kaikki reissuet. One off- ja prototyyppivalmistus R & D -puolelta kuuluu myös niille edelleen. Eli tuo one off-puoli olis varmaan se mikä tuossa tulee kyseeseen, joa vaikka haluaa ES-335:n kolmella P-90 mikillä ja kaikille omat vola- ja tone säädöt, sekä jonkun erikoisvärityksen..
ZZ Topin pojillehan Custom Shop on tehnyt varsin metkojakin soittimia, vaikka kuuluisa isokoppainen Johnny Firesmith -malli, jossa on Johnny Smith-signature jatsilootan runko ja Firebird/Thunderbird kaula.
 
Uskoisinpa heidän valmistavan moisia erikoismalleja vaikka mitä, jos vaan tilaajalla pelimerkit riittää. "Rahan edestä teen mitä vaan, vaikka annan pomoa selkään!", vanha viidakon sanonta.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 524 25 26 27 2830 31 32 33 34

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «